Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Overwatch

Hieman samoja fiiliksiä kuin Hutulla ja Gamer's Templen arvostelijalla, tosin ehkä hieman positiivisemmalla otteella mennään ainakin vielä kun ollaan vasta noobihkolla levelillä 11.

Tässä on, kuten todettua, monta asiaa hyvin ja tekee ehkä sen tärkeimmän eli varsin tasapainoisen tiimi-fps:n todella erinomaisesti. Ja kyllä, jokaiselle hahmolle, jopa Bastionille ja Turren tykkitornille löytyy useampikin toimiva vastus jopa ilman samassa radiossa toimivan tiimin yhteispeliä. Joskin on samalla todettava että se auttaa kummasti jos oma tiimi edes hyökkää samanaikaisesti sen sijaan että vain ammuskelee takaa jousella odottaen lohikäärmeen ilmestymistä. Yksinpeli tästä ei varmaan innostaisi ja kaiken maailman taustahorinat pelihahmoista kiinnostavat suunnilleen yhtä paljon kuin jos ostamani hampurilaisaterian mukana tulisi pihvin elämäntarina.

Itsellä on ehkä noin puolet hahmoista joten kuten hallussa ja niillä onkin hauskaa pelata. Tarkoitus testata ehkä puolet lopuista, osa ei vain yksinkertaisesti kiinnosta ollenkaan vaikka ehkä olisivatkin Pro Guiden ja Git Gudin jälkeen todella päteviä hahmoja (toisten käsissä).

Kartatkin ovat varsin näyttäviä ja miellyttävän erilaisia, mutta niihin liittyy myös suurin itkuparku: joissakin on hienoja läpikulku/kiertoreittejä, mutta todella moni hyvältä näyttävä oikaisukäytävä onkin umpikuja tai talon kyljestä sisään nouseva portaikko päätyykin parvekkeelle samalle puolelle taloa ja on pakko palata juoksemaan muiden perään samaan keskustaisteluun. Monessa mapissa on myös vähän turhankin helposti tukittava chokepoint josta (lähes) kaikkien on pakko mennä. Sain yhdessä tuollaisessa kohdassa Symmetralla 24 tappoa, niistä tosin 22 oli automaattisilla sentry turreteilla joten ihan hirveästi en kehdannut matsin jälkeen tuulettaa.

Jos pitäisi arvosana antaa, niin sanotaan vaikka näin: noin tusinan ekan pelin jälkeen se olisi 9,5/10, nyt 34 pelin jälkeen ehkä 8,5/10. Tiivistettynä: jotenkin tuntuu että muutaman peli-illan on nähnyt about kaiken mitä tällä on tarjottavaa, mutta onneksi se tarjottava on aika hyvää niin toistoa kyllä varmaan jaksaa siihen asti kunnes uudet kartat tulevat.

Juu sillä oon pelaillu enimmäkseen. Oikeastaan siksi kun väki harvoin ottaa tankkia alleen, niin yleensä itse otan sitte Reinhardtin jotta olisi edes jonkinlaista tankkia tiimissä

Varmasti alkaa maistumaan puulta jos samaa hahmoa tahkoaa matsista toiseen. Samaa teen tosin itsekin parin-kolmen hahmon osalta. Pyrkimys on kuitenkin laajentaa repertuaaria, joka tuo uudenlaisen lähestymistavan otteluun.

Tuosta äänestyksestä olen kyllä täysin eri mieltä. Ainakin omissa peleissä hyvinkin usein äänestetään myös tankkia ja hiilua parhaaksi. Näiden lisäksi esim paljon kultamitaleita saanut on ollut kohtuu yleinen. Vähemmistönä oikeastaan sellaiset jotka ovat suoraan tappoihin sidoksissa. Omat kokemukset tosin rajoittuu vain noin sataan peliin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

En ihan allekirjoita tuotakaan, että suurin osa kenttien tilasta olisi jotenkin turhaa. "pääreitiltä" poiketessa löytyy helapaketteja sekä vaihtoehtoisia reittejä, joita pitkin oikeissa tilanteissa pääsee esim. kiertämään vihollisen taakse. En tunne vielä kenttiä niin läpikotaisin, että väittäisin kenttäsuunnittelua mitenkään täydelliseksi, mutta kyllä ensivaikutelma on että kaikki on tarkkaan suunniteltua.

Tuosta äänestyksestä olen kyllä täysin eri mieltä. Ainakin omissa peleissä hyvinkin usein äänestetään myös tankkia ja hiilua parhaaksi. Näiden lisäksi esim paljon kultamitaleita saanut on ollut kohtuu yleinen. Vähemmistönä oikeastaan sellaiset jotka ovat suoraan tappoihin sidoksissa. Omat kokemukset tosin rajoittuu vain noin sataan peliin.

Kyllä itse ainakin saan usein hiilerinä 4-6 ääntä, jos pelaan jollain muulla niin ei paljon nimeä listassa näy [emoji16]

Kyllä itse ainakin saan usein hiilerinä 4-6 ääntä, jos pelaan jollain muulla niin ei paljon nimeä listassa näy [emoji16]

Sä taisit pelailla pc:llä? Siellä voi olla erilainen mentaliteetti kuin konsoleilla, joissa support ja tankkipelaaminen on niin vieras käsite, kiitos codien ja halojen

Sä taisit pelailla pc:llä? Siellä voi olla erilainen mentaliteetti kuin konsoleilla, joissa support ja tankkipelaaminen on niin vieras käsite, kiitos codien ja halojen

Totta turiset, varmaan autta sekin että voi "keskustella" pelaajien kesken vaikka ei mikkiä oliskaan. Harmihan se on jos konsoleilla on enemmän sitä meininkiä että kaikki halua vaan tappaa eikä välitetä joukkueen tasapainosta mitään. Välillä toki huomaa ihmettelevänsä että miksi oman joukkueen peli ei etene mihinkään ja sit vilkaisee joukkueen koostumusta niin support hävinnyt johonkin ja pakko taas itse vaihtaa siihen.

172e32575fe97daab20c0ce525402429.jpg

Mikael Haveri confirmed! Huomenna paukkuu kun striimaamme Overwatchia klo 19.00 alkaen osoitteessa www.twitch.tv/konsolifin. Mukana on pelialan veteraani Housemarquelta. Katso ja kysy mieltäsi askarruttavia asioita.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itsekin pelaan pc:llä ja mutulla se pelaajakunta voi tosiaan olla vähän erilainen. Varsinkin kun tätä ei saa edes steamista. Olen myös tuosta neuvojen antamisesta tiimille sanonut useampaan kertaan, mutta eipä ole tullut mieleen ettei se olekaan niin yksinkertaista konsolilla :(

Kyllä tuolla Onen puolella menestytään äänestyksissä ihan koko hahmoskaalalla. Minkäänlaista k/d suosimista en ole ainakaan havainnut. Poislukien highlight pelaaja joka on yleensä varsin elimination painotteinen ja highlight mies on yleensä myös äänestyksessä vahvoilla.

Itse olen lähes järjestäen napannut henkilökohtaisesti isoimpia äänisaaliita juuri healerina.

Joukkonsa hengissä pitänyt hiileri kerää kyllä helposti sympatiapisteet kotiin. Arvokas kaveri tiimille. En ymmärrä miksi tuota merkityksetöntä äänestystä edes nostetaan esille?

Mitä tulee muuten kommentointiin. Pelatkaa nyt ihmeessä tätä peliä yhdessä kaveriporukassa. Siihen tämä on tarkoitettu. Johtopäätösten tekeminen tiimipelistä yksin soolotellen ei vastaa koko kuvaa lähellekkään. Samoin kuin sisällöstä puhuminen kapealla hahmovalikoimalla. Käykää koko skaala läpi.

Se mitä on oppinut taas tänään, on ketterämpi reagointi vastapuolen taktiikkaan. Siellä ei pidä jämähtää omaan suosikkihahmoon, niin kivaa kuin se onkin. Hävittiin tänään tämän kankeuden takia. Selvä kehittymisen paikka ja edellyttää oman hahmotuntemuksen laajentamista.

Peliseuraa (PS4): http://www.konsolifin.net/bbs/playstation/116507-overwatch-peliseura.html

Oon kyllä tykänny pelistä ihan helvetisti. Paljon enemmän kuin alunperin uskoin. Ainoat harmitukset liittyy lähinnä tasapainoasioihin. Osa classeista melko hyödyttömiä ja osa hahmoluokista jää valitettavan pienelle huomiolle.

Suurin vitutuksen aihe kuitenkin liittyy turretteihin. Ilman turrettia et voita matsia, joten valtaosa puolustusajasta menee valitettavasti thobjörnin kanssa, koska kukaan muu ei ota sitä. Lisäksi nykyään melkeen järjestään vastassa on useampi turretti, jolloin koko matsi menee niiden metsästämiseen ja tuhoamiseen. Pari turrea joukkueelle, mukaan ehkä vielä symmetria ja voitto on varma. Turrettien määrä pitäisi ehdottomasti rajoittaa yhteen/joukkue.

Oon kyllä tykänny pelistä ihan helvetisti. Paljon enemmän kuin alunperin uskoin. Ainoat harmitukset liittyy lähinnä tasapainoasioihin. Osa classeista melko hyödyttömiä ja osa hahmoluokista jää valitettavan pienelle huomiolle.

Jos mitenkään jaksat niin lue ihmeessä tuo arvio, aivan huikea analyysi kaverilta joka on löytänyt pelin ytimen:

"Kun nyt julkaisun jälkeen olen päässyt pelailemaan Overwatchia aika kiinteässä kaveriporukassa, peli onkin näyttänyt sen parhaan puolensa. Tarjolla on valtavan syvällinen ja erinomaisen toimiva nettiräiskintä, jota suunnitellessaan Blizzard on tehnyt monia hyvin fiksuja juttuja."

Lisäksi nykyään melkeen järjestään vastassa on useampi turretti, jolloin koko matsi menee niiden metsästämiseen ja tuhoamiseen. Pari turrea joukkueelle, mukaan ehkä vielä symmetria ja voitto on varma. Turrettien määrä pitäisi ehdottomasti rajoittaa yhteen/joukkue.

Ratkaisu: otatte Reaperit ja teleportaatte selustaan. Sieltä häirintää ja samaan aikaan loput puskee porteista läpi. Tähän malliin ratkaistiin vastaava tilanne tänä iltana. Toinen mitä olen nähnyt on Pharaoh ja sille damage boostia jakava Mercy ja alkaa turrettia Björneineen kyllä kaatua. Mei pystyy antamaan peittoa jääseinällään. Yhteistoiminnalla ja ketterällä vastaamisella vihun taktiikkaan on mahdollisuus lyödä myös nämä Bastionit ja heidän turrettiveljeskuntansa.

Jos mitenkään jaksat niin lue ihmeessä tuo arvio, aivan huikea analyysi kaverilta joka on löytänyt pelin ytimen:

"Kun nyt julkaisun jälkeen olen päässyt pelailemaan Overwatchia aika kiinteässä kaveriporukassa, peli onkin näyttänyt sen parhaan puolensa. Tarjolla on valtavan syvällinen ja erinomaisen toimiva nettiräiskintä, jota suunnitellessaan Blizzard on tehnyt monia hyvin fiksuja juttuja."

No näistä asioistako ei saa olla erimieltä? Olkoon kuinka hyvä kaveriporukka tahansa, niin mukana on hahmoja jotka eivät pitkässä juoksussa valikoidu mukaan niiden hyödyttömyyden takia suhteessa muihin hahmoihin. Samahan se on joka pelissä, aina on niitä hahmoja tai aseita jotka jäävät vähälle huomiolle. Tämä nyt oli pienempi huoli ja jatkon nerffauksilla/boostauksilla saadaan varmasti muutoksia aikaan. Suurempana ongelmana näen ton järjettömän turret-sekoilun, mihin tällä hetkellä törmää pelissä jatkuvasti.

Ratkaisu: otatte Reaperit ja teleportaatte selustaan. Sieltä häirintää ja samaan aikaan loput puskee porteista läpi. Tähän malliin ratkaistiin vastaava tilanne tänä iltana. Toinen mitä olen nähnyt on Pharao ja sille damage boostia jakava Mercy ja alkaa turrettia Björneineen kyllä kaatua. Mei pystyy antamaan peittoa jääseinällään. Yhteistoiminnalla ja ketterällä vastaamisella vihun taktiikkaan on mahdollisuus lyödä myös nämä Bastionit ja heidän turrettiveljeskuntansa.

Kyllähän nämä toimii aina tiettyyn pisteeseen asti. Mutta kun mukana on useampi turretti ja joku sellainen kenttä, mihin ne saa sijoitettua suht OP:sti, niin kyllä siinä peli-ilo kärsii aikalailla. Lisäksi näitä spotteja on aivan liian helppo exploittaa itsekin tiukan paikan tullen ja varmistaa joukkueelle voitto. Joko reillu turrejen nerffaus, tai mielummin rajoitus yks turretti per joukkue. Tuskin kukaan voi väittää etteikö moinen rajoitus lisäisi kaikkien peli-iloa.

No näistä asioistako ei saa olla erimieltä? Olkoon kuinka hyvä kaveriporukka tahansa, niin mukana on hahmoja jotka eivät pitkässä juoksussa valikoidu mukaan niiden hyödyttömyyden takia suhteessa muihin hahmoihin. Samahan se on joka pelissä, aina on niitä hahmoja tai aseita jotka jäävät vähälle huomiolle. Tämä nyt oli pienempi huoli ja jatkon nerffauksilla/boostauksilla saadaan varmasti muutoksia aikaan. Suurempana ongelmana näen ton järjettömän turret-sekoilun, mihin tällä hetkellä törmää pelissä jatkuvasti.

En tarkoittanut pahalla vaan ajattelin että saattaisit tykätä arviosta, se on todella pitkä ja yksityiskohtainen. Eka arvio joka todella menee pelin ytimeen.

Toinen pointti, katso esports joukkueiden pelejä, kyllä siellä hahmot vaihtuvat ja muutenkin peli aukeaa minusta niin että opettelee kaikki hahmot. Turretit sitä turretit tätä, esim. Bastion tuhoutuu yhdestä Widowmakerin luodista kun osuu oikeaan kohtaa. Kääpiöiden turretit ovat pahoja mutta siksi usein hyökkäänkin kääpiön kimppuun ja sitten tuhoan turretin. Esim. Tracer menee selustaan halutessaan, ei tässä pelissä voi tukkia yhtäkään reittiä turreteilla / tai muuten.

Hanamura, se eka pullonkaula, juokse Soldier: 76 herolla portista heti oikealle, heelaa itsesi käytävän perältä löytyvällä health packilla, ja kipua portaat ylös, katoa linnan uumeniin - kun samalla vedät 1-2 vihollista perääsi. Heitä kiinnostaa mihin katosit. Samaan aikaan infoat tiimiradiossa muita hyökkäämään pullonkaula portista sisään, nyt se onkin helpompaa. Ne esports joukkueiden pelit ovat myös opettavia jos luovuus ei ole se oma juttu.

Ylös Bottom