Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Olenko ymmärtänyt nyt oikein? Moninpeli on siis 64vs64 joista kummallakin puolella on 8 ihmispelaajaa, jotka ohjaavat squadeja joissa on tietokonepelaajia. Tai sitten pelkästään coopia 4 kaverin kanssa tietokonettta vastaan?

Ei siis ole perus ihmiset vastaan ihmiset sotaa?

Eikös se ole jo moneen kertaan todettu, että moninpeli on konsoleilla 4vs4 ja jokaisella käytössä 3 tietokonesolttua eli 12vs12?


Nii, tuossahan se nyt oli... Jeps, hyllyihin jää sitten tämä tuotos.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Minun mielestä tämä 4v4 on ihan järkevä, tämä peli perustuu pitkälti siihen että olet ryhmäjohtaja ja myös monipelissä sinulla on nyt oma ryhmä mitä komennat, tiedämme varmaan kaikki mitä siitä tulisi jos ryhmässä olisi 4 ihmispelaajaa ja yksi toimii ryhmänjohtajana joka komentaa mene sinne, tee tätä, ryömi, ammmu, taakse poistu, ei siitä tulisi yhtään mitään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Minun mielestä tämä 4v4 on ihan järkevä, tämä peli perustuu pitkälti siihen että olet ryhmäjohtaja ja myös monipelissä sinulla on nyt oma ryhmä mitä komennat, tiedämme varmaan kaikki mitä siitä tulisi jos ryhmässä olisi 4 ihmispelaajaa ja yksi toimii ryhmänjohtajana joka komentaa mene sinne, tee tätä, ryömi, ammmu, taakse poistu, ei siitä tulisi yhtään mitään.

Ihan hyvä, mutta toisaalta voimme vain jo kuvitella minkälaisia koomisia näkyjä pelin Ai tulee tarjoamaan. Taistelutilanteessa sotilaalta odotetaan myös kykyä soveltaa ja sitä tuskin nämä veijarit osaavat yksinkertaista scriptiä enemmän. Toisaalta ihan mukava kyllä vaihteeksi nähdä avoin verkkopeli tällä tavoin toteutettuna, joten ei tätä nyt voi ennakolta täysin tyrmätä.

Mitä päässyt aitoa pelitapahtumaa näkemään, nousi tästä mieleen vanhat hyvät muistot Ghost Recon II:n ajoilta viiden vuoden takaa. Maastot melkeimpä kuin meiltä, korkeaa ruohoa, camolla kenties merkityksensä ja immersio realismin tavoittelun kautta tavanomaista parempi.

Varataan kasvomaalit ihan varmuuden vuoksi :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Voidaan vaan odotella sitä stattien hiomisen määrää kun klaanit seisottavat käskyläisiään muiden ammuttavana privaattipeleissä....
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

On kyllä ihan uskomatonta itkemistä tuolla pelin virallisella foorumilla kaikesta. Niiden jutujen perusteella kyseessä on ehkä huonoin suoritus ikinä pelijulkaisulta. Mut Youtubessä näytti ainanki hyvältä tuo italialaisesta versiosta oleva pelivideo.

Saa nyt nähdä... Ensi viikolla vasta itse pääsen kokeilemaan luultavasti.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Netti mahdollistaa monen äänen kuuluvuuden ja myös sen että tuomitaan peli ennenkuin se julkaissaan. Itse parhaiten näkee kolahtaako vai ei.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Voidaan vaan odotella sitä stattien hiomisen määrää kun klaanit seisottavat käskyläisiään muiden ammuttavana privaattipeleissä....

No tästä nyt ei tule mikään vakava klaanipeli ku on scriptattuja ukkeleita mukanakin eli aivan sama mitä ne siellä privapeleissä ampuu.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Lista missioiden avauskoodeista, löytyy useammasta lähteestä ja pitäisi toimia sekä PS3:lla että XO:lla:

RaidT18Z - Night Raid
StrongM577 - Coastal Stronghold
AmbushU454 - Ambush
CloseQ8M3 - Close Quarters
OFPWEB1 - Encampment
OFPWEB2 - Debris Field

Kopioin koodit täältä
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Eiks kukaan oo ostanu tätä ja testannu jo, cittarissa oli hyllyssä jo eikä hinta ollut ku 69€, eli thehutista saa samalla hinnalla 2 kpl.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Metacriticissä on kirjoitushetkellä vain seitsemän arvostelua, joten pistänpä tämän tänne. Eli tässä erään keräämiä arvosteluja ympäri nettiä.
Noiden keskiarvo (valistunut arvaus) jää kyllä ainakin yli kahdeksikon. Hassuna pointtina voidaan pitää kolmea huonointa arvosanaa, jotka kaikki ovat tulleet tsêkkiläisiltä pelimedioilta/sivuilta. Jonkinmoista katkeruutta tai fanipoikuutta havaittavissa :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Eiks kukaan oo ostanu tätä ja testannu jo, cittarissa oli hyllyssä jo eikä hinta ollut ku 69€....

Minun mielestä tämä 4v4 on ihan järkevä, tämä peli perustuu pitkälti siihen että olet ryhmäjohtaja ja myös monipelissä sinulla on nyt oma ryhmä mitä komennat, tiedämme varmaan kaikki mitä siitä tulisi jos ryhmässä olisi 4 ihmispelaajaa ja yksi toimii ryhmänjohtajana joka komentaa mene sinne, tee tätä, ryömi, ammmu, taakse poistu, ei siitä tulisi yhtään mitään.
Eilen 15:12

Tsekkasin tänään paikallisen Shittymarketin ja ei ollut täällä Turkusessa vielä hyllyssä. Torstaina (tänään, jaijaijai!!) aamulla sitten noutamaan oma varattu kopio ylikansallisesta...

Tuosta ryhmän toimimisesta oon eri mieltä. Tosin vähän turhaa spekulointia jos ei pelissä voi tuolleen pelata. :)

RJ tekee taktiset päätökset ja antaa yleisen tilannekuvan ryhmälle. Tästä ihmispelaajat soveltaa omien taitojensa mukaan. Vähän niinko oikeastikin tuollainen fireteam toimii.


Suapi lisätä frendilistalle jos maistuu online / coop peliseura OFP:n tiimoilta. Pahoittelut pieni hehkutus.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Citymarketissa oli näköjään jo hyllyssä ja pikaisen pelailun jälkeen yksinpeli vaikuttaa kohtalaisen viihdyttävältä, mutta netin puolella koordinaatiota vaativasta ryhmätouhusta ei yhden koepelin perusteella tule random-porukalla yhtikäs mitään. Tosin hyvällä tiimillä touhu saattaa olla varsin hauskaakin... 4v4 tosin on näinkin isoihin kenttiin auttamattoman pieni pelaajamäärä.

Pelin ulkoasua on jo siellä sun täällä moitittu, ja ihan aiheesta. Tekstuurit säilyvät tarkkoina ainoastaan parin metrin etäisyydelle pelaajasta ja siitä eteenpäin pehmenevät todella ikävästi. Esim. juostessa tämä tarkkojen tekstuurien ja hieman kauempana olevien mössötekstuurien liikkuva raja on todella ilkeän näköinen. Tosin haukkuja kerännyt haalea harmaan-vihreän-ruskea väripaletti toimii minusta oikein hyvin.

Kaikenlaista pientä bugitusta myös esiintyy: viholliset leijuvat pari metriä maanpinnan yläpuolella, omat tekoälykaverit parkkeeraavat jeeppinsä räjäytettävän kohteen viereen, eivätkä suostu liikahtamaan, joten C4:n laukaisusta seuraa väistämättä kolme teamkilliä yms.

No mutta MW2:a odotellessa...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Suapi lisätä frendilistalle jos maistuu online / coop peliseura OFP:n tiimoilta. Pahoittelut pieni hehkutus.

Joo, tää peli sopii vanhoille ukoille varmaan parempi, meno on vähän hitaampi kuin cod ja voi rauhassa istua metsässä =)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Noi ei tässä nyt niin vanha vielä olla.

Mutta itse kyllä tykkään, että saa suunnitella mistä hyökkää, mihin hyökkää ekana ja meneekö täysillä päin aseet laulaen vai hiiviskellen suorittamaan tehtävää.

Ja oikeana ryhmänjohtajana (TjAu) pääsee "taas" muita käskyttämään :p

Bugeja on kyllä kaikissa peleissä, mutta eiköhän noihin päivityksiä tule. Ainakin toivottavasti.

Ja tuota moninpelin karttalaajuutta kun on haukuttu niin tuskimpa nuo pelit alkaa niin, että kaikki on eri puolilla karttaa ja pitää tunti kävellä muiden luokse.
Mitä haittaa siitä on, jos aluetta löytyy kun ei siellä kummiskaan kukaan yksinään seikkaile.

No alussa ehkä kun porukka haluaa paikkoja tutkia, mutta tuskimpa nyt sillein, että mitään haittaa isosta mapista on.
Ja onpahan realistisempi, kun ei kaikki juokse ympyrää pienessä alassa talojen ympärillä liipasin pohjassa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Noi ei tässä nyt niin vanha vielä olla.

Mutta itse kyllä tykkään, että saa suunnitella mistä hyökkää, mihin hyökkää ekana ja meneekö täysillä päin aseet laulaen vai hiiviskellen suorittamaan tehtävää.

Ja oikeana ryhmänjohtajana (TjAu) pääsee "taas" muita käskyttämään :p

Bugeja on kyllä kaikissa peleissä, mutta eiköhän noihin päivityksiä tule. Ainakin toivottavasti.

Ja tuota moninpelin karttalaajuutta kun on haukuttu niin tuskimpa nuo pelit alkaa niin, että kaikki on eri puolilla karttaa ja pitää tunti kävellä muiden luokse.
Mitä haittaa siitä on, jos aluetta löytyy kun ei siellä kummiskaan kukaan yksinään seikkaile.

No alussa ehkä kun porukka haluaa paikkoja tutkia, mutta tuskimpa nyt sillein, että mitään haittaa isosta mapista on.
Ja onpahan realistisempi, kun ei kaikki juokse ympyrää pienessä alassa talojen ympärillä liipasin pohjassa.

Tämmöistä minä olen pitkään odotellut, kävelet metsässä etkä ollenkaan tiedä missä vihu on tai mistä tulee, yhtäkkiä törmäätte metsässä ja kiivas tulitaistelu alkaa kunnes yksi ryhmä joko kuolee tai perääntyy luodit lentäen yli pään. Eli minua ei haittaa vaikka kävellään 15 minuuttia ympäri ämpäri, ei muuta ku snipu kukkulalle tai sitten kämppimään kiikarin kanssa niin eikähän vihuja tule ampumasektorille pikkuhiljaa.

Verrattuna codiin missä tiedät tasan tarkkaan missä vihu tulee ja milloin.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [HYPE]

Joo, tää peli sopii vanhoille ukoille varmaan parempi, meno on vähän hitaampi kuin cod ja voi rauhassa istua metsässä =)

Oon iäkäs ja pidän suuresti Codeista ja pidän suuresti tästä. Pelit ovat ihan erilaisia temmoltaan ja AdHD-miesten kannattaa varmaan testata ennen ostopäätöstä. Random-luoti voi lopettaa pelaamisen seinään ja tehtävä pitääkin sitten aloittaa ihan alusta saakka. Olen kokeillut yksinpeliä ja Co-oppia. Co-Op tulee varmaan olemaan todella hauskaa oman porukan kanssa.

Jotain bugittamista yms. löytyy esim. tekoälystä mutta ei minusta mitään kovin vakavaa. Tämä peli vain on ihan erilainen kuin muut Fps:t mitä markkinoilta löytyy. Realismi ja realismiin pyrkiminen ovat mielestäni ihan eri tasolla kuin muissa. Kyllä tätä MW2:een asti pelaa ainakin Co-oppina mielellään hyvällä tiimillä.

Pelasin eilen random-jenkkien kanssa Co-oppia ja olihan se melko kärsimystä. Team Leader otti esim. teamleaderina olemisen NIIN tosissaan, että kun lähdin hakemaan mäen päältä tiedusteluasemaa hän alkoi komennella ja uhkailla minua takaisin muodostelmaan. Sniperin ottaminen oli tietenkin väärin, vihollisten ampuminen "liian kaukaa" oli tietysti väärin ja hänen takanaan olisi pitänyt kulkea pelkästään? :D Parin minuutin jälkeen olin ihan kypsä jolloin hän (jälleen kerran) uhkasi ampuvansa minut itse jos en heti tottele kaikkia komentoja. :rolleyes: Provona heittämäni "I´m sergeant and I´ve served in Arctic guerilla warfare/Recon unit 11 months" sentään pisti vähäksi aikaa hiljaiseksi.

Ei randomeja enää. Ei ikinä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

oon jostain lueskellu,että peli ilmestyis 9.10., mutta joko se on ilmestyny ku tollein puhutte siitä? ja jos on ilmestyny, ni kertokaaha et onko siinä millasia vaikeustasoja ja kuin nopeesti esimerkiks sellasella keskitason vaikeusasteella kuolee?
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Peli on tänään ilmestynyt myyntiin.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Nettipelin luominen yhtä helvettiä, valikot sekavia ja tuntuu että logiikka kadoksissa. Koittaa privaa luoda niin ei saa ku jotain random noobeja lobbyyn :D

Kovin sekavat alkufiilarit pelistä, kaikki on erillaista ja hakee hetken aikaa mitä tapahtuu mistäkin ja mitä milloinkin pitää tehdä. Tarvii pari päivää pelaamista ennenkuin voi pelistä oikein sanoa mitään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Tänään tuli haettua putiikista kyseinen peli. Ihan hyvät fiilikset jäänyt pelistä. Voitte addata minut kaverilistalle, pelaan mieluummin suomiporukassa, kuin random-jenkkien kanssa ;)
 
Ylös Bottom