Vähän vielä omia kokemuksia...
Lähdin messuille, että pääsisin kokeilemaan uusia konsoleita ja MGS2:sta.
GameCubea pääsinkin pelaamaan, kokeilin Roque Squadron 2:sta n.15min ajan. Tietenkin grafiikka oli upeaa ja vielä kun ohjain tuntui todella käteen sopivalta, tuntui Roque varsin mukavalta kokemukselta. Siinä vaiheessa hölmistyin, kun Roque Squadron 2 kaatui, aivan Cube jumiutui täysin. Aika normaalia PC-rintamalla, mutta enpä ole usein nähnyt konsolin kaatuvan.
Muista Cuben peleistä näyttivät myös Luigi's Mansion ja Monkey Ball (tjsp.) upeilta graafisesti. En tosin jaksanut odottaa, että pääsisin pelaamaan. Waverace näytti ihan N64:n peliltä...
GameCubesta jäi kuitenkin aika hyvä kuva, mutta pelithän ratkaisee.
Xbox, joopa joo. MS:n salamyhkäinen esittelytilaisuus, jossa eri pelivalmistajien PR-henkilöt esittelivät firmojensa pelejä. Itse olin siellä kun EA:n tyyppi esitteli NHL2002:sta ja Simpsons Road Ragea. Simpsons peli hymyilytti hetken aikaa, mutta eikö tällaisia pelejä jo ole nähty paremmin tehtyinä? Crazy Taxi taitaa olla aika samantyyppinen.
Samassa tilassa ei pahemmin pelejä päässyt testaamaan, muutamat onnekkaat pääsivät kokeilemaan eri pelejä. Halo näytti ihan OK-tasolta mutta ei tarvinnut leukaa kerätä lattialta. Xbox:ssa ei ainakaan koossa ole säästelty. Ohjain on GameCuben kokoinen ja itse konsoli videoita isompi. Xbox-peleistä olisin halunnut kokeilla DOA3:sta, vaan eipä koko messuilla ko. peliä ollut. (ja vinkkinä MS:lle: seuraava kerta, ei tarvitse pitää niitä vahvarin nappeja kaakossa)
Dosen osastolla oli myös Xbox, mutta siellä joku todella hikiseltä näyttänyt Munch Odyssee. Jo pelkkä pelihahmo oli nin vastenmielisen näköinen, ettei ollut mitään mielenkiintoa kokeilla. Eipä osaa jenkit tehdä tasoloikkia.
Xbox jäi siis kokeilematta, vaan eipä ollut kiinostavia pelejäkään. Saapa nähdä.
Ja sitten vielä MGS2. Etsimällä etsin peliä, ja lopulta löytyikin Toptronicsin osastolta. Miksiköhän niitä oli vain yksi pelattavana? Itse peli näytti kiinnostavalta (yllätys!), mutta ympärillä oli pirusti porukkaa, että olisin saanut odottaa pelivuoroani ja kauan. No, keväällä sitten. Miksiköhän kokoversioon oli jätetty japaninkielistä tekstiä?
Mitä jäi käteen? Normaalit messukrääsät ja alkup. tavoitteistakin vain 1/3 osakin täyttyi. Kuitenkin suht positiivisin mielin tuli poistuttua messualueelta Helsingin yöhön...
edit: senoja sakaisin...