Vastaus: Paras konsoli ikinä?
Täytyy olla todella originelli ja sanoa
Nintendo Entertainment System
Ensimmäinen konsoli jonka omistin ja jolla pääsin pelittämään. Valtavasti kultaisia muistoja, peleistä kuten Zelda II: The Adventure of Link, joka vaikuttaa pelimakuuni vieläkin, ajasta jolloin videopelit olivat minulle vielä jotain elämää suurempaa, ajasta jolloin Neuvostoliitto ei ollut vielä kaatunut eikä Berliinin muuria oltu kaadettu... Harmi että yhtä hyviä laitteita eikä pelejä enää tehdä, eikä kommunismin jaloon aatteeseen uskota, ainakaan suuremmissa maissa. Edes Super NES ei yltänyt samalla tasolle vaikka monella tavalla on minulle melkein yhtä rakas kuin NES. Vastaukseni on liian puolueellinen sillä olin aina elänyt Nintendojen kanssa kunnes kotiini kannettiin tietokone ja myöhemmin sain ensimmäinen Playstationin. Tietokone avasi silmäni ja Playstation eristi minut NESistä ja SNESistä ja myöhemmin myinkin laitteet ja niiden pelit ostaakseni lisää Playstation ja PC -pelejä. Nuoret tekevät virheitä ja NESin ja SNESin myyminen on ehkä ainoa asia jota kadun vielä tänäpäivänäkin. Ehkä pitäisi ryhtyä katolilaiseksi niin saisin syntyni anteeksi
Vai oliskohan paras konsoli ikinä sittenkin se alkuperäinen
Playstation...
Koneella olen pelannut murto-osan siitä mitä NESillä, mutta sille on niin paljon loistavia pelejä joiden takia en koskaan pystynyt siirtymään täysin PC-mieheksi. Vai olisiko tämä konsolin huono puoli? Tiedä en, mutta laite on tälläkin hetkellä kiinnitetty televisiooni siihen PS2:sen ja PS3:sen rinnalle. Eihän niitä PS1-pelejä pelata millään kakkosella tai kolmosella, tuhoutuu ihan pelaamisen hauskuus. Tosin kolmonen ei niitä pyörittäisi muutenkaan
Pakko pelata taas viikonloppuna vähän, vähintään aloittaa uusi peli Xenogearsissa ja voittaa se RPS-tyyppi vuosien tauon jälkeen ja kuuleehan niitä loistavia kappaleita taas. Kunhan jäisi sitten aikaa pelata vähän uudempiakin pelejä.
Pakko kai myöntää että
Nintendo Entertainment System ja
Sony Playstation ovat paras konsoli ikinä samanaikaisesti. Liian vaikea päättää, toinen on osa varhaista lapsuuttani ja toinen taas on tuonut parhaat pelikokemukset konsoleilla ikinä. Nostalgia-arvoa kun on niin vaikea mitata, enkä osaa oikeasti sanoa kumpi on parempi... Kaikki tietenkin IMO, enkä väitä että laitteet ovat universaalisti best ever.
En kyllä ymmärrä miten kukaan voi kutsua vielä "elossa" olevaa konsolia parhaaksi ikinä... Mitä he sanovat sitten kun uudempi ja tehokkaampi versio tulee? Tai no jos siltä kantilta katsoo niin on oma tappionsa, mutta itse en sellaiseen mene. Ehkä voin sitten vuosien päästä sanoa että Wii on siellä Nintendo Entertainment Systemin ja Playstationin vieressä konsolitaivaassa, mutta on vaikea sanoa jotain sellaista vielä... Kaikki IMO vieläkin eli siis Please forgive me!