Tosiaan en usko itse siihen että poe 2 olisi yhtään sen casual frendlimpi kun ekakaan osa, johtuen tosiaan monestakin asiasta, ehkä se isoin asia on se että Poe 2 tulee olemaan Souls like ARPG, eli mallia on otettu Elden Ringistä joka on ollut iso esikuva pelillä, ja näin ollen poe2:ssa on todennäköisesti tuossa kaikkien aikojen vaikein ARPG, siihen yhdistettynä poen complex mekaniikat kuten 2000 noden skill threet ja muut, esim poe 2:ssa jos kuolet boss fightissa niin joudut ottamaan koko boss fightin alusta ja bossilla on full hp, tämähän on tosiaan uusi juttu poe:ssa koska ekassa osassa kuoleman jälkeen bossin hp ei resetoidu, vaan voit jatkaa siitä mihin jäit ennen kuolemaa, väitän tämä tulee tekemään poe 2:sta todella vaikean pelin ja menee varmaan jonkin aikaa ennenkö siihen tottuu, itsellehän kuolemat poessa on ihan arkipäivää, ja jos kuolen niin sit kuolen, mutta poe 2:ssa pitää opetella täysin uusi lähestymistapa,
Sen takia annan itse vinkkinä että jos meinaa pelata Poe 2:sta niin kannattaa vähän opetella poe 1:ssa jo mekaniikkoja etukäteen, ettei tule sitten hirveäni yllätyksenä ja shokkina se kaikki complexisuus mitä peli todennäköisesti tulee tarjoamaan, opettelee vähä asioita pikku hiljaa, Trade on myös poessa aikamoinen villilänsi jossa voi tulla helposti scammätyksi jos ei tiedä mitä on ostamassa, itsekin olen tullut scammätyksi ainakin kahdesti, eli minulle on myyty väärä itemi, osittain sen takia pelaankin nykyään solo self found modea, toiseksi tuo solo self found mode on ylivoimaisesti paras tapa oppia poe, koska sinun pitää itse craftailla tai löytää itemit, sen takia jos peli kiinnostaa niin suosittelen että kannattaa opetella mekaniikat ensin sitä kautta.
ainiin tuohon villilänsi hommaan vielä sen verran että poe:n trade puolela on aika usein sellainen asenne että apua ei heru ennenkö maksat siitä, eli jos haluaa että joku tappaa sinulle vaikka jonkun vaikean bossin niin aika usein joudut siitä maksamaan pelaajalle pienen summan, yksi helpoin tapa rikastuakkin pelissä tarjoita ihmisille boss killing servicejä, eli tapat bossin ja saat maksun siitä, tavallaan tuo pelin villilänsimainen Ekonomia ja trading on myös yksi pelin kiehtovimpia juttuja, tietenkin poikkeuksiakin löytyy, mutta oletettavaa on että aika usein niistä joutuu jollain tasolla antamaan jonkunlaisen palkkion. otetaan esimerkkinä eräs skill gem joka multa puuttui jonka saa vain pelin labistä, kysyin että voisiko joku antaa minulle tuo kyseinen skill gemin että voi harjoitella tulevaa liigaa varten, no porukka oli sillai että vaikka liiga loppuu ensi viikolla ja currencyllä ja millään muullakana ei ole mitään väliä niin että joko hankit gemin itse tai maksat siitä, mutta sitten eräs tyyppi sanoi että hän juoksee lab runeja että jos hän saa sen niin hän antaa sen minulle ilmaiseksi, no 20 minuuttia myöhemmin hän laittoi viestiä että nyt tippu gemi että haluatko sen. ja sitä kautta sain sen.