Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Outriders

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Hyvä päivitys toi eilinen.. Tossa viikolla ei tainnu kipata peli kertaakaan ja nyt päivityksen jälkeen kippailee vajaan 30min välein, välillä useeminkin. :D

World tier 13 mennään ja nyt tuntuu ettei davastorilla oikein pärjää. Pitänee vähän jotain buildia varmaan kattella netin syövereistä.
 
Onko nämä kaatuilut nimenomaan co-opissa tulevia? Itse olen vain pari tuntia co-oppia pelannut ja loput noin parikymmentä tuntia soolona, eikä peli ole kaatunut kertaakaan (Series S:llä pelaan). Olenko vain satumaisen onnekas vai onko tosiaan tämä sooloilu pelastanut?
 
Onko nämä kaatuilut nimenomaan co-opissa tulevia? Itse olen vain pari tuntia co-oppia pelannut ja loput noin parikymmentä tuntia soolona, eikä peli ole kaatunut kertaakaan (Series S:llä pelaan). Olenko vain satumaisen onnekas vai onko tosiaan tämä sooloilu pelastanut?
Cooppi on se ongelma. Toki voit olla myös satumaisen onnekas eli lottoo vetää. Ittellä kans Serie S voihan se olla vaan niin kova laite et se väistää myös bugit :cool:
 
Täälä kippaili nyt soolona vedellessä. Tossa viikolla kun tuli pelattua, niin silloin oltiin coopissa ja ei kaatuillut.
 
Hmm ei "endgame" timetrialit kyl oikee jaksa kantaa kovinkaa pitkäl. Vähän alkanu jo kyllästyttää, lv50 kamat pääl, pakotettu metaan pohjautuva buildi, sitte juoksee noit samoja muutamia aikahaadteita läpi. Mut miksi? Buildi ei voi tulla enää paremmaks, tai parempaa ei tartte ku tuollaki pärjää oikein hyvin.

Muita buildeja on ihan turhaa edes kokeilla ku niillä ei pärjää nois expeditioneissa.

Sinänsä koska tää ei ole liveservice niin sisältö oli aika lail tässä. Muutaman kerran jo resetoinu noi huntit ja bountyt mut ei niitäkää kauheen montaa kertaa jaksa uudelleen sen yhden legen takia.
 
Onko nämä kaatuilut nimenomaan co-opissa tulevia?
On siinä semmonen kiva inventory bugikin. Välillä jos vaihtaa asetta ja menee pois inventorysta niin peli kaatuu. Kerran koitin vaihtaa asetta joku neljä kertaa peräkkäin ja aina kaatu peli. Piti vaihtaa kaupunkia ennen kun sai aseen vaihettua ilman kaatumista :D PC:llä kaatuu jos liikutat hiirtä samalla, kun suljet inventoryn. Toivottavasti korjasivat tässä patchissa.

Nyt näköjään postasivat twitteriin, että PS5 patch ois ladattavissa.
 
Päivitys vissiin korjannu mitään, edelleen porukoilla ps5:lla sign in -jumeja ja kaatumisia vaikka tämän piti noi korjata. Nyt pahimpina kaikilla alustoilla inventory wipet :D

Joillakin PS4:llä ja PS5:lla versio on mennyt taaksepäin 1.02:een päivityksen lataamisen jälkeen.



En kyllä varmaa uskalla tota enää käynnistää ennen ku tulee uus päivitys joka korjaa noi ongelmat oikeesti.
 
Pitää varmaan hetki katella mitä tapahtuu :D Matchmaking on ainakin bannissa ennen ku inventory wipet on korjattu. Aika paljon nuita näyttäs tulevan tuon patchin jälkeen. Ei hyvä. Osalla ihan solonakin hävinnyt kamat. Saahan ne vissiin joskus takas, mutta random statseilla. Jos oli täydellinen buildi kasassa niin ei siinä paljon random kamat lämmitä.
 
Itselläkin niin ihme bugeja ja kaatuiluja nyt, eli pikkutauko. Jos vaikka diablo 3 seasonia hc maagilla mitä tossa seasonin alussa jo vähä alottelinkin ainakin siihen asti, kun saavat hommat kuntoon Outriderissa.
 
Pari tuntia tuossa taas pelailin (soolona), eikä vieläkään mitään bugeja. No ehkä ne sieltä vielä tulee. Tuntuisi olevan päätarina aika maalissa, joten toivotaan kuitenkin kaatuilematta tulevan tämä ensimmäinen läpipeluu.
 
On boxi versiokin menny "taaksepäin" aikasempi versio oli 1.03.00 nyt versio on 1.02.00. Tais demo jo olla toi 1.03.00
 
Ja ihan oikein aavisteltu, Main Story meni eilen läpi ja sen aika tarkalleen 30h siihen meni. Jonkin verran tuli sivutehtäviäkin suoritettua, mutta lopulta kuitenkin aika vähän, joten tekemistä on vielä niiden kanssakin ja siihen päälle sitten tottakai muutakin End Gameen liittyvää puuhastelua. Normaalisti se olisi itselleni ollut tässä, kun pääjuoni on nähty, mutta Outridersia tekee kyllä mieli jatkaa vielä, joten ainakin allekirjoittaneelle toimii ihan kivasti tämä konsepti. Pitänee tutustua muiden ajatuksiin liittyen Devastator buildiin ja katsoa, josko sitä kautta saisi uutta ryhtiä tuohon omaan luomukseen.

Outriders on tosiaan omaan henkilökohtaiseen makuun oikein näppärä teos. Juoni on mielestäni tarpeeksi koukuttava, ääninäyttely on ihan hyvällä tasolla ja maailma, jossa hahmot taistelevat olemassaolostaan on mielenkiintoinen. Immersio syntyy. Toki tapa kertoa maailmasta yksityiskohtaisemmin on usein tekstipohjainen, joka ei kaikille maistu (en myöskään itse näitä kaikkia journaleita ole lukenut), joten ehkäpä tässä olisi voinut olla vähän helpompikin tapa saada kaikesta enemmän irti. Joka tapauksessa, tarina, maailma ja hahmot jaksoivat ainakin allekirjoittanutta kiinnostaa niin paljon, että pääjuonta halusi jatkaa eteenpäin mahdollisimman nopeasti. Sen on oltava hyvä merkki.

Pelimekaniikka on mielekäs ja taistelutyylit aivan varmasti vaihtelee sen mukaan, että miten hahmonsa rakentaa (ja tietenkin, pelaako yksin vai porukassa). Eikä edes alkuperäinen classin valinta itsessään vielä riitä, vaan jopa ihan aseiden modit ainakin omalla kohdalla veivät tiettyyn tyyliin sopivaksi taistelua. Hahmokehitys on siis monipuolista ja pitää otteessaan läpi pääjuonen ainakin. Oma Devastator Warden on kova kaveri ottamaan osumia, siis varsinainen tankki, mutta toisaalta sähäkästi käyttää myös taikoja, liikettä riittää ja osuu aseilla lähelle sekä kauas. Ei näin kaikissa ARPG-peleissä voisi pelata tuollaisena lähitaisteluun oletetulla, iskuja kestävillä luokalla, mutta Outridersissa voi. Ja tämän tankin sisällä on monia muitakin vaihtoehtoja, joilla voi hifistellä omaan pelityyliin ja kykyihin sopivat nyanssit kuntoon - ja juuri tämä saa taistelut maistumaan vielä 30h jälkeenkin, kun pienillä virityksillä saa jopa ihan tähän hahmoonkin erilaista särmää.

Teknisesti Outriders on saanut tässäkin ketjussa kritiikkiä, mutta kuten on jo tullut ihmeteltyä, niin Series S:llä pelattuna peli ei ole kaatunut tosiaan kertaakaan ja saan kaiketi kiittää tästä Enochin jumalia, koska niin laajasti tätä tuntuisi tapahtuvan. Toki itsehän lähinnä sooloilin, joten tämä on totta tosiaan voinut pelastaa paljolta. Eilen tuli myös minulle patch ja jos en väärin ymmärtänyt, niin tämän kanssa on ollut ongelmia myös soolona. Onneksi eilen sain kuitenkin tuon loppurytistyksen hoidettua kaatuilematta.

Graafisesti peli on omaan silmääni ihan kivan näköinen ja sulavuus Series S:llä on todella hyvällä tasolla. Joissain tilanteissa näytöllä tapahtuu enemmän kuin aivot ehtii pureksimaan, mutta ruudunpäivitys ei ollut tästä moksiskaan, vaan pysyi koko ajan tasaisena. Näin sen pitääkin olla. Erilaisia maisemia ja ympäristöjä tulee vastaan pääjuonen kanssa melko kattavasti, joten näiltä osin People Can Fly on tehnyt hyvää työtä. Erityismaintana voisi myös nostaa jotkut aseet ja varusteet, joita on tullut ihailtua ihan erikseen valikoissa näitä zoomaillen.

Kritiikkiä voisi sitten jakaa erikoisille muutaman sekunnin välivideoille, joissa käydään avaamassa vaikkapa ovi. Näitä on useampia ja näiden funktio jää hieman kyseenalaiseksi (varmaankin jotain latailuun liittyvää). Varusteiden säädöt keskustelun kautta on vähän kankea systeemi myös, vaikka siihen kyllä tietenkin tottuu nopeasti. Joskus taisteluissa suojaan meneminen ja suojasta poistuminen on vähän vaikeata tai viholliset jotenkin mystisesti osuu suojassakin olevaan hahmoon ja ainakin itselleni tuli tilanteita, joissa en enää tiennyt, että mitenpäin olin menossa, kun meininki oli hektisimmillään. Pääosin kaikki kuitenkin näidenkin osalta ihan hyvällä tasolla ja nämä lähinnä ärsyttäviä piirteitä.

Sellainen pieni fiilistely tähän loppuun vielä, että olin erässä vaiheessa jäämässä pahasti alakynteen taistelussa ja olin jo luovuttamassa, mutta yhtäkkiä viereen tulikin jostain joku toinen altered-tyyppi, jolla oli kykyjä, joita minulla ei ollut ja sieltä kuoleman partaalta yhdessä noustiin voittoon. Mietin siinä vaiheessa, että olipa hienosti kirjoitettu tapahtuma ja ihmettelin, että taistelun jälkeen ei tullut mitään välivideota. Ja sitten vasta tajusin, että tämähän on siis ihan joku oikea ihminen ja toinen pelaaja, joka vaan oli tullut mukaan jossain vaiheessa. Tätä se sujuvuus on, kun pitää linjat auki ja joku voi vaan hypätä mukaan aika huomaamatta.

Arvosanaksi vahva 4/5 ja myös siis näin soolonakin, vaikka kieltämättä co-op nostaa pelin tasoa vielä korkeammalle.

**

Tämä oli itselleni ensikosketus "looter shooter" genreen ja olisi varmaan jäänyt tekemättä, jos peli ei olisi Game Passiin tullut Day One. Destinyä olen ollut jo muutamaankin kertaan aloittamassa, mutta jotenkin se kynnys on kasvanut aina liian korkeaksi. Ehkä olisi pitänyt vaan rohkeasti tarttua tuohon. Joka tapauksessa, hyvä näin ja tämä ainakin vakuuttaa. Itse kuitenkin miellän tämän hyvin läheiseksi sukulaiseksi ARPG-peleille, joten jos tätä esimerkiksi myös se Destiny on, niin ehkä olen turhaan näitä enemmän shoottereiksi kuvitellut. Toki tässä shootteiden osalta tuntuu myös selvästi Gears-vaikutteet (ei yllätä studion Gears-historialla), joka on shoottereista varmaan se oma suosikki, joten ehkäpä juuri tämä tästä tekee vielä sopivamman juuri itselleni, eikä siksi Destiny olisi samalla tavalla maistunut. Ja looter osuushan näissä aina maistuu seikkailu- ja roolipelien ystänä, sehän kun on tuttua vähän kaikista roolipeleistä, että paremmat varusteet tuovat jotain mystistä mielihyvää aina, varsinkin jos niillä on selvästi vaikutusta pelaamiseen, kuten tässä pelissä on.

Toki mitä nyt tätä ketjua on tullut selattua, niin "End Game" on näissä se iso juttu ja odotukset on satojen tuntien grindaamiselle, joten ehkäpä vain pelasin "väärin", kun en kokenut tätä sellaisena pelinä. Ja mielestäni tämä peli lopulta on aika perinteinen ARPG jopa, eikä vaadi edes sitä co-op pelaamista - vaikkakin tämä varmasti on kaverin kanssa ihan siis vielä kertaluokkaa hienompi peli. Ja siis jos pääjuoni on 30h, niin mielestäni myös sen osalta ollaan kyllä hyvällä polulla, varsinkin kun jopa normaalisti allekirjoittaneen maha on täynnä pääjuonen jälkeen, mutta nyt tulee ihan varmasti tätä vielä pyöriteltyä x-tuntia pääjuonen jälkeen.
 
Nyt kun menet sinne endgameen eli niihin expeditioneihin, kannattaa ehkä tässä vaiheessa laittaa linjat kiinni ja yrittää soolona. Nuo inventory wipet on nyt todella yleisiä expeditionin coopeissa.
 
Nyt kun menet sinne endgameen eli niihin expeditioneihin, kannattaa ehkä tässä vaiheessa laittaa linjat kiinni ja yrittää soolona. Nuo inventory wipet on nyt todella yleisiä expeditionin coopeissa.

Näin teen. Eilen jo ensimmäisen expeditioninkin otin, mutta hyvä tietää ja ilmeisesti tämä tosiaan edelleen on co-op ongelma? Taitaa myös oma versio olla se pahamaineinen downgrade.
 
Näin teen. Eilen jo ensimmäisen expeditioninkin otin, mutta hyvä tietää ja ilmeisesti tämä tosiaan edelleen on co-op ongelma? Taitaa myös oma versio olla se pahamaineinen downgrade.
Juu coop-ongelma. Peli edelleen kaatuu herkästi coopissa ja siin kohtaa taitaa inventory kadota, sitte sillä hahmolla ei pääse peliin enää ku kaatuu välittömästi lataamisen jälkeen.
 
Ei se inventory wipe oo pelkästään co-op ongelma. Solona voi tulla kans wipe mutta paljon todennäköisempää se on multiplayerissa. Aina jos peli kaatuu tai tulee disconnect on mahollista, että tulee inventory wipe. Suurin todennäköisyys näyttäs olevan jos outriders campissa menee matchmakingin kautta peliin. Ite taian pistää technon tauolle ja levutan jonkun toisen classin korjausta ootellessa.

Redditissä on pitkä postaus aiheesta.
Inventory Wipe Gather Thread : outriders (reddit.com)
 
Selkeästi parempi odotella että saavat pelin korjattua ennenkuin tätä jatkaa taas, kunnon sopan onnistuivatkin saamaan aikaan. Saa nähdä korjaavatko ennenkuin ihmiset kyllästyy odottamaan.
 
Hämmentää että miten tämä ei tullut ilmi testauksessa? Ja mitä oikein "korjattiin"? Sama signed in -ongelma edelleen, viidennellä kerralla pääsin aamulla peliin sisään, naurettavaa. Edelleen kaatuilee ihan yhtä usein samoissa kohdin kuin ennenkin päivitystä.

Kiinnostaisi myös tietää että miksi edellinen versio oli 1.03 ja tämä uusin 1.02?

Ettei tässä.käynyt nyt niin että tekevät edelleen sitä oikeaa pätsiä, senhän piti tulla vasta ensi viikon aikana normaalisti. Nyt pistivät laastarina edellisen buildin pelistä, toivoen että osa ongelmista korjaantuisi sillä. Tämä 1.02 kun tuli oikeastaan ihan puskista.
 
Eilen iltasella bugas kivasti coopissa tehtävä, tuli disconnect ja peli kippas samantien. Peli takas tulille ja tilanne oli alla olevassa videossa.


Eipä sieltä mihinkään päässy, piti vähän resetoida stooria että sai jatkettua. Nyt tosin peli on läpitte ja end game odottaa, mutta se taitaa saada odotella päivitystä, ei tee mieli menettää suht kivoja kamoja.
 
En oikein nyt ymmärrä tätä skaalausta täs pelis. Olen CT15 ja ajattelin et farmailenpa legendaarisia CT12-13 kentissä ja samas saa drop pod materiaaleja. Jostain syystä noilla CT:llä vihut tekee muhun ihan älytöntä lämää, sellanen perus pikku ötökkä lyö mult 3/4 energiast pois yhel iskul ja menee mahdottomaks selviytyä ku niit on usein kimpussa se 7 plus parit alfat syöksymäs pääl. Sit taas jos pelaan CT15 kenttiä ni kestän enemmän jostain syyst?

Samate rynkkyvihuja vastaan on ihan toivotonta mennä, kuolin äske sekunnissa kahteen sellaseen... :eek:

Eikös mun pitäis lv50 kamojen kans selvitä helpommin matalamman tason vihuja vastaan?
 
Ylös Bottom