Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Overwatch/Overwatch 2

Vastaus: Overwatch

Kyllä se pelaaminen onnistuu yksin randomienkin kanssa. Monesti häviö johtuu vaan siitä että oma tiimi on paska, ei siitä kuinka monta hermannia siellä hieroo samaa kivestä. Itse jos yksin pelailen vaihdan servua jos huomaan että pelaan täysien apinoiden kanssa millä ei ole mitään peliälyä. Eikä itselle se voitto ole aina tärkein, katson miten muut pelaa ja opin niistä. Parhaiten oppii saamalla turpaan ja pystyy kehitellä niihin counterit. 6 hengen tiimillä randomeja vastaan tuppaa olemaan monesti ylijuoksuja ja pelistä häviää silloin haaste.

No oli miten oli. Aamupeli pelattu yhdessä 6 suomalaisen kanssa ja onhan se ihan erilaista kun voi toisten kanssa jutella ja vaihtaa mielipiteitä heroista / pelistä. Esim yksi random peli oli sellainen että joku britti puhui mikkiin koko pelin ja haukkui omaa tiimiä. Sen ajan kun olisi käyttänyt kaverikutsujen lähettelyyn ja sitten yhdessä peliin, mutta kukin tyylillään. Kiksejä saa erilaisista jutuista.
 
Vastaus: Overwatch

No oli miten oli. Aamupeli pelattu yhdessä 6 suomalaisen kanssa ja onhan se ihan erilaista kun voi toisten kanssa jutella ja vaihtaa mielipiteitä heroista / pelistä. Esim yksi random peli oli sellainen että joku britti puhui mikkiin koko pelin ja haukkui omaa tiimiä. Sen ajan kun olisi käyttänyt kaverikutsujen lähettelyyn ja sitten yhdessä peliin, mutta kukin tyylillään. Kiksejä saa erilaisista jutuista.
Joo kyllä itsekin mieluiten pelaan porukassa mutta tarkoitinkin tällä sitä että ei se yksin pelaaminenkaan mahdotonta ole. Se on kuitenkin tuurista kiinni millaisen porukan sinne rinnalle saa.
 
Vastaus: Overwatch

Jos ja kun Overwatchin esportsissa näemme niin on hauska tutkia miten ammattilaiset pelaavat ja millaisia hahmoja valitsevat mihinkin kenttään / pelimuotoon.
Turnauksissa kokoonpanot olleet hyvin pitkälti: Tupla mäkkäri, lucio, mercy, winston, widow, reiska, genji. Toki vaihtaavat jos tarttee counteroida vihulta jotain mut tossa ne eniten käytetyt. Bastion kans jonkin verran tietyissä kohdissa.
 
Vastaus: Overwatch

Tuota itsensä parantamista suojaa antavan jäälohkareen sisällä on harvemmin tullut käytettyä. Samoin kuin suoraa tulitusta muutoin kuin pääosumiin kohmeiseen vihuun.

Suosittelen käyttämään sitä lohkaretta muuhunkin kuin itsensä parantamiseen. Jos vihut on valtaamassa aluetta ja omat spawnaamassa - hyökkäät alueelle ja nappaat itsesi jäähän. Näin pelaat aikaa omalle tiimille ja viet vihujen huomion itseesi. Toki tässähän käy niin, että vihut odottaa nälkäisinä ympärillä sun sulamista, mutta tässä kohtaa sinulla on jo tähtäin alas päin suunnattuna ja heti kun lohkare hajoaa (itsestään tai voit hajoittaa myös itse milloin haluat) napsautat itsesi alle jääseinän ja pompit karkuun. Sama toimii myös payloadin kuljetuksessa defensessä tai attackissa ;) Hyvin pelaava Mei on vihuille se yksi vittumaisimmista hahmoista kun sitä on vaikea saada hengiltä.

edit. PS: Reiska voi counteroida parannuslohkareen syöksyllään!

Viime viikolla oli Mei rank #36, mutta oli näköjään parin välipäivän jälkeen tippunu sijalle #200 :( Pitänee pyhittää taas pari päivää jäähdyttelyyn.
 
Vastaus: Overwatch

Suosittelen käyttämään sitä lohkaretta muuhunkin kuin itsensä parantamiseen. Jos vihut on valtaamassa aluetta ja omat spawnaamassa - hyökkäät alueelle ja nappaat itsesi jäähän. Näin pelaat aikaa omalle tiimille ja viet vihujen huomion itseesi. Toki tässähän käy niin, että vihut odottaa nälkäisinä ympärillä sun sulamista, mutta tässä kohtaa sinulla on jo tähtäin alas päin suunnattuna ja heti kun lohkare hajoaa (itsestään tai voit hajoittaa myös itse milloin haluat) napsautat itsesi alle jääseinän ja pompit karkuun. Sama toimii myös payloadin kuljetuksessa defensessä tai attackissa ;)

Hyviä vinkkejä. Olen jäälohkaretta käyttänyt kuvailemallasi tavalla juuri alueen valtauksessa pelaamaan aikaa, kun omat ovat tulossa kohteelle ja olen vihujen ympäröimä. Toi muurin yhdistäminen trampoliiniksi pakomatkalle lähtee heti testiin, kuulostaa sen verran hauskalta. :)
 
Vastaus: Overwatch

Hyviä vinkkejä. Olen jäälohkaretta käyttänyt kuvailemallasi tavalla juuri alueen valtauksessa pelaamaan aikaa, kun omat ovat tulossa kohteelle ja olen vihujen ympäröimä. Toi muurin yhdistäminen trampoliiniksi pakomatkalle lähtee heti testiin, kuulostaa sen verran hauskalta. :)

Sitä voi käyttää myös muurien ylitykseen tai reittinä muihin korkeimpiin paikkoihin, ja tätä kautta vihujen selkään.
 
Vastaus: Overwatch

Te jotka kyllästyneet pelin samanlaisuuteen. Niin kokeilkaapa esim Widowmakeria puolustukseen ja hyökkäykseen. Yrittäkää mennä eri reittiä eli ei sitä yksinkertaisinta, vaan paremminkin kiertotietä. Tämä pätee muihinkin hahmoihin. Tälläinen kokeilu tuo aivan uuden mausteen peliin.

Eri hero, eri reitti, molemmissa puolustus / hyökkäys eli pelaa rohkeasti samalla herolla koko päivä ja opettele kaikki kyvyt lihasmuistiin.
 
Vastaus: Overwatch

Te jotka kyllästyneet pelin samanlaisuuteen. Niin kokeilkaapa esim Widowmakeria puolustukseen ja hyökkäykseen. Yrittäkää mennä eri reittiä eli ei sitä yksinkertaisinta, vaan paremminkin kiertotietä. Tämä pätee muihinkin hahmoihin. Tälläinen kokeilu tuo aivan uuden mausteen peliin.

Eri hero, eri reitti, molemmissa puolustus / hyökkäys eli pelaa rohkeasti samalla herolla koko päivä ja opettele kaikki kyvyt lihasmuistiin.

Mä kysyn sulta vielä kerran tämän asian: Jos joku pumpum-räiskintäpeli kyllästyttää, niin onko aseen vaihto ratkaisu ongelmaan? Ihan vaan, että ymmärtäisit vihdoin itsekin miten typerältä toi kuulostaa. Kyseinen ratkaisu saattaa toimia roolipeleissä paremmin, sellainen tämä ei kuitenkaan ole. Eiköhän jokainen itse päätä, että mitä pelejä ja miten niitä haluaa pelata, menee hieman liikaa tuputtamisen puolelle nää sun myyntipuheet.
Ja siitä yksinpelaamisesta sen verran, että usein ei vaan jaksa raskaan päivän jälkeen pelata niin vakavasti, kuin ryhmän muut jäsenet saattaa pelata. Silloin itse koen usein paremmaksi pelata pari peliä rauhassa yksin. Tähän vielä lisäksi se, että kulutat vartin ryhmän hakuun ja muuhun säätöön, kun on tarkoitus pelata vain vajaa tunnin verran.
 
Vastaus: Overwatch

Ja siitä yksinpelaamisesta sen verran, että usein ei vaan jaksa raskaan päivän jälkeen pelata niin vakavasti, kuin ryhmän muut jäsenet saattaa pelata. Silloin itse koen usein paremmaksi pelata pari peliä rauhassa yksin. Tähän vielä lisäksi se, että kulutat vartin ryhmän hakuun ja muuhun säätöön, kun on tarkoitus pelata vain vajaa tunnin verran.

Tässä on mielestäni yksi pelin vahvuuksista. Yksin on mielekästä mennä pelaamaan; peliseura löytyy nopeasti ja yleensä jengi tietää miksi siellä kentällä ollaan. Randomien kanssa on voinut ajoittain jopa sanoa nauttineensa pelaamisesta ja lopussa on onniteltu toisiamme valmiiden äänikomentojen kautta. Tästä huolimatta ei olla likimainkaan siellä minne ylletään kaveriporukan kanssa.
 
Vastaus: Overwatch

Te jotka kyllästyneet pelin samanlaisuuteen. Niin kokeilkaapa esim Widowmakeria puolustukseen ja hyökkäykseen. Yrittäkää mennä eri reittiä eli ei sitä yksinkertaisinta, vaan paremminkin kiertotietä. Tämä pätee muihinkin hahmoihin. Tälläinen kokeilu tuo aivan uuden mausteen peliin.

Eri hero, eri reitti, molemmissa puolustus / hyökkäys eli pelaa rohkeasti samalla herolla koko päivä ja opettele kaikki kyvyt lihasmuistiin.

Osittain ole samoilla kannoilla tässä asiassa. Näitä MOBA-vivahteita sisältävä peli kuten nyt Overwatch perustuu taktiikkojen hiomiseen. Vaikka moni ei tätä suoranaisesti vertaa esim League of Legendsiin niin minä teen sen rohkeasti. Kyllä. Samat kartat, samat hahmot mutta jengi vaan jaksaa tahkoo monta tuntia ja vielä kilpailla ko. pelissä.

Kaikkien pelien ei olekkaan tarkoitus saada 50 karttaa ja alati vaihtuvia hahmoja. Overwatch perustuukin itsensä kehittämiseen. Eri reittejä pitkin meneminen tuo vaihtelua sekä osaamista, jos ns. alkuperäinen polku onkin tukossa. Monen hahmon käyttäminen eri tilanteissa on vahvuus. Eihän sitä milloinkaan tiedä, jos joutuukin vaikka Widowmakerilla puolustamaan. Ne jotka jaksaa hikisee opetella yhden hahmon ja senkin on valinnut ulkonäön perusteella, ei tuu pärjäämään tässä lajissa.
 
Vastaus: Overwatch

Toivottavasti ei tapahdu. Yhteneväinen alusta on ollut konsoliverkkopelien vahvuus. Tälläisessä hyvin kilpailullisessa PvP:ssä herättää vain turhia kysymyksiä toisen huhutusta edusta ym.
Itse ainakin toivon että tämä tulis. Kummalla sun mielestä on enemmän etua bone vai ps4 pelaajalla? Tämänlaista on toivottu jo monen moninpelin osalla jotta päästään ottaa selvää kummalla konsolilla on ne paremmat pelaajat.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
 
Vastaus: Overwatch

Mä kysyn sulta vielä kerran tämän asian: Jos joku pumpum-räiskintäpeli kyllästyttää, niin onko aseen vaihto ratkaisu ongelmaan? Ihan vaan, että ymmärtäisit vihdoin itsekin miten typerältä toi kuulostaa. Kyseinen ratkaisu saattaa toimia roolipeleissä paremmin, sellainen tämä ei kuitenkaan ole. Eiköhän jokainen itse päätä, että mitä pelejä ja miten niitä haluaa pelata, menee hieman liikaa tuputtamisen puolelle nää sun myyntipuheet.

Ei jumalauta, no nyt ollaan pro-tasoisten vinkkien äärellä.. mene eri reittiä ja peli tuntuu taas uudelta. Helvetti miten typerä ohje, kuvastaa pelin sisällöllistä käyhyyttä erinomaisesti.

Hmm... jos pelasitte BETAa niin mitä sitten odotitte valmiilta peliltä? Itselleni ykkös asia oli pelattavuus joka oli koukuttavaa. On rentouttavaa räiskiä. Toinen olivat sitten Blizzardin luomat kartat, herot, värimaailma, äänimaailma, efektit, valikot jne. kaikki erittäin tyylikkäitä ja toimivia.

Ehkä tilanne nyt vain on se että 9.7 miljoonaasta beta pelaajasta 80 % hankki pelin. Näistä osa pettyi ja jotkut ovat tulossa mukaan nyt ja myöhemmin kovan suosion saattelemana. No mutta on tässäkin pelissä varmasti ongelmansa ja voihan niistä keskustella.
 
Vastaus: Overwatch

Itse ainakin toivon että tämä tulis. Kummalla sun mielestä on enemmän etua bone vai ps4 pelaajalla?

Haluanko pelata pelaajia vastaan, joilta löytyy eri ohjain, joka mahdollistaa liikesarjoja joihin ei omalla ohjaimella yllä tai vaatii huomattavaa sorminäppäryyttä? En halua. Erikoisohjaimia löytyy toki pleikkariltakin, mutta vain kolmansilta osapuolilta ja ovat täten marginaalissa. Tämä tuo heti voimakkaita epäilyjä.
 
Vastaus: Overwatch

Haluanko pelata pelaajia vastaan, joilta löytyy eri ohjain, joka mahdollistaa liikesarjoja joihin ei omalla ohjaimella yllä tai vaatii huomattavaa sorminäppäryyttä? En halua. Erikoisohjaimia löytyy toki pleikkariltakin, mutta vain kolmansilta osapuolilta ja ovat täten marginaalissa. Tämä tuo heti voimakkaita epäilyjä.

Onko jossain luettavissa tekstiä/ nähtävissä videoita, jossa vertailtaisiin eri ohjaimilla pelaamista? En itse ole tullut ajatelleeksi, että ero olisi noin suurta. Omana alustana toimii Xbox One ja jäin nyt miettimään onkohan eroa normaalilla Xbox One -ohjaimella ja Elitellä? Ja mikä ero olisi Xbox Onella ja PS4:lla.

Sen ymmärrän, että konsoleilla ja PC:llä on aivan varmasti eroa.
 
Vastaus: Overwatch

Hmm... jos pelasitte BETAa niin mitä sitten odotitte valmiilta peliltä?

En pelannut betaa, en edes tiennyt että sellainen oli ollut. Siinä olen kyllä samaa mieltä että graafinen ulkoasu, hahmot ja pelattavuus on kyllä ihan huippuluokkaa.

Haluanko pelata pelaajia vastaan, joilta löytyy eri ohjain, joka mahdollistaa liikesarjoja joihin ei omalla ohjaimella yllä tai vaatii huomattavaa sorminäppäryyttä? En halua. Erikoisohjaimia löytyy toki pleikkariltakin, mutta vain kolmansilta osapuolilta ja ovat täten marginaalissa. Tämä tuo heti voimakkaita epäilyjä.

Eikait nyt kumpikaan leiri saa toisiinsa nähden mitään etuja ohjaimista, samat namiskat ja toiminnot niihin on koodattu.
 
Vastaus: Overwatch

En ota mitään kantaa siihen kummalla konsolilla olisi etua, jos on kummallakaan, mutta itkua ja loputonta spekulointia siitä varmasti seuraisi :D En näe kyllä muutenkaan mitään tarvetta moiselle, kun pelaajia varmasti riittää jokaiselle alustalle. Toki ainahan sinne voisi laittaa jonkun asetuksen sallitaanko cross-platform matchmaking niin silloinhan se olisi sit ihan oma valinta.
 
Ylös Bottom