Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Minun virtalähde on internetin perusteella vissiin 730wat eli jää nyt kauppaan ainakin 3080. Ehkä se 3070 -näytönohjain lähtee ostoon lokakuussa, kun vaikuttaa siltä, että se pesee jokaiselta osa-alueelta minun 2080 super -näytönohjaimen.
 
Minun virtalähde on internetin perusteella vissiin 730wat eli jää nyt kauppaan ainakin 3080. Ehkä se 3070 -näytönohjain lähtee ostoon lokakuussa, kun vaikuttaa siltä, että se pesee jokaiselta osa-alueelta minun 2080 super -näytönohjaimen.

750W ja 650W virtalähdesuositukset ovat suosituksia. Netistä löytää laskureita, joilla voi laskea suuntaa antavan oman koneen virrankulutuksen. Fyysisellä virrankulutusmittarilla saa sitten todelliset luvut.

Todennäköisesti 3080 sekä 3090 toimivat laadukkaalla 600-700W virtalähteellä oikein hyvin.

Tässä vielä suoraan Nvidialta: "Suositus perustuu tietokoneeseen, jossa on Intel Core i9-10900KE ‑suoritin. Pienempi teho voi olla riittävä järjestelmäkokoonpanosta riippuen."
 
Viimeksi muokattu:
Minun virtalähde on internetin perusteella vissiin 730wat eli jää nyt kauppaan ainakin 3080. Ehkä se 3070 -näytönohjain lähtee ostoon lokakuussa, kun vaikuttaa siltä, että se pesee jokaiselta osa-alueelta minun 2080 super -näytönohjaimen.

DF:n mukaan 3080 vs 2080 ero olisi n. 70-80%. Kun sulla on 2080 super ero jäänee vastaavasti pienemmäksi, kuten ero 2080 super vs 2080.

Onhan tuossa jonkinmoinen päivityksen peruste, mutta riippunee ihan siitäkin miten raskasta resoluutiota ja frameja tavoittelee.
 
Asus kiskoo Strixistä taas vähän reilusti ylihintaa, toivottavasti MSI pistää korttinsa taas sinne halvimpaan päähän niinkuin 2000 sarjan kanssa.



3090 kiinni mini ITX emossa.

iiwpo9r7lxk51.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Melkoinen hinnankorotus tulee jopa asuksen omilla malleilla, 3090 TUF-> 3090 Strix +310€. Muutenkaan en ymmärrä tätä kolmen pienen propellin ideaa. Tohon mahtuisi hyvin 2x140mm antamaan enemmän ilmavirtaa pienemmillä kierroksilla.
 
Nyt on Corsairin uudet Vengeancet asennettu ja kylläpä tuntuu kaikki tosi paljon napakammalta kuin ennen, KFinin selaaminenkin on kuin pyyhkisi perseensä silkkipaperilla. Kyllä saa meikältä 16 -> 32GB ison suosituksen ihan jo työpöytä käyttöön, katsotaan miten se peleihin vaikuttaa.
 
Nyt on Corsairin uudet Vengeancet asennettu ja kylläpä tuntuu kaikki tosi paljon napakammalta kuin ennen, KFinin selaaminenkin on kuin pyyhkisi perseensä silkkipaperilla. Kyllä saa meikältä 16 -> 32GB ison suosituksen ihan jo työpöytä käyttöön, katsotaan miten se peleihin vaikuttaa.
Olen samaa mieltä, en ole enää sammutellut mitään launchereita taustalta pois ja kaiken maailman softia kokoajan auki. Vaikka Google chrome ois varmaan 50välilehden kanssa auki taustalla ni ei mitään vaikutusta.

Toki jo pienimuotoiseen videoiden editointiin toi ison avun myös, mutta kyllä mun kanta muuttui sellaiseksi, että aivan sama mitä teet koneella. 32gb ei mene hukkaan, enkä itse enää ota 16gb jatkossa.
 
Uusi teknologia maksaa, ne lähti mukaan siihen jotka halusivat kokea ray tracingin ja DLSS ensimmäisen aallon, nyt tiedän että nämä kaksi teknologiaa yhdessä tulevat mullistamaan pelaamisen. En kadu hetkeäkään että maksoin 2 vuotta sitten kortista 1350€, olen vain tyytyväinen että nyt useampi pääsee kokemaan tämän pelaamisen ihmeen halvempien hintojen ansiosta.


Big Navin julkistus pian ? Toivottavasti jotain tietoa ennen 17 päivää.

 
Viimeksi muokattu:
Pitää toivoa että AMD pystyy vastaamaan tuleen, muuten kilpailun puutteessa nVidian ei tarvitse tulevaisuudessa tarjota samanlaisia hinta-laatusuhteita mitä pari päivää sitten esiteltiin. Käy sama homma kuin Intelin kanssa ennen Zeniä, kehitys junnaa ja hinnat pysyy korkealla.
 
Mutta nyt ehkä vaikutti tulevat konsolit hintoihin enemmän, kuin se tavallinen kilpailu AMD:n halvempia tuotteita vastaan. Mutta positiivinen yllätys tämä oli kuluttajille. Jälleenmyyjille tämä oli taas suorastaan vittuilua. Ellei sitten oo olemassa jotain hyvityksiä mitä annetaan kun nyt on varastot täynnä arvotonta "romua".
 
Pitää toivoa että AMD pystyy vastaamaan tuleen, muuten kilpailun puutteessa nVidian ei tarvitse tulevaisuudessa tarjota samanlaisia hinta-laatusuhteita mitä pari päivää sitten esiteltiin. Käy sama homma kuin Intelin kanssa ennen Zeniä, kehitys junnaa ja hinnat pysyy korkealla.
nVidialta tulee nyt niin kovaa ja sellaiseen hintaan etten itsekään muista koskaan näin käyneen. Pitää ymmärtää että nVidia on tehnyt saman loikan RTX 30 sarjalla mitä AMD Ryzenin parissa, ihan oikea teknologinen hyppy eikä vain vanhan parantelua.
 
Maxwell -> Pascal oli mielestäni kyllä isompi uudistus. Pascal tarjosi huomattavasti vähävirtaisemmat piirit ja paljon paremmat tehot. Esimerkiksi 1070 tarjosi 500€ hinnalla Titan X tasoista suorituskykyä. RTX20-sarjan ylihinnoittelun jälkeen tämä RTX30-sarja kyllä tuntuu silti isommalta hypyltä.
 
Joo täällä on nyt tiistaista lähtien pelattu tuolla koneella johon tuli tuo Corsairin RM550x.

Ei sitä muuten huomaa mutta kone käynnistyy huomattavasti nopeammin. :)
 
Nyt näyttäisi siltä, että nvidia odottelee amd:n näyttisten julkaisua. 10Gb värkit ovat hinnaltaan hyvin edullisia, ja amd ei pääse iskemään hinnalla. Tämän lisäksi, on varmaa että lähitulevaisuudessa nähdään 3070 ja 3080 super/ti -mallit, joissa on enemmän muistia. Näyttää kuitenkin siltä, että nuo 10Gb-mallit pörräävät ihan hiton hyvin, eli kannattaa ostaa. Oma rtx2060 riittää Cyberpunk 2077:lle ja muille DLSS-peleille. Eli ei vielä hankintaan.

Moni pelaaja harmittelee ihan turhaan "vanhentunutta" rtx-näyttistään. Jos kuitenkin on ei-rtx - näyttis hallussa, on hyvä hetki päivittää.

PC pelaajan hyve on kärsivällisyys. Esim. @Star-Lord kertoi saaneensa tätä kasatessaan konetta. Kärsivällisyyttä tarvitaan myös, kun on tullut uutta ja kiiltävää. Aina ei ole pakko ostaa. Uuttakin uudempaa on taas vuoden päästä.
 
Mielenkiintoinen video Bitwitsiltä, saako 3070 varustetun koneen alta 1000$. Itse tossa katselin hintoja niin ilman tarjouksia ei pääse alta 1000€ suomessa mutta alta 1200€ mikä on 2080Ti lähtöhinta saa rakennettua kyllä koko koneen joka tarjoaa samantasoista tehoa. Se jos mikä kertoo miten huokeaan hintaan näitä kortteja saa jos pystyt koko koneen rakentamaan samaan hintaan kuin 2080Ti ja tehoja piisaa paljon, toki silloin mennään muissa komponenteissa sieltä halvimmasta päästä mutta se on mahdollista.

 
Ylös Bottom