Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [X360]

Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Tosin ei meitäkään opetettu yksin juoksemaan pää kolmantena jalkana vihollista kohti, käyttäytyen samalla kuin 12-vuotias jenkki ja että vetämällä piuha seinästä sinun K/D-ratiosi ei putoa. :p

Ihmispelaajilla ja boteilla on molemmilla hyvät puolensa. Hienoahan se olisi pelata ihmisten kanssa suurilla porukoilla, mutta asiansa "tosissaan" ottavaa peliseuraa ei ole aina kovin helppo löytää.

Mites muuten niille boteille käy kun kuolee? En oo aikasempaa Flashpointtii pelannu ni en tiiä oikeen näist asioist mittää :eek:
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Tottakai niitä voi käskeä ihan samanlailla kun yksinpelissä mutta ei se ole sama kun pelais vaikka kavereitten kanssa samanlaista ryhmää joka on moninpelin idea. Ja jossain videossa näin kun joku jamppa kerto ja pelas samalla peliä. Kaveri näytiksi sitten antoi käskyn NPC ampua lähelle mäen päälle suojatulta. NPC:t sitten alkoi tykittää rynkyil ja osa ampua singoilla sinne. Intissä ainakin meidän joukkueelle opetettiin et suojatulta ammutaan rynkyillä ei singoilla. Mutta ei kai tästä tämän enempää sulla taitaa olla moninpelin osalta tuhat kertaa odotukset korkeemmalla mitä mulla.

En enää onnistunut löytämään tuosta sitä argumenttia, mutta ei kai se mitään. Jos sinusta moninpeli on sen takia huono, että ei ole samanlaista fiilistä kavereiden kanssa samassa squadissa pelaamisessa, niin sillehän en voi mitään. Enemmänkin mielipidekysymys. Teknisesti Flashpointin ratkaisu toimii kuitenkin parhaiten.

Ja mistähän oikein taiot itsellesi 128 kaveria pelisessioihin?

Tuosta suojatulen antamisesta vielä sananen: Jenkit käyttävät ainakin LAW-kertasinkoja hyvinkin suojatulen käyttämiseen, sillä se on erittäin tehokasta sekä resurssit riittävät. Suomessa jos on raketinheitinjärjestelmä kannossa, se on aina tarkoitettu johonkin kohteeseen/objektiiviin, eikä sen "tuhlausta" suojatulen antamiseen suositella.

Odotuksista ihan sen verran, että ei minulla niitä ole oikeastaan pätkääkään, sillä en tule PC-pelaamisen lopettaneena luultavasti Fläsäriä edes ostamaan. Itse nyt sattumoisin tiedän faktat sekä tämän genren, ja voinkin arvioida melko tarkasti miten k.o. peli tulee verkossa pyörimään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Teknisesti Flashpointin ratkaisu toimii kuitenkin parhaiten. Ja mistähän oikein taiot itsellesi 128 kaveria pelisessioihin?

Voi olla että toimii jos tekoäly on hyvä. Tarviiko kaikki olla kavereita? Kuhan on se oma ryhmä ja pelaaminen on hauskaa. Enkä voi kuvitella että moninpelin pelaaminen olisi hauskaa bottien kanssa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Voi olla että toimii jos tekoäly on hyvä. Tarviiko kaikki olla kavereita? Kuhan on se oma ryhmä ja pelaaminen on hauskaa. Enkä voi kuvitella että moninpelin pelaaminen olisi hauskaa bottien kanssa.

Fiksut koneen ohjamastamat pelaajat voittavat 100-0 peruspetterin, joka pelaa netissä näitä pelejä. Itse en ainakaan ole vielä löytänyt kuin murto-osan tiimipeliä harrastavia pelaajia näistä konsoleiden ampumapeleistä, vaikka niitäkin ihan riittävästi netissä tahkonnut.

Toki itselleni muutenkin se yksinpeli on pelaamisessa SE juttu. Tai sitten kavereiden kanssa. Juuri sen takia, että netistä harvemmin löytyy sopivaa peliseuraa pl. jos kavereiden kanssa jotain pelailee.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Ei pelkästään NPC-pelaajien kanssa olekaan hauskaa, siksipä omalla puolellasi on myös 15 muuta ihmispelaajaa.

Muutenkin, jos hauskuus ja helppous ovat ehdottoman tärkeitä, en voi edes Flashpointia suositella. Tämä ei ole näitä pick up 'n play-pelejä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Ei pelkästään NPC-pelaajien kanssa olekaan hauskaa, siksipä omalla puolellasi on myös 15 muuta ihmispelaajaa.

Muutenkin, jos hauskuus ja helppous ovat ehdottoman tärkeitä, en voi edes Flashpointia suositella. Tämä ei ole näitä pick up 'n play-pelejä.

Eikö tämä ole xbox360 ketju? Ja kuka on puhunu helppoudesta? Ehdottomasti mitä realistisempi peli tässä tapauksessa niin sitä hauskempi ja varsinkin parempi. Eikö pelaaminen voi olla hauskaa jos peli on astetta vaikeampi/haastavampi?
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Eikö tämä ole xbox360 ketju? Ja kuka on puhunu helppoudesta? Ehdottomasti mitä realistisempi peli tässä tapauksessa niin sitä hauskempi ja varsinkin parempi. Eikö pelaaminen voi olla hauskaa jos peli on astetta vaikeampi/haastavampi?
Nyrkkeilet nyt vähän itsesi kanssa mitä mielipiteisiin tulee. Tai no, vedin tekstisi pohjalta johtopäätökset, että pidät enemmänkin codmaisesta räiminnästä, mutta jos et, niin hyvähän se sitten.

Kyllä realistisuus on hauskempaa kuin mikään sekä raskas ja teknisesti pätevä gameplay, mutta siinä tapauksessa et voi sinäkään valittaa siitä, että "kun ei kavereiden kanssa saa". Kuten edellä jo mainitsin, peli toimii juuri NPC-sotilaiden avustuksella huomattavasti järkevämmin ja realistisemmin kuin aivottomien jenkkien, ketkä pitävät peliä juurikin jonain COD4:nä. (tarkkaavaisimmat huomaavat jo muuten varmaan, että käytän COD-lyhennettä kirosanana.)

Pysyhän nyt kuitenkin aiheessa, willya? Niin ja joo, Xbox 360-thread on tosiaan, mutta kun sen konsolien mitättömässä multiplayerissa ei paljon puhuttavaa/kinasteltavaa ole.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Noniin, ennakkotilasinpa tämän pelin discshop:sta ja nyt sormet syyhyten odottelua ensikuuhun :cool: Ensimmäinen kerta kun näin teen, mutta onpahan tulossa todella huippu peli, ainakin jos trailereihin on uskomista. Toivottavasti ei tule pettymystä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Tuleekos tässä pelissä olemaan niitä super sniper teko-äly vihollisia jotka ampuvat vain pelaajaa ja vaikka kukkuloiden ja puskien läpi?
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Tuleekos tässä pelissä olemaan niitä super sniper teko-äly vihollisia jotka ampuvat vain pelaajaa ja vaikka kukkuloiden ja puskien läpi?

Epäilisin. Jos olet ykkösosaa vuosia sitten pelannut, niin tietäisit. Uskon että tästä on taas tulossa loistava simulaattori
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Epäilisin. Jos olet ykkösosaa vuosia sitten pelannut, niin tietäisit. Uskon että tästä on taas tulossa loistava simulaattori
Ykkösosassa juuri oli noita kaikentietäviä mörriköitä, jotka osuivat sinuun kilsan päästä puskien läpi. Suosittelisin pelaamista vastavuoroisesti sinulle.;)
Dragon Risingissä ei kuitenkaan ainakaan kehittäjien juttujen mukaan ole kyseistä ominaisuutta ollenkaan, vaan ovat kuulemma tehneet täysin realistisen ja jopa pelkoa tuntevan tekoälyn. Nähtäväksi jää, lunastetaanko lupaukset.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Ykkösosassa juuri oli noita kaikentietäviä mörriköitä, jotka osuivat sinuun kilsan päästä puskien läpi. Suosittelisin pelaamista vastavuoroisesti sinulle.;)

Voipi olla. Siitä on vuosia, mutta olen kyllä pelannut ko. peliä. Mutta suositteltavaahan se olisi. Aika kultaa muistot, kuten sanotaan.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Ei kai tätä kannata alkaa verrata missään ensimmäiseen osaan kun tekijät käsittääkseni aivan toiset mitä ykkösessä oli.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Jeps, Bohemia Interactive ei liity tähän peliin millään tavalla. Eihän se silti estä vertaamasta, tosin.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Jeps, Bohemia Interactive ei liity tähän peliin millään tavalla. Eihän se silti estä vertaamasta, tosin.

Kyllähän se minusta vähän estää. Codemasters ei ole saanut Micro Machinesien jälkeen mitään merkittäviä pelejä aikaan, vain jotain keskinkertaisia ajopelejä (alkuperäiset TOCA:t tosin olivat hyviä) sekä Overlordit.
Vaikka alkuperäisessä pelissä omat ongelmansa olikin, oli se silti siihenaikaan todella hieno ison mittakaavan sotasimu.

Kyllähän tämä peli voi olla "ihan jees" mutta tuskinpa mullistaa mitään niinkuin alkuperäinen OFP. Varsinkin kun moninpeli on sössitty täysin IMO.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Ykkösosassa juuri oli noita kaikentietäviä mörriköitä, jotka osuivat sinuun kilsan päästä puskien läpi. Suosittelisin pelaamista vastavuoroisesti sinulle.;)
Dragon Risingissä ei kuitenkaan ainakaan kehittäjien juttujen mukaan ole kyseistä ominaisuutta ollenkaan, vaan ovat kuulemma tehneet täysin realistisen ja jopa pelkoa tuntevan tekoälyn. Nähtäväksi jää, lunastetaanko lupaukset.

Hyvä että tekoälyyn ollaan panostettu. Joskus juuri se ärysttää miten mekaanista tekoäly on videopeleissä ja tekee kaikkea kirurgisella tarkuudella ja tehokuudella. Enpä laittaisi pahakseni jos peleissä olisi hieman huonompia ampujiakin vastustajina.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Pelin tekoälyähän tekijät ovat kehuneet melkoisesti. On tuosta myös monessa previkassa mainittu.

Kaiken sen perus koukkaamisen ja suojatulen lisäksi sillä on ns. tilannetaju joka mahdollistaa mm. sen että ylivoiman edessä pieneksi rei`itetty joukkue ottaa viimeisen puristuksen sijasta koivet allensa. Tämä mahdollistaa myös sen että vihulaiset osaavat nimenomaan vetäytyä uusiin asemiin mikä on melko harvinaista videopeleissä.
Tekoälystä on pyritty tekemään mahdollisimman inhimmillinen mikä mahdollistaa vihulaisilta `ei tyypillisiä` ratkaisuja tulitaisteluissa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Jenkit käyttävät ainakin LAW-kertasinkoja hyvinkin suojatulen käyttämiseen, sillä se on erittäin tehokasta sekä resurssit riittävät.

Onko tämä faktaa? Haluaisin nähdä lähteen. LAW on kuitenkin käytännössä sama kuin Suomen KESsi..
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

No kyl saa harvinaisen hölmö sotilas olla jos alkaa jotain LAW (KES) kertasinkoa käyttämään suojatulen antamiseen. LAWi on suunniteltu kevyitä ajoneuvoja vastaan koska sen kranaatin panssarinläpäisykyky ei ole mikään hirveän suuri.

Intissä tuli testattua ja se ei todellakaan mitään suurta reikää tehny metallilevyyn. Ei se edes räjähtänyt niin kuin hollywood tai pelit antavat olettaa, pieni tuhahdus vaan.

Joten jos suojatulta pitäisi antaa niin kyllä rynnäkkökiväärillä sen parhaimman tuloksen antaa ihan jalkaväkeä vastaan, toki jos siellä on joku kevyt ajoneuvo aiheuttamassa stressiä niin sitten kannattaa LAWilla paukauttaa, mutta se on hassua alkaa maajoukkoja sillä ampumaan. Ne on kuitenkin kertakäyttösiä joten tuskin niitä on useita kymmeniä mukana jollain 4 hengen tiimillä
 
Vastaus: Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

No kyl saa harvinaisen hölmö sotilas olla jos alkaa jotain LAW (KES) kertasinkoa käyttämään suojatulen antamiseen. LAWi on suunniteltu kevyitä ajoneuvoja vastaan koska sen kranaatin panssarinläpäisykyky ei ole mikään hirveän suuri.

Intissä tuli testattua ja se ei todellakaan mitään suurta reikää tehny metallilevyyn. Ei se edes räjähtänyt niin kuin hollywood tai pelit antavat olettaa, pieni tuhahdus vaan.

Joten jos suojatulta pitäisi antaa niin kyllä rynnäkkökiväärillä sen parhaimman tuloksen antaa ihan jalkaväkeä vastaan, toki jos siellä on joku kevyt ajoneuvo aiheuttamassa stressiä niin sitten kannattaa LAWilla paukauttaa, mutta se on hassua alkaa maajoukkoja sillä ampumaan. Ne on kuitenkin kertakäyttösiä joten tuskin niitä on useita kymmeniä mukana jollain 4 hengen tiimillä

No kinataan sitten tästäkin. :D Joo, LAW-tyypin kertasingon voima ei tosiaankaan ole mikään kummoinen. Jenkeillä, however, on näitä kuitenkin miltei aina kannossa, ja niiden käyttö toimii kyllä aika hyvin suojatulen antamisessa, jos vastassa on rakennelma tms.. pelote on myös tärkeää. Harvinaistahan noiden käyttö on kuitenkin.
 
Ylös Bottom