Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palautteet foorumin toiminnasta

Mikä noissa liitetiedostoissa on rajana? Ei ainakaan normaaleja kännykän kuvia, eikä screenshotteja kelpuuta liian isoina.

Toisaalta miten esim fb video, tai kuva upotetaan viestiin?
Liitetiedostojen kokoraja oli vain 1 megatavu, nyt nostettu 10 megaan.

Kuvat ja videot uppoavat ainakin näillä viestieditorin omilla Image- ja Media-napeilla. Eli kuvalle perinteinen IMG-tagi, eli (IMG)kuvan-URL(/IMG) (ja sulut korvataan hakasuluilla luonnollisestikin). Videoille MEDIA-tagi, mutta pienellä twistillä. Esim. YouTube-videota varten laitetaan (MEDIA=youtube)YouTube-videon tunniste(/MEDIA).

La%CC%88tty-Tontsa%201.jpg


 
Liitetiedostojen kokoraja oli vain 1 megatavu, nyt nostettu 10 megaan.

Kuvat ja videot uppoavat ainakin näillä viestieditorin omilla Image- ja Media-napeilla.
Kiitos,

Kopioin fb videon, että kuvan linkin fb softan ”kopioi linkki” napilla ja tuolla editorilla tulee lukemaan tuohon kirjoituskenttään, mutta ei kuvaa. (Mulla siis tässä viestissä kuva lisättynä tuon image napin kanssa.
https://www.facebook.com/omenanraato/posts/10212698822457361:0


Edit: viestin lähetyksen jälkeen tuo koko linkki vasta lisääntyi ja näkyy muokatessa. Ei siis näköjään lisää sitä /img tekstiä perään.
 
Tässä pitäisi olla Facebook-kuva...

Update! Ei se näemmä toimi. En osaa sanoa syytä. Jos mahdollista, suosittelen ottamaan FB-kuvista ihan sen suoran URLin itse kuvaan eikä siihen varsinaiseen FB-postaukseen. Sillä tavalla varmasti toimii. Eli klikkaa FB:ssä sitä kuvaa oikealla napilla ja valitse Copy Image Address. Sen osoitteen kun laittaa IMG-tagille, niin sit futaa. Suoraan mobiililaitteen FB-sovelluksella voi sit olla hankalampaa.

22770058_10212698822457361_1312573044146825582_o.jpg
 
Sit toinen juttu. Kun kirjoitan tätä viestiä, on aika typerästi tuolla alhaalla ”lisää vaihtoehtoja” kohta, mutta ei esikatselua:7E205AE0-ADDC-4D1F-BDD6-809FD5337BB6.jpeg
Kun taas siitä klikkaamalla tulee yksi vaihtoehto lisää...”esikatselu”. :DD6890F4D-16A3-496D-B5EB-3D1EA87F449F.jpeg
 
Sit toinen juttu. Kun kirjoitan tätä viestiä, on aika typerästi tuolla alhaalla ”lisää vaihtoehtoja” kohta, mutta ei esikatselua:
Kun taas siitä klikkaamalla tulee yksi vaihtoehto lisää...”esikatselu”. :D
Tuohon liittyen en ainakaan ite löytänyt tuolta ylläpitotyökaluista mitään asetusta, jolla tuota voisi muuttaa.
 
Ei näytä Xenforokaan olevan täysin vailla typeryyksiä. Täytyy katsoa, saako tuon korjattua jollain plugarilla tai muulla virittelyllä.
 
Mihinkäs Xenforo default -teema on hävinnyt? Nyt on vaan KonsoliFin 2017 ja tumma teema valittavissa ja nuo on kyllä molemmat melko kauheita ainakin kännykällä..

E. No nyt toimii taas.
 
Viimeksi muokattu:
Onko sivun ylälaitaan mahdollista lisätä ”lähetä vastaus” nappi? Nyt joutuu selaamaan alas, jotta pääsee viestikenttään.
 
Tumma teema on vähän hassun näköinen, ulos menevien linkkien korostus hiiren alla hävittää tekstin tehokkaasti minun näytölläni ja muutamat muutkin korostukset, esim. foorumin osioiden linkit ala- ja yläreunassa, käyttäjien kuvan alla olevat Youtube-linkit sekä uusi viesti -korostus ketjun vastauksissa näkyvät huonosti. Taustan ja viestien väri on ok.

Vaalea teema on sen sijaan nyt paljon silmäystävällisempi, mutta kaipaisin edelleen viesteille erillistä taustaa tumman teeman tapaan.

Heh heh heh Tervetuloa 1990 luvulle KonsoliFin. Ensin poistetaan tapatalk tuki ja sit siirryttään karsittuun selain versioon joka on todella epämiellyttävä käyttää jopa tietokoneella.

Eikös tuo Tapatalk-juttu ole jo käsitelty tyhjentävästä aiemmin? Tietoturva on vakava juttu ja itse kiitän ylläpitoa että menevät käyttäjien turvallisuus ja yksityisyys edellä. Foorumin mobiilikäytettävyys tuntuu varsin hyvältä omasta mielestäni, ja desktopilla tämä softa on paljon sujuvampi vaikka ehkä ihan kaikkea toiminnallisuutta ei (vielä?) ole vanhasta siirtynytkään.
 
On se myönnettävä, että parin päivän käytön jälkeen on foorumin selaaminen ihan riittävän miellyttävä kokemus ettei tarvitse olla ilman. Tarkoitan mobiilikäyttöä. Semmoinen kyssäri olisi, että onko vanhat kauppapalautepisteet tulossa takaisin? Vai enkö vain löydä niitä?
 
Semmoinen kyssäri olisi, että onko vanhat kauppapalautepisteet tulossa takaisin? Vai enkö vain löydä niitä?
Tarkoitus olisi. Olen tässä hiljakseen toteutellut paria uutta ominaisuutta, joista tuo kauppa-alue on nyt jonkinmoisessa betan tapaisessa. Mulla on jo idea siitä, miten uusia kauppapalautteita aletaan kerryttää, ja miten vanhat palautteet tuodaan vanhan foorumin puolelta tuonne uuteen systeemiin.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikki kehitys täällä tapahtuu sekä hitaasti että epävarmasti. Siksi mä pyrin keskittymään sellaisiin ominaisuuksiin, joilla on eniten vaikutusta. Nyt juuri kauppapalautteet tuntuu olevan toivelistalla ykkösenä, joten se nousee työjonossakin aika kärkisijoille. Tosin huomenna menee ilta podcastin editoinnin parissa, mutta kyllä tää tästä.
 
Saako tuota kauppa-alueen "Osto- ja Myyntipalstan" uusimpia viestejä pois tuosta etusivulta foorumin uusimpien viestien yläpuolelta mitenkään? Itseä se vähän siinä häiritsee ja mietin varsinkin sitä, kuinka paljon siihen maksimissaan sitten niitä ilmoituksia tulee näkyville, kun uusia kauppa-alueketjuja perustetaan lisää. Omasta mielestä ei ole kovin käyttäjäystävällistä ja mielenkiintoista, jos pian siinä uusimpien foorumiviestien yläpuolella on vaikka 10-15 myynti-ilmoitusta näkyvillä koko ajan.

Sinällään ajatuksessa ei ole mitään isompaa vikaa, että ne on siinä sellaisia käyttäjiä varten, jotka aktiivisesti kauppa-aluetta käyttävät. Toivoisin vain, että ne voisi kukin käyttäjä tarpeensa mukaan piilottaa, jos haluaa. Tai ainakin niin, että niiden ilmoitusten määrä rajattaisiin vaikka max. 5 uusinta, ettei kohta ole "koko etusivun oikea laita" täynnä myynti-ilmoituksia.
 
Siellä on rajana juurikin tuo viisi uusinta ilmoitusta.
 
Olisiko teemavalikkoon mahdollista saada useampia vaihtoehtoja?

Tummaa teemaa muutettiin tummemmaksi juuri kun silmät ehtivät tottua tuohon vanhaan. Tykkäsin enemmän vanhasta.

Suurin harmitus on nuo värit. Lisäksi kohdat "Luettu" ja "Vastattu" ovat lähes näkymättömissä.
 
En tiedä onko tämä oikea ketju, mutta kysyn silti. Onko jotenkin mahdollista saada niin, ettei blokattujen käyttäjien vastaukset pompauta ketjua uudet viestit -listassa kärkipäähän? Edelliseen foorumiin verrattuna blokatut käyttäjät -toiminto toimii jo nyt paremmin, mutta jos tuon vielä saisi, niin ai että olisi nannaa.
 
Ei tämä foorumi tue kahtakytä hymiötä vaan suunnilleen nuo mitkä tt-2k laittoi. Pitää käyttää webbiselaimen käyttöliittymän hymiöitä eikä kännykän oman hymiövalikon hymiöitä.
Selvitin tätä asiaa vielä. Xenforossa on vakiona tasan 12 eri hymiötä. Lisää voi kyllä importata, mutta en tiedä, onko se nyt kauhean korkealla prioriteetilla. Vai osaako joku osoittaa suoraan johonkin hyvään kokoelmaan, jonka tää Xenforo osaisi kertalaakista imaista käyttöönsä?
 
Tiedän jo melkein vastauksen (puhelimessas vikaa), mutta pohdin ainakin ääneen.

Nimittäin jostain kumman syystä tuo ”uudet viestit” vaatii mulla 99% kerroista kaksi painallusta. Mikään muu kohta foorumilla ei tätä tee, eikä yksikään muu nettisivu. Ärsyttävästi vain tuo tärkein nappi sen tekee, enkä ymmärrä miksi mun luuri ei siitä tykkää. Koittanut Safarilla, että Chromella.
 
Olenko minä ainoa, jota häiritsee tuo 'Merkitse kaikki luetuksi' napin toiminta? Se avaa valinta valikon ja sitten napinpainalluksena lataa kyseisen alueen uudestaan niin, että kaikki on merkattu luetuksi. Se on ihan ok, mutta sitten paluu vaatii kolme back napin painnallusta. Muro ja TechBBS käyttää samaa XenForo:a, mutta niissä tuo tuo toimii näppärämmin.
 
Ylös Bottom