Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras ja huonoin retropeli

Dark Santa

PS2FIN Moderaattori
Paras on ehdottomasti Castlevania: Symphony of the Night. [l337](\/ r00lz 43\/4[/l337]

Mutta huonoin... Varmasti Cheetahmen 2. Ne jotka tuota on pelannut ymmärtävät.
 
Ehdottomasti

Minä pidin pikkupoikana eniten Super Nintendon Secret of Manasta. Toisena suosikkina tulee Mario-veljesten toilailut. Huonointa retropeliä en osaa sanoa, koska pidin kaikista Super Nintendon peleistä, mitä minulla oli.
 
Parhaita ovat ylivoimaisesti Mariot 1-Yoshi's Island.

Huonoimmasta tulee mieleen ensin Dragon's Lair - surkea ns. peli jo aikanaan, joten tänäpäivänä pelin täytyy olla vielä huonompi. Moni huono peli on kyllä jo unohtunut, toisin kuin hyvät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Castlevania: SotN ei ole kyllä retroa nähnytkään :)

No, niinhän minäkin luulin, kunnes näin RetroFinin kuvauksen: "Hehkuta vanhoja konsoliklassikoita täällä: PSX, Saturn, MD, SMS, SNES, NES, Virtual Boy, Jaguar, Lynx, NeoGeo, PC-Engine..."

Loistava peli joka tapauksessa :)
 
Eka Tomb Raider, eihän siitä mihinkään pääse. Jatko-osat eivät innostaneet, mutta ekassa on jokin, joka saa minut sitä pelaamaan vuodesta toiseen... Mielestäni jatko-osista puuttui se jokin tunnelma, mikä ekassa oli.

Huonoin...ööh... Defcon 5? :D
 
Snessin Secret of Mana on kyllä ykkönen, viimeistä manabeastia en ole kyllä tappanut. :eek:
 
Silloin SNES aikoina lempipelinioli varmaan Donkey Kongit
Huonoin oli varmaan Mario 1 jota vihaSIN yli kaiken :)
 
Ehdottomasti paras on Bubble Bobble.
Sain joululahjaksi gba:lle Bubble Bobble old & new:n ja nyt pelailen new versiota. Nesille löytyykin koko BB sarja.

Huonoja on kyllä niin paljon, että vaikea mennä yhtä nimeämään. Noh, NESin Wrestlemania saa kyllä puistatuksia aikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rouhija
Ehdottomasti paras on Bubble Bobble.
Tuo on kyllä hyvä. Varmaan itsellänikin se olisi jo tuo tai sitten Atarin mahtava moninpelimättö Rampart.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rouhija
Ehdottomasti paras on Bubble Bobble.


Muita loistavia ikivihreitä ovat Puzzle Bobble, tasoloikat (Mariot, Kirbyt ja Sonicit), muutamat ropet/seikkailut (Final Fantasy Tactics, Zeldat, Chrono Trigger) sekä wanhat kunnon mättöpelit: Double Dragon II, Turtlesit, Final Fightit ja Streets of Raget. Näiden mättöpelien juonet omat myös mainioita komediapläjäyksiä.

"The (pahisjengin nimi) have come back!"
"But how?!"
"That doesn't matter! We must fight them!"...
:D


Huonoja retropelejä ovat ainakin ensimmäiset 3d-hurjastelut ja NES-aikojen biljardipelit. Ne on toistettu jälkikäteen niin monesti ja niin paljon paremmin, että alkuperäisten pelaaminen on tuskaista kuin tervan juonti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hege
Sinä olet pelannut? Minä olen nähnyt vain arvostelut

Jeps... Joskus puolivahingossa löysin netistä. Ehdottomasti pelaamisen arvoinen. Se saa hyvien pelien arvostuksen nousemaan todella korkealle.
 
Mun mielestä ehkä paras nes peli oli mitä mulla oli siis toi gunsmoke tai lolo. Huonoimpii ei tuu mieleen kaikki oli niin parhaita.!!.
 
Ehdottomasti parhaimpina tulee mieleen SMW2: Yoshi's Island ja Super Metroid. Voittamaton kaksikko :)

Huonoin itse pelaamistani sensijaan taitaa olla NESsin koko Action 52 - cartillinen pelkkää paskaa, uskaltaako noita edes peleiksi sanoa. Kyseiseltä kasetilta löytyy mm. Cheetahmenin ykkösosa.
 
Tuo Action 52 on kyllä kauhea setti. Meikä pentuna kinusi sellaisen joululahjaksi kun oli jossain Seura-lehdessä mainos. Hintaa tais olla jotain 900 mk. Siihen loppu isukilta NES-pelien ostelu kun oli aika kallis pettymys tuo.

NES:in Kid Icarus oli kova, siinähän pääsi tinkimään "Mustaan Pörssiin". Tinkiminen on aina kivaa. Ne kauppiaat ei aina kyllä aina tykänneet siitä tinkaamisesta vaan hinnat saatto pompsahtaa aika rajustikin.
 
en haluaisi arvostella, mutta eikö tämän threadin oikeastaan olisi voinut laittaa vaikka yleiseen ja nimetä "Paras ja huonoin peli" -otsikolla? :rolleyes:

Cheetahmen! muistan kun ystävä osti tuon heti kun ilmestyi (lue. hänen vanhemmat ostivat) ja soitti minut kylään samantien pelaamaan. heh heh, pelattiin tunti ja lopetettiin. ensimmäinen (ellei peräti ainoa) peli, jota pidin vekaraiässä paskana :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Belarus_Traktor
en haluaisi arvostella, mutta eikö tämän threadin oikeastaan olisi voinut laittaa vaikka yleiseen ja nimetä "Paras ja huonoin peli" -otsikolla? :rolleyes:
Öhhöh... Noh, oikeastaan tarkoitin tällä paras/huonoin retrokokemus, mutta antaa nyt olla noin. Meni otsikointi vähän poskelleen, kun oli pari minuuttia aikaa.
 
Tietysti ankkapeli eli Duck Hunt!!! Tosin Nesin Final Fantasyt, Mariot(Duck Huntin mukana tullutta lukuun ottamatta), Zeldat, Metroid ym. ym. jäivät jostain syystä hankkimatta(en varmaan tiennyt pikkuskidinä niistä) :mad:

Offtopic: Jos joltain löytyisi joitain noista/muita(oikeasti hyviä), voisi pistää privaa.
 
Ylös Bottom