Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras konsoli ikinä?

Kyllähän se NES on (en ole SNES:siä omistanut), sillä tuli pelattua niin paljon ja edelleenkin.
 
Vastaisin GameBoy, jos olisin sattunut omistamaan sen jo nuorempana. Sain sen niin vanhana, ettei ehtinyt kiintyä siihen samalla tavalla kuin esimerkiksi NESiin. PSonen kanssa vähän sama juttu (ja minulla on siis se pikkumalli, hankin silloin kun sen hinta oli alimmillaan: nythän se on taas noussut, taitaa olla vähän kaikkialla jotain 120 euroa).

Mutta. NES. Kirby, Mariot, Nintendo World Cup, Tetris... muita maanmainioita pelejä... kyllä se oli aikanaan Se Konsoli. SNESistä en pitänyt enkä sitä koskaan omistanut. NES sen olla piti. Olen tosin nyttemmin myynyt laitteen pois, sain siitä erittäin hyvät rahat: en muutenkaan pelannut enää paljoa. Segan konsoleista en taas pitänyt alkuunkaan... outo peliohjain, Sonicit eivät iskeneet...

C64:n sain kuusivuotiaana. Ei tarvitse varmaan kahta kertaa miettiä, että tuleeko tippa silmäkulmaan kun kuulee pitkästä aikaa aina jonkun tutun SIDin...
 
Sega Megadrive.
Oi sitä iloa kun sai kyseisen koneen pienempänä lainaan kun oli paukuttanut suunnilleen kaikki omat NES-pelit puhki.
NHL 93, Afterburn 2, Moonwalker, Altered Beast ja Aladin jäivät syvälle sydämeen.
 
Mattel Intellivision : Dungeons And Dragons ns ehkä kaikkien aikojen paras peli. Huikea peli jo vuonna 1982/83.

Colecovision : Zaxxon. Loistava grafiikka jo vuonna 1983/84.

Atari 2600 : Adventure. Loistava seikkailupeli jo vuonna 1981. Defenfer tarjosi unohtumattomia eleämyksiä jo 1981/82. Pitfall tarjosi unohtumattomia eleämyksiä jo1983/84.

Philips Videopac : Huikeaa pelattavuutta jo 1981.

Commodore Vic-20 : Omia ohjelmia ja pelejä vuonna 1983.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Snes


....Se kestää, kestää ja kestää(snes)!
Heh. Mulla SNES meni niin rikki, että ainoa vaihtoehto oli hakata se palasiksi.
--
SNES on kyllä roolipelien taivas.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Toisin sanoen minullekin Comppu on se ainut, oikea ja paras laite, mutta kuten jo totesitkin, se ei tähän konsolikyselyyn kuulu.

Tuosta olen hieman pettynyt jos C-64 jätetään tästä ulkopuolelle. :( Itsekin aloitin peliurani C-64:llä ja vieläkin palaan emulaattorilla sen pelien pariin. Taitaapi se olla vieläkin isoveljellä tallella. C-64 kyllä opetti (ainakin minulle), että ei grafiikka merkitse vaan se juoni ja/tai tunnelma. Kiinnyin siihen niin, että pelasin sitä vielä SNES-aikaan (tosin itse omistin NES). Niin ja luonnollisesti kasetteja siinä käytin enkä mitään levykkeitä. Niin ja kyllä mulla oli myös Vic-20 mutta ei siinä ollu kun yksi peli niin jäi pienelle käytölle.

Mutta siis jos tuo on poissa laskuista niin kaipa se on NES kun en siis SNESsiä ole koskaan omistanut niin Mario bros ja Super Mario 1 & 3 (kakkosesta en tykännyt) veivät suurimman osan ajasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Snaker
Tuosta olen hieman pettynyt jos C-64 jätetään tästä ulkopuolelle.
Onhan se klassikko, mutten välttämättä pitäisi sitä pelikonsolina. Itsekin tuli tehtyä laitteella paljon muutakin ja ensimmäinen kosketus ohjelmointiin tapahtui nimen omaan Basicilla. Onhan se hienoa nähdä, että muitakin fanipoikia on edelleen kuvioissa. Pidetään tämä kysely silti konsoliaiheisena ;)

Nykyään olen hyvin paljon kallistumassa valinnassani GBA:n kannalle. Sille on tehty suhteellisen paljon laadukasta materiaalia, joka muistuttaa erehdyttävästi 2d-kultakaudesta. Ainoastaan pelien korkeat hinnat harmittavat.
 
Minä en anna ääntäni DC:lle, vaikka sille onkin nippu todella hyviä pelejä (esim. Soul Calibur ja Shenmue). Minusta tätä konsolia yliarvostetaan nykyään.

Annan äänenin NES:lle, jolla aloitin pelaamisen. Olihan se silloin aikoinaan pienelle pojalle unelmien täyttymys kun sen sai.
 
Eiköhän se NES ole, sen verta innokkaasti sitä ensimmäisenä omana koneena muinoin hakkasi. Toinen vaihtoehto lienee C64, jota tuli serkulla väännettyä aina kun sinne pääsi käymään. Niinhän se on, että aika kultaa muistot, eipä NES:kään kauheasti peliaikaa ole enää saanut vaikka sen tuossa vähän aikaa sitten huolsinkin taas pelikuntoon ja on tälläkin hetkellä kiinni telkkarissa :)

Siitä olen kanssa samaa mieltä, että vaikka DC olikin loistava kone, ei se olisi yhtä arvostettu jos se olisi vieläkin "hengissä" (niin siis DC:hän elää vieläkin...)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Nykyään olen hyvin paljon kallistumassa valinnassani GBA:n kannalle. Sille on tehty suhteellisen paljon laadukasta materiaalia, joka muistuttaa erehdyttävästi 2d-kultakaudesta.

Sinäpä sen sanoit, GBA + GBAPlayer ovat miellyttäneet myös meikäläistä. Vaihtoehtoisesti SNES samantapaisten pelien puolesta, vaikka koskaan en itse konetta omistanut.
 
Helppoa: Dreamcast.

Loistavia pelejä, erinomaisia ideoita, mainio ohjain erinomaisten analogiliipasimien kera, VMU, marakassit+muut releet...

Kyllä DC oli edellä aikaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Ja on edelleen. :cool:

Itseasiassa itämainen syklinen aikakäsitys on aiheuttanut sen että DC on nykyään niin paljon edellä aikaa että se on jo jäljessä aikaa...
;)
 
Sanon Sega megadrive! Sillä on tullut pelattua nuoruus vuodet.
Sitä hullun kurista siiliä on rämpytetty menee monia satoja ja tuhansia kertoja! Ja ainahan ne B-C maalit muistaa tuossa NHL:ssä. Ne olivat legendaarisimpia urheilu pelejä mitä löytyy!
Voittaa nykyiset NHLlä täysin!
Eli Sega megadrive! Mutta hyvänä kakkosena tulee Nes!
 
DC****
SMS*****
SMD****
AMIGA***
C64***


eli sms kultaa muistot, ensimmäisenä omana koneena, ja pelejä pitää ostella vielä tänäkin päivänä :)
 
Nintendo entertaiment system
N E S
On minun mielestäni SE

Voi herran jumala mario bross, super mario 2, ja super mario 3... Aivan uskomattomia pelejä joita pelaan edelleen silloin tällöin. Ja sitten se goldenmetal!! Niin loistava pelata sitä kännissä kavereiden kanssa mökillä!
Sitten oli joku aivan mahtava peli, joku Fester quest tai jotain?? jos joku muistaa kyseisen pelin??
Blaster master, voi jukolauta.
Megamanit varsinkin megaman 4.

Taas tuli innostuttua vähän liikaa.
 
NES:stä ja SNES:stä on kaikkein kultaisimmat muistot. Sitä samanlaista aitoa super hyper ultimate innostusta pelaamisesta ei ole mikään muu pystynyt tarjoamaan, mitä tuli koettua Duck Huntin, Super Mario Kartin, Chrono Triggerin, Super Mario Worldin tai vaikkapa Super Smash TV:n kanssa!!!
 
Kyllän se Dreamcast on, eihän siitä ole epäilystäkään. Sille nyt vaan on esim. Shenmue- sarjan kaksi ensimmäistä osaa, joita pidän parhampina peleinä, joita olen pelannut. Sille löytyy myös paljon hyviä kolikkopelien käännöksiä. Melkein jokaisesta peligenrestä löytyy huippupelejä, vaikka hyvät FPS pelit ovatkin aika vähissä, joka ei minua hirveästi haittaa. Niitä voi pelata PC:lläkin. Jotain DC:n hyvyydestä kertoo se, että se kilpailee edelleen uudempien konsoleideni PS2:sen ja Cuben kanssa peliajasta tasaväkisesti.
Hyvänä kakkosena DC:n jälkeen tulee Snes. Sen todella hyvä roolipeli- ja tasoloikka valikoima tekevät siitä myös todella kovan konsolin. Ilmestyihän sille myös hyviä mätkintäpelejä, kuten SF2, joka on edelleen mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista mätkintäpelestä.
 
Ylös Bottom