Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pam! Ilotulituksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TopG
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pam! Ilotulituksia!

Oon kasvanut ulos ilotulitteista, mutta varmaan tulee katsottua kun jotkut ampuu niitä. Ehkä eukko hakeekin vielä sitten jokusen ilotulitteen ja pakottaa minut ampumaan niitä. :( On se kauheaa tämä elämä.

Tuon länkkäriuudenvuoden vielä kestän sitä pauketta mutta jumalaare kun se kiinalainen uusivuosi tulee ja sitten paukkuukin 2 viikkoa ilman taukoa ja ilmassa on jatkuva ruudin katku ja silmiä kirvelee. Suomessa sitä pauketta jaksoi toki kun kestää vaan muutaman tunnin ja paukutkin ovat niin pieniä.

Ostin kyllä viime vuonna uteliaisuudesta sellaisen keskiverto konsolipelaajan kokoisen laatikon mikä ampui raketteja. Siitä meni munat täysin kun heti viereen tuli joku kiinalaisheppu tuplasti isomman lootan kanssa ja kukaan ei enää huomannut omia paukkuja punaselta taivaalta.

Aiheeseen liittyen eikö ilotulituksien ampuminen stadin toreilla ole nykyään kielletty turvallisuuden takia. Vai astuuko voimaan myöhemmin?

Itse kelasin ostaa parit raketit mutta pääosin seuraan vierestä. :)

Aiheeseen liittyen eikö ilotulituksien ampuminen stadin toreilla ole nykyään kielletty turvallisuuden takia. Vai astuuko voimaan myöhemmin?

Itse kelasin ostaa parit raketit mutta pääosin seuraan vierestä. :)

Kyllä paikoittain. Ilotulitteiden myyjä pyysi vilkaisemaan vieressä olevaa listaa kielletyistä alueista.
En muista kaikkia, sillä ainakaan omaa asuinaluetta ei siellä ollut. Malmintori, Oulunkyläntori(?), Senaatintori, jne...

Helsingissä asuvat, katsokaa lista läpi ennen kuin ammutte!

Tulee ostettua. Niitten kanssa on vaan uskomattoman hauska näprätä. Itse käytin n.20e raketteihin. Yhteensä niitä tulee olemaan kuitenkin yli 100e arvosta,koska on useampi ketkä ampuu.

Varmasti tänä vuonnakin tulee raketteja ammuttua koska on vaan kivaa räjäytellä asioita:D tässä tapauksessa raketteja. Rahaa en tosin viitsi kauheasti raketteihin kuluttaa koska se raha kirjaimellisesti häviää taivaan tuuliin. Pientä sälää en osta koska niitä ei aina jaksa paukutella, mutta raketteja senkin edestä:). Suosittelen Suomen Teholeijona-paukkuja, yksi julmetun kaunis pamaus.

Taitaa olla että tänä vuonna ostan paukut nesteen muodossa. Ei jaksa enää kiinnostaa paukuttelu.

muutaman raketin kävin ostamassa mutta ei oikein enää innostus riitä rakettien perään

Pakko se oli hiukan tulla avautumaan. Syitä siihen miksi ilotulitteet ottavat päähän:

1) Vajakit ei ymmärrä koska niitä saa ampua. Viimeiset kaksi yötä jo olen heräillyt ja muksu ja vaimo on heräillyt kun keskellä yötä alkaa pauke kuulua. Jotkut idiootit varmasti aivan kiusallaankin tätä tekevät.

2) Sinänsä minulle aivan sama miten pommejanne virittelette kunhan virityksenne paukuttelette sitten jossain kaukana muista. Toiset kuitenkin tekevät haittaa ja vahinkoa muille tarkoituksella näillä virityksillään.

Suoraan sanottuna minun puolestani ilotulitteiden ammuskelun voisi jättää ammattihenkilöille. Kunnolla kollektiivisesti "rangaistaan" kaikkia kun osa ei osaa käyttäytyä.

Juu, kyllähän meikäläinen näitä ilotulitteita on ostanut. Ja vähän liikaakin, noh koko 12h menee ampuessa näitä.. ;)

Enää 7 tuntia ja sitten alkaa paukkumaan! Omituista, että näistä paukuista innostuu vielä nykyäänkin.

Juu, kyllähän meikäläinen näitä ilotulitteita on ostanut. Ja vähän liikaakin, noh koko 12h menee ampuessa näitä.. ;)

Hehee :) Mulla menee varmaankin tyyliin 5-6h ampua paukut. Paukkuja taitaa olla n. 1000 (joista 600 kiinareita) ja rahaa meni noin 25. Enemmän mietityttää riittääkö sytkärit :D

Joskus nuoremapana tuli ostettua paukkuja, mutta nyt vanhempana en rahojani sellasee sontaan laita. Mennään varmaan avovaimon kanssa ulos katteleen puolenyön aikaan Turun keskustan ilotulitusta.

En voi sietää kännissä orveltäviä ipanoita rakettipussit kädessä. Melkeen joka vuosi ne tulee tyhmemmiks ja aina saa varoa ku raketteja alkaa suhiseen korvien vierest. En ite pahemmin juo alkoholia, olut pari sillo tällö. Joten "juhlinnat" menee varmaan hyvän ruuan merkeissä ihan himassa vaan.

muutama vuosi sitten ku oltiin jokirannas kattoos ilotulitusta ni eiks siel jotkut retardit keksiny et vitsi ku o coolii hei alkaa ampuu vastarannal olevii ihmisii raketeil... joo

Mitenhän se isoisä selvisi kahdesta sodasta kun nyt ollaan kuolemassa jonkun ilotulituksen kanssa? Ennen oli sentään edes kunnon pommeja, nykyään on vain jotain pikkusuhinoita ja raketteja. Jonkinlaisen prommillerajan voisi noille raketinampujille laittaa, kännissä raketit räjähtävät maahan tai sinkoutuvat minne sattuu. Jokainen voisi vaikka miettiä, haluaako ampua raketteja vai vetää sen puolen litran kossupullon, ettei sitten herää silmäpuolena.

Joskus nuoremapana tuli ostettua paukkuja, mutta nyt vanhempana en rahojani sellasee sontaan laita. Mennään varmaan avovaimon kanssa ulos katteleen puolenyön aikaan Turun keskustan ilotulitusta.

En voi sietää kännissä orveltäviä ipanoita rakettipussit kädessä. Melkeen joka vuosi ne tulee tyhmemmiks ja aina saa varoa ku raketteja alkaa suhiseen korvien vierest. En ite pahemmin juo alkoholia, olut pari sillo tällö. Joten "juhlinnat" menee varmaan hyvän ruuan merkeissä ihan himassa vaan.

muutama vuosi sitten ku oltiin jokirannas kattoos ilotulitusta ni eiks siel jotkut retardit keksiny et vitsi ku o coolii hei alkaa ampuu vastarannal olevii ihmisii raketeil... joo

Juu ei täälläkään vaikka paukutellaan niin olla paukuista kiinnostuineita. On ne padat, soihdut ja raketit vaan hienoja - vaikkakin tollasia pamahtavia hyppypötköjäkin on mukava katsella :). Onhan nuo hieman kalliitta, mutta yhdellä sytytyksellä saa nautiskella aina hetkisen verran. Enää 5h 30min

Menin sittan pari pataa kuitenkin ostamaan. Sekä eurolla sai 5 jotakin suihkua, niin ostin sitten 5 Eurolla. Tajusin määrän vasta kun sain säkin, mutta annoin sitten kavereille siinä niitä. Ihan 2 -vuotiaan pojan takia muutaman paukun ostin ja yritin niitä hiljaisempia ostella.

25 Euroa tuli törsättyä siis.

Jonkinlaisen prommillerajan voisi noille raketinampujille laittaa, kännissä raketit räjähtävät maahan tai sinkoutuvat minne sattuu. Jokainen voisi vaikka miettiä, haluaako ampua raketteja vai vetää sen puolen litran kossupullon, ettei sitten herää silmäpuolena.

Jep. Onhan se aika älytöntä, että tulitepusseissa vaan kehotetaan ja "kielletään" ampumasta kännissä tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Jos ei mitkään poliisipartiot promilleita katso, niin hölmöjä tulee joka vuosi olemaan; Yhtä paljon ellei enemmänkin.

Jonkinlaisen prommillerajan voisi noille raketinampujille laittaa, kännissä raketit räjähtävät maahan tai sinkoutuvat minne sattuu. Jokainen voisi vaikka miettiä, haluaako ampua raketteja vai vetää sen puolen litran kossupullon, ettei sitten herää silmäpuolena.
Sama. Viime vuonna meinasi tulla jonkun känniääliön kaatunut iso raketti melkein päin näköä, mutta meni onneksi parikymmentä metriä ohi. Ja jotkut pikkupennut keksivät ampua läheiseltä mäeltä yleisön joukkoon pikkuraketteja. Meni maku koko tapahtumasta.

Itse en paukkuihin enää tuhlaa, koska sitä skumppaa tulee kuitenkin otettua niin parempi ettei hölmöile räjähteiden kanssa.

Pakko se oli hiukan tulla avautumaan. Syitä siihen miksi ilotulitteet ottavat päähän:

1) Vajakit ei ymmärrä koska niitä saa ampua. Viimeiset kaksi yötä jo olen heräillyt ja muksu ja vaimo on heräillyt kun keskellä yötä alkaa pauke kuulua. Jotkut idiootit varmasti aivan kiusallaankin tätä tekevät.

2) Sinänsä minulle aivan sama miten pommejanne virittelette kunhan virityksenne paukuttelette sitten jossain kaukana muista. Toiset kuitenkin tekevät haittaa ja vahinkoa muille tarkoituksella näillä virityksillään.

Suoraan sanottuna minun puolestani ilotulitteiden ammuskelun voisi jättää ammattihenkilöille. Kunnolla kollektiivisesti "rangaistaan" kaikkia kun osa ei osaa käyttäytyä.

se ottaa päähän jos aamulla täytyy herätä aikasee niin sitten ulkona on kersoja jotka paukuttelevat vaikka vielä ei saisi ampua raketteja. Eikä sillä ole väliä mitä ne virittelee kun vaan ei hajota mitään esim: postilaatikoita pommeillaan

kun kirjoitin niin taustalla kuului kun kersat ampu raketteja :mad:

Ylös Bottom