Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Path of Exile 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tullut aika intensiivisesti pelailtua nyt tätä uusinta päivitystä. Pelasin silloin early accessin alussa ja 0.2 päivityksessä, jossa tuli uusi Huntress classi. Nyt olen kuitenkin mennyt aiempaa syvälle myös loppupelissä, sillä tämä päivitys paranteli sitä isolla kädellä.

En ollut kampanjassa tuota Act 4 pelannut ollenkaan ja se oli kyllä mielestäni hyvä. Ensimmäinen Act on myös hyvä, mutta 2 ja 3 kaipaisivat hieman mielestäni viilaamista. Erityisesti Act 2 on hieman sekava, varsinkin uusille pelaajille ei varmasti ole ihan selvää miten siinä kuuluisi edetä. Täytyy sanoa, että tuolla kampanjallakin alkaa olla jo pituutta ihan mukavasti. Kokeneemmat pelaajathan pelaavat sen läpi tunneissa, mutta itseltäni se otti kyllä lähemmäs 20 tuntia, ja täysin uusille pelaajille uskoisin sen tarjoavan viihdettä vielä pidemmäksi aikaa.

No, näissä peleissä kuitenkin kampanja on vasta alkuruoka ja todellinen pääruoka on se loppupeli. Täytyy nostaa isosti hattua GGG:lle, miten ovat onnistuneet parantamaan sitä osa-aluetta. Kampanjan jälkeen pelaaja ohjataan hyvin sujuvasti uuden parannellun loppupelin pariin, ja peliin on tuotu ikään kuin jatko-osa päätarinalle, joka tuo useita tunteja lisää peliaikaa. Tämä päätarinan jatko-osa kuljettaa pelaajaa läpi uuden loppupelin, kun aiemmin kampanjan jälkeen oli hieman hukassa sen suhteen, että mitä nyt pitäisi tehdä. Loppupelissä olevilla liigamekaniikoilla on myös jokaisella nyt omat ns. sivutarinansa, jotka helpottavat niihinkin syventymistä.

Olen nyt tuon koko "päätarinan" myös loppupelin osalta pelannut läpi ja sitä myötä peitonnut siihen liittyvät pääpomot. Varmaan vielä muutamaan liigamekaniikkaan ja niiden tehtäviin tulen tässä tutustumaan tämän seasonin aikana, mutta nyt jo voin todeta, että tämä on ollut selkeästi parempi kokemus mitä aiemmin.

Hiottavaa pelissä vielä löytyy ennen virallista 1.0 julkaisua ja paljonhan pelistä yhä puuttuu esim. classeja ja aseita. Itse odottelen kuumeisesti esimerkiksi miekkoja ja lisää melee vaihtoehtoja, mutta kyllä tämä nyt on jo parasta A-luokkaa ARPG genressä.

Ylös Bottom