Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation flashpoint

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tobias_Rieper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Xbox-versio on toteutettu alkuperäisen PC-version pohjalta myös grafiikaltaan. Grafiikkamoottoria on kuitenkin päivitetty uudemman enginen ominaisuuksilla, mikä tekee pelistä Bohemian mukaan selvästi PC-versiota näyttävämmän. Äänet on päivitetty luonnolliesti Dolby Digital 5.1 -aikaan.

Joo, minä en vielä usko yhteenkään sanaan mitä nämä Bohemian sällit ovat XB-versiosta sanoneet, minun tietääkseni mitään selkeää näyttöä ei vielä ole mediassa XB-versiosta nähty(lähinnä vielä pelkkiä puheita ja laihanlaista dokumenttia)...Ja jotenkin vaikuttaa siltä, että siellä ollaan painittu jo alusta asti melkoisten koodaus-ongelmien parissa, minä ainakin pidän näitä BIS:sin tyyppejä vielä aika amatööri peli-koodaajina, mutta OFP:n idea tosin on kuitenkin loistava ja kunnian himoinen. Voi kumpa XB-versio olisi 100% Live-tukineen jo taidon näyte joka suhteessa, jotenkin näillä näkymin minulle kuitenkin vielä aika utopistinen toivekuva.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vois niitä ite tehtyjä ratoja pelata co oppina.
Sillon vois ostaa tuon pelin vaikka se jo tietokoneelta löytyy.
 
Juu tosiaan jo Co- oppi löytyy, niin varmana hankin. PC:llä sitä jo pelanneeni se on paras sotapeli ikinä! Co-oppina aivan ykkönen!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nixte
Juu tosiaan jo Co- oppi löytyy, niin varmana hankin. PC:llä sitä jo pelanneeni se on paras sotapeli ikinä! Co-oppina aivan ykkönen!

Co-opin kera tuo saattaapi olla loistava! Toivotaan parasta
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
Joo, saas nähdä millasen version loppujen lopuksi Bohemien sällit tosta saa XB:lle aikaiseksi? Lähinnä mietiyttää, että kuinka toimivan saavat OFP:sta visuaalisesti, teknisesti, pelillisesti ja millaisilla ratkaisuilla? Pelimoottori kun ei ole PC puolella kyllä mitään kovinkaan kehuttavaa tasoa.

Kuuleman mukaan myös XB-versioon olisi tulossa jonkin sortin tehtävä-editori ja se lienee myös hyvä juttu, sillä se on ainakin PC-versiossa hyvin toteutettu(helppo oppia/hallita).

Niin tuo OFP:n pelimoottorihan on erinomainen! Mistä päättelit että se olisi huono? Mietippä millaista määrää tavaraa ja montaako tekoälyohjattua NPC-hahmoa tuokin moottori kykenee ohjaamaan kerralla. Veikkaanpa että Quake 3:n enginestä ei noin laajoihin alueisiin olisi. Sen mitä laajuudessa saadaan joudutaan näyttävyydessä tietysti hieman tinkimään...vaikka mielestäni OFP:in grafiikka on hienoa ja sopivan militärististä.

Niin ja tuosta editorista, että se tulee olemaan tuohon xbox versioon karsittu malli tuosta pc:n samaisesta editorista. Eli mutkia on jouduttu vähän suoristelemaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KFinnberg
Niin tuo OFP:n pelimoottorihan on erinomainen!

Heh heh, joo näin on, näin on...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KFinnberg
Mistä päättelit että se olisi huono?

Jos todella olet tätä mieltä, että tämä OFP:n engine on laadukas joka suhteessa ja edityksellinen, niin et valehtele silloin kuin itsellesi... Tietysti voisin heittää tähän perään lukemattomia epäkohta esimerkkejä tästä pc-peli orginaalista, mutta en yksinkertaisesti jaksa...nimittäin on turhaa selittää jollekkin täällä, jos ei ymmärrä tiettyjä tosiasioita ja näkee esim. OFP:n myös teknisesti yli loistavana tekeleenä, mitä se totta vieköön ei ole joka osa-alueella, mutta tietysti OFP on tietyiltä osin kuitenkin loistopeli, sitä en kiellä.

Edit: Esim. nykyään voitaisiin vastaavalainen sotapeli simulaatio tehdä vaikka BF1942:n kaltaiseen engineen, jos se olisi mm. pelibisnes mielessä vain BIS/dice:n kohdalla mahdollista(Codemasters/EA). Silloin kun OFP julkaistiin, niin se ei ollut teknisesti edes silloin kovinkaan laadukas. Korjauspäivityksiä tuohon tullut siitä asti jo lukematon määrä, mutta vanhan ja epälaadukkaan moottorinsa johdosta mitään radikaalisia parunnuksia OFP ei ole kokenut(Se ei ole mahdollista, eli vaatisi täysin uuden ja kehittyneemmän pelimoottorin), ei tietyiltä osin edes Resistance-lisäosan merkeissä...vaikka merkittäviä parannuksia alkuun lupailtiinkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation flashpoint

E3 kokemuksia http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi?;act=ST;f=63;t=46279

World War II Engineer Corps
Parker's E3 Coverage
Operation Flashpoint for the Xbox has shaped into a better game than even I expected. At first I had my doubts that a game with a command system as complex as Operation Flashpoint would even be doable on a console. But after a little hands on time, I believe Operation Flashpoint can be a hit for the console as it was for the PC.

The Xbox version will include the full campaigns of both Cold War Crisis and Resistance. And if that isn't enough play time, it also includes a mission editor and online play. The mission editor is slightly different from the PC version. Instead of giving the mission editor a blank map to begin with, the editor can now pick from a large number of template missions. These templates define objectives such as steal some documents or blow up something. Then the editor is given the from of deciding when, where, and how the objectives are handled. You will be able to add all the units that will be used. You can add the waypoints. You can define the time of day and where the objective will be located in a simple, yet comprenhensive editor.

Online play will take full advantage of Xbox Live. There will be full stat tracking. And there will be over 50 multiplayer missions to choose from. Players will even be able to make their own MP missions. So if you get bored with deathmatch or capture the flag or any of the many other game types, you can simply create you own MP objective. Multiplayer options will also allow for System Link play. Several human players controlling squads of A.I. soldiers should allow for some large and intense battles.

One of the most important things when putting a game on a console is getting the controls right. I had a chance to actually play it, and this is something Bohemia did very well. The control, while complex, are very easy to get the hang of. You have the traditional FPS two-thumb control to move you character. But then the command controls all come from the D-pad. To command you squad simply select the soldier (or group) by pressing up or down then issue them and order by pressing right and up or down to select a command. In practice this is very easy to do and you can easily control your 12-man squad in the heat of battle. Other controls include changing your stance, pulling up your iron sights, perform an action, and of course fire your weapon. All very standard FPS.

The Xbox version will also have several different gameplay modes. On the easiest setting there will be slight auto-aim and visible in-game markers to help the player along. In the higher difficulty settings players will find a much deeper simulation environment. Then game wont prove any help to those who don't want it. This along with the quick loading times, should please any Xbox gamer. From what I got a chance to play, it appears Bohemia put a lot of work into designing the Xbox version to cater to the console crowd, while not venturing away from the Operation Flashpoint experience. To those of you with an Xbox, I would say this game will definetly be worth picking up.
:D This game has to beat Halo 2 as the best game on xbox, I know theres alot of people out there waiting for this game :;):
Just make sure it gets into shops soon Mmmm lets say September ?
 
Vastaus: Operation flashpoint

Sen verran pitää sanoa, että takuita Xboxin OFP-version julkaisusta ei ole. Näyttää nimittäin siltä, että Codemasters ja Bohemia ovat pistäneet välinsä poikki. Codemasters omistaa OFP-tavaramerkin, Bohemia itse pelien sisällön. Bohemia ilmoitti hiljattain "uudesta" realistisesta sotapelistä Xboxille (kahden PC-simun ohella), ja se vaikuttaisi pohjautuvan Xboxin OFPiin. Realistisen sotapelin me siis näillä näkymin saamme ensi syksynä, mutta ilman tunnettua nimeä. Codemasters ei ole vahvistanut toistaiseksi muuta kuin OFP2:n PC:lle. Saapa nähdä, saavatko Bohemian veroisen studion sitä työstämään, jos ero on totta.

Erosta ei ole virallista vahvistusta, joten kirjoitan tämän vähän niin kuin mutu-pohjalta, tutkimani materiaalin perusteella. Tiedustelin asiaa Bohemialta itseltään, mutta he eivät todenneet paljon muuta kuin että Xboxille ilmestyvä sotasimulaattori on ollut kehityksessä jo vuosia ja ettei pelin nimi ole merkityksellinen seikka sisällön kannalta. Tulkitkaa itse, mitä tuolla tarkoitettiin. :)
 
Vastaus: Operation flashpoint

Ah, Bohemia ja Codemasters tuovat yhdessä Xboxille Operation Flashpoint: Eliten. Kyseessä on sama peli kuin mistä ollaan jauhettu jo vuosia. Julkaisuaika on marraskuu 2005 ja hintakin vain noin 30 euroa.

Liekö Bohemia ja Codemasters jälleen yhdessä vai koskeeko tämä diili vain tätä Xbox-käännöstä. Vastaavaa vahvistusta ei annettu PC-projekteista.
 
Vastaus: Operation flashpoint

Tuo 30e kuulostaa hyvältä. Mutta miksi näin halpa? Siis onkos tämä sama Flashpoint kuin vanha? Eli Pc:lle tarkotin.
 
Vastaus: Operation flashpoint

extreme_02 sanoi:
Tuo 30e kuulostaa hyvältä. Mutta miksi näin halpa? Siis onkos tämä sama Flashpoint kuin vanha? Eli Pc:lle tarkotin.

Sisällöllisesti Elite on sama vanha Cold War Crisis. Lisäksi mukana on Resistance-lisärin 15 tehtävää avattavana bonuksena. Tietysti ympäristöjen näkyvyydessä on tehty paljon myönnytyksiä, jotta Xboxin ruppanaan RAM-muistin rääpäleeseen saataisiin nuo sadan neliökilometrin ympäristöt (4 kpl) mahtumaan.
 
Vastaus: Operation flashpoint

Hakkiz sanoi:
Tietysti ympäristöjen näkyvyydessä on tehty paljon myönnytyksiä, jotta Xboxin ruppanaan RAM-muistin rääpäleeseen saataisiin nuo sadan neliökilometrin ympäristöt (4 kpl) mahtumaan.

Onko näin, en itse ole törmännyt moiseen tietoon näkyvyydestä, ja toisaalta jo resoluutio syö tuota näkyvyyttä varsin isolla kädellä? Eihän tuon muistimäärän vähyydellä ole kovinkaan merkitystä, jos otetaan jo olemassaolevista esimerkkejä(GTA, Halo jne.).
 
Vastaus: Operation flashpoint

sawe sanoi:
Onko näin, en itse ole törmännyt moiseen tietoon näkyvyydestä, ja toisaalta jo resoluutio syö tuota näkyvyyttä varsin isolla kädellä? Eihän tuon muistimäärän vähyydellä ole kovinkaan merkitystä, jos otetaan jo olemassaolevista esimerkkejä(GTA, Halo jne.).

Halot ovat putkia, GTA:ssa näkyvyys on selvästi rajattu (= paljon pop-uppia).
 
Vastaus: Operation flashpoint

Onko tietoa onko tuohon Xbox -versioon saatu mukaan samankaltainen Mission Editor kuin alkuperäisessä PC -versiossa? Kun sen takia parin vuoden jälkeenkin tullut palattua tekemään omia tehtäviä...? :)
 
Vastaus: Operation flashpoint

ZoMBiE sanoi:
Onko tietoa onko tuohon Xbox -versioon saatu mukaan samankaltainen Mission Editor kuin alkuperäisessä PC -versiossa? Kun sen takia parin vuoden jälkeenkin tullut palattua tekemään omia tehtäviä...? :)

Tehtäväeditori löytyy kyllä.

Plus, a real beauty of Operation Flashpoint: Elite is its user friendly Mission Editor. Accessed from the main menu, you simply enter map view, select an area and build up a situation using any of the troops, weapons and mobile units from the game.

- http://www.bistudio.com/presspages/xboxpressrelease.html
 
Ylös Bottom