Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Tähän on kyllä pakko vastata että VII, muissa peleissä ei ole yhtä täydellistä juonen ja taistelusysteemin sekä hahmojen yhdistelmää. Seiskaa pelatessa tulee vaan hyvä fiilis, vaikka se alkaakin maistua puulta parinkymmenen läpipelauskerran jälkeen.

Hyvänä kakkosena tulee VIII, jossa on ehdottomasti aivan uskomattoman hyvä juoni, tykästyin rakkaustarinaan eikä Junction-järjestelmäkään ole huono. Peli on vain tylsä joissakin kohdissa.

Aikaisempia vastauksia lukiessani huomasin myös, että moni pitää XII:stä. Olen osittain samaa mieltä, itsehän olin pelin julkaisupäivänä Helsingin keskustassa odottamassa että Dose avaa ovensa aamulla, ja kun pääsin kotiin pelasin kyseistä peliä reilut 18 tuntia putkeen. Tästä pelistä jäi vain yksi huono maku suuhun: Juoni oli hyvä, mutta sitä oli erittäin vähän. Hahmojen välistä kehitystä ei ollut juuri lainkaan, ja juoni oli muutenkin pinnallinen ja lyhyt. Pelin läpi tahkottuani tuli semmoinen tunne, että suurin osa pelistä koostui juoksemisesta; Paikasta A paikkaan B, vaikkakin juokseminen oli hauskaa, kaipasin VII:n syvyyttä, VIII:n rakkaustarinaa sekä muutenkin juonta.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Final Fantasy VI & VII siin on ne parhaat Final Fantasyt molemmis on hyvät musikiit ja hahmot on mielenkiintoisia juoni on yks parhaismista mitä minä tiedän niitten maailmasta tykkään noi kaksi peliä on khyl parhaita mitä tiedän
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

En ole pelannut mitään Final Fantasyä :D
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Paras FF peli jota olen pelannut... Joko VII, VIII tai XII... VII varmaankin vaikka onkin yliarvostettu. Ai joo unohtu ihan perustelut... Ööh pelissä hyvää on muzakit, juoni, Great Ninja Yuffie ja tietenkin Sephi... siis Tifa :p
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

XII:tä tovin pelattua pystyin jo heti toteamaan, että paras on edelleen FFVII. Kirkkaasti paras stoori (paras. ikinä. missään.), parhaimmat hahmot (Sephiroth FTW!), monipuolisin ja joustavin kehitys-/taitosysteemi ja ennen kaikkea se on täynnä korvia hyväileviä melodioita. Yksinkertaisesti kaikki siinä on rautaa. Sitä ei vaan voi kylliksi arvostaa, miten edes voi yliarvostaa ropea jonka pystyy pelaamaan uudelleen ja uudelleen läpi?

Provona heitän kaikille PS2-nappuloille, että XII on kirkkaasti sarjan surkeinta antia. Siinä ei vain ole mitään mikä tekisi FF-pelistä Final Fantasyn. Taistelusysteemi on sinällään kiva nopeutensa vuoksi, mutta se ei pelasta sitä onnettomalta tarinalta, ympäristöiltä ja ennen kaikkea uuvuttavan huonoilta hahmoilta. Musiikit ovat kyllä selvästi onnettomimmat ikinä. Huomaa selvästi, että Uematsu ei ole ollut tekemässä niitä (teema poislukien), mutta tästä on suuntana vain ylöspäin. Graafisesti XII on myös uskomatonta silmien raiskaamista, jopa Shadow of the Colossus näyttää next-geniltä XII:hin verrattuna.

Siinä pientä ylistämistä parhaimmasta ja purnaamista surkeimmasta.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Seiska varmaankin koska muita en ole pelannut.

EDIT: Tai siis olen pelannut jotakin gameboyn Final Fantasya mutta en muista sen nimeä.....siinä piti kai etsiä jotain kristalleja.
 
Vastaus: Paras final fantasy peli mitä olet pelannut

Jaa.. kaikki olen kyllä pelannut.

Minun suosikkejani ovat VI ja IX.

VI:ssä olen pelannut kaikki hahmot tasolle 99 xD
 
Ylös Bottom