Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc
Vastaus: PC-pelaaminen

No tuo ei välttämättä pärjää edes sille läppärille. AMD:n prossu ja muutaman kympin näytönohjain ei ole kovin hyvä yhdistelmä tuohon hintaan. DVD-asemakin on turhaa hinnan ja kotelotilan haaskuuta. Muuten ihan toimivalta vaikuttava paketti, kotelo ja laajennettavuus hyvä. Linux toimii peruskäytössä Windowsin korvikkeena (itselläkin Win7 rinnalla Linux), mutta pelivalikoima ei ole kovin laaja.

Muutenkin noissa kaupan kasaamissa pöytäkoneissa hinta-tehosuhde on yleensä huono, erityisesti pelikäytössä. Tietenkin jos itse kasaaminen ei ole vaihtoehto niin näistä on valittava. Tässä reilun satasen kalliimmassa koko hinnankorotus on laitettu näytönohjaimeen, ja se kelpaa jo miellyttävään pelaamiseenkin.

edit: viimeisessä linkissäsi oleva kone on SSD:llä varustettu, joten käynnistymisnopeus yms. on aivan eri tasolla kuin näissä muissa. Prosessorikin on siinä paras, mutta näyttis vähän heikompi (GTX750 vs GTX750Ti). Se on varmaankin paras vaihtoehto näistä.

Joo'o, mitä suosittelisit nuista storegamerin seteistä jos budjetiksi laittas nyt sen 800e? Käyttötarkotus kuitenki ensisijaisesti csgo täysillä graffoilla + muut fps pelit heikommilla grafiikoilla fpsn parantamiseksi.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Niin, onhan se toki yks vaihtoehto vaan eipä nuista käytetyistä tiiä minkälaisia pommeja net ovat, vähän niinky kaikissa käytetyissä[emoji57]
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Niin, onhan se toki yks vaihtoehto vaan eipä nuista käytetyistä tiiä minkälaisia pommeja net ovat, vähän niinky kaikissa käytetyissä[emoji57]

Kyl tavallisen maanantaikomponentteja saa olla jos tuollaista pelkäät. Ja tuossahan luki että takuuta on kaikissa muissa paitsi näyttiksessä.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Jees poks, olishan tuo helppo tuosta läheltä käydä hakemassa.. Näyttöhän se pitäis kans hommata
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Juups, Jimmsin valikoimaa selailin tuossa myös. Aika paljon löytyy tästä langattomien näppäimistöjen kategoriastakin vaihtoehtoja.

Bongasin tälläisen kosketuslevyllä varustetun mallin myös verkkiksen sivuilta. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0828/dsgjr/Logitech-K830-nappaimisto-ohjauslevylla

Tuo on varmaan siinä mielessä hyvä, että ei välttämättä joka tilanteessa tarvitse hiirtä, mutta numpad sitten taas puuttuu.

Vaikeita valintoja. :) Suunta on kuitenkin vain ylöspäin, koska tällä hetkellä mulla on joku prodigen halpa näppis.

K830 näppäimistön olen omistanut keväästä saakka. Vaati useamman viikon totuttelua, mutta totuttelun jälkeen oikein soiva peli. Pelaan sekä kirjoitan tällä näppäimistöllä. Virhelyöntejä ei juurikaan tule. Näppäimistö on mukavan tukeva ja jämäkkä, näppäimet antavat ihan ok feedbackin ja ne ovat myös valaistut. Kosketuslevyä tulee harvemmin käytettyä, mutta se on kätevä esimerkiksi illanistujaisissa. Akun kesto on hyvä sillä se kestää melkein kuukauden verran. Eiköhän tällä pärjää useamman vuoden, suosittelen. Ainut miinus tulee "muovisuudesta" ja siitä että näppäimistö voisi olla ohuempi ja muutaman kympin halvempi.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Helekkari! Rupes kiinnostaan tuo koneen kasaaminen itse, kun se ei kuulemma mitään rakettitiedettä ole. Siispä tein tuonne afterdawnin puolelle tämmösen kyselyn: http://keskustelu.afterdawn.com/threads/pelikone-800€.758305/. Saapi heitellä hyvää settiä tuohon linkin kriteereihin sopivaa

Meinasin tuota ehdottaa mutta ehditkin jo itse. Parhaan hinta/laatu-suhteen pelikoneeseen saa kun kasaa itse, netissä on ohjeita ja videoita En ole vähään aikaan seurannut noita komponenttien kehitystä tarpeeksi että osaisin itse lähteä ehdottelemaan, ja tuolla on tietävämpiä neuvomassa. Ylikellotusta voin suositella, ohjeita seuraamalla on helppoa ja turvallista, ja saa halvemmalla paremman prossun.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Helekkari! Rupes kiinnostaan tuo koneen kasaaminen itse, kun se ei kuulemma mitään rakettitiedettä ole. Siispä tein tuonne afterdawnin puolelle tämmösen kyselyn: http://keskustelu.afterdawn.com/threads/pelikone-800€.758305/. Saapi heitellä hyvää settiä tuohon linkin kriteereihin sopivaa

Murossa on aktiivista porukkaa, niin kannattaa siellä myös kysellä. Lisäksi muron kauppapaikalla on paljon rautaa myynnissä, uutta sekä vanhaa.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Kiitos näistä! Pitänee tuolta murostakin kysellä.

Murosta bongattu tälläinen joka on mielestäni todella passeli:

Jimmsiltä näyttis, muut hardwariumilta;

Prosessori: Intel Core i5-4460 186,90 €
Emolevy: Gigabyte GA-Z97P-D3 79,90 €
Muistit: Kingston HyperX Fury Black 2 x 4 GB (1600 MHz) 48,90 €
Näytönohjain: MSI 960 Gaming ME 209€ @ jimms
SSD: Crucial BX100 250 GB SSD 94,90 €
Virtalähde: XFX Pro XXX Edition 650W (80Plus Bronze) 82,90 €
Kotelo: SilentiumPC Brutus M25 Pure Black BT-M25 46,90 €
Postikulu: 8,90 €
= 758 €
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Murosta bongattu tälläinen joka on mielestäni todella passeli:

Jimmsiltä näyttis, muut hardwariumilta;

Prosessori: Intel Core i5-4460 186,90 €
Emolevy: Gigabyte GA-Z97P-D3 79,90 €
Muistit: Kingston HyperX Fury Black 2 x 4 GB (1600 MHz) 48,90 €
Näytönohjain: MSI 960 Gaming ME 209€ @ jimms
SSD: Crucial BX100 250 GB SSD 94,90 €
Virtalähde: XFX Pro XXX Edition 650W (80Plus Bronze) 82,90 €
Kotelo: SilentiumPC Brutus M25 Pure Black BT-M25 46,90 €
Postikulu: 8,90 €
= 758 €

Ois varmasti hyvä setti vaan aika pitkät toimitusajat nuissa hardwariumin tuotteissa kun ovat loppuneet.. Ja eikös tuosta puutu verkkokortti vaimikäsenyton?
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ei mitään verkkokorttia tarvitse. Saa ehkä jotain minimaallista hyötyä jos sitäkään.

Suosittelen myös hintavertailuun hinta.fi sivustoa.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Tarkotan että toimiiko tuolla kokoonpanolla kone langattomalla yhteydellä?

Ja mitä mieltä olet tämmösestä valmiista paketista? http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=56_10&products_id=125988

Ei kannata ainakaan tuohon hintaan. Ota mielummin sellainen missä on tuo intelin prossu niin sillä pärjää monta vuotta eikä tule pullonkaulaa. Eli valitse itse osat ja kokoat itse. Tuolla säästää jo pitkän pennin jonka voi hyödyntää kokoonpanossa.

Wifi kortti/tikut maksaa muutaman kympin.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Ei kannata ainakaan tuohon hintaan. Ota mielummin sellainen missä on tuo intelin prossu niin sillä pärjää monta vuotta eikä tule pullonkaulaa. Eli valitse itse osat ja kokoat itse. Tuolla säästää jo pitkän pennin jonka voi hyödyntää kokoonpanossa.

Wifi kortti/tikut maksaa muutaman kympin.
Pistetääs nyt tuo sun setti korvan taakse+WiFi kortti. Katotaan mitä muilta foorumeilta ehotellaan mutta tuolla luulis jo pyörivän aika mallikkaasti!
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Tuo ylläoleva konepaketti on kyllä todella hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Ota ehdottomasti Intelin i5 prosessori, ei AMD:tä. Itsellä on kohta kolme vuotta vanha i5-3570K, joka on edelleen tarpeeksi hyvä nykypeleihin.

Tuohon pakettiin voi sitten myöhemmin ostaa 8GB lisää muistia ja pari teran HDD-kiintolevyn, mikäli on tarvis.

Mites näppäimistö/hiiri/näyttö?
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Tuo ylläoleva konepaketti on kyllä todella hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Ota ehdottomasti Intelin i5 prosessori, ei AMD:tä. Itsellä on kohta kolme vuotta vanha i5-3570K, joka on edelleen tarpeeksi hyvä nykypeleihin.

Tuohon pakettiin voi sitten myöhemmin ostaa 8GB lisää muistia ja pari teran HDD-kiintolevyn, mikäli on tarvis.

Mites näppäimistö/hiiri/näyttö?

Näytöksi: http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=3_138&products_id=100331
Hiiri ja näppis: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=111036
Tai Hiiri: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=60196

Ja tuossa konepaketissahan on kaikki tarvittavat liitännät?
 
Vastaus: PC-pelaaminen

Itsellä on kohta kolme vuotta vanha i5-3570K, joka on edelleen tarpeeksi hyvä nykypeleihin.
Kyllä, ja nämä uusimmat CPU:t eivät ole kuin 25% nopeampia yhden coren suorituskyvyssä joka yleensä on pullonkaula peleissä. Varsinkin ylikellottamalla i5-3570K riittänee vielä vuosia.
 
Vastaus: PC-pelaaminen

K830 näppäimistön olen omistanut keväästä saakka. Vaati useamman viikon totuttelua, mutta totuttelun jälkeen oikein soiva peli. Pelaan sekä kirjoitan tällä näppäimistöllä. Virhelyöntejä ei juurikaan tule. Näppäimistö on mukavan tukeva ja jämäkkä, näppäimet antavat ihan ok feedbackin ja ne ovat myös valaistut. Kosketuslevyä tulee harvemmin käytettyä, mutta se on kätevä esimerkiksi illanistujaisissa. Akun kesto on hyvä sillä se kestää melkein kuukauden verran. Eiköhän tällä pärjää useamman vuoden, suosittelen. Ainut miinus tulee "muovisuudesta" ja siitä että näppäimistö voisi olla ohuempi ja muutaman kympin halvempi.

Kiitoksia tiedosta. Täytyy joku päivä käydä katsastamassa paikanpäällä tuo. Hintaahan tuolla on, mutta eiköhän tällä sitten pärjää pidemmän aikaa.

Lisäksi tuo kosketuslevy on tosiaan kätevä illanistujaisissa.
 
Ylös Bottom