Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

arit73

Well-Known Member
Ehdottomasti paras on final fantasy 8 ja FFX parhaat hamot ja tarina :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Mun mielestä FFX on paras sillä pidän hahmoista, tarinasta ja maailmasta. Parasta pelissä on ehkä tappelusysteemi ja musiikit! Kybässä on aivan loistavat musiikit!
Siksi FFXII oli aika pettymys sillä siinä ei vain ole niin loistavia kappaleita kun muissa Finaaleissa... :(
Seiska kyllä tulee ihan heti kybän jälkeen.

Ja mun mielestä 8 on vähän turhan angstinen... :D
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

VII.

Skitsoin juoni. Ei pakollista grindausta. Vaihteleva maailma. Vääntyilevä materia-systeemi. Paras soundtrack. Paidaton Sephiroth. Tonneittain salaisuuksia. Weaponit ja hyvin jaksoteltu juoni.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

VII. Mahtava tarina, hahmot, musiikki. Seiskaa pelatessa oli semmonen fiilis mitä muiden pelien kanssa harvemmin löytää.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Vaikka VII oli tarinaltaan parempi, pidän silti enemmän VIII:sta, sillä siihen aikaan kun se ilmestyi, olin itse sellaisessa vaiheessa, että sen synkistely ja teemat koskettivat enemmän. X on tällä hetkellä työnalla monien muiden pelien ohessa, mutta vaikuttaa aika lupaavalta, vaikka ei aivan noiden vanhempien tasolle tunnu (ainakaan vielä) yltävän.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Zanis Dust sanoi:
Vaikka VII oli tarinaltaan parempi, pidän silti enemmän VIII:sta, sillä siihen aikaan kun se ilmestyi, olin itse sellaisessa vaiheessa, että sen synkistely ja teemat koskettivat enemmän. X on tällä hetkellä työnalla monien muiden pelien ohessa, mutta vaikuttaa aika lupaavalta, vaikka ei aivan noiden vanhempien tasolle tunnu (ainakaan vielä) yltävän.

Odotahan jo legendaarista "naurukohtausta" niin olet nopeasti helisemässä :D

Hyvä pelihän se X on. Hahmot vaan aika munattomia ja se PAL-käännös saa minut näkemään vieläkin painajaisia.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Zoukka sanoi:
Odotahan jo legendaarista "naurukohtausta" niin olet nopeasti helisemässä :D

Hyvä pelihän se X on. Hahmot vaan aika munattomia ja se PAL-käännös saa minut näkemään vieläkin painajaisia.
Joo, se naurukohtaus taisi jo tulla vastaan. :D
Pelin dialogi, etenkin aluksi, oli todella huonosti kirjoitettua kökköä, mutta se kuitenkin on alkanut parantumaan vähitellen. Ääninäyttely on myös paikoitellen todella karmeaa, vaikkei ihan Shenmuen tasolla vielä ollakaan..
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Zanis Dust sanoi:
Joo, se naurukohtaus taisi jo tulla vastaan. :D
Pelin dialogi, etenkin aluksi, oli todella huonosti kirjoitettua kökköä, mutta se kuitenkin on alkanut parantumaan vähitellen. Ääninäyttely on myös paikoitellen todella karmeaa, vaikkei ihan Shenmuen tasolla vielä ollakaan..

Not enough tokens...
I see...
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

En kyllä ihan menisi sanomaan että mikä on paras, mutta minä itse pidän FF IV.V.VI.VII.IX ja FFT :)
tosiaan en pidä FFX jälkeisistä finaleista lainkaan :) joo olihan se XII hieno ja ööö mutta itse en siitä niin pitänyt. FFX oli minusta ihan hyvä finali ja samaa en voi sanoa sen kaameasta jatkosta (FFX-2)
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Kyllä se VII on paras niistä, mitä on tullu vastaan.

Suurin osa "vanhoista" ja VII sekä VIII on hallussa. Sen jälkeen ei ole tarvinnu koskea Final Fantasyihin.

FFVII: mahtava soundtrack, hahmoissa ei valittamista, materiasysteemi mainio. Paljon muitakin positiivisia asioita, etenkin se tunnelma. Paras mitä on tullu vastaan.

FFVIII oli meikäläisen mielestä turhan hidastempoinen, taikasysteemi haisi. Hahmot oli osittain tylsiä tai ainakin tylsempiä, kuin edellisessä.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

VII on kyl eerittäin hyvä mutta VIII on mielestäni paras. FFX hyvin koskettava loppu ja muutenkin hyvä peli mutta VIII vie silti voiton:) FFXII Erittäin suuri pettymys.. tai no en tiiä mutta lopetin pelaamisen 40t kohalla.. Ja yleesä kun on noita finaleita pelannu niin ei oo millään malttanu lopettaa sitä pelaamista:cool:
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

FFVIII vetää minunkin osalla voiton FFVII:stä. Tässä muutamia perusteluja miksi:

- Junction systeemi: mahdollisti paljon kikkailuita
- GF sekä gf systeemi: Abilityt ja summonit ovat ehkä hienoimpia koskaan FF:ssä, paras bahamut tosin löytyy FFIX:stä
- Korttipeli <3 (FFIX omasi myös hyvän mutta mielestäni kasin oli parempi.)
- Hahmot: Ei ehkä cloudin ja sephirothin tasolle päästy mutta hahmot ajoivat asiansa loistavasti.
- Lvlaus: sataan pääsi helposti mutta siihen ei kannattanut kiirehtiä.
- Bonus bossit: omega ja Ultima tarjosivat todellakin haastetta, jonka määrää pystyi kuitenkin vähentämään jos pelin meni taidokkaasti läpi. (muutama itemi auttaa tässä taisteluusa valtavasti)
- Loppuvastus: haastavin ehkä Playstation FF historiassa!

Voisi joskus tämänkin pelin taas vetää uusiksi läpi, tosin ysin uudelleen lämmittely on vielä kesken :x

FFX on löysä läjä [******] verrattuna FF12 ja Psx finaaleihin. Hyvä peli kyllä muuten mutta lineaarisuus ja muut tekivät tehtävänsä. Pisteet tosin kotiin useista bosseista
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

VII oli paras ja sen jälkeen jaetulla sijalla FFX ja XII. VII ykkösenä puhtaasti mahtavan juonen ja legendaaristen musiikkien ansiosta. X oli todella viihdyttävä ja koukuttava ja vaikkei juoni noussut millekään kiemuratasolle, oli se kuitenkin todella eeppinen ja tunnelmallinen. XII on ihan eri tavalla hyvä. Hyvät hahmot ja poliittista juonittelua, mahtavaa musiikkia ja grafiikkaa, yleistunnelma tosi hyvä, taistelusysteemi hemmetin hyvä, ym.

Kaikkihan ne helvetin hyviä on ainakin kutosesta eteenpäin, mutta nuo on ne hieman ylemmäs nousevat omasta mielestäni.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

1: FFXI (PC), tätä jaksoi melko intensiivisesti pelata pari vuotta
2: FFX (PS2), läpi pelattu, sen jälkeen laatikon pohjalla
3: FFIII (Nintendo DS), aloitettu, mutta tulee jäämään kesken.

Nämä myös ainoat Final Fantasyt, joita olen pelannut.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

sen kyllä huomaa muuten nuo löytyisivätkin huomattavasti alhaisemmilta sijoilta ;P kannattaa noihin muihinkin tutustua, viehättää ne edelleen suhteellisen vahvasti eritoten ainakin tuo FFIX, XII, VII VIII voivat joillekin olla sietotason alapuolella mahdollisesti graafisen ilmeen vuoksi vaikka kyseessä on ehkä kaksi parasta koskaan.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Tähän ei voi vastata, kuin FF VII, joka on paras Final Fantasy, mutta myös yksinkertaisesti paras peli mitä ikinä on tehty. Juonen syvyys ja tunnelma pelatessa on sanoin kuvaamatonta. Haastettakin löytyy sopivasti. Pelissä on myös pelihistorian paras pää-osa hahmo, sekä pääpahis. Kaikkien vähäänkään roolipeleistä kiinnostuneiden pitäisi tuo peli pelata läpi.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

VII ja X menevät aika tasoihin minulla, osittain sen takia että kun tässä kuukausi tai kaksi sitten koitti VII:tä uudestaan, niin ei siihen vain voinut samaistua samalla tavalla kuin PS1:llä pelatessa..
Parit modit hain PC-versioon, mutta ei se siltikään napannut enää mukaansa :/
X on taasen aivan mahtavaa tykitystä melkein kokoajan, yksi parhaimpia pelejä joita olen pelannut :)
X-2:sta ei voi sanoa samaa, sellaista kuraa ettei mitään rajaa >:I
En edes jaksanut läpi pelata, vaan spoilasin lopun Youtubesta..

XIII:tä ja Versusta odotellessa :)
Ja ehkä VII-remakea ! :D
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Kyllä se VII taitaa viedä voiton. Tunnelma ja hahmot uskomattoman hyviä, eipä ole vielä vastaavaa tullut vastaan PS2:lla. Myös soundtrack oli seiskassa paras. Myös IX kolahti kovaa, syynä varmasti se, että tämä oli ensimmäinen pelaamani fainali ja RPG. Kutosessa on myös erinomainen tunnelma, pitäisi vaan läpäistä se joskus. PS2:sen fainalit ovat olleet mielestäni melkoisia pettymyksiä, haluan vapaasti tutkittavan maailmankartan takaisin! :D
 
Ylös Bottom