Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Palautteet Gameworld messuista !

Eltsi

New Member
Tuli GameWorldissa käytyä ja siellä joka masiinaa vääntämässä. Myös Tekken mätössä jonkinlaista jakoo oli, joutuu vielä huomenna käydä siellä nyrkki heristämässä. Xbox:in demo-esitystä ihmettelin myös, mutta tajuton äänenvoimakkuus pään meinasi räjäyttää kun volumit oli väännetty varmaan maximiini. Julkkiksiä ei siinä kiireen keskellä ehtinyt edes pongata. :( Heh, no huomenna sitten uudelleen, ehkä sitten paremmalle onnella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Voi prkl kun en päässyt tänään, kun kaverilla oli jotkut sukujuhlat tms. Huomenna sitten. Ja siellä kyllä ollaan sitten 10.00-18.00! Jakokos ne taas mahdottomasti sitä krääsää siellä niinkuin viimevuonna? Pitää muistaa ottaa huomenna reppu mukaan että saa kaiken takas himaan turvallisesti. :D
 
Ja niin vaan joku kärsi kynsissäni Tekken Tagi kisoissa siellä 4-0 häviön, grandmasta kungfua Lei:llä ni ei mitään jakoa. Ja jos jostain valitetaan niin siitä että siellä ei prkle päässy valitteen kun niistä perushahmoista, eli niistä jotka siinä kahella keskimmäisillä riveillä oli! Olin onnessani treenannu Kazuyaa ja sitten ei sitä saanukkaan valittua... kele, TILT järjestää taas...
Olisko tappanu ne äijät jos olisivat vaikka yhellä muistikortilla vuoron perään käynnistäny ne ps2:et ja se olis sillon ne kaikki äijät sieltä ladannu... Hieman otti päähän kun piti Kazuyalla ja Ogrella nöyryyttää ja sitten piti yht'äkkiä keksiä millä muilla sitä pystyy vetään...
 
Kertokaapas nyt nopeesti että mikä dösä menee Kaapelitehtaalle linja-autoasemalta. Kun olen Kaapelitehtaalla vaan kerran käyny (viime vuoden mesuilla) niin en tarkkaan tiedä.
 
Jalat on ihan poikki mut fiilis on aika mahtava. Tulihan se (ensi)kosketus siihen Haloon, kun pääsin tesmaamaan sitä kaverin kanssa sielllä XBOX demo huoneessa. Gamecuben osalta Roque Squadronia ja vähän MGS2 koko versiota. Myös Silent Hilliä, Twisted Metal: Black, Ace Combat 4, Jack and Daxxter, Crash Bandicoot ja HL sai kovaa käsittelyä multa. Mennänpääs sitten vaikka Haloon. Jumala, peli täytti kaikki mun odotukset sen suhteen potenssiin 10. Graffa oli nannaa ja kontrolli pelas hyvin. Harmi, kun XBOXilla ei ollu omaa osastoa siellä, niinku Cubella ja PS2:lla oli. Ace Combat oli kanssa mahtava ja vielä mahtavempi oli TM:Black. AAAAAAAAAAAHHH!!!! Ei jaksa millään selittää kaikkea mageeta mitä siellä tapahtu. Sanonpahan vaan että kerrankin on TILT! tehny jotain hyödyllistä... :D
 
Olikos mahdottomat jonot koneille? Viime vuonna ainakin jäi GT3:n testaaminen haaveeks, kun ei kertakaikkiaan jaksanu odottaa niin pitkään (jono oli meinaan aika pitkä).
 
Joo, ainakin Gamecuben osasto oli koko ajan ihan tukossa. Pääsin vasta tossa vähän yli neljä tesmaamaan Roque Squadronia :). PS2 osiokin oli ihan jumissa. Loppua kohden alko kyllä kaikki vähän harventua ja aattelin otta kaikista peleistä loputkin ilot irti:D .
 
Lauantaista

Noniin, Tampereella kun asustan, niin seitsemältä ylös ja kahdeksalta isän kanssa autolla liikkeelle. Gary Glitteriä, Queenia ja sen semmoista soimaan, että pääsee fiiliksen päälle.

Helsinki. 10.00am.
_______________
Minä mitään lippuja ennakkoon osta, olen tyhmä. Kilometrin jonot sisälle. Läppääkin piti tosin saada irtoamaan ja paras oli kyllä se, kun ajatteli sitä TiLTin mainos'kikkaa', että pääset jonon ohi ostamalla lipun ennakkoon. No mitähän siitä syntyy, kun parituhatta ihmistä "menee jonon ohi"? :D Olisikohan uusi jono...

Kaapelitehdas 10.15am
___________________
Aah, vihdoin ja viimein sisällä! Tyhmänä en tietenkään osannut päättää, mille koneelle ensiksi ryntäisin ja päädyin vain kävelemään käytävän kerran läpi ja tsekkaamaan osastot. Kukkuluuruu, katse takaisin Playstation-osastolle. Ja ei yhtään konetta vapaana, jipii. Jatketaan tutkimista...

Pelailua 10.30-16.00pm
_____________________
Itse asiaan, eli TiLTin peliskaboihin 10.30. TTT oli kyseessä ja sain vastaan noin 16-vuotiaan, tummaihoisen pojan. Itse otin tappelijoikseni Bryanin ja Hwoarangin ja sain vastaani Yoshimitsun ja toisen Hwoarangin. Tulipas oikea taistelu ja parempi voitti. Meni ihan viimeisen battleen (seitsemänteen) ja vastustaja voitti mut Yoshimitsun komboilla. Itse asiassa ei ota pannuun yhtään, kun en tunne olevani mikään erikoinen Tekken pelaaja ja vastassani oli selvästi harjoitelleempi pelaaja. Tietenkin hallitsen lähes kaikki Bryanin ja Hwoarangin liikkeet enkä todellakaan rämpytä, mutta ei ole tullut vain pelattua todellisia vastustajia vastaan (kukaan kavereista ei pelaa Tekkeneitä ja olen saanut hioa taitojani tietokonetta vastaan). Selittelyt sikseen ja etiäppäin.

12:ta oli tarkoitus mennä pelailemaan Kolumbuksen osastolle NHL 2002:ta. Pelit oli jo käynnissä (tosin ei minun osalta) ja yhtäkkiä *sammumisefekti*, kaikista koneista hävisi virta. Tunnin sitä siellä sähläiltiin ilman virtaa. Loistavaa kerrassaan! Lopulta päätin jättää leikin sikseen, kun jonot olivat tietokoneille niin p.rkeleen pitkät.

Meinasinpas unohtaa päälavalla käydyn Pokémon mittelön, jossa yksi neljästä kilpailijasta pääsi finaaliin Helsingin Itä-keskukseen. Mittelöt olivat ihan mielenkiintoisia ja värikkyyttä toi Mertarannan tyyliin papattava selostaja ja iki-ihana Jaana. Tämä nostatti fiilistä ihan mukavasti ja oli yksi tapahtuman kohokohdista (niinpäniin, niitähän ei paljoa löytynyt).

Sitten pelien kimppuun ja aloitetaan Gamecubella ja Luigis mansionilla. Paikka vapautui kuin vahingossa ja kärppänä hyppäsin padille ennen kuin kukaan toinen ehti :) Ensi tuntuma padiin (tärkeä), minkälainen oli? Noh, aivan loistava verratessa vaikka Nintendo 64 ohjaimen ensikosketukseen. Padi oli ihan mukava ja vetää melkein vertoja PS2:n omalle (tottumuskysymys tietenkin). Sitten pelin kimppuun. Noin kymmenen minuuttia kait pelasin (ei tajua ajasta, ehkä se peliaika oli vain viitisen minuuttia) ja aivan loistavalta tuntui (anteeksi)! Nätti grafiikka ja viihdyttävän näköinen peli muutenkin! Imurilla tai vastaavalla pystyi jopa pöytäliinoja vetelemään ja sen semmoista! Tyytyväisin mielin suuntaan katseeni Star warsin Rogue squard...d'oh, kauhea lössi pelin ympärillä eikä edes tullut mieli päästä kokeilemaan peliä noilla jonoilla. Tyydyin katsomaan sivusta peliä, joka tosin oli näyttänyt ihan yhtä hyvältä kuin trailereissa konsanaan. Onkohan tästä pelistä muuten tehty jo arvostelu IGN:ssä by the way? Siellä taisi olla myös puzzlea (super monkey ball tai vastaava) ja joku toinenkin peli kenties, mutten nähnyt sen tarkemmin.

GC antanut positiivisen vaikutuksen itsestään. Sitten vähän vilkuilemaan X-poksukkaa ja Haloa. Katselin Haloa sivusta noin minuutin verran eikä se minua graafisesti tyrmännyt, mutta pelattavuudesta on annettu sellaista kehua, etten mene sanomaan mitään mielipidettä ko. pelistä. Mutta sitten olikin aika (karmeaan) XBox näyttelyyn, olikohan klo. 14 00.

Näyttelysalissa paloi asialliset vihreät valot (ainakin aluksi) ja yhdessä poksukassa oikeassa nurkassa 'katsomosta' katsottuna pyöri jonkinlainen lumilautailupeli. Itse katselin sitä vähän aikaa sivusta eikä mitenkään erikoiselta näyttänyt. Otin ihan piruuttani padin pöydältä käteeni ja kappas vain, erittäin mukavalta tuntui! Kevyt ohjain, jonka muotoilu ei ollut ihan täydellinen minulle tai koko, mutta napit oli sijoitettu hyvin ja kyllä sellaisella nyt pelaisi. Ja takaisin näyttelyyn. Vihreiden valojen lisäksi pienessä salissa pauhasi ihan he-le-ve-tin lujaa musiikki ja meinasi korvat särkyä. Okei, kestetään ja laittakaa nyt ne pelit pyöriin. Esittelijät käynnistävät poksukan ja Furios Frenzy (nimeä en kai kirjoittanut oikein?) sisään. Pyörittelen peukaloitani ja odotan kaameiden valojen sammuttamista; syöväthän ne ihan sikana kuvaa valkokankaalta. Ja mitä ihmettä, valot eivät sammukkaan?! Amatöörimäistä. Ei siis ollut mahdollista nähdä täydellistä X-boxin terävyyttä ja se todellakin potutti. Nyt on kaikki jo säädetty perseelleen, musiikit, esittelijän mikrofonin äänenlujuus (pitäähän sitä musiikin päällekkin huutaa, niih) ja valot. Nyt toivotaan vaan hyviä pelejä ja asiallista esittelyä...

...ja kappas kummaa, kummassakaan ei onnistuta! Furious Frenzy oli vähintäänkin tylsän näköinen peli, joka tuskin kauaa jaksaisi kiinnostaa. Tunnelman latistaa vielä todella kököt esittelijät, jotka eivät pahemmin poksukkaa kehu tai vastaavaa, vaan pelaavat ja kertovat pelistä hieman sitä ja tätä. Laimea tunnelma ja sisään Oddworldi. Ei näyttänyt yhtään hassummalta, mutten tuskin kauaa tuotakaan jaksaisi pelata. Nimittäin Oddsworldit eivät koskaan ole olleet makuuni. Esittelijät hössöttävät sitä samaa ja tässä tapauksessa näkisin parhaimmaksi poistua, mutta ihan periaatteesta jään kuitenkin paikalleni. Siinä se on nyt tullut. Esittelyn lopussa saa Tupla-patukan (jotkut rohmut käänsi useammankin, murh), joka melkein kiistatta oli koko esittelyn kohokohta. X-boxia en päässyt pelailemaan, mutta kaksi plussaa annan jo(!) etukäteen sille:
+Ensinnäkään laite ei kaatunut kertaakaan silmieni nähden (kjeh kjeh)
+ ja ohjain oli mieleeni.
Miinuksia löytyy vaikka millä mitalla, muummuassa pari todella kökköä peliä olen jo nähnyt ja konsoli on muutenkin ihan mielettömän kokoinen. Toivottavasti nämä ovat vain niitä pikkuseikkoja, kun joskus pääsen kokeilemaan itse X-boxia.
Negatiivinen kuva koko konsolista, hmph.

Huonoin mielin lähdetään käytävälle takaisin. Ensiksi saan THPS 2:ssa vaivaiset 100 000 pointsikkaa (h0h0h) ja sitten jään ihmisjoukon taakse, kun aletaan esittelemään MGS 2:sta. Joka näytti muuten ihan kivalta! Kaikki osastot olen jo pikkuhiljaa kolunnut täydellisesti läpi ja aika kohta poistua (yläkertaa en viitsinyt katsoa, isän mielestä aivan onneton paikka ja kaveri kertoi, että Red faction LANina lagas muutenkin siellä aika hirviästi) kotia kohti. En ole päässyt pelailemaan oikein kunnon pelejä (olikohan siellä edes semmosia...) ja lopussa kuitenkin pääsen ihastelemaan THPS 3:sta. Aivan loistavalta peliltä tuntui kertakaikkiaan! Veri jää nyt tällä kertaa maahan/seinään (siihenkin onnistuin jotenkin törmäämään) kiinni ja luo selvää tunnelmaa. Tasot olivat myös yllättävän laajoja ja realistisia. Ohjaus tuntui kuitenkin aika paljon kankeammalta ja temppujen tekeminen oli selvästi kontrolloitu erilailla tähän osaan, mutta kyllä siihenkin tottuu. Ja loistavaa, suosikkini Warehouse (Tony Hawk pro skater 1) oli myös päässyt mukaan! Olihan tämä kuultu jo kuukausia sitten, mutta nyt palasi taas mieleeni ja pääsin pelailemaankin sitä. Tämän pelin minä ostan!

Pro evolution socceria pääsin ihastelemaan aivan viereltä ja osaan sanoa vain seuraavaa, että graafisesti peli ei ole esimerkiksi FIFAN tasoa, mutta ohjaus näytti taas toimivan todella sutjakasti. Noh, eihän mulla sitä padia ollut kädessäni, mutta kai sen nyt pelaajien liikkeistä voi päätellä...
Anyway, lisätään tämä nyt ostoslistaani. Kuitenkaan ei hämmästyttänyt ja eikä voi sanoa oikeastaan mitään tarkkaa, kun en ole vielä päässyt pelaamaan sitä.

Nyt on päässyt pelailemaan ja katselemaan. Julkkiksista en ehtinyt bongaamaan kuin Jaanan ja Wallun. Tapahtuman kohokohta oli kyllä selvästi se, kun Jaana sipsutteli päälavalta pois ja juoksi paitaani hipoen nokkani edestä takaisin töihinsä ;-) No joo, ei tuo nyt täysi läppä ollut, kun sen jopa voisi laskea tapahtuman kohokohdaksi...

Kaikki analysoitu 16.00 pm
______________________
Tuon verran siis viihdyin siellä. Pähkinänkuoressa messut olivat aika keskiluokkaa (mitä se nyt onkaan?) ja olisi odottanut paljon enemmän Gameworldilta. Tähän alle listaan nyt kuitenkin osastoja vielä vaikka huomisille kävijöille. Itse en kuitenkaan messuille huomenna menisi, vaikka pääsylippuni ja automatkat maksettaisiin. Nämä huaneet nyt eivät ole varmaan ihan oikeilla nimillä, mutta koitan kuitenkin kertoa mitä aina jokaisessa huoneessa oli.

Kolumbus osasto:
Toista kymmentä tietokonetta ovaalin muotoisella pöydällä, missä käytiin ilmeisesti NHL 2002 ja H-L skaboja. Miinus tulee tästä osastosta mystisestä tietokoneiden katkeamisen takia ja toimikunnan laimeasta reaktiosta siihen. Tästä oikealle oli C64-osasto (wohoo), joka ei varmaan miinuksia tarvitse. C64:n mukana oli DJ Esko team. Osastolla oli myös uusia Nokian puhelimia esillä (tiedä sitten myytävänä) eikä valitettavasti testattavana.

Dose osasto:
Täällä myytiin pelejä ainakin. Messuhinnoilla osasin odottaa 450,- Playstation pelejä, mutta onnekseni olin väärässä. Edullisia pelejä kaikkialla. En muista enää, mitä tällä osastolla oli muuta ;)

PCgamer:
Täälläkin myytiin pelejä. Täältä ostin uuden Sound blasterin (maksoi jotain seittemänsataa, ovh 900 päälle).

JATKUU...
 
Pitkän raportin oletkin jaksanut kirjoitaa ja siitä suurkiitos! Antoi vähän osviittaa kun olen tuonne huomenna menossa. Oliko muuten ständeillä myynnissä jotain julkaisemattomia pelejä myynnissä, niinkuin THPS3? Eli kannattaako varata vähän enemmän rahaa mukaan?
 
Lauantai (osa nro. 2)

Playstation-osasto:
Täällä oli ainakin THPS 3, uusi 007, Twisted metal, Chras Bandicoot, Jack & Daxter ja niin edespäin. Hyviä pelejä oli paljon, muttei päässyt pelailemaan paljoa pitkien jonojen takia. Harmi :-(

Nintendo-osasto:
GC:n, GBA:n ja Nintendo 64:n pelejä oli ainakin täällä. Ei päässyt edelleenkään helposti pelaamaan paitsi GBA:n pelejä sattui joskus aina pääsemään pelaamaan (eivätkä tietenkään GBA:n pelit minua kiinnosta, ainakaan tuollaisessa valaistuksessa!).

TiLT-osasto:
Pettymys. Naurettavan pienet televisiot skaboihin. Kohokohta oli kyllä se, kun pääsin Raatiherraa morjestamaan :) Terveisiä muuten vain hänelle!

Bot-fighters:
Suorastaan naurettava osasto! Pari hassua tietokonetta ja mitenkä yleisön saa kiinnostumaan tuollaisista, jos seinällä on pari hassua julistetta ja video pyörii telkkarissa? Keskellä heilui jätesäkkiin pukeutunut kaveri, jes jes. Täytyy kyllä hattua nostaa kaverille. Itse en suostuisi tuollaiseen kovinkaan helpolla. Tilavin osasto koko tapahtumassa! Ehkä siksi, kun siellä ei ketään käynytkään...

Minähän lopetankin tähän, löysin juuri povitaskustani ohjelman ja osastoja olikin 30 enkä jaksa ihan kaikkia tässä analysoida :) Mutta jos nopeasti sanotaan messujen järjestelemisestä, niin tilaa olisi saanut olla enemmän (ei kyllä olisi varmasti ollut varaa järjestää näitä Messukeskukseen?) ja pelejä ja konsoleita olisi tosiaan saanut olla enemmän, mutta ei taida olla varaa sellasiin ei. Turhimpia oli kaikki mobiilisälä ja X-boxin nk. esittelytilaisuus. Pelikaanin kolikkopelihalli oli myös aika huvittava (vaikka siellä ihmisiä kävi ja vaikka ilma oli niin tunkkaista ja paksua, että olisi voinut melkein saksilla voinut leikata).

Annan lauantaille (ei kai sunnuntaina mitään sen erikoisempaa?) arvosanaksi 7- , vaikka en loppuun asti siellä ollutkaan. Tai no pistetään nyt 7 tai 7+ ihan ton Jaanan takia ;-)

Jahas jahas. Mitenkä tässä voisi enää kiittää, jos jaksoit lukea nämä viestit? (hymiö) Eipä sitten sen kummempia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic
Pitkän raportin oletkin jaksanut kirjoitaa ja siitä suurkiitos! Antoi vähän osviittaa kun olen tuonne huomenna menossa. Oliko muuten ständeillä myynnissä jotain julkaisemattomia pelejä myynnissä, niinkuin THPS3? Eli kannattaako varata vähän enemmän rahaa mukaan?

Valitettavasti ei. Playstation 2-korista voi kuitenkin poimia 150 FIM näitä vähän vanhempia PS2-pelejä; tosin itse en löytänyt mitään mieleistäni sieltä. Muutenkin Playstation-pelien tarjonta oli aika suppeaa ja hyllyistä löytyy oikeastaan vain EA Sportsia ja sen semmoista. Mutta täältä jos mistään kannattaa esimerkiksi NHL 2002 ostaa. 269,- tai sellaista vain pyydettiin EA Sportsin peleistä (!). Tai no joo, onhan siellä PC:lle Empire earth.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan joelman


Tai no joo, onhan siellä PC:lle Empire earth.

Siis ihan myynnissä? Pitää kertoa kaverille, kun se on odottanut aika paljonkin tota. Itseäni ei nyt niin hirveästi strategiat kiinnosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic


Siis ihan myynnissä? Pitää kertoa kaverille, kun se on odottanut aika paljonkin tota. Itseäni ei nyt niin hirveästi strategiat kiinnosta.

Nooh, tulee nyt vähän ns. roskapostia, mutta varmistan nyt että on siellä Empire earth myynnissä. Hinta oli jotain päälle 200,- tai lähelle kolmeasataa, en nyt tarkalleen muista. Niitä on siellä Dosen? osastolla korissa, kai niitä nyt vielä huomiseksi on riittänyt.
 
Kohtalaisen turha tapahtuma, ei oikein mitään ja uskomattomat ruuhkat. Ei kannata lähteä mistään kauempaa (tosin nyt voi olla jo vähän myöhäistä).

Huomenna lisäkomentteja.
 
Huhhuh. Pienellä tauolla riehasta täällä keskustassa, piakkoin taas takaisin. Hauskaa sinänsä on ollut, kiitos hyvän seuran :) mutta jalat on poikki ja hieman köyhähköltähän tuolla meno vaikuttaa muutamaa standia lukuunottamatta.

Hohhoijaa. sitten taas menoksi :)
 
Onnetar ompi suosinut minua tänään GW tapahtumassa, voitin sieltä mm. Jak&Daxter making of DVD:n, Crash bandicoot T-Paidan ja Crash Bandicoot PS2 pelin.Elikkä siis kivasti palkintoja tuli.Tapasin GW:ssä myös dmz:n ylläpidosta.GW tapahtumasta jäi ihan kohtalainen fiilis ja mukavaa oli.(Etenkin kun voitin sen pelin!:D :D )
 
Tänään tuli tuolla käytyä, ja pieni pettymys oli.

Ensin tietenkin haukutaan Xboxia. Pelasin vain Haloa, sitäkin kaksinpelinä.

Ensin ohjain. Koko vaikutti sopivalta, valitettavasti digitaalinen laattaohjain oli todella huono, keikkui joka suuntaan täysin tunnottomasti. Tärinätkin olivat varsin vaisut, niitä ei edes meinannut huomata. Muuten ohjain oli ihan ok, ei kyllläkään GC:n ohjaimen luokaa DS2:n tasosta puhumattakaan.

Halo: Grafiikka ei ainakaan kaksinpelissä ollut mitenkään ihmeellistä, onneksi ruudunpäivitys pysyi vakaana koko ajan.
Naurettavaa oli se, että mistään ei oikein meinannut löytyä vihollisia.

Gamecube: Pelasin vain sitä vesiskootteri-peliä, sitäkin nelinpelinä.
Ohjain oli parempi kuin Xboxissa, se oli mukava kädessä ja kevyt ja pieni.
GC:n peliä en viitsi arvostella, koska pelasin sitä todella vähän.

Molempia koneita täytyy kyllä testata uudelleen heti kun tulevat myyntiin.

Muuta Gameworldistä:

Messualue oli naurettavan pieni, onneksi ruuhkaa ei ollut hurjasti, pääsin jopa pelaamaan kaikkia pelejä joita halusin.
MGS2 esittely oli pettymys, siinä ei ollut mitään mitä ei demossa ole.

Onneksi sain sentään OPS2M-lehden, niin ei ollut täysin turha reissu.
 
Parasta Gameworldissa?

Mikä siis oli kaikkein parasta Gameworldissa? Mikä oli paras osasto? Minun mielestä Nintendon ja Sonyn osastot houkuttelivat eniten yleisöä. Microsoftin X-Boxin esittelyssä ei ollut hirveää tungosta. Nintendolle ei saa vielä paljon pelejä. Gameworld oli hyvä tapahtuma, vaikka ilma loppuikin kesken.
 
MESSUT OLI PERSEESTÄ!!!!

Messut olivat kyllä aika anuksesta ja lippu ihan liian kallis!
 
Ylös Bottom