Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Outriders

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Ei se inventory wipe oo pelkästään co-op ongelma. Solona voi tulla kans wipe mutta paljon todennäköisempää se on multiplayerissa.

Ok. No juuri nyt en edes mitenkään erityisen kiintynyt ole omaan arsenaaliin, ihan jämptit legendaariset aseet toki löytyy, mutta ne on vähän nähty jo. MUTTA eiköhän tässä End Gamessa sitten ala kyllä löytymään sitä kivempaa varustetta enemmänkin, niin vähän kyllä mietityttää, että uskaltaako tuota tahkota vai aloittaa alusta toisella tyylillä ja palata sitten End Gamen pariin, kun patchit on selvitelty kuntoon.

Ja siis näin se tieto vaan altistaa pelolle, vaikka juuri olen +30h pelannut tätä ilman mitään bugeja, enkä edes olisi tietoinen näistä ilman tätä ketjua. No, ehkä mennään vaan oletuksella, että soolona toimii ja toivotaan parasta.
 
Legendaarisia ei sinänsä ole järkevää käyttää oikeestaa ollenkaan jos sul on tietty buildi mieles. Ne ku tippuu aina samoilla perkeillä. Sitte taas epicit on sellaisia joihin tulee aina satunnainen kombo, antaa siis laajemmat mahdollisuudet. Kannattaa purkaa ne legendaariset niin saat niistä modit irti ja voit laittaa ne parempiin epicceihin kiinni.
 
Legendaryt ja epicit saa kyllä takas jossain vaiheessa jos sattuu wipe tulemaan. Ja kun legeissä on aina samat statsit ei siinä oikeen menetä mitään. Jos taas on god roll epicejä niin niitä ne ei välttämättä voi palauttaa samoilla statseilla.
 
No eihän tässä ole malttanut mitään päivityksiä venailla. Tricsteri välillä nurkaan ja Technomanserilla nyt pelaillu, tech shaman classi puuhun kaikki pointsit. On kyllä niin kaksi erillaista classia tricksterilä lähi taistelua ja taas technomancerilla pysyä kauempana turretteja heitellen, kivaa puuhaa. No huomenna tämä jätkä menee solisluun leikkaukseen(ei luutunut) niin tulee nyt sit väkisikin taukoa.
 
Tässä KonsoliFINin arvio tuoreeltaan. (ei minun käsialaani)


Hyviä pointteja mielestäni arviossa. Varmasti täysin kaksjakoiset on fiilikset tämän pelin suhteen ja ei kaikille uppoa. Harmillisesti nämä lukuisat ongelmat on pelinautintoa himmentäneet.

Samalla jo pieni ennakkomainos, eli KonsoliFINin striimissä pelaillaan Outridersia perjantaina tällä viikolla, joten tulkaahan ihastelemaan co-oppia!
 
Hyviä pointteja kyllä. Monipuolisuuden puutetta ja monotonista suojakyykkimistaistelua en vaan oikeen ite allekirjoita. Itselle peli muuttui ainakin paljon hauskemmaksi, kun muutti pelityyliä aggressiivisemmaksi ja poistui sieltä suojasta. Toki se vaatii jonkun verran modeja ja skill pointseja, että saa jonkun näkösen buildin kasaan ettei tarvi vaan suojasta ammuskella. End gamessa varsinkin pystyy tekemään hyvinkin erilaisia buildeja kunhan vaan saa tarvittavat modit kerättyä.
 
Juu itsekään en allekirjoita tuota suojan takana oloa. Käytännössä juuri yhtään ei oo tarvinnut suojista sipsutella. Mutta pelityylejä on toki erilaisia.

Nyt omalla kohdalla T10 menee soolona kultaiselle. Kaverin kärrättävänä oon T14 asti saanu auki, joten teoriassa lvl49 kamaa jo päällä. Käytännössä ei kuitenkaan kun resurssia on melko vähän ja en oo hirveesti ehtiny grindata noita expeditioneja.
 
Monipuolisuuden puutetta ja monotonista suojakyykkimistaistelua en vaan oikeen ite allekirjoita.

Jep, enpä myöskään itse pysty Devastator Wardenilla pelaavana tähän samaistua. Itseasiassa tuon classin pelityylin ydintä on nimenomaan hakeutua lähelle, johon kyllä nimenomaan joutuu, jotta saa pysyttyä elossa. Mutta poikkeuksellisesti nimenomaan myös tälläkin tankilla voi tykitellä piilosta ja/tai sniperilla hakea pikavoittoja kaukaakin. Expeditioneissakin tulee puhdasta nollaa suojasta tehtyyn tuhoon, joka kertonee tarpeeksi miten tulee pelattua. Ja se mitä tuon lukemalla huomaa on nimenomaan se miten monipuolista pelaaminen voi olla, vaikka kirjoittaja ei ehkä itse sitä silloin ole tiennyt.

Ja no, itselläni on tosiaan vieläkin kokematta kaikki kaatumiset, mutta tähän on pakko uskoa, että olen todella harvinainen tapaus. Toki arvostelu on tehty PC-versiosta ja itse pelaan Series-versiota, mutta kyllä kaiketi ihan kaikilla alustoilla on hankaluuksia ollut. Ei savua ilman tulta.

Toki arvostelusta poiketen en myöskään koe maailmaa mitäänsanomattomaksi ja jopa ihan viihdyin näiden hahmojen parissa, eikä mielestäni immersio mitenkään puuttunut. Ja siis onhan nuo hahmot Augustista Jakubiin ja Channasta Shiraan on aika monipuolisesti kirjoitettuja, mutta makuasioitahan nämä kai ovat, vaikka mielestäni tässä ei missään nimessä mitään puhdasta ÄIJJÄ-energiaa ollut. Ihan siis puhtaasti väite "kaikki hahmot ovat mulkkuja, machoja tai molempia" on aika paperia, kun sitä tarkemmin tarkastelee.

Hyviä pointteja kyllä.

On kyllä. Periaatteessa en itsekään ihan täysin ymmärrä, että miksi tämä maistuu niin hyvin kuin se maistuu. Ei tämän kai pitäisi olla näin koukuttava peli omaan makuuni, mutta minkäs teet. Mutta siis todella hyvin jäsennelty arvostelu, jossa jokainen pointti on kyllä helppoa ymmärtää ja siis teksti vastaa kyllä monilta osin ihan faktuaalisesti sitä mitä Outriders on.

Ja siis kyllähän kehittäjien seuraava tavoite olisi mielenkiintoista kuulla, koska vaikka itse poikkeuksellisesti jaksan jopa tätä päätarinan jälkeen veivata, niin en usko, että tämä sisältö ikuisesti jaksaa viihdyttää. Mutta jos nyt nopealla aikataululla on tulossa jotain fiksua lisäsisältöä, niin voi hyvinkin olla, että tämän parissa menee vielä lähiaikoina useampikin hetki.
 
Käytännössä ei kuitenkaan kun resurssia on melko vähän ja en oo hirveesti ehtiny grindata noita expeditioneja.
Tuo on hauska, kun aluksi tuntuu ettei mihinkään riitä resurssit. Kun pystyy vetään T15 expeditioneja kulta-aikaan, tuntuu että kaikkee on loputtomasti. Ja jos jotain sattus tarviin niin myy vaan nuita drop podeja pois. Tai no shardeja ei meinaa aina olla riittävästi.

1.jpg
 
Mite ihmees pystyt vetää niitä? Oon täs menny t15 taaksepäin askel kerrallaan ja en pysy mitenkään hengissä edes t10:llä, lv50 kamat päällä ja silti kuolen heti jos vähänki keskittyminen herpaantuu. Riittää yks melee isku ja pari riflemanin paukkua.

Täst pelist on kyllä hauskuus hävinny, ei noita expeditioneja oo hauska pelailla ku toi skaalaus on iha outo.
 
Mite ihmees pystyt vetää niitä? Oon täs menny t15 taaksepäin askel kerrallaan ja en pysy mitenkään hengissä edes t10:llä, lv50 kamat päällä ja silti kuolen heti jos vähänki keskittyminen herpaantuu. Riittää yks melee isku ja pari riflemanin paukkua.

Täst pelist on kyllä hauskuus hävinny, ei noita expeditioneja oo hauska pelailla ku toi skaalaus on iha outo.
Koittaa pysyä mahollisimman kaukana vihuista ja jos tiukka paikka tulee niin cold snapilla jäädyttää. Technomancerilla on damagea hirveesti, mutta ite ei kestä montaa iskua ottaa ja osa vihuista vetää yhellä iskulla kuoliaaksi. Tuo emergency stance modi myös bugaa. Se golem efekti jää päälle, kun se modi kerran aktivoituu. Siitä saa ilmasen 65% damage reductionin. Toinen vaihtoehto on ampua kaikki ennen ku ne pääsee lähelle.

Edit. Lisätään vielä sen verran, että expeditioneissa on isoja eroja. Toiset on helpompia ja nopeempia kuin toiset. Ettii itellä sopivat ja grindaa niitä. Vihut spawnaa aina samaan paikkaan samassa järjestyksessä ja kulkee samoja reittejä. Nuo kun tietää niin helpottuu kummasti.

Skaalaus on kyllä outo. Hirveetä damagea tekee nuo vihut alemmillakin tasoilla. Lvl50 pyssyjä myös skaalataan hirveesti alas jos menee vaikka sivutehtäviä tekemään. Paremman damagen saa sen world tierin gear levelin mukaisella pyssyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti se Signed In! -ongelma on edelleen olemas? Ja Redditin mukaan moninpeli edelleen kohtuu rikki, coopit ei meinaa onnistua.

Jokohan sitä vois pyytää rahat takas :)
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti se Signed In! -ongelma on edelleen olemas? Ja Redditin mukaan moninpeli edelleen kohtuu rikki, coopit ei meinaa onnistua.

Jokohan sitä vois pyytää rahat takas :)
Signed in looppia ei ainakaan oo korjattu. Välillä menee heti ja välillä rullaa monta minuuttia. Onkohan tuo vaan pleikkariongelma vai onko xboxilla sama juttu? PC:llä ei ainakaan oo samaa ongelmaa.
 
Onkohan tuo vaan pleikkariongelma vai onko xboxilla sama juttu?

Series S:lla ei ole kertaakaan jäänyt looppiin, mutta en tosiaan tiedä onko kuitenkin tässäkin ollut onnekas. Noin 40h takana ja vieläkään ei yhtään teknistä ongelmaa ole tullut vastaan.
 
Series S:lla ei ole kertaakaan jäänyt looppiin, mutta en tosiaan tiedä onko kuitenkin tässäkin ollut onnekas. Noin 40h takana ja vieläkään ei yhtään teknistä ongelmaa ole tullut vastaan.
Itsellänikään ei ole kertaakaan tuollaista looppia tullut eteen XSX:llä pelatessa. Tosin tuntejakin takana vasta jonkin verran toistakymmentä.
 
Aikamoista turbulenssia näinkin tuoreen pelin pelaajamäärissä (Steamcharts):

outriders.png
 
Juu, monihan on jo unohtanu koko pelin. Itsekin laitoin nyt hyllyyn määräämättömäksi ajaksi, end gamessa ei ole mitään järkeä ja coopin skaalaus on ihan perseestä.

Buildien on pakko olla dps-painoitteisia jotta ne pärjäävät. Löin miltein päätä seinään kun itse pääsen ct15 expeditionin läpi iha kohtuu ok kulta-aikaan, niin sitten cooppasin yhtä tasoa devastatorin kanssa. Vihut skaalautu niin perkeleesti ylöspäin ja sitte taas devastator ei pysty tekemään omaa osuuttaan dps:stä niin ei päästy ees pronssiin kentässä, jossa kulta on ihan helppo saavuttaa.

Tuohon vielä päälle näiden mahdollisimman halvalla hankittu 10v vanha p2p-systeemi takaa sen että lagi on aivan tolkuton. Johtaa siihen, ettei peli enää tunnista damageprocceja niinku sen kuuluu, eli osa passiivisista kyvyistä menee käytännössä rikki cooppaillessa.

Ja se Signed In -bugi on edelleen piinaamassa ainaki pleikkapelaajia. Pelin joutuu siis käynnistämään uudelleen joku 7-8 kertaa jotta se antaa kirjautua sisälle. PCF:n ratkaisu tähän ongelmaan? No boottaa peli niin kauan kunnes pääset sisään, sounds like a you problem.
 
Ylös Bottom