Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Panzer Dragoon Orta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Legionnaire
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tämä on nyt tekstiversiosta arvostelusta koska en tällä viikolla tilttiä katsonut.

"Aivan ennakkohypen veroisia grafiikat eivät mielestäni ole"

ai että ei vai, älä suotta kerro miksi, koko arvostelussa kerrotaan grafiikasta niin kovin vähän vain "uniikki graafinen ilme" tai "Lohikäärmeet ja muut ruudulla lentelevät otukset, laitteet ja ammukset ovat myös hienoja" nuo eivät ikävä kyllä kerro grafiikoista juuri mitään sinäänsä...

mielenkiintoista antaa pelille 8 ainoana miinuksena se että se on lyhyt, paljonkohan te annoitte metal gear solid 2:lle? Ettette vaan ois antanut kymppiä?
sitähän minäkin..

äläkä vaan ala puhumaan siitä miten mgs2:ssa kestoa parantaa extrojen hankkiminen, sillä myös panzerin kestoa parantaa sama asia.

erilaisia lohikäärme muotoja ja niiden toimintaa on kuvattu kyllä ihan hyvin ja nopeuden muutoksia myös, mutta ainoat sanat pelattavuudesta olivat käytännössä lopun +Hyvä pelattavuus

"Panzer Dragoon Orta on kaunis räiskintäpeli, joka kärsii vain lyhyydestä."
eikö tullut ollenkaan mieleen että tämä on sellainen peli jonka suuri osa pelaajista haluaa pelata läpi moneen kertaan? jos tuli niin mikset kertonut siitä yhtään mitään, olen kuullut paljon kommenttia pelin pitkäikäisyydestä niiden keskuudessa jotka jaksavat sitä enemmän tahkoa (ja kuuleman mukaan pelissä on erittäin hyvä replay value ja extroja avattavana) joten ihmettelen tätä sinun kahden pisteen pudotustasi pelkästään lyhyyden takia

ja olisit sä tietysti voinut jotain kertoa siitäkin miksi ne jotkut kentät olivat sinusta niin tylsiä..

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
mielenkiintoista antaa pelille 8 ainoana miinuksena se että se on lyhyt, paljonkohan te annoitte metal gear solid 2:lle? Ettette vaan ois antanut kymppiä? sitähän minäkin..

Se arvostelu on tehty aikoja sitten - linja on nykyään kovempi. Lisäksi arvosteluissa on aina enemmän tai vähemmän mielipidettä mukana. Parempi vertailukohta olisi vaikkapa Substance Xboxille, joka sai ysin. Se kestää kuulemma noin 10 tuntia (joista puolet välidemoihin), mikä on 3-5 kertaa enemmän kuin PDO:n kampanja. Extroja PDO:ssa on paljon, mutta ne eivät korvaa kampanjan lyhyyttä.

Pelattavuus on mystinen asia. Sitä on hyvin vaikea pukea sanoiksi, mutta silti minäkin käytän termiä usein. Koen pelattavuuden monen asian summana, kaikkein korkeimpana kriteerinä, eli pelattavuus sisältää kontrollit, vaikeustason ym. PDO:ssa palaset ovat loksahtaneet yhteen hyvin.

eikö tullut ollenkaan mieleen että tämä on sellainen peli jonka suuri osa pelaajista haluaa pelata läpi moneen kertaan? jos tuli niin mikset kertonut siitä yhtään mitään, olen kuullut paljon kommenttia pelin pitkäikäisyydestä niiden keskuudessa jotka jaksavat sitä enemmän tahkoa (ja kuuleman mukaan pelissä on erittäin hyvä replay value ja extroja avattavana) joten ihmettelen tätä sinun kahden pisteen pudotustasi pelkästään lyhyyden takia.

Jep, tuo oli moka. TV-versiossa painotin uudelleenpelattavuutta ja kenttien tahkoamista kerta toisensa jälkeen aika paljon, mutta nettiversiossa tein pienen virheen. Olisi myös pitänyt kertoa kentistä enemmän, loppupäässä ne muuttuivat synkiksi ja tummiksi, ja varsinkin ns. memory-kentät olivat imho todella karseita. Ne olivat myös teknisesti aika ankeita. Pelkästä lyhyydestä en tiputtanut kahta pistettä, vaan siinä on mukana kaikki muukin (eli ne pari huonompaa kenttää, ruma Pandora's Box). Tosin tuo lähtee siitä oletuksesta, että kaikki pelit ovat kymppejä ennen kuin toisin todistetaan, mikä ei ole minun lähtökohtani. Lisäksi kannattaa muistaa, että meillä ei ole puolikkaita käytössä, joten kasin ja ysin välillä joutuu joskus tekemään vaikean päätöksen. Sadan pisteen skaalalla PDO olisi mielestäni selkeästi yli 80.

Grafiikka ei räjäyttänyt tajuntaani. Kyllähän se todella hienoa on pääosin, mutta niinhän minä sanoin arvostelussakin: "yksi Xboxin hienoimmista peleistä PDO kuitenkin on." Odotukseni olivat liian korkealla.

PDO on siinä mielessä hieman hankala arvosteltava, että genren fanit luultavasti arvostavat Smilebitin luomusta korkeammalle. Minä arvostelin pelin ns. tavallisen pelaajan näkökulmasta, jolloin (vahva) kasi on oikeutettu.

Edit: Pointti hukkui tänne sekaan... eli vaikka se teistä siltä tuntuu, meidän arvostelut ovat kuitenkin ihan hyvää tasoa nykyään. Virheitä sattuu silloin tällöin esim. tiukan deadlinen takia, mutta useimmiten ne ovat hyviä tai vähintään kohtuullisia.

JK / TiLT

jooh tota.. turhaa minä tiltin arvosteluja haukuin (ne vanhat kyllä ainakin ansaitsivat haukut :D) mielipide asioistahan on kysee kuitenkin hyvin pitkälti.. tosiaankin.. substanceen on parempi verrata, mutta kyseleppä tämän foorumin porukoilta kauanko mgs2 läpi pelaamiseen kuluu.. ja mielestäni ehkä hieman aliarvioit PDO:n kestoa.. 3 1/3 - 2 tuntia on aika alhaalle heitetty arvaus ellei sitä satu pelaamaan easyllä, joka ei ole suositeltavaa. pelin kulusta jäi kertomatta dragon formien lvl uppeista.
Muttah tosiaankin.. ei se arvostelu oikeasti niin huono ollut eri mieltä monista asioista kuin minä vaan... (minä taas olen sitä mieltä että arvostelut ovat huonoja minulle jos ne arvostavat eri asioita eri tavalla kuin minä ja minun tulee niiden perusteella tehtyä mahdollisesti huonoja ostoksia tai valintoja)

anyway no hard ferelings..

Onko tää peli yhtään saman tyylinen kun Starfox 64 oli Nintendo 64:lla? Omistin joskus sen pelin ja tuli aika paljon tahkottua. Jos on yhtään samanlainen niin on kyllä pakko-ostos.:)

Mjoo. Mielipiteistähän tässä on pitkälti kyse, kun kiistellään esim. kasin ja ysin arvosanoista jne. Nuo level upit tosiaan jäivät mainitsematta - käytännössä niiden vaikutusta ei huomaa pelissä imho.

Selvisi muuten, että se pelikuva mitä TV:ssä oli, ei ollut minun ollenkaan. Analoginauhat suk, otin ensin aamulla pelikuvaa -> puuttui scan-convertteri (tms), pelikuva pilalla. Sitten jouduin lähtemään kaupungilla käymään, jona aikana toinen arvostelija, joka ei ollut koskaan ennen peliä pelannut, otti pelikuvaa. Tulin vielä illalla takaisin ja otin uutta pelikuvaa (hyvää sellaista :8), mutta ilmeisesti sekin nauha meni sitten pilalle. Siinä selitys paskalle pelikuvalle. Aika harvoin tällaista sattuu, mutta samoin kävi Kung Fu Chaoksen ennakon kanssa.

Edit: Starfox 64:sta en muista paljonkaan, mutta kyllähän se aika samantyylinen oli pelimekaniikkansa osalta. Asiantuntevammat kertokoon.

JK / TiLT

Sain eilen ja tänään vedin läpi (easy, n.4h).
hieno peli, mutta odotukset olivat hieman liian korkealla (=ign :( )
Alkuperäinen panzer dragoon vaikuttaa ihan hauskalta myös.. grafiikka hienoa, jos huomioi, että julkaistu -95.
Extroja (on paljon.) pitäisi nyt alkaa lukitsemaan (=peli läpi normaalilla ja hardilla?) ja se panzer dragoon myös läpi pitää vetttöö..
Juonikin on todella kiinnostava, mutta pitää seuraavalla kerralla kuunnella tarkemmin niitä välipätkiä (jäi juonen loppuosa vähän hämäräksi).
No, on ainkin 2 kertaa pitempi, kuin pc:n typing of the dead (=house of the dead 2?)

ei olisi kannatanut mennä pelaamaan sitä easyllä läpi ensinmäisenä... normaali vaan suoraa, koska easy ei juurikaan tarjoa kestoa eikä varsinkaan haastetta.
Itselläni läpipelaamiseen meni ainakin paljon kauemmin kun pelasin normaalilla, ehkä 6-8 tuntia.

ei olisi kannatanut mennä pelaamaan sitä easyllä läpi ensinmäisenä... normaali vaan suoraa, koska easy ei juurikaan tarjoa kestoa eikä varsinkaan haastetta.
Itselläni läpipelaamiseen meni ainakin paljon kauemmin kun pelasin normaalilla, ehkä 6-8 tuntia.

Mieluummin leppoista lentelyä, kuin väkinäista vääntämistä.
Pelasin aluksi normaalilla, voitin sen 2:n päken, about 10 kertaa piti yrittää (=ei ole hauskaa).
Aloitin jo pelaamaan normaalilla.
Ivanin tarinakin on kiinnostava..
Mites muuten voi saveta siinä alkuperäisessä dragoonissa?

Ekassa panzerissa ei voi savettaa.. en ole itsekkään ehtinyt vetää sitä vielä ihan kokonaan läpi.

Ja mitäs itua on pelata onrails shootteria joka ei ole haastava? Ihailla grafiikoita? :cool: ei mutta oikeesti kyllä se normillakin menee, vaikka se toka lopari, gigantic fleet ja pari muuta tasoa saattavat olla vähän hankalia :D

Pelissä ei taida olla moninpeliä? Olisi varmaan ollut ihan mukava lisä.

Tuo lyhyys hieman arvelluttaa, jonka takia olen hieman miettinyt ostanko vai enkö osta. Kuinka pitkiä nuo kentät nyt loppujen lopuksi ovat? Ovatko esim. yhtä lyhyitä kuin Time Splitters 2:n kentät (huono vertailukohde, mutta silti)?

Entä paljonko niitä extroja oikein on, ja riittääkö niistä pitkäksikin aikaa etsittävää?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Pelissä ei taida olla moninpeliä? Olisi varmaan ollut ihan mukava lisä.

Tuo lyhyys hieman arvelluttaa, jonka takia olen hieman miettinyt ostanko vai enkö osta. Kuinka pitkiä nuo kentät nyt loppujen lopuksi ovat? Ovatko esim. yhtä lyhyitä kuin Time Splitters 2:n kentät (huono vertailukohde, mutta silti)?

Entä paljonko niitä extroja oikein on, ja riittääkö niistä pitkäksikin aikaa etsittävää?

easyllä pelaa läpi 3-5h, ja normal 6-8h.
Extroja on sikana. En ole kerennyt kaikkia tämän hetkisiä vielä tutkia..
Mitä enemmän pelaan sitä, sitä paremmalta peli vaikuttaa (läpi easyllä, normal menossa)
Sain pelin viime perjantaina.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Niin ja ei oo moninpeliä, vai?
Riippuu mitä tarkoitat moninpelillä. Kyllähän tuota kaverin kanssa voi pelata vaikka esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

1) Pelaatte vuorotellen (esim. yksi chapter kerrallaan)
2) Laitatte kaksi ohjainta koneeseen ja toinen teistä kuvittelee pelaavansa peliä mielikuvituksensa avulla (sehän on kuin palaisi ajassa leikki-ikään, hirveätä retroilua)
3) Koska Orta vaatii niin vasemmanpuolisen tatin kuin oikeanpuolisten nappien käyttöä, voitte pelata niin, että toinen ohjaa tatilla ja toinen hoitaa napit (eri sukupuolta edustavan kanssa tämä voi olla mukavampaa, koska tämä melkeinpä vaatii sen, että pitää istua aika vierekkäin)

Ajattelin, että voisin minäkin kirjoittaa kokemuksiani. Kokonaisvaikutelma on oikein hyvä. Eniten kiitosta ansaitsevat IMO sujuvat kontrollit ja yleinen pelattavuus. Wazuum! Kazaza!

Suurin miinus taitaa olla Halo-tyylisen kentänvalinnan puuttuminen. Tiedän kyllä että Box Game -moodi tulee aikanaan käyttöön, mutta se ei ole sama asia. Halon yksinkertaiselle ja vaivattomalle systeemille ei ole löytynyt vielä voittajaa. Lisäksi tämäkin peli olisi tarvinnut mahdollisuuden useiden pelaajaprofiilien käyttämiseen.

Sitten toinen valittamisen aihe on musta palkki ruudun vasemmassa reunassa. En tiedä, mistä tuo johtuu, ehkä useamman vuoden vanha Philipsin halpistelkkari on osasyyllinen? Toivottavasti tuo "vika" katoaa laajakuvatelevisioon vaihtamisen yhteydessä.

Ja Pelit meni tietenkin antamaan 84 pointtii..

Huonoista puolista:

Vaikeusaste liian kova
=jaaha, siellä kyllä lukee easyn kohdalla jotain: "choose this if normal is too hard".

Toinen huono juttu oli jotain:

umpilineaarista rännissä lentämistä
=Panzer dragoon orta = rail shooter, ja pitäisikö siinä kävellä, ei lentää, kuten house of the deadissa?????

Pakko sitä on aina hieman kritisoida. :D

Mielipiteitä?

Vaikeusaste liian kova??? kyllä nyt peliarvostelijalla pitäisi olla edes jonkun näköiset taidot ja kuten qscq sanoi siinä on easy moodi (jos se on liian vaikeaa niin kannattaa alkaa etsiä proteesi käsiä)

minun mielestäni peli on oikein loistava on railsina enkä edes haluaisi välttämättä siihen liikkuma vapautta.

Vaikeusaste liian kova??? kyllä nyt peliarvostelijalla pitäisi olla edes jonkun näköiset taidot ja kuten qscq sanoi siinä on easy moodi (jos se on liian vaikeaa niin kannattaa alkaa etsiä proteesi käsiä)

Arvostelijan on kylläkin tarkoitus kirjoittaa juttunsa keskivertopelaajan kannalta. Mutta kuten sanottua, easy-vaikeustason käyttö on sallittua, vaikka monilta se vaihtoehto jääkin huomaamatta.

Myös ihmetyttää House of the dead 3, joka sai 85.
Arvostelussa ei puhuta mitään lineaarisuudesta ja rajatusta pelialueesta, (no, onhan se valopyssy peli).
Pelin kuulemma vetää läpi ½ tunnissa, mutta mukana on (yllätys, yllätys) house of the dead 2.
siis vertaa PDO:aan, joka sai 84.
(pelit on tietenkin arvostellut eri arvostelija)

Ylös Bottom