Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras FPS ohjain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tvaajasaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tvaajasaari

New Member
Minkä uutuus konsolin ohjain sopii teidän mielestä parhaiten First Person Shooter peleihin
kuten esimerkiksi Quakeen tai Unrealiin??

N64:n padi on siihen tarkoitukseen mielestäni paras.
Niin ja uutuus konsoleista Xboxin ohjain hoitaa asian ehkä parhaiten.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Acidnator
Näppis ja hiiri, se ainoa oikea. Millään padeilla aleta FPS pelejä pelaamaan...

Jaa, no se on pitkälti kiinni tottumuksista. Itse hankin PC:n tuossa jokin aika sitten ja kokeilin sitten pelailla Aliens vs Predator 2:sta, mut lyhyeksi jäi testailut ton näppis+hiiri- jutskan takii. Olen vuosikaudet pelaillut pleikkarilla, enkä PC:n pelejä oo juuri koskaan pelaillu, ainakaan fps- pelejä, niin aika karulta toi ohjaus vaikutti. Tuntui että ois pitäny olla kaks silmäparia, jotta ois pystyny katteleen näppistä ja monitoria yhtä aikaa. Koko ajan piti tuijottaa että mitäs namikkaa sitä pitikään painaa ja kun käänsi katseen ruutuun niin se ukko joko kattteli omia varpaita tai taivasta. padilla sitä ei tarvi sellasta rumbaa ku on ne tutut ja turvalliset namiskat aina samassa paikassa. Mutta kuten sanoin se on vaan kiinni siitä mihin on tottunu...

xboxin... tosin cuben ohjainta en ole vielä koittanut

vanhana PC puolen FPS pelaajana olin todella yllättynyt kuinka hyvin HALO:a pystyi padillä pelaa... vaikka olinkin aina vannonut näppis+hiiri yhdistelmän perään... en tosin väitä, etteikö näppis+hiiri ole todellakin paras, mutta ei se oikeen sovi olkkarin lookkiin =)

Xboxin padi toimii jotenkuten, mutta mielestäni GC:n padi tulee olemaan paras ohjaus FPS-peleihin. Odotan innolla ensimmäistä FPS-peliä GC:lle. En pidä näppis&hiiri-yhdistelmästä koska en ole tottunut siihen. Eiköhän asia ole niin että jokainen pitää siitä mihin on tottunut.

Koska olen vuosia pelannut padeille, koska konsoleilla etupäässä pelailen, on paras padi FPS-peleihin tähän mennessä ollut N64, kiitos loistavasti sijoiteltujen nappien ansiosta. Pleikkari 2:n padi toimii myös ihan kivasti, vaikkei kenties yhtä jouhevasti. Cuben ohjaimella/Cubella en ole vielä pelannut paljoa, enkä varsinkaan FPS-pelejä vielä, mutta todella hyvin suunnitellulta vaikuttaa.

Ehdottomasti näppis ja hiiri. Ensikertalaiselta vaatii muutaman tunnin totuttelun, mutta sen jälkeen iskostuukin jo selkäytimeen.

1.näppis ja hiiri
2.xboxin ohjain.
3.ps2ohjain
4.dreamcastin ohjain

Onneks tänään on perjantai, 10h kuluttua juon itseni koomaan.

Näppis + hiiri on paras,
Minun mielipiteeni on se että, minkään konsolin ohjain ei sovi FPS peleihin. Ojaimella tähtääminen ei ole niin nopeaa ja tarkaa.

Ja sitten.
Minusta sitä Halon ohjausta on hehkutettu ihan suotta, testasin peliä paikallisessa anttilassa niin minulle jäi tälläinen kuva pelin ohjattavuudesta. Ohjaaminen on hidasta ja muutenkin pään liikeet ja liikuminen on hidasta. Tähtäin on suunilleen kuvaruudun kokoinen, niin onhan se helppo osua vastustajiin, muutenkaan ei ole sitä "haa tarkka laukaus päähän" tunnelmaa, vaan annetaan vaan pyssyn laulaa kun tähtäin on sunnilleen siellä päin.
En sitten tiedä miten sitä ohjausta pystyy säätämään, kun pelasin vaan niillä asetuksilla mihin peli oli jätetty.

näppäin+hiiri on kyllä itelläkin lähellä sydäntä mutta nopeesti noihin padiohjaukseen tottuu, mutta pitää olla kyllä 2-analogitattia että siitä tulee mitään, itelläni oli dreamcastilla vähä vaikeuksia samaistua niihi kontrolleihin :\

1. näppis+hiiri
2. N64:n ohjain
3. GCN ohjain (Agent Under Firessa toimii hyvin vaikka peli onkin turha)
4. Dreamcastin ohjain
5. dual shock
6. XboXin kapula

Ylös Bottom