Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Parhaat pakkaukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
Viedään keskustelua pidemmälle toisarvoisiin seikkoihin, joten voisin ottaa puheeksi konsolien pakkaukset.

En nyt ikäväkseni löytänyt linkkiä haastatteluun, missä joku Nintendo-pomo ihmetteli Youtuben laatikonpurku-videoita, eikä ymmärtänyt mitenkään, että pelkkä laatikon avaaminen voisi tuoda jotain kicksejä.

Nykyisinhän kaikken konsolien lootat ovat ottaneet ulkoisesti vaikutteita Applen pakkauksista, mutta sisällön puolesta ollaan vielä kaukana siitä fiiliksestä, kun saa nostaa esim. iBookin "kohdustaan" (Juu, oikeesti.).

Omakohtaisia kokemuksia on toistaiseksi vain Xbox 360:n sisällöstä, mutta videoiden perusteella muidenkin uutuuskonsolilaatikoiden sisältö on rakennettu tylsästä aaltopahvista, mikä tietenkin saattaa olla kohtuullisen ympäristöystävällistä, mutta syö kyllä fiilistä kiiltävän ulkopinnan jälkeen.

Ja ympäristöystävällisyys itse konsolilootassa on melkoista kaksinaismoralismia, kun kaikki valmistajat tuntuvat aina kunnostautuvan niissä helvetillisissä muovipakkauksissa, joihin ohjaimet ja muut tarvikkeet on valettu sisään.

Onko siis paketilla väliä? Onkä jäänyt hyviä fiiliksiä jonkun laatikon avaamisesta?
Itse tuotehan se on tärkein, mutta ainakin Applella mietitään pakkauksetkin loppuun asti.

Eli tämmöistä tänään tässä olotilassa. :)

Vastaus: Parhaat pakkaukset?

Paketoinnilla on väliä. Itse työskentelen matkapuhelinalalla, ja mm. Nokian myyntipaketit sisältöineen muuttuvat laadukkaimmiksi heti kun siirretään kalleimpiin mallehin. Tällä viikolla myin asikaalle Nokian kalleimman mallin (jos Vertua ei lasketa) 8800 Siroccon ja oisittepa nähnyt asikkaan ilmeen kun hän näki paketoinnin kyseisessä puhelimessa.

Eilen viimeksi koin paketin avaamisen ilon. Bandicoot siirtyi Next-Gen aikaan X360:sen muodossa. Paketointi oli tehty turhaa tilaa säästämättä ja kaikki tavarat löytyivät omilta paikoilta. Loppujen lopuksi mielikuvituksetonta pakkaustekniikkaa, mutta ah se uuden laitteen tuoksu. Siitä kannattaa maksaa :D

Ainahan tärkeintä on se sisältö. Sen vuoksi olisi mukavaa, jos siihen sisältöön pääsisi helposti käsiksi. En valita aaltopahvista tai muusta turhasta, mutta piru vie tehkää nyt joku jotain niille lisävarusteiden muovipaketeille! Xbox 360 -pelaaja on vetänyt ranteensa auki, leikannut peukalonsa irti ja kironnut pakkaajan alimpaan helvettiin, ennen kuin ohjain suostuu luopumaan muoveistaan. Aivan käsittämätöntä kuluttajan rääkkäämistä. Wiin ohjaimet sentään näyttivät olevan jotenkin järkevissä paketeissa.

XO:n lisähärpäkkeiden paketit on kyllä sellaisia, että tekisi mieli avata kirveellä, mutta itse konsolin laatikolle pitää antaa pisteet. Kätevässä laatikossa konsoli on jo muutamia kertoja liikkunut oman ja kaverin kodin välillä kun on päätetty vaihtaa pelipaikkaa.

Muutama kunnon rulla sitä paukkuvaa kuplamuovia, niin johan on kaikki tyytyväisiä :)

Hakkiz sanoi:
pelaaja on vetänyt ranteensa auki, leikannut peukalonsa irti ja kironnut pakkaajan alimpaan helvettiin, ennen kuin ohjain suostuu luopumaan muoveistaan. Aivan käsittämätöntä kuluttajan rääkkäämistä. Wiin ohjaimet sentään näyttivät olevan jotenkin järkevissä paketeissa.

sama koskee myös pleikkarin ohjain paketteja.
perkele rälläkkä siinä täytyy olla.

Tulee mieleen PS2:den verkkoadapterin paketti. Jos oikein muistan, käsissäni oli kaksi haavaa siinä vaiheessa kun adapteri oli ulkona pakkauksesta (ja saivartelijoille: kyllä, ne tulivat paketin avaamisen sivutuotteina), eikä paketti erityisen kaunis noin niinkuin keräilymielessä enää ole.

E: Niin, tämähän ei nyt täysin suoranaisesti otsikon kanssa täsmää, mutta poissulkee ainakin yhden vaihtoehdon.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Yllätyin Wiin pakkauksen kätevyydestä jaettuna kahteen kerrokseen. Valitettavasti se ei ollut ihan loppuun asti toimiva ratkaisu, eli sulkeminen oli vaikeampaa kun piti molemmat laittaa samaan tahtiin sisään, muuten toinen kerros jäi törröttämään ilkeästi. Mitään ongelmia ei ollut ottaa laitteita käyttöön, rannekekin oli laitettu valmiiksi ohjaimeen. Meininki luokkaa kaapelit kiinni ja menoksi.

(Parhaista pakkauksista on vaikea mennä sanomaan, en minä kaikkea ala ostelemaan jotta saisin tietää miten hyvä pakkaus niissä on ;))

Enpä kyllä keksi turhempaa viilauksen aihetta kuin paketit. Minulle on ihan sama millaiset ne ovat avaamismukavuudeltaan, ympäristöystävällisyys toki on aina plussaa. Vielä turhempaa on pakettien keräily... Tosin 360:n paketti kannattaa säilyttää takuuhuoltoa varten tallessa.

Rasenger sanoi:
Enpä kyllä keksi turhempaa viilauksen aihetta kuin paketit. Minulle on ihan sama millaiset ne ovat avaamismukavuudeltaan, ympäristöystävällisyys toki on aina plussaa. Vielä turhempaa on pakettien keräily... Tosin 360:n paketti kannattaa säilyttää takuuhuoltoa varten tallessa.

Asiakaspalvelusta tosin sanottiin, ettei alkuperäisessä paketissa pitäisi lähetellä.

Viidennen G:n Ipodin paketin laitoin oikein hyllyn päälle ku on niin näyttävä :) Kyllähän se on aina plussaa tuommoinen kaunistelu, vaikkei nyt itse tuotteeseen mitenkään vaikuttaisikaan. Monet kerrat on kyllä tullu kirottua X0:n lisälaitteiden muovikotelot. Niiden avaaminen on ehkä tuskallisinta mitä tiiän. Siinä on parin minuutin repimisen jälkeen sormet jo niin verillä niistä pienistä muovipiikeistä että tekee mieli jättää koko avaaminen toiselle päivälle.

Nintendo näyttää vetäneen pisimmän korren mitä tulee pakkausten hyötykäyttöön:

If you're even considering making a late night grocery run to stock up on post-Valentine's Day chocolate sales, hold your horses. For those who just so happened to keep the original packaging from your Wiimote and nunchuck as any true geek does, or you need a delicious excuse to run out and grab another set, you're well on your way to edible nirvana.

http://www.engadget.com/2007/02/18/crafty-wii-user-creates-chocolate-wiimote-nunchuck/

Mielestäni hyvä paketti on sellainen jonka saa yksin auki ja purettua. Esimerkiksi vanhan 21 tuumaisen putkitöllöni paketti oli sanoinkuvaamattoman järkyttävä ilman koko pahvin hajoittamista. TeeVee kun ei noussutkaan sieltä ihan tuosta vain. Samaa vikaa oli 32 tuumaisen litteän TeeVeen paketissa. Tosin kyseisen sai vedettyä ulos käyttäen apuna sänkyä.

Ehkä paketin kestävyyden takia näin ei ole, tai mistä minä tiedän minkä takia, mutta mieleeni juolahti jos paketin saisi avattua kuten esimerkiksi kirjan. Eli ei suljettua pahvilaatikkoa litteissä televisioissa vaan pistät paketin lattialle ja avaat "kannen" ja nostat television pois.

Konsolien paketeissa ei ole haukkumista . Slim PS2 oli mielestäni hienosti pakattu, samoin PS3. Molemmat oli helppo purkaa ja myös helppo kasata takaisin. Wii kuuluu tähän kastiin myös. Xboxin laatikoista ei ole kokemusta joten niistä en sano mitään.

Reiveni sanoi:
Samaa vikaa oli 32 tuumaisen litteän TeeVeen paketissa. Tosin kyseisen sai vedettyä ulos käyttäen apuna sänkyä.
Miten voi olla ongelmia noin pienen telkkarin pois saamisessa? No jaa ehkä paketti oli vain ongelmallinen kun omani sain pois paketista vain sitä nostamalla... siis telkkaria. Ehkä olet vain pienikokoinen... Beats me.

Reiveni sanoi:
Konsolien paketeissa ei ole haukkumista . Slim PS2 oli mielestäni hienosti pakattu, samoin PS3. Molemmat oli helppo purkaa ja myös helppo kasata takaisin. Wii kuuluu tähän kastiin myös. Xboxin laatikoista ei ole kokemusta joten niistä en sano mitään.
Agreed. Wiin boxi on kyllä tähänastisista laatikoistani varmasti hienoin ja parhaiten pakattu. Eikä kyllä muidenkaan Nintendon laitteiden boxeissa ole ollut mitään vikaa. Sonyn paketit eivät kyllä ole koskaan yltäneet Nintendon tasolle, paitsi ehkä PSPn paketti joka on mahtava kun taas PS3sen ja PS2sen (lihavan ja slimin) paketit ovat vain kauniita ulkoa mutta sisältä ei niin. PS1sen paketti taas ei koskaan ollut kovin hieno eikä myöskään PSOnen. Ja miksi kukaan laittaisi konsolinsa takaisin laatikkoon? Tai no jos sitä ei enää käytä, mutta miksi kukaan niin tekisi?

PS. Itse on ole saanut "kicksejä" laatikoiden avaamisesta sitten PS1sen ja SNESin... paitsi ehkä vähän kun sain PS3sen laatikon käsiini mutta siihen varmaan vaikutti se että olin odottanut sitä hetkeä useamman vuoden. Wii, GC eivätkä PS2set saaneet minussa aikaan samanlaista reaktiota vaikka kuinka yritin... :(

Hyvä paketti on jämäkkä, laadukkaan oloinen, ja "legendaarisen" näköinen. Kärkipäässä Wiin, PS3:sen ja X0:n paketit tottakai, ja vielä tuossa järjestyksessä. Ipod nanon paketti aiheutti väreitä aikanaan, sekä uuden Amilon paketin repiminen kappaleiksi.

Lisäksi yksi ääni mihin olen täysin koukussa on se, kun irroittaa ensimmäistä kertaa ostetun CD-levyn irti kotelostaan.. se raks-ääni on jotain minkävuoksi maksaa mielellään sen kympin-pari uudesta leystä.

Olen kyllä kohtalaisen isokokoinen, mutta en vain ymmärrä miksi sen piti olla kuin satanumeroa liian pieni kondomi :D

Niin ja kuljetussyistä ne ovat eksyneet laatikkoihinsa takaisin, imo helpompi kuljettaa niin.

PS3 paketti on hyvä. saan nopeasti sen pois laatikosta ja takasin. eikä ylimääräista ja repsottavaa pahvia ole. painopiste on keskellä ja sitä on helppo kantaaa kahvasta joka on kestävä.

Ylös Bottom