Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Outriders

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
ARPG on yhtäkuin mitä tossa luettelit. Diablot, Path of Exilet kaikki mitkä nyt kuuluu ARPG genreen perustuu tähän ja lootter shootterit. Se mikä muuttuu on sun hahmo tulee kovemmaksi. Yksinkertasta mutta koukuttavaa. Selittäkää joku paremmin mikä on ARPG pelien idea. Niin ja mmorpg genre käyttää samaa periaatetta.
Ymmärtäisin jos tuossa joku realistisesti muuttuisi, oma 100lv vs 100lv vihollinen on minusta ihan sama kun oma 10000lv vs. 10000lv vihu jos mitään merkittävää pelillisesti tapahdu.
Se toki voi olla eri lailla toimiva ase tai kyky mutta sen pitää jotenkin suuresti erota.. eikä itseasiassa tuossa tarvita tason nousua itsessä.. vihussa toki voisi indikaattori olla että antaa vastusta pidempää tai kestää joidenkin loogisten juttujen takia enemmän vahinkoa esim tavallisiin aseisiin tms.
 
Mulle on yhä arvoitus että mihin tuota tavaraa ja tasoja oikein keräätte ns. peruspelin päätyttyä ns endgameen mentäessä?
Mikä siinä on hyöty, mihin niitä tarvitaan? Pelaatteko te samoja "kenttiä" yhä uudestaan kokoajan vaikeutuvalla tasolla ja korkeammilla omilla tasoilla? Muuttuuko ne varusteet/aseet oikeasti kiinnostavammaksi vai mikä juju, mikä muuttuu tasojen nousussa?
tässä yksi syy miksi pelata tää on kuin pokemon kerää ne kaikki. Näissä aseissa on erillaisia jippoja jotka parantaa sun hahmoo tai buildia
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on yhä arvoitus että mihin tuota tavaraa ja tasoja oikein keräätte ns. peruspelin päätyttyä ns endgameen mentäessä?
Mikä siinä on hyöty, mihin niitä tarvitaan? Pelaatteko te samoja "kenttiä" yhä uudestaan kokoajan vaikeutuvalla tasolla ja korkeammilla omilla tasoilla? Muuttuuko ne varusteet/aseet oikeasti kiinnostavammaksi vai mikä juju, mikä muuttuu tasojen nousussa?

Tuo on kieltämättä ihan hyvä kysymys. Ainakin itselleni tulee seinä vastaan näissä peleissä ihan jo sen takia, etteivät nämä pelit tule päätökseen koskaan. Aina voit saada jonkun esineen, jossa on isompi numero. Demon perusteella ei vaikuttanut niin mielenkiintoiselta peliltä, että olisi jaksanut juonenkaan takia pelata.
 
Toisaalta en minäkään ymmärrä miksi joku haluaa pelissä olla maajussi (farming simulator) toisaalta en ole sitä keltään koskaan kysynyt et mikä idea siinä on :) No joo vitsi, menee jo mulla ohi aiheen.
 
Eipä ole omin genre, enkä ymmärrä puoliakaan mitä tässä ketjussa on kirjoiteltu, mutta kiitos Game Passin tarjoaman matalan kynnyksen tämä oli helppoa ottaa koeajoon ja ensimmäinen pari tuntia vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, jopa ihan maailman osalta, mutta varsinkin taistelun osalta, joten onneksi tuli mahdolliseksi pelailla tätä Day One.

Valitsin pienen googlettelun perusteella Devastatorin, koska internet osasi tätä suositella soolona pelattavaksi, enkä ole vielä ehtinyt kuin ehkä vain vähän katua. Toisaalta jos tästä innostuu, niin uuden läpipeluun voisi sitten ottaa esimerkiksi Technomancerina ja pelityyli on varmaan hyvinkin erilainen.
 
Eipä ole omin genre, enkä ymmärrä puoliakaan mitä tässä ketjussa on kirjoiteltu, mutta kiitos Game Passin tarjoaman matalan kynnyksen tämä oli helppoa ottaa koeajoon ja ensimmäinen pari tuntia vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, jopa ihan maailman osalta, mutta varsinkin taistelun osalta, joten onneksi tuli mahdolliseksi pelailla tätä Day One.
Tämänhän voi hyvin ottaa perinteisenä kolmannen persoonan räiskintäpelinä, pelata tarinan läpi ja katsella sitten kiinnostaako parempien aseiden grindaus. Tällä mentaliteetilla lähdin itse pelaamaan. Otin sen hahmoluokan joka kiinnostaa ja tiputtelen kokemuspisteitä niihin kykyihin, jotka omaan korvaan kuulostavat hyviltä. En jaksa ottaa tätä niin vakavasti, mutta jos tarinan jälkeen intoa vielä on niin sitten grindataan tai pelataan vaikka toisella hahmoluokalla läpi.

Taistelumekaniikka on ainakin ensimmäisten tuntien perusteella vakuuttanut, joten mukava tässä on räiskiä menemään. Ilman Game Passia olisi saattanut jäädä pelaamatta, joten siinä mielessä huippuhomma, että tuli heti julkaisussaan palveluun.

Minusta jopa tarinan alkuasetelma ihan mielenkiintoinen. Aika perinteinen scifi setti, mutta silti ihan mielenkiintoinen. Cryo jäädytys, vieras planeetta, ihmisten välinen sota, planeetan myrskyjen mysteeri, altered tyypit jne. Kyllä näissä lähtökohdissa potentiaalia on.
 
ARPG on yhtäkuin mitä tossa luettelit. Diablot, Path of Exilet kaikki mitkä nyt kuuluu ARPG genreen perustuu tähän ja lootter shootterit. Se mikä muuttuu on sun hahmo tulee kovemmaksi. Yksinkertasta mutta koukuttavaa. Selittäkää joku paremmin mikä on ARPG pelien idea. Niin ja mmorpg genre käyttää samaa periaatetta.
Ei ARPG välttämättä tuota ole. Toki juuri nuo mainitsemasi pelit ovat tuon tyyppisiä ARPG-pelejä. ARPG tarkoittaa kuitenkin loppujen lopuksi ainoastaan action role playing gamea, ja sellaisiksi voidaan kyllä luokitella hyvin monenlaisia pelejä.

Eikä ARPG-pelien kehittäjille kukaan määrää sääntöjä, joiden mukaan peli pitäisi tehdä, mutta toki moni pelikehittäjä käyttää ainakin jossakin määrin tuttuja elementtejä, jotta pelaajien on helpompi omaksua uusi peli ja voidaan käyttää sinänsä hyviksi todettuja pelimekanismeja varmistamaan hyvää pelattavuutta.

Tuo pelien hyvin voimakas lokerointi on kuitenkin mielestäni varsin turhaa touhua, kun ne määritelmät ovat joka tapauksessa ainoastaan suuntaa antavia eri peleille. Ja moneen peliin sisältyy useiden ”lokeroiden” ominaisuuksia, joka myöskin tekee tuosta lokeroinnista varsin turhaa ja keinotekoista.
 
Ei ARPG välttämättä tuota ole. Toki juuri nuo mainitsemasi pelit ovat tuon tyyppisiä ARPG-pelejä. ARPG tarkoittaa kuitenkin loppujen lopuksi ainoastaan action role playing gamea, ja sellaisiksi voidaan kyllä luokitella hyvin monenlaisia pelejä.

Eikä ARPG-pelien kehittäjille kukaan määrää sääntöjä, joiden mukaan peli pitäisi tehdä, mutta toki moni pelikehittäjä käyttää ainakin jossakin määrin tuttuja elementtejä, jotta pelaajien on helpompi omaksua uusi peli ja voidaan käyttää sinänsä hyviksi todettuja pelimekanismeja varmistamaan hyvää pelattavuutta.

Tuo pelien hyvin voimakas lokerointi on kuitenkin mielestäni varsin turhaa touhua, kun ne määritelmät ovat joka tapauksessa ainoastaan suuntaa antavia eri peleille. Ja moneen peliin sisältyy useiden ”lokeroiden” ominaisuuksia, joka myöskin tekee tuosta lokeroinnista varsin turhaa ja keinotekoista.
Totta ennen esim. diabloja kutsuttiin hack and slash peleiksi, mutta jossain vaiheessa siitä on luovuttu ja alkoivat kutsua ARPG peleiksi ja huomaa nimenomaan isoilla kirjaimilla, tämä on sitten jäänyt elämään näiden pelien kohdalla, et itse ainakin kun näen ARPG niin tiedän heti mistä on kyse. Toiminta rooolipelit on niin laaja kirjo et kai se on jotenkin helpompi mieltää. Itse en näitä keksi ;) joskus jopa käytetään diablo-like games nimitystä. Toki voihan Outridesia kutsua lootter shootteriksikin ARPG elementeilla höystettynä
 
Nyt tullut 2 classilla tricster/tekno pelannut storyn läpi, aattelin myös pyron/devan pelata endgameen ennen kun rupeen tosissaan vääntään expeditionssia. Ajatuksena tässä jos saisivat coopin päivitteyä kuntoon niin olis mukavempi cooppina toi expeditions. Peli jotenkin vaan paranee mitä enemmän pelaa, kun taistelussa rupee kaikki tulee selkä ytimestä. Suurin miinus mun mielestä löytyy peli suunnittelussa joka on world tier systeemi siis itse olisin sen jättänyt only endgameen ja storymode oltas menty esim. easy, normal, hard, ja joku super mode.
 
PC versiossa on tällänen ongelma heh
PSA: Game saves around 300 MB of Data every time you crash.
Go to AppData\Local\Madness\Saved\Crashes and check how big the folder is. Every time you crash, it will save around 300 MB of Data, this stacks very quickly

Et voi pikkusen ruveta viemään tilaa
 
Kaatuillu tänään poikkeuksellisen useesti, oikeestaa joka expedition cooppisessio päätynyt kaatumiseen.
 
Tässä hauska arvostelu joka aika hyvin osuu ja uppoo. Pitkästä aikaa peli joka herättää ittessä joka päivä eri fiiliksiä iloa, vitutusta ja kaikkea siltä väliltä. Mut koukussa ollaaan täällä peliin ja varmaan huomaa kun tänne kokoajan postailen, varmaan joitakin saattaa ottaa jopa pattiin et taasko se nyt jotain on tähän laittanu. No pitää vähän rajottaa ei se määrä vaan laatu;)

 
Viimeksi muokattu:
On kyllä koukuttanut nyt kun serverit ei kippaa monta kertaa päivässä. Eka tier 15 expeditionikin meni soolona läpi. Pari tier 3 modia on käytössä, mutta muuten pelkkää epic kamaa päällä. Burst AR on kova technolla.
ar.png
 
Burstin on kyl hyvä. Vähän harmi tällä hetkellä kun periaattees ainoa buildivaihtoehto on tehdä ammusbuildi, on se sitte Blighted tai joku muu. Devastator veti lyhyen kortin ja sillä ei ole vastaavaa.

Ongelmana siis on, että muut buildit ei kykene samaan tehokkuuteen mihin ammusbuildeilla pääsee. Jos erehdyt juoksee jollain muulla niin et esim pärjää Expeditioneissa ollenkaan kun et saa vihuja tarpeeksi nopeasti hengiltä, jos meet cooppaamaan niin vihut kestää entistä enemmän ja cooppikaveri joutuu tekemään isomman duunin.

Tässä kun endgame on aikariippuvainen: Mitä enemmän damagea tuotat -> sitä nopeammin maaliin -> sitä paremmat palkinnot ja CT-tasojen aukeaminen.
 
itse huomasin että suurin osa ihmisistä jotka tekee buildeja ja streamaa on fps guruja, eikä ARPG joten heidän buildinsa lähinnä keskittyvätki sharpshooter ammuskeluun, koska he pelaavat pcllä ja heillä on pirun hyvä aim. joten päätin luoda ihan oman buildin kutsun sinä nimeltä Weather Witch tällä hetkellä huitelen expedition 10:ssä katsotaan miten sitten skaalautuu tuonne ylemmille expedioneille mutta tällä hetkellä se toimii pirun hyvin.
 
itse huomasin että suurin osa ihmisistä jotka tekee buildeja ja streamaa on fps guruja, eikä ARPG joten heidän buildinsa lähinnä keskittyvätki sharpshooter ammuskeluun, koska he pelaavat pcllä ja heillä on pirun hyvä aim. joten päätin luoda ihan oman buildin kutsun sinä nimeltä Weather Witch tällä hetkellä huitelen expedition 10:ssä katsotaan miten sitten skaalautuu tuonne ylemmille expedioneille mutta tällä hetkellä se toimii pirun hyvin.
Pistä ihmees jotain speksejä tuonne Outriders buildi -keskusteluun.

Ite aiemmin menin kanssa kiväärillä ja konsolilla on ihan kohtuu hyvä jopa osuakin useimmiten. Nyt tosiaan siirryin burst rynkkyyn, antaa vähä enemmän anteeks tähtäystä. Pitäs vaa saada kaikkiin kamoihin firepower ja long/short range damaget. Modeja puuttuu viel kans, mut ehkä joku tier 11 tai 12 menee ok läpi vaikka maksimi on täl hetkel tier 13 itellä, niit en pääse läpi
 
Itte nyt koitan tricsterillä tonne reaver puoleen pistää kaikki pointsit, eli anomaly poweria vaan niin paljon ku mahdolista ja skilleihin cooldowneja mahdollisimman paljon. Kattotaan miten käy eli aseet ei nyt ole tässä buildissa niin isossa osassa. Tosiaan pelaajat on asebuildeihin keskittynyt aivan liiakseen.
 
Ylös Bottom