Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]
Törkeesti oli ongelmia, mutta menihän se sitten jossain 30-40 yrityksen ja noin 10 pelitunnin jälkeen.
.............
Bugisin tehtävä on aina vaikein.
Jep jep. Itsellä kävi parikin tuollaista, parissakin tehtävässä. (Kenraali vahdittava mikälie ei mene autoonsa ja aja seuraavaan paikkaan, apujoukot pyörii ympyrää ja juurikin myös se että pilotit ei suostunut tulemaan ulos talosta. Ei edes lähellä olevien vihollisten ampumisen jälkeen.) Tuli kyllä taisteltua kauan saman tehtävän kanssa, silloin kun peliä pelasin.
Ja pakko sanoa ostopäätöstä miettiville että: Pelasin pelin kerran ja siitä lähtien on kerännyt pölyä ja tulee tekemään niin bugipäivityksiin asti. En jaksa oikeasti jotain "muka-sotasimulaattoria" missä bugeja on niin helvetisti että realistista etenemistapaa ei voi edes harkita.. (Siis ainakaan ilman ihmis-tiimitovereita) "Jahas apujoukot ei tule, aika siis mennä tonne ja tappaa kaikki yksin, CoD style. Mistäköhän alottais... Jaa mun medicciä ammutaan kun se ei ole maassa makaamassa vaan seisoskelee aukeella.. selvä, TIME TO THINK PLAYSTATION"
Enkä TODELLAKAAN koske single player hardcoreen, koska aivan turha edes harkita checkpointitonta pelikokemusta kun vaikka ITSE pelaisit 110% täydellisesti, voi peli suolata bugeinensa kaiken alle 5 sekunnissa. Eli pelaa siinä nyt sit varman päälle jotain tehtävää puolituntia ja kuole kun oman tiimin sniperi ampuu takaraivoon tai oma tiimi juoksee suojansa eteen kuolemaan.
Ja ilmeisesti bugipäivitystä ei ole vieläkään tullut. Toivottavasti ei ole myöskään ladattavaa sisältöä. JOS ladattava sisältö on puskettu linjoille ja bugikorjauksia ei, saa kyllä codebastards todella pitkän miinuksen pysyvästi meikäläisen mielessä. "Kunnianhimo" sanaa ovat viljelleet trailereissa mutta pelaajana melkein sanoisin että takaisin saavat multa myötähäpeän.
(Miten noin isoja bugeja ei voida huomata jos peli on vaivauduttu testaamaan kunnolla? Aivan. Sitä tuskin on testattu kunnolla. Juosten kustu, minkäs teet. Loistava peli siitä tosin tulisi, jos se olisi sellainen kun sen olis TARKOITUS olla
)
Pari kysymystä tahtoisin esittää:
Mihin noita tankkeja pitäs yrittää ampua, kun joskus ne ei räjähdä millään ja joskus taas tosi helposti. Oon todennu että siihen ''ylä''tykkiin kannattas tempasta, mutta enään se ei toiminu (muistaakseni 11. tai 10. missionissa) ku pitää sielt yhest paikast räjäyttää ne 2 tankkia.
Ja sitten vielä, että muuttuuko tuo vihollisten ns. kestävyys HARDCORE -modessa, ku nyt pelailen ''normalilla'' (joo-o nössö olen
) niin tuntuu, että vihut ei kuole millään muulla kuin headshotilla. Mahaan/ jalkaan menee se 4-6 kutia. Tiedän että niillä varmaanki on jonkin näköset suojaliivit sun muut mutta silti...
Sori vähän sekasista kysymyksistä, toivottavasti saitte selvää.
Tankkeja itse ampunut aina sivusta ja joko teloihin tai tornin tyveen. Mutta panssari on jokatapauksessa edessä ja takana paljon vahvempi.
Ja normalilla tuo peli on melkeinpä pelattava jos yksin kampanjaa pelaa. Normal on sentään ainoa pelimoodi missä on omasta tiimistä MITÄÄN HYÖTYÄ: Ne nimittäin lisää kompassiin merkin vihollisesta nähtyään vihollisen. Siinä se hyöty niistä sitten olikin. Itsestä ainakin tuntui että paremmin olisi mennyt ilman tiimiä. Kyllästytti niiden lapsenvahtina olo.
Viimeiset tehtävät tuli kieltämättä pelattua yksin. Jos ammukset loppu, ammuin omaa sotilasta päähän ja täytin ammukseni. Menipä ammukset sitten edes jollekin kuka osas ampua tai tehdä mitään
Medicin pidin tietty elossa, tosin. Ja osashan se support gunneri tehdä sentään harhautuksen - koska idiotismin ne osaa. "Mene tonne ja fire at will" .. ja fire at willistähän ne ampuu aina poikkeuksetta SAMANTIEN kun ne näkee vihollisen, oli se sitten tasan tarkkaan maailman typerin ratkaisu tai ei. "Ammu jos tahdot" "Kyllä herra komentaj- UUH KOKONAINEN PATALJOONA, AMMUN NE YKSIN, SIT VOIS SYÖDÄ PERUNOITA DURRRRRRR"
Hmm.. voisin tosin kokeilla pelata pelin läpi uudestaan hardcorella kun vaan jokaisen tehtävän alussa ampuis ensin koko oman tiiminsä. Eipä ne muuta tosiaan tee kun paljastaa mun sijainnin. (Tykkään tiimipelaamisesta, mutta oman tiimin AI on vaan niin uskomattoman toivoton. IMO yks huonoimpia "käskytettävä tiimi" toteutuksia pitkiin aikoihin.) Ja juu tiedän laittaa oikean tulikomennon päälle.. en vain tiedä miten sen sais loppumaan että kun kyttäät jossain maaten maassa, saattaa yks sun sotilaista lähteä ryömimään kohti vihollista kun pantteri ruohikossa ja pahimmassa tapauksessa ryömii sen viereen nähtäväks.. .taaai ryömii aukealle, törmää kiveen ja nousee seisoon
Tulee kieltämättä vähän "Ei saatana, miks mä edes pelaan tätä"-fiilis, jos sotasimuna pitäis pitää. Mut ei siinä, oli se hetken parempi kun mikään muu konsolisotapeli, kunnes paljastu sen täydellinen hiomattomuus.
Snipuilu on kivaa tosin.
Toivottavasti tulis (toimivia)bugikorjauksia piakkoin.