Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras elokuva?

Kolme parasta mitä olen ikinä nähnyt:

1. Leon (Luc Bessonin mahtava mestariteos!)
2. Star Wars-elokuvat Episodit 1 ja 4-6 (ei voi laittaa yhtä edelle toista)
3. Face/off - Kahdet kasvot (John Woon erikoisen juonen omaava mestariteos)

Tuo Taru Sormusten herrasta voi olla myös aika hyvä, mutta en tiedä vielä, kun en ole nähnyt!
 
Pitäisi aina miettiä kunnolla ennen kuin vastaa tälläisiin kysymyksiin, mutta eiköhän se näin mene:

1. Matrix
2. Lord of The Rings: Fellowship of the Ring (en ole ihan varma, pitäisi katsoa leffa vielä uudelleen)
3. En millään keksi mitään yksittäistä leffaa, on niin monia, jotka ansaitsisivat päästä tähän.

Siinäpäs olikin selkeä lista, vain yksi, joka varmasti kuuluu tuonne. :D
 
Yölliset leffa-arvostelut jotka nyt ei varmaankaan sano paljon mitään ennenkuin eräs nimeltämainitsematon Slayer vaivautuu kirjoittamaan ne päivällä. Eli siis...

Eräs parhaista, ellei jopa paras, elokuva mitä olen katsonut on Schindlerin lista by whoever-made-it (ei tämmösiä tähän aikaan kykene muistamaan). Tositapahtumiin perustuva natsisaksan aikoihin syventyvä elokuva, joka on vähintäänkin loistava, vaikka toisin voisi varmaankin tätä lukiessa päätellä (>örk? ). Elokuva oli...hmm...erilainen jo sinänsä siksi, että se on mustavalkoinen, mikä ainakin vaikuttaa sen tunnelmaan kun se nyt kuitenkin perehtyy natsisaksan aikoihin. Näyttelijätyö on kaikinpuolin hyvää ja ainakin Oscar Schindlerin näyttelijä (tätäkään en nyt kykene muistamaan) teki työnsä hyvin niissä monissa puhekohtauksissa mitä siinä nyt sattui olemaan. Anyway, typeristä selityksistäni huolimatta yksi parhaista näkemistäni elokuvista ikinä (tämän voisi myös tulkita, etten jaksa kirjoittaa enempää).

Sitten sitten...hmm...ainakin monien muidenkin suosiossa oleva The Matrix on myös minun mielestäni hyvä elokuva.
....
>örk (), jätänpä pidemmät kommentit nyt väliin ja laitetaan vaan joku ihmelistasysteemi, kun ei juttu oikein luista.

> Schindlerin lista
> The Matrix
> Taru Sormusten Herrasta
> Star Warsit

Ei missään muussa järjestyksessä, kuin että nuo voi laskea numeroina ylhäältä alaspäin ja alhalta ylöspäin (täyteteksti omistaa kaikki :p).
 
Schindlerin listanhan ohjasi Steven Spielberg (miten tuon voi kukaan unohtaa?) ja pääosaa näytteli Liam Neelson. Ja on muuten loistava elokuva minunkin mielestäni.

Edit: Ohho, tajusin juuri että meillähän on Slayerin kanssa muutenkin lähes identtinen Top4-lista. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hmm.. Kyllähän noita hyviä elokuvia tullut katsottua. Järjestykseen en osaa pistää mutta tässä ne tulevat kuitenkin:

- LoTR: Fellowship of The Ring
- Indiana Jones & Viimeinen Ristiretki
- Rölli ja Metsänhenki
- StarWars: Jedin Paluu

Nuo nyt ensimmäiseksi tulee mieleen, sillä noita hyviä elokuvia, jotka saavat erinomaisuuden arvonimen ja pääsevät listaani, ei tulekaan vastaan ihan joka päivä. Enkä ole viime aikoina paljon elokuvia tölläillyt.
 
Ei niin minkäänlaisessa järjestyksessä:

-Matrix
-Taru sormusten herrasta
-Full metall jacket
-Star Warsit 4-6
-Terminator 2
 
Top 5

1.Matrix
2.Gladiator
3.Lord of the rings
4.Indiana Jones: last crusade
5.Terminator 2(arska rulez :) )
 
Tässä on joitain todella hyviä leffoja mitä tällä hetkellä tulee mieleen:

> Face Off, kyllä, se on mahtava leffa.
> Rush Hour 1&2
> Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme

Ohan noita, ei vain tule nyt mieleen.
 
Minun TOP-10:
------------------
1. Hyvät pahat ja rumat
2. Taksikuski
3. Taru sormusten herrasta
4. Pulp Fiction
5. Leon
6. Star Wars (IV, V, VI)
7. The Matrix
8. Reservoir Dogs
9. Willow
10. Pelastakaa sotamies Ryan
------------------
 
Hyviä leffoja on ihan liikaa mutta tässä pari mielestäni loistavaa...

1. Blade Runner
2. Moulin Rouge
3. Predator
4. Matrix
5. Star Wars V
6. Kummisedät
7. Snatch
8. Apocalypse Now
9. Braindead
10. Ford Fairlane :)
11. Koeputki-Aikuinen :D
 
Code:

Hyviä leffoja on ihan liikaa mutta tässä pari mielestäni loistavaa...

1. Blade Runner
2. Moulin Rouge
3. Predator.....

En sinusta tiedä, mutta minä ainakin kävelin leffateatterista kesken kaiken pois, kun tuota Moulin Rougea menin katsomaan. Hui hui, vieläkin puistattaa :rolleyes:.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Legomancer


En sinusta tiedä, mutta minä ainakin kävelin leffateatterista kesken kaiken pois, kun tuota Moulin Rougea menin katsomaan. Hui hui, vieläkin puistattaa :rolleyes:.

Niin, makuasioitahan nämä on. Ja vaikka olisin halunnut lähteä kesken pois, niin en mä nyt naista sinne olisi yksin jättänyt. :)

Mutta loistava leffa, kaikki salin naiset rääky silmät punasina ja pari miestäkin,heh. Ymmärrän tietty ettei tuollaiset "tunteelliset" leffat oli kaikkien makuun, ei Moulin Rouge olis minuakaan 12-vuotiaana kauheesti säväyttänyt. Kyllä suakin sit n.10-20 vuoden päästä alkaa nyyhkytarinat kiinnostaan ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
1. Taru Sormusten Herrasta
2. Hiipivä Tiikeri, Piilotettu Lohikäärme
3. Ninja Scroll
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan GrandAlf
Schindlerin listanhan ohjasi Steven Spielberg (miten tuon voi kukaan unohtaa?) ja pääosaa näytteli Liam Neelson. Ja on muuten loistava elokuva minunkin mielestäni.

Edit: Ohho, tajusin juuri että meillähän on Slayerin kanssa muutenkin lähes identtinen Top4-lista. :)

Kyllä sen väsyneenä voi ;) (ainakin minä o_O)
Ja veikkaisin, että aika monella muullakin on melkeinpä identtinen lista, koska The Matrix, TSH ja SW:t löytyvät niin monen suosikeista :)
 
No on aivan mahdotonta listata kaikkia suosikkeja, koska maailmassa on niin monta hyvää elokuvaa, mutta tässä joitain mitä tulee mieleen:

Reservoir Dogs
Pulp Fiction
Jackie Brown
Kummisetä-trilogia
Mafiaveljet
Taksikuski
Indiana Jones-trilogia
Saksikäsi Edward
Ed Wood
Batman 1&2
Päätön Ratsumies
Alien 1&2
Leon
Uhrilampaat
Kellopeliappelsiini
Hohto(Alkuperäinen)
Magnolia
Sormusten Ritarit

Ja voi helvetti eihän tuossa oo vielä mitään mutta en nyt jaksa listata enempää. Sen vain sanon että tuo kaikkien ylistämä Matrix ei iskenyt kyllä yhtään, vaikka hankin sen dvd:näkin! Paskaa dialogia ja paskat näyttelijät. Ei kuulkaa hienot tehosteet ja toimintakohtaukset vielä leffaa tee! Ja vain minun mielipiteeni tietty:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Sen vain sanon että tuo kaikkien ylistämä Matrix ei iskenyt kyllä yhtään

Kuulun samaan kastiin. En ole ikinä tajunnut mitä ylistämistä tässä leffassa on, mutta makunsa kaikilla. Efektejä paljon ja siinä kaikki, eivätkä nekään mitään kovin ihmeellisiä ollut. Muuta leffassa ei ollut kuin suht. mielenkiintoinen idea, mutta sekin lässähtää. Tätä mieltä minä olen... muut olkaa vapaasti eri mieltä :)

Edit: korjailin vain...
 
Enpä osaa näille minkäänlaista järjestystä laittaa:

-The Matrix
-Lord of the Rings: Fellowship of the ring
-Star Warsit (nelonen paras)

Hyviä leffoja löytyy pirusti, muttei tahdo nyt millään muistaa (enkä laita muistamiani, koska moni leffa on varmasti ylempänä)
 
TOP5:
1) Pelastakaa Sotamies Ryan
2) Todistettavasti Elossa
3) Hamburger Hill
4) Platoon Leader
5) VN Day on Duty
 
Ylös Bottom