Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Path of Exile 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan tässä vähän sellainen joulun odotuksen tunnelma. EA:ssa olevien classien ascendancyt julkaistiin eilen, joka ainakin itselläni vain vaikeutti classin valintaa. Titaanilla ainakin vaikuttaa olevan yksi todella vahva talentti, joka nostaa kaikkien passiivisten taitojen tehoa 50 %. Tuo kuulostaa niin voimakkaalta, että en ihmettelisi jos sitä EA:n aikana jo nerfataan.

Yksi yö enää ja sitten mennään. Toivottavasti serverit kestää.

Onhan tässä vähän sellainen joulun odotuksen tunnelma. EA:ssa olevien classien ascendancyt julkaistiin eilen, joka ainakin itselläni vain vaikeutti classin valintaa. Titaanilla ainakin vaikuttaa olevan yksi todella vahva talentti, joka nostaa kaikkien passiivisten taitojen tehoa 50 %. Tuo kuulostaa niin voimakkaalta, että en ihmettelisi jos sitä EA:n aikana jo nerfataan.

Yksi yö enää ja sitten mennään. Toivottavasti serverit kestää.

tossa on semmonen homma että se ei ei koske noita Travel nodeja, muutenhan se olisi aivan liian op, eli koskee niin sanottuja pikku nodeja jotka ei ole traveling polulla. mutta on se silti hyvä, mutta ei niin voimakas kuun luulisi, Titan sen sijaan vaikuttaa erittäin hyvältä ja turvalliselta
vaihtoehdolta

tossa on kuva havainnolistamaan mitkä on traveling nodeja eli kaikki millä mennään jotain tiettyjä pieniä nodea kohti ja sitten oranssilla merkityt on sitten että mihin se passive ascendency node sitten vaikuttaa. toinen ja helpompi keino tunnistaa on se. että nuo plussalla merkityt nodet on traveling nodeja ja sitten nuo pienet nodet joilla on ikoni niin ne on sitten niitä nodeja joihin se vaikuttaa.

traveling nodes.png

Viimeksi muokattu:
Itsehän tosiaan kuulun tähän Path of exilen harvinaiseen porukkaan nykyään, eli sain kun sainkin lifetime support tagin, jonka sai sillä että, on kuluttanut peliin yhteensä 480 euroa. sen takia olenkin erittäin luottavainen että en ole ensimmäisten joukossa putoamassa/disconnectemassa pelistä pois, jos on vain osalla pelaajista teknisiä ongelmia. toinen on mikä sitten vähentää niitä että tämä minun uusi high end tason pc vastaa aikalailla täysin spekseiltään Path of exile 2 Testi PC:tä. eli sitä pc:tä millä porukka on peliä päässy testailemaan eri eventeissä. sama näyttis, sama prossu, ssd nopeimmasta päästä yms. eli uskoisin että jos pelissä on vain osalla niitä teknisiä ongelmia, niin uskon että nämä kaksi asiaa ennalta ehkäisee niiden välttämistä. sittenhän sitä ei voi mitään jos servut kaatuu kokonaan ja kaikki lentää pihalle.

Screenshot 2024-12-05 113535.png

Viimeksi muokattu:
eipä tuo ARPG pelien pelaaminen hirveästi eroa siitä kun että joku hakkaisi fifaa tai Jotain Gran Turismoa satoja tunteja saadakseen parempia autoja tai Fifan tapauksessa parempia pelaajia, ARPG peleissä se on vain parempaa gearia ja hahmon kehittämistä. sama periaate näissä kaikissa on, Tarinan takia näitä Poe/Last epoch pelejä nyt hirveästi kannata pelailla. vaan nimen omaan sen End Game grindin takia. joten selvästi Ippenator on vain väärä kohderyhmää näillä ARPG peleille jos ei ymmärä mikä näissä on se pointti :), campaignin pointti on lähinnä tämän tyylissä ARPG peleissä valmistaa pelaaja siihen end gameen.
No, en nyt sanoisi täysin väärää kohderyhmää kuitenkaan olevani. Kyllä minä hyvää ARPG-peliä mielelläni pelaan sen kampanjan verran. Mutta tuohon muuhun sälään ei minua saa koukutettua millään. Vähän sama kuin sanoisit, etteivät pelit ole minun juttuni, kun en anna mitään merkitystä itselleni pelien ns. replay valuelle. En nimittäin pelaa mitään pelejä enää sen jälkeen, kun ne on ns. läpi pelattu. Silti olen lukuisista tuollaisistakin peleistä saanut oikein hyvän elämyksen ja nautinnon siihen asti, kunnes peli on läpi pelattu. En vaan ole elämässä ylipäätään toiston ja looppien ystävä, joten en sellaisia viihteeseeni sitten hae myöskään pelatessa. Tuhansia pelejä pelanneena ja omistavana uskallan sanoa olevani toki kohderyhmää, vaikka en joihinkin massoille rakennettuihin koukutusjuttuihin sinänsä lähde käytännössä koskaan. Niin se loppui Gran Turismon pelaaminenkin minulla käytännössä siihen, kun kahvila”kampanja” oli läpi ajettu. En silti koe pelanneeni mitenkään väärin tuotakaan peliä, En saa kaiken mahdollisen keräämisestä noin muutenkaan mitään nautintoa.

Itsehän tosiaan kuulun tähän Path of exilen harvinaiseen porukkaan nykyään, eli sain kun sainkin lifetime support tagin, jonka sai sillä että, on kuluttanut peliin yhteensä 480 euroa. sen takia olenkin erittäin luottavainen että en ole ensimmäisten joukossa putoamassa/disconnectemassa pelistä pois, jos on vain osalla pelaajista teknisiä ongelmia. toinen on mikä sitten vähentää niitä että tämä minun uusi high end tason pc vastaa aikalailla täysin spekseiltään Path of exile 2 Testi PC:tä. eli sitä pc:tä millä porukka on peliä päässy testailemaan eri eventeissä. sama näyttis, sama prossu, ssd nopeimmasta päästä yms. eli uskoisin että jos pelissä on vain osalla niitä teknisiä ongelmia, niin uskon että nämä kaksi asiaa ennalta ehkäisee niiden välttämistä. sittenhän sitä ei voi mitään jos servut kaatuu kokonaan ja kaikki lentää pihalle.

Näytä liitetiedosto 18174
No tokkopa siellä mitää semmosta koodia ole joka antaa etusijaa joilleki pelaajille :D Jos servuissa on ongelmaa ja lagia niin se on tuuripeliä miten vaikuttaa.

Mutta juu, oliko nii että pleikalle voi huomenna ostaa ea:n?

No, en nyt sanoisi täysin väärää kohderyhmää kuitenkaan olevani. Kyllä minä hyvää ARPG-peliä mielelläni pelaan sen kampanjan verran. Mutta tuohon muuhun sälään ei minua saa koukutettua millään. Vähän sama kuin sanoisit, etteivät pelit ole minun juttuni, kun en anna mitään merkitystä itselleni pelien ns. replay valuelle. En nimittäin pelaa mitään pelejä enää sen jälkeen, kun ne on ns. läpi pelattu. Silti olen lukuisista tuollaisistakin peleistä saanut oikein hyvän elämyksen ja nautinnon siihen asti, kunnes peli on läpi pelattu. En vaan ole elämässä ylipäätään toiston ja looppien ystävä, joten en sellaisia viihteeseeni sitten hae myöskään pelatessa. Tuhansia pelejä pelanneena ja omistavana uskallan sanoa olevani toki kohderyhmää, vaikka en joihinkin massoille rakennettuihin koukutusjuttuihin sinänsä lähde käytännössä koskaan. Niin se loppui Gran Turismon pelaaminenkin minulla käytännössä siihen, kun kahvila”kampanja” oli läpi ajettu. En silti koe pelanneeni mitenkään väärin tuotakaan peliä, En saa kaiken mahdollisen keräämisestä noin muutenkaan mitään nautintoa.

se vaan justiin että path of exile tarina ei pääty mainquestiin vaan ne jatkuu nimen omaan noissa end game expansioneista, että jos esim path of exile tarinan haluaa ymmärtää täysin niin se vaatii aikalailla sitä että jokaisen end game expansionin bossit on myös kohdattava. joita taitaa nyt olla 4-5 eri end game expansionia, ja niiden kohdatakseen sinun pitää vetää end gamessa 100-120 eri mappia, ja sen jälkeen kohtaat bosseja jotka on todella vaikeita, jokainen niistä on vaikeampi kun yksikään Diablo 4 bossi, että ainakin eka poe on sellainen että sun pakko vetää myös sen end game grind jos haluaa ymmärtää täysin tarinan kakkosesta en osaa sanoa vielä, heillä on kumminkin main focus tehdä godtier tason deep end game myös poe2:ssakin, tarina ja campaign tulee vasta sitten.

Viimeksi muokattu:
se vaan justiin että path of exile tarina ei pääty mainquestiin vaan ne jatkuu nimen omaan noissa end game expansioneista, että jos esim path of exile tarinan haluaa ymmärtää täysin niin se vaatii aikalailla sitä että jokaisen end game expansionin bossit on myös kohdattava. joita taitaa nyt olla 4-5 eri end game expansionia, ja niiden kohdatakseen sinun pitää vetää end gamessa 100-120 eri mappia, ja sen jälkeen kohtaat bosseja jotka on todella vaikeita, jokainen niistä on vaikeampi kun yksikään Diablo 4 bossi, että ainakin eka poe on sellainen että sun pakko vetää myös sen end game grind jos haluaa ymmärtää täysin tarinan kakkosesta en osaa sanoa vielä, heillä on kumminkin main focus tehdä godtier tason deep end game myös poe2:ssakin, tarina ja campaign tulee vasta sitten.
Kuulostaa sinänsä aika keinotekoiselta kampanjan pitkittämiseltä. Mutta jos se kuitenkin jotenkin luonnollisesti toimii ilman ihan valtavaa toiston pakkoa, niin saattaa olla, että tuleekin pelattua läpi sen kampanjan loppuun myös endgamen osalta. En tiedä, koska POE 1 jäi sinänsä minulla johonkin vaiheeseen kesken, vaikka kyllä peli varsin hyvältä tuntui. Ei nyt ihan massiivisesti silti koukuttanut, ja tulikin jotain vielä mielenkiintoisempaa pelattavaa, joten kampanja jäi siis kesken. Pitäisi kyllä palata sen pariin, koska peli on ilmeisesti erittäinkin paljon uudistunut sen jälkeen, kun se jäi minulla kesken.

Kuulostaa sinänsä aika keinotekoiselta kampanjan pitkittämisellä. Mutta jos se kuitenkin jotenkin luonnollisesti toimii ilman ihan valtavaa toiston pakkoa, niin saattaa olla, että tuleekin pelattua läpi sen kampanjan loppuun myös endgamen osalta. En tiedä, koska POE 1 jäi sinänsä minulla johonkin vaiheeseen kesken, vaikka kyllä peli varsin hyvältä tuntui. Ei nyt ihan massiivisesti silti koukuttanut, ja tulikin jotain vielä mielenkiintoisempaa pelattavaa, joten kampanja jäi siis kesken. Pitäisi kyllä palata sen pariin, koska peli on ilmeisesti erittäinkin paljon uudistunut sen jälkeen, kun se jäi minulla kesken.

tässä on tosiaan hyvät lore videot sekä campaignista että end gamessa, jos ei jaksa enää poe:n palata, poessa on tosi hyvä ja mielenkiintoinen tarina, mutta se miten se poessa esitetään, niin siinä on omasta mielestäni paljon parantamisen varaa, eli se on suhteellisen sekava ja eli se muistuttaa lähinnä äänikirjaa, en ole oikeastaan itse koskaan ollut tuollaisen rullattavan dialogi tyylin ystävä, en myöskään diablo 2:ssa, josta tuo tyyli niin kun itse poe:kin on saanut aikoinaan inspiraationsa, kyllähän siihen onneksi poe 2:ssa tulee parannus, mitä olen kuullut niin aika varmasti jossain vaiheessa tulee myös se poe 2 Lore run vedettyä. mutta en vielä huomenna vaan huomenna etenen vauhilla. mutta tosiaan poe 2 early access ei sisällä kun puolet campaignista eli kolme ensimmäistä actia kahdella eri vaikeusaste modella + todella massiivisen end gamen, viimeiset 3 actia tulee sitten kun peli julkaistaan kokonaan ensi vuonna.

tuo end game grind tosiaan uudella pelaajalla voi kestää sellaisen 50-60 tuntia ellei ennemmänkin, et siinä on aikamoinen homma, tietenkin jos haluaa opetella pelin mekaniikkoja ja muutenkin peliä. mutta jos loren sitä pelaa niin sit suosittelen paljon mielummin kattomaan tuon videon, suurin osa pelaajista ei pysty itse noita poe:n vaikeimpia bosseja itse edes tappamaan, vaan tosiaan ostavat ne boss killer pelaajilta servicenä pelin currencyllä. sanoisin että ehkä 8%-10% poe pelaajista pysty tappamaan Searing Exarchin ja Eaterin. ja mavenin, siruksen, uber Elderin yms ehkä 3-5%, sen verran vaikeita nuo bossit.

Viimeksi muokattu:
Diablolike pelejä :) ei pelata tarinan takia piste.
En vielä early accessiin lähe kun new world kesken mutta 100 varma että kun tulee full julkasu niin tulee uppouduttua jos hyvältä vaikuttaa.

14H vielä ja sitten mennään!, peli on tosiaan nyt preloadattu PC:llä ja käynnistetty ja jonossakin ollaan hyvissä asemissa, (saa nähdä pitääkö nuo asemat julkaisuun asti jos tulee joku viimeistelevä patchi tai jotain) poe 2 oli myös oikeastaan se peli minkä takia uuden koneen lisäksi halusin myöskin ultrawide näytön, sen jälkeen kun jonathan ilmoitti että poe 2 löytyy ultrawide support, Arpg peleissä saa edun ultrawideistä. kun näkee viholliset jo kaukaa. koska ultrawidellä näkee näissä isometrisissä peleissä paljon pidemälle. pitää ottaa jossain vaiheessa päivää päivä torkut. että jaksaa grindailla läpi yön.

14h.png

GGG virallinen viesti että voi olla ongelmia Launchissa, miljoonan pelaajan määrä on menossa rikki!, saa nähdä miten paljon vielä enemmän, sitä en tiedä onko tuohon edes laskettu konsoli lukemat.

Viimeksi muokattu:
Tää firma tämän pelin takana vaikuttaa kyllä olevan rahastuksen mestari. Tekee ilmaispelin, mutta tarjoaa maksullisen aiemman mahdollisuuden pelata eikä edes kerro koska oikea julkaisupäivä on. Hieman epäilyttävää touhua. Sitten mitä on kuullut ensimmäisen pelin sisältämistä "pakollisista" ostoksista niin eihän tämä ihan kauheasti ilmaispeliltä oikeasti kuulosta. Täälläkin yksi kaveri ylpeänä kertoo että on firmalle antanut 500€ ja saanut siitä ilosta taas vähän paremman tittelin kuin muilla.

Vertaa sitten vaikka Marvel Rivalsiin, joka on myös ilmaispeli, niin sitähän pääsee oikeasti ilmaiseksi pelaamaan heti. Jotenkin itselle siis vain särähtää tuo "ilmaispeli" termi jos pelistä kuitenkin joutuu maksamaan että siihen pääsee käsiksi, oli se sitten early access tai ei. Nyt tämä PoE2 saa omalla kohdalla jäädä odottelemaan sitä oikeaa julkaisua.

on niin turha oleva viesti tuo yllä oleva viesti etten vaivaudu siihen edes vastaamaan, muuten kun sen verran että virallisesti poe 2 launchaa ensi vuonna ja sillon se on ilmainen, Early Access vaiheeseen ei ole tietenkään kenenkään pakko lähteä mutta yli miljoona pelaajaa on lähdössä, joten se on ihan oma valinta. mitä tulee siihen että olen laittanut peliin 480 euroa niin se on aika pieni summa siitä että itselläni on peliä takana 12 vuoden aikana kertynyt jotain väliltä 5000-7000 tuntia. joten mielelläni tuen firmaa. ja tuen jatkossakin

myöskin tämä kaveri, on lähdössä lopulta Early accessiin. eli yksi D4 main devaajista, joten toivotaan että, Rod löytää jotain juttuja mitä tuoda jatkossa myös Diablo 4:n

Viimeksi muokattu:
Tää firma tämän pelin takana vaikuttaa kyllä olevan rahastuksen mestari. Tekee ilmaispelin, mutta tarjoaa maksullisen aiemman mahdollisuuden pelata eikä edes kerro koska oikea julkaisupäivä on. Hieman epäilyttävää touhua. Sitten mitä on kuullut ensimmäisen pelin sisältämistä "pakollisista" ostoksista niin eihän tämä ihan kauheasti ilmaispeliltä oikeasti kuulosta. Täälläkin yksi kaveri ylpeänä kertoo että on firmalle antanut 500€ ja saanut siitä ilosta taas vähän paremman tittelin kuin muilla.

Vertaa sitten vaikka Marvel Rivalsiin, joka on myös ilmaispeli, niin sitähän pääsee oikeasti ilmaiseksi pelaamaan heti. Jotenkin itselle siis vain särähtää tuo "ilmaispeli" termi jos pelistä kuitenkin joutuu maksamaan että siihen pääsee käsiksi, oli se sitten early access tai ei. Nyt tämä PoE2 saa omalla kohdalla jäädä odottelemaan sitä oikeaa julkaisua.
No jaa, minusta tuo kuulostaa taas ihan perusmeiningiltä näissä. Saa siis maksaa jos haluaa mutta ei ole pakko. Ja jos oikein ymmärsin, niin nuo maksut siis jostain testiversiosta tai ennakosta eli järkevämpi joka tapauksessa odottaa että peli on pelikunnossa kuin maksaa testaamisesta. On se nykyaika kyllä huvittavaa että kuitenkin on porukkaa, joka haluaa maksaa että pääsee etsimään bugeja jne. Tosin tuon voi nähdä myös tukena pelille, mikä taas on täysin ymmärrettävää.

Tärkeintä lienee kuitenkin muistaa ettei mikään peli ole oikeasti ilmainen ellet saa sitä vaikka lahjaksi. Siinäkin kohtaa sen on tietysti joku maksanut, joten ei ole silläkään tapaa kaikille ilmainen. Ilmaisia lounaita ei ole.

Ja jos oikein ymmärsin, niin nuo maksut siis jostain testiversiosta tai ennakosta eli järkevämpi joka tapauksessa odottaa että peli on pelikunnossa kuin maksaa testaamisesta.
Joo itellä just särähtää se että ilmaispelistä pitää maksaa, jotta sitä pääsee pelailemaan aiemmin. Esim. Baldur's Gate 3 oli pitkään early accessissa, mutta se maksoi täysin saman verran ennen ja jälkeen julkaisun. En tiedä, muutenkin ärsyttää nykyaikainen early access touhu oli se sitten pari päivää tai pari kuukautta niin ehkä tässä taistelen tuulimyllyjä vastaan.

Kyllähän tämä varmasti hyvä peli on jo early accessissä, mutta tällaiset rahastustouhut ovat itselle niin epäilyttäviä että en kyllä tahdo euroakaan antaa firmalle ennenkuin on itse päässyt testaamaan miltä peli tuntuu.

Jos early accessit ärsyttää niin sit varmaan voi vaan siirtää katseen suorilla tulevaisuuteen. Kyllähän pelifirman näkökulmasta kyse on tietysti myös rahasta, mutta on myös paljon pelaajia, jotka ovat mielellään mukana tukemassa kehitystä ennen julkaisua. Onhan peli myös todennäköisesti paljon viimeistellympi varsinaisessa julkaisussa, kun sitä on jo edeltävinä kuukausina ollut reilusti väkeä pelaamassa, tässä tapauksessa jopa miljoonia. Tulevalle ilmaispelille mielestäni on ihan ok olla hintalappu ennakkoon pelaaville, samalla pystytään myös hieman ennakoimaan pelaajamääriä.

No, en silti itsekään täysin pidä siitä miten yleistä early accessista on tullut. Pienempien kehittäjien kohdalla on aina myös riski ettei peli koskaan edes valmistu ja saadaan kerättyä kuitenkin rahat jo keskeneräisellä pelillä.

Ylös Bottom