Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Paras konsoli ikinä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snes
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Moni tuntuu olevan luulossa, että Power Glove olisi Nintendon keksintö ja/tai sen tekemä.

Ei ole. Se oli vain Nintendon lisenssoima 3rd-party-lisälaite.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Mahtavan pelivalikoiman takia pitää vastata PS2. Erinomainen vekotin kaikenkaikkiaan muutenkin :)
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Joe sanoi:
Mahtavan pelivalikoiman takia pitää vastata PS2. Erinomainen vekotin kaikenkaikkiaan muutenkin :)

Tähän täytyy yhtyä täysin rinnoin. Tosin en ole aiemmin kuin Xbox:iin ja Xbox360:een tutustunut, mutta PS2 vielä tälläkin hetkellä kaikkia konsoleita 100-0.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

8 mahtavaa bittiä jotka joskus järisyttivät tajuntani pullean putkimiehen muodossa. Ohjaimen käteenottaminen oli elämäni isoimpia virheitä, vai kenties sen ottamatta jättäminen olisi ollut? Who knows. Sen tiedän kuitenkin etten saanut kyseistä harmaata ihmelaitetta vaan sain Amiga 500:sen jonka parissa vietin muutaman vuoden ja sen jälkeen ensimmäinen pc kone, jonka takia konsolit unohtuivat melkeinpä tyystin.

Vuodet vierivät. Ystäväni luona, hänen lainaamallaan Gamecubella oli ihmeellisen vetoava vaikutus jonka takia joulunaikoihin muutama vuosi sitten pöydälleni ilmestyi samanlainen laatikko. Tuon "valaistumisen" jälkeen onkin laatikoita tullut jos minkä muotoista lisää ja on pc pelaaminen vuorostaan unohtunut kohtalaisen hyvin.

Voisin kuitenkin rehellisesti sanoa että se oli tuo harmaa 8 bittiä sisältävä laatikko joka minun maailmani mullisti. Nykyään pidän monesta konsolista, ja olen hyvin tyytyväinen esimerkiksi Wiihin ja Playstation 3:seen, unohtamatta Gamecubea ja Playstation 2:sta tietenkään. Silti yön pimeinä tunteina yksin hiljaa istuessani mieleeni tulee tuo harmaa laatikko... Se pyytää minua tulemaan Silent Hill nimiseen paikkaan.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

N64 täällä. Mario 64, Wave Race, Diddy Kong Racing, Zeldat, mitä muita klassikoita niitä olikaan, jäi parhaat muistot näistä.

PS1 tulee loistavana kakkosena.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Ps2 vetelee muita konsoleita turpiin vielä vuosia. On vaan niin hyvä pelivalikoima =)
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Flaweista huolimatta, pakko sanoa X0. Omalla kohdalla PS2 oli (julkasussa) kallis, mutta X0 suht halvan hintansa ja pelivalikoiman laadun kohdalta on osunut nakkiin. PS2 ja Sega Saturn (!) tulevat perässä. Viimeisin voikin sitten sanella tämän postaukseni ja mielipiteeni painoarvon.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Pakko näin Bioshockin jälkeen todeta että XO:n lineup on kyllä todella, todella upea.

Vielä kun sais kunnon JRPG:eitä läjän niin se alkais olemaan siinä.

Toistaiseksi kyllä kallistun vielä hieman PS2:sen suuntaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Kyllähän se xbox 360 vie kaikkia konsoleita 6-0 pelkästään ohjaimensa ansiosta. Heti ostopäivänä oli vaikea laskea ohjainta alas, kun se sopi käteen aivan täydellisesti, on mukavan painoinen ja erittäin jämäkkä.

Puhumattakaan Halo 3:sta..
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Kyllä itselleni tärkein pelikone on ollut ehdottomasti psone. Ensiksi, olen luopunut siitä ehkä 5 kertaa, mutta tavalla tai toisella olen ostanut sen takaisin. Rahanpuutteessa on tullut konetta kierrätettyä, mutta parhaat pelithän siinä oli. Ainakin siihen aikaan. Nyt kaapissa asustaa kaksi vanhan mallista psx:ää, jotka välillä vievät minua Final Fantasyjen maailmaan. Ja niistä en halua eroon. Yksi syy, miksi PSX on se paras, on että jos se alkaa kenkkuilemaan, eikä lataa pelejä, tai jumiutuu, on sitä erittäin helppo itse säätää. Ei tarvitse ku muutama ruuvi perseestä irti ja talttapäällä cd lukijaa ronkkimaan. Eipä onnistu nykykonsoleilla, kun menee takuut sun muut heti :D Ehkä ollaan 15vuoden päästä siinä kohtaa, että korjaamme Xbox360 konsolia samalla lailla, joka silloin tuntuu erittäin helpolta, kun tulee varmasti edistyksellisempää tekniikkaa, johon ei koske naapurin insinöörisetäkään :cool:
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Xbox 360. Se on vaan paras tällä hetkellä. ps3 ei todellakaan vakuuttanut ainakaan peliensä osalta(resistance/motorstorm).näytti todella kököiltä. pelit paljon paremman tuntuisia boxilla(ohjain yms) ja pelit vastaavat omaa genreä.Meinasin tuon ps3 ostaa, mutta en todellakaan näkemäni jälkeen enää.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Ah niitä kultaisia lapsuusaikoja oman 8-bittisen kanssa ja myöhemmin naapurin PSX:n kanssa :) Nykykonsoleista paras ehdottomasti PS3! Mitään hajoavia XLOOTIA ei tueta ja Wii ei itseä kiinnosta :D
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Zamppa86 sanoi:
Ah niitä kultaisia lapsuusaikoja oman 8-bittisen kanssa ja myöhemmin naapurin PSX:n kanssa :) Nykykonsoleista paras ehdottomasti PS3! Mitään hajoavia XLOOTIA ei tueta ja Wii ei itseä kiinnosta :D
Katso privaviestis. koskee tota meijäbn myyntijuttuu
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Zamppa86 sanoi:
Ah niitä kultaisia lapsuusaikoja oman 8-bittisen kanssa ja myöhemmin naapurin PSX:n kanssa :) Nykykonsoleista paras ehdottomasti PS3! Mitään hajoavia XLOOTIA ei tueta ja Wii ei itseä kiinnosta :D

Heh...ehdottomasti samaa mieltä.
Nes oli penskana NIIN kova laite ettei mitää järkee, sitten tuli PS1 ja taaskaan ei ollut enää mitää järkee.
Nyt on PS3 eikä vieläkään ole mitää järkee :D ja kyllähän se on kaikkein paras konsoli, koska se mahdollistaa niin paljon muutakin ja on huippu laatua.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Paras konsoli laitteena on tällä hetkellä PS3 ja peleiltään paras konsoli tällä hetkellä on XBOX 360.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Kyllä se taitaa toi 8-bittinen NES olla. Siinä ei ole mitään liikaa, eikä mitään puutu. Pelit vain oli pikkupojalle silloin vähän liian kalliita. Ei saanut kaikkia mitä halusi.
 
Vastaus: Paras konsoli ikinä?

Täytyy olla todella originelli ja sanoa Nintendo Entertainment System :rolleyes:
Ensimmäinen konsoli jonka omistin ja jolla pääsin pelittämään. Valtavasti kultaisia muistoja, peleistä kuten Zelda II: The Adventure of Link, joka vaikuttaa pelimakuuni vieläkin, ajasta jolloin videopelit olivat minulle vielä jotain elämää suurempaa, ajasta jolloin Neuvostoliitto ei ollut vielä kaatunut eikä Berliinin muuria oltu kaadettu... Harmi että yhtä hyviä laitteita eikä pelejä enää tehdä, eikä kommunismin jaloon aatteeseen uskota, ainakaan suuremmissa maissa. Edes Super NES ei yltänyt samalla tasolle vaikka monella tavalla on minulle melkein yhtä rakas kuin NES. Vastaukseni on liian puolueellinen sillä olin aina elänyt Nintendojen kanssa kunnes kotiini kannettiin tietokone ja myöhemmin sain ensimmäinen Playstationin. Tietokone avasi silmäni ja Playstation eristi minut NESistä ja SNESistä ja myöhemmin myinkin laitteet ja niiden pelit ostaakseni lisää Playstation ja PC -pelejä. Nuoret tekevät virheitä ja NESin ja SNESin myyminen on ehkä ainoa asia jota kadun vielä tänäpäivänäkin. Ehkä pitäisi ryhtyä katolilaiseksi niin saisin syntyni anteeksi :D

Vai oliskohan paras konsoli ikinä sittenkin se alkuperäinen Playstation...
Koneella olen pelannut murto-osan siitä mitä NESillä, mutta sille on niin paljon loistavia pelejä joiden takia en koskaan pystynyt siirtymään täysin PC-mieheksi. Vai olisiko tämä konsolin huono puoli? Tiedä en, mutta laite on tälläkin hetkellä kiinnitetty televisiooni siihen PS2:sen ja PS3:sen rinnalle. Eihän niitä PS1-pelejä pelata millään kakkosella tai kolmosella, tuhoutuu ihan pelaamisen hauskuus. Tosin kolmonen ei niitä pyörittäisi muutenkaan :p Pakko pelata taas viikonloppuna vähän, vähintään aloittaa uusi peli Xenogearsissa ja voittaa se RPS-tyyppi vuosien tauon jälkeen ja kuuleehan niitä loistavia kappaleita taas. Kunhan jäisi sitten aikaa pelata vähän uudempiakin pelejä.

Pakko kai myöntää että Nintendo Entertainment System ja Sony Playstation ovat paras konsoli ikinä samanaikaisesti. Liian vaikea päättää, toinen on osa varhaista lapsuuttani ja toinen taas on tuonut parhaat pelikokemukset konsoleilla ikinä. Nostalgia-arvoa kun on niin vaikea mitata, enkä osaa oikeasti sanoa kumpi on parempi... Kaikki tietenkin IMO, enkä väitä että laitteet ovat universaalisti best ever.

En kyllä ymmärrä miten kukaan voi kutsua vielä "elossa" olevaa konsolia parhaaksi ikinä... Mitä he sanovat sitten kun uudempi ja tehokkaampi versio tulee? Tai no jos siltä kantilta katsoo niin on oma tappionsa, mutta itse en sellaiseen mene. Ehkä voin sitten vuosien päästä sanoa että Wii on siellä Nintendo Entertainment Systemin ja Playstationin vieressä konsolitaivaassa, mutta on vaikea sanoa jotain sellaista vielä... Kaikki IMO vieläkin eli siis Please forgive me!
 
Ylös Bottom