Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc
On jo useamman kerran ollut Steam Deck ostoskorissa, mutta aina jäänyt ostamatta. Nyt sitten tuli vietyä MSI Claw (Ultra 5) ostoskorista läpi, kun oli 339€ hintaan tarjolla ProShopissa. Tarjous jota ei voinut vastustaa.

Steam Deckin virtaviivaisempi kokemus olisi voinut olla näin puhtaasti konsolipelaamiseen viimeiset vuosikymmenet keskittyneelle se helpoin väylä PC-pelaamisen puolelle, mutta ehkäpä tässä saa enemmän irti Game Passista ja Xbox Play Anywheresta sitten tasapainoksi.

Mielenkiintoista nähdä, että miten vaikeaa tämä lopulta on suhteessa konsolipelaamisen helppouteen. Ainakin tarjontaa tulee olemaan, kun pääsee eri digikauppojen tarjontaan käsiksi ja digin hinnatkin on alle konsolikauppojen.

On jo useamman kerran ollut Steam Deck ostoskorissa, mutta aina jäänyt ostamatta. Nyt sitten tuli vietyä MSI Claw (Ultra 5) ostoskorista läpi, kun oli 339€ hintaan tarjolla ProShopissa. Tarjous jota ei voinut vastustaa.

Steam Deckin virtaviivaisempi kokemus olisi voinut olla näin puhtaasti konsolipelaamiseen viimeiset vuosikymmenet keskittyneelle se helpoin väylä PC-pelaamisen puolelle, mutta ehkäpä tässä saa enemmän irti Game Passista ja Xbox Play Anywheresta sitten tasapainoksi.

Mielenkiintoista nähdä, että miten vaikeaa tämä lopulta on suhteessa konsolipelaamisen helppouteen. Ainakin tarjontaa tulee olemaan, kun pääsee eri digikauppojen tarjontaan käsiksi ja digin hinnatkin on alle konsolikauppojen.
Ainakin itselle ollut todella helppoa ja pelit halpoja. Suurinta säätöä on ollut modien kanssa, mutta nehän eivät ole pakollisia. Itse pelien kanssa ollut äärettömän vähän minkäänlaisia ongelmia.

Noista muista kannettavista en saa sanoa, itsellä on steamdeck ja se on pelittänyt mainiosti, voi olla että pöytäkonetta enemmän joutuu hakemaan säätöjä että pyörii näppärästi.

Itse pelien kanssa ollut äärettömän vähän minkäänlaisia ongelmia.

Steam Deckin kanssa ja varsinkin Valven omaa storea käyttäen tämä on hyvinkin luonnollista. Mutta eiköhän myös MSI Clawn ja Windowsin kanssa pärjää, vaikka vähän voi joutua säätämään päivityksien kanssa alkuun.

PC-pelaaminen on kyllä kieltämättä ottanut paljon askelia sellaiseen suuntaan, josta myös itse pidän ja mielenkiintoista hardwarea riittää nykyään, joten jos käyttäjäkokemus on itselleni miellyttävä, niin voi olla, että pelitunteja kertyy ihan kivasti.

Tuo Claw sai alussa niin huonon maineen, että siksi sitä saa halvalla. Se pitäisi olla jo ihan hyvä. Tehot eivät tietenkään ole kovimpien kilpailijoiden tasolla mutta minusta ei tarvi ollakaan. Suuri osa indiehelmistä sun muusta pyörii moitteetta.

Tuo Claw sai alussa niin huonon maineen, että siksi sitä saa halvalla. Se pitäisi olla jo ihan hyvä. Tehot eivät tietenkään ole kovimpien kilpailijoiden tasolla mutta minusta ei tarvi ollakaan. Suuri osa indiehelmistä sun muusta pyörii moitteetta.
Redditin mukaan olisi tehokkaampi kuin Rog ally, Legion go ja muut Z1E prossulliset, mutta tiedä sitten varmaksi.

Viimeksi muokattu:
Joo, siis ei ollut tarkoitus sanoa, että Claw on peppulista vaan pikemminkin päin vastoin. Se on tällä hetkellä hyvinkin fiksu hankinta. Itsekin ostaisin, jos olisi tarvetta.

Markkinoiden uusi käsilaitteiden tehokuningas on saapumassa. Hintaa 1300€. Alkuperäistä saa 800€ joten valtava hinnan nousu joka ei vastaa tehojen ja ominaisuuksien parantumista. Odotin tätä paljon koska saadaan kunnon tehohyppy käsilaitteissa mutta kyllä tässä saa odotella -50% aleja ennenkuin voi vakavasti harkita.

Markkinoiden uusi käsilaitteiden tehokuningas on saapumassa. Hintaa 1300€. Alkuperäistä saa 800€ joten valtava hinnan nousu joka ei vastaa tehojen ja ominaisuuksien parantumista. Odotin tätä paljon koska saadaan kunnon tehohyppy käsilaitteissa mutta kyllä tässä saa odotella -50% aleja ennenkuin voi vakavasti harkita.

Koko Z2 piiri oli kyllä itselleni pettymys.. 10-15% tehonlisäys ei paljoa ole, odotukset itselläni oli +50% lisää tehoa. Tällä hetkellä raa'assa voimassa Intelin uusin APU on kuningas ja täten MSI Claw 8 AI.

Joo, siis ei ollut tarkoitus sanoa, että Claw on peppulista vaan pikemminkin päin vastoin. Se on tällä hetkellä hyvinkin fiksu hankinta. Itsekin ostaisin, jos olisi tarvetta.

Tuo on ajurit päivitettynä hyvinkin kilpailukykyinen ja hinta on nyt Proshopin tarjouksessa Core Ultra 7 449 € ja Core Ultra 5 339 €, J Sunderland tästä tarjouksesta jo mainitsikin.

Tuo on ajurit päivitettynä hyvinkin kilpailukykyinen ja hinta on nyt Proshopin tarjouksessa Core Ultra 7 449 € ja Core Ultra 5 339 €, J Sunderland tästä tarjouksesta jo mainitsikin.

On tuo hiton kova tuohon hintaan, varsinkin tuo ultra 5. Semmoinen huomio, että tuo halvempi ultra 5 on suoraan paketista ultra 7 tehokkaampi pelikäytössä, johtuu siis siitä kun ultra 5 prosessori on vähävirtaisempi niin gpu:lle jää enemmän watteja käytettäväksi mikä on pelikäytössä tärkeämpää.

Edit. Tuosta videolla olevasta testistä on myös ajurit ja biossit päivittynyt moneen kertaan, eli tehoa on tullut lisää entisestään.

Mun pitäisi ostaa peliohjain PC:lle, enkä haluaisi hirveästi rahaa haaskata siihen(ohjaimella vähän käyttöä), niin onko nuo halvimmat ohjaimet mistään kotoisin? Ihan perusohjain riittäisi ilman mitään erikoisuuksia, ei tarvi edes olla langaton, mutta onko nuo halvat laadullisesti millaisia? Se vähän kiinnostaisi.

Mun pitäisi ostaa peliohjain PC:lle, enkä haluaisi hirveästi rahaa haaskata siihen(ohjaimella vähän käyttöä), niin onko nuo halvimmat ohjaimet mistään kotoisin? Ihan perusohjain riittäisi ilman mitään erikoisuuksia, ei tarvi edes olla langaton, mutta onko nuo halvat laadullisesti millaisia? Se vähän kiinnostaisi.
Xbox One -ohjain. On hyvä, löytyy halvalla ja toimii joka pelissä.

Itsellä on 8bitdo Ultimate 2 wireless 2.4ghz ohjain PC:lle. Oon ollut tyytyväinen ainakin nyt pari kuukautta mitä mulla ollut se. Aikaisemmin oli PS5 ohjain mutta ärsytti johdolla pitää kiinni aina, ja yhteys katkesi välillä siitä.
8bitdossa on hall effect tatit ja hintakaan ei kauhean paha ole, 60€. Itse tosin ostin alesta sen silloin alle 50€. Mutta suosittelen ostamaan jos etsit ohjainta .

Kiitoksia vaan vinkeistä. Mä ajattelin jos alle viidelläkympillä selviäisi. En viitsisi parin pelin takia alkaa enempää maksamaan. Katoin just noita xbox-ohjaimia ja halvimmat näkyy olevan sellasta 70 euroa. Tuntuu vähän liian kalliilta ottaen huomioon että käyttöä sille olisi todella harvoin.

Viimeksi muokattu:
Joo joku 8bitdo kannattaa hommata. Hall Effect tatit ja takanapit saa pienellä rahalla.

Tai jos ei välitä takanapeista niin 8 bit do ultimate C on loistava valinta halvalla. Näyttävät leluilta mutta ovat hyviä.

@kriswel tuosta.

Viimeksi muokattu:
Mä en oikeastaan tiedä mitä tarkottaa "Half Effect tatit" ja "takanapit". Ps4 ohjain on "modernein" ohjain jolla olen pelannut enkä tarvitse mitään sen erikoisempaa. Mulla vaan on pari peliä joissa tuo ps4:n ohjaintuki ei ole kovinkaa hyvä joten siksi tarvitsisin jonkun uuden kapulan. Sen ei tarvitse olla edes langaton. Tärkeintä että se ei hajoo heti.

Mä en oikeastaan tiedä mitä tarkottaa "Half Effect tatit" ja "takanapit". Ps4 ohjain on "modernein" ohjain jolla olen pelannut enkä tarvitse mitään sen erikoisempaa. Mulla vaan on pari peliä joissa tuo ps4:n ohjaintuki ei ole kovinkaa hyvä joten siksi tarvitsisin jonkun uuden kapulan. Sen ei tarvitse olla edes langaton. Tärkeintä että se ei hajoo heti.
HE-tatit on pitkäikäisempiä eikä niihin tule ns. driftingiä eli eivät mene käytännössä rikki ja ala liikuttamaan hahmoja/kameraa itsestään, mikä on melko tai hyvin tyypillistä varsinkin PS5:n Dualsense-ohjaimissa ja Switchin Joy-Coneissa.

Takanapit on taas vain lisänäppäimet, joihin voi asettaa itse haluamansa napit/toiminnot. Sinne voi siis laittaa vaikka hyppyä tai väistöä vastaavan näppäimen, jolloin ei tarvitse irrottaa peukalo tateilta kun haluaa hypätä tai väistää. Erittäin loistava lisä ja jos tuohon tottuu niin voi olla tympeä pelata ilman.

Hall Effect tatit on tatit jotka ei ala driftaamaan koska siellä ei ole mitään kuluvia osia kun ei sisällä tapahdu kontaktia minkään osien välillä.

Takanapit taas tarkoittaa kirjaimellisesti sitä. Eli ohjaimen takana on nappeja mihin voit PC:llä ohjelmoida mitä vaan napin painalluksia tai comboja.

Tuohon hintaan et laadukaampaa saa.

Hall Effect tatit on tatit jotka ei ala driftaamaan koska siellä ei ole mitään kuluvia osia kun ei sisällä tapahdu kontaktia minkään osien välillä.

Takanapit taas tarkoittaa kirjaimellisesti sitä. Eli ohjaimen takana on nappeja mihin voit PC:llä ohjelmoida mitä vaan napin painalluksia tai comboja.

Tuohon hintaan et laadukaampaa saa.
Sori mutta kun mä kysyin just ihan perusohjainta enkä mitään hienosäätötatteja/ylimääräisiä nappeja siihen. Laatua sen verran että se ei hajoo ihan heti. Mulle varmaan riittäis joku kolmenkympin logitechin ohjain mutta en tiedä onko ne miten kestäviä ja voiko niissä olla jotain muita ongelmia PC:llä pelatessa. Tällaiset asiat mua lähinnä kiinnostaa.

Ylös Bottom