Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Aiheeseen liittyen eikö ilotulituksien ampuminen stadin toreilla ole nykyään kielletty turvallisuuden takia. Vai astuuko voimaan myöhemmin?
Itse kelasin ostaa parit raketit mutta pääosin seuraan vierestä.![]()
Juu, kyllähän meikäläinen näitä ilotulitteita on ostanut. Ja vähän liikaakin, noh koko 12h menee ampuessa näitä..![]()
Joskus nuoremapana tuli ostettua paukkuja, mutta nyt vanhempana en rahojani sellasee sontaan laita. Mennään varmaan avovaimon kanssa ulos katteleen puolenyön aikaan Turun keskustan ilotulitusta.
En voi sietää kännissä orveltäviä ipanoita rakettipussit kädessä. Melkeen joka vuosi ne tulee tyhmemmiks ja aina saa varoa ku raketteja alkaa suhiseen korvien vierest. En ite pahemmin juo alkoholia, olut pari sillo tällö. Joten "juhlinnat" menee varmaan hyvän ruuan merkeissä ihan himassa vaan.
muutama vuosi sitten ku oltiin jokirannas kattoos ilotulitusta ni eiks siel jotkut retardit keksiny et vitsi ku o coolii hei alkaa ampuu vastarannal olevii ihmisii raketeil... joo
Jonkinlaisen prommillerajan voisi noille raketinampujille laittaa, kännissä raketit räjähtävät maahan tai sinkoutuvat minne sattuu. Jokainen voisi vaikka miettiä, haluaako ampua raketteja vai vetää sen puolen litran kossupullon, ettei sitten herää silmäpuolena.
Sama. Viime vuonna meinasi tulla jonkun känniääliön kaatunut iso raketti melkein päin näköä, mutta meni onneksi parikymmentä metriä ohi. Ja jotkut pikkupennut keksivät ampua läheiseltä mäeltä yleisön joukkoon pikkuraketteja. Meni maku koko tapahtumasta.Jonkinlaisen prommillerajan voisi noille raketinampujille laittaa, kännissä raketit räjähtävät maahan tai sinkoutuvat minne sattuu. Jokainen voisi vaikka miettiä, haluaako ampua raketteja vai vetää sen puolen litran kossupullon, ettei sitten herää silmäpuolena.
Pakko se oli hiukan tulla avautumaan. Syitä siihen miksi ilotulitteet ottavat päähän:
1) Vajakit ei ymmärrä koska niitä saa ampua. Viimeiset kaksi yötä jo olen heräillyt ja muksu ja vaimo on heräillyt kun keskellä yötä alkaa pauke kuulua. Jotkut idiootit varmasti aivan kiusallaankin tätä tekevät.
2) Sinänsä minulle aivan sama miten pommejanne virittelette kunhan virityksenne paukuttelette sitten jossain kaukana muista. Toiset kuitenkin tekevät haittaa ja vahinkoa muille tarkoituksella näillä virityksillään.
Suoraan sanottuna minun puolestani ilotulitteiden ammuskelun voisi jättää ammattihenkilöille. Kunnolla kollektiivisesti "rangaistaan" kaikkia kun osa ei osaa käyttäytyä.