Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC vs. konsolit - pelaamisen vaivattomuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No, joo. Ei kannata nyt niin pilkun tarkasti tuota ottaa, se on vain minun eräänlainen laskelmani asiasta. niin ja vielä tämä, itseasiassa pelaan minäkin vielä PC:llä nytkin vanhaa mutta erittäin hyvää Diablo 2 peliä, sitä ei voi konsoleilla edes vielä pelata, huhujen mukaan olisi sinnekkin remasteroituna menossa. PC-koneeni on tasoa perus/nettikäyttö mutta kyllä silläkin noita klassikoita pelaa, konsolilla (Xbox One X) sitten uudemmat.
Juu tiiän kyllä mitä tarkotit. :) Se vaan helposti vääristää laskelmia kun toiselle otetaan ruutu mukaan ja toiselle ei. Hyvä 4K töllö kun taitaa edelleen maksaa sen tonnin verran.
 
Mä ostin pc:n tv:n kylkeen loppu vuodesta, joten näyttöä ei tullut.
Jos jättää laskuista pois tollaset koneen kannalta turhat jutut (rgb valot jne), niin koneen hinta noin 1300e.

Olen tässä 2kk aikana ostanu kolme uutuuspeliä. Snowrunner Deluxe, desperados Deluxe, motogp20. Pleikalla jokainen storessa 70e. Itse maksoin ennakkotilauksista 25-35e.

Muut pelit joita olen ostanut on sellaisia mitkä pleikalla olisi tarjouksessa 35-45e, pc:lle ne ovat olleet 0-15e. Ja toki pelejä mitä ei konsoleille saa ja se miten paljon paremmin ne pc:llä pyörii.

Sit esimerkiksi train sim world. Uudet rataosuudet, veturit jne on pleikalla tarjouksessakin 20-25e/kpl, pc:lle sain 13eurolla käytännössä kaikki tarjolla olleet.

Laskin jo tuossa keväällä, että olen puolessa vuodessa säästänyt koneen ostohinnan ostamissani peleissä ja vasta sen jälkeen esim nuo uutuuspelit ostanut.

Ennen oli se, että pelin osti kun se oli 40-45e. Nyt ei meinaa raaskia mistään maksaa yli 10 euroa, koska sillä kympilläkin saa 1-3 todella hyvää peliä.


Eli kyllä ainakin meikäläisen pelimäärillä säästö on ihan valtaisa vaikka laskee hankintakustannukset mukaan. Ja iso arvo sille miltä pelit näyttää, miten paljon paremmin ne pyörii ja modien tuomat mahdollisuudet.

Mutta otsikkona on pelaamisen vaivattomuus. Eri ajurit toimii eri peleissä, jotkut pelit ei vain toimi kunnolla vaikka teet mitä ja saa säätää. Sit pelejä on miljoonalla eri alustalla ja vaikka modit tuo paljon, ne myös aiheuttaa ongelmia paljon.
Itse pelaaminen ei eroa tv:llä pelatessa mitenkään vaivattomuuden osalta, mutta kokonaisuudessaan ollaan edelleen todella kaukana siitä mitä konsolit tarjoaa. Mutta kokonaisuutena tuo ylimääräinen ”vaiva” on silti pieni hinta siitä mitä tuo pc puoli muutoin tarjoa.

Pleikka on koko kevään aikana mun toimesta käynnistynyt vain nhl:n vuoksi.
 
Juurikin näin. On se vaan jännää, kun oma rtx2060 mobile 4,6 tflops näyttis on lähes saman tehoinen kuin 4,2 tflops ps4 pro. Ja kuitenkin dlss 2.0 päällä, käytännön suorituskyvyssä se on paljon tehokkaampi kuin Rtx2080ti (ilman Dlssää). Onko se taikuutta? Ei. Se on tekoälyä, eli lähes sama asia.
En ole asiantuntija mutta eihän tehot mihinkään nouse vaikka mikä tekoäly olisi. Mikäli tehoja mitataan tflopseissa, niin se on mitä on.

Vähän sama kuin jonkin koneen moottori. Siinä on hevosvoimia X määrä. Se, mihin se taas pystyy, on kiinni monesta muustakin asiasta, kuten vaikkapa jostain välityksistä sun muista.

En tiedä päteekö tuo vertaukseni kuinka hyvin tai yhtään mutta näin tuon asian näkisin. Tekoäly siis tuo näytölle sellaisen kuvan, johon ilman tekoälyä tarvittaisiin enemmän tflopseja. Itsessään tflopseja se ei kuitenkaan mihinkään tuo lisää, kuten annat ymmärtää viesteissäsi.

Näyttis ei siis ole suorituskyvyssä (eli tflopseissa) yhtään sen tehokkaampi mitä on, tekoäly saa vain ulostulon näyttämään siltä.

Ymmärrän silti pointtisi mutta halusin kirjoittaa tämän sen vuoksi, että tuntuu että tästä on jauhettu jokusen aikaa täällä niin olisi mahdollisesti hyvä puhua asioista oikeilla termeillä jne. jotta ei ainakaan sotkisi hommaa enempää.

Katselin itsekin DLSS2.0-videoita ja on kyllä sellainen systeemi että mieluusti ottaisi konsoleillekin vastaavan. Flopseja se ei sielläkään lisäisi mutta saisi ne pelit näyttämään kuin niitä pyöritettäisiin kovemmallakin raudalla.

Miksi muuten edes vertaat 2080ti:hin kun eikös siinäkin sitten ole olemassa se tekoäly, joka nostaa sitä varmaankin vastaavalla tavalla paremmaksi? Vai onko siinä joku raja, jonka yli ei pääse tai kun ulosanti on jo tietyssä pisteessä, niin tekoälystä ei saa näkyviä hyötyjä, vai miten tuo toimii?

Aiheesta toiseen, eli pc vs. konsolien hinta:

Tasaväkisen vertailun saa vain kun lähtee nollista. Tällöin ostajan täytyisi olla siis ostamassa ensimmäistä pelilaitettaan ja esim. tv ostetaan tai ollaan ostamatta kumman tahansa kanssa.

Lisäksi pc:ehen voi laittaa yleispöytäpc:n hinnan mukaan budjettiin jos sellaista käyttää ilman pelaamistakin, koska se toimittaa senkin virkaa mutta jos tarvitsee läppärin, niin sen hintaa ei voi lisätä pelipc:n hintaan jos sen tarvitsee erikseen. Peliläppäriä en ottaisi vertailuun ollenkaan mutta sekin vaihtoehto on ja tällöin voi sen yleisläppärin hinnan lisätä siihen, ellei tarvitse nimenomaan pientä/kevyttä läppäriä, joita peliläppärit harvemmin (koskaan?) ovat.

Jos siis tarvitsee joka tapauksessa myös yleiseen käyttöön koneen ja siitä olisi valmis maksamaan vaikkapa 500 euroa, niin se on ns. ilmainen lisä pelipc:n hintaan koska pelaamista ajatellen voi vain päivittää sitä olemassa olevaa tai hankittavaa perustietokonetta.

Jos otetaan vaikka täällä aiemmin ollut 1300 pelipc:n hinnaksi, niin "pelaamislisille" jäisi hintaa 800 euroa (kun siis tuo 500 euroa on pohjalla).

Ero olisi siis 800e vs 500/600e (mitä uudet konsolit ehkä on). Peleissä säästää ja jos paljon pelaa, niin pc on helposti se "parempi" vaihtoehto.
Lainausmerkit siksi, että itse valitsen silti konsolit vaikka tiedostan että pc voisi olla se loogisesti järkevämpi vaihtoehto. Lisäksi löytyy kaikki nykysukupolven laitteen, joiden hinnalla varmasti olisi saanut vaikka minkälaisen pc:n. Erityisesti kun on ihan ok pc, joka tarvitsisi vain pelinäytönohjaimen. PS4 + One X + Switch on maksaneet minulle yhteensä suunnilleen jotain 1000 euroa ja sillä saisi aikamoisen näytönohjaimen.

Pelaan kuitenkin mieluummin konsoleilla, vaikka niillä on vielä lisäksi live- ja psn-maksut. Molemmilla maksan niitä. Ei ehkä puhtaalla järjellä ajatellen ns. "mitään järkeä" mutta näin se vain on mennyt kohdallani. Jatkan myös tulevaisuudessa konsoleilla vaikka varmasti muita hommia varten löytyy tulevaisuudessakin nykyaikainen pöytäkone, jossa ei vain tule olemaan mitään pelinäytönohjainta.

Ideana nyt siis sanoa, että monesti näitä vertaillaan vähän "huonosti" tai ajattelemattomasti antaen etua jommalle kummalla jo vertailun lähtökohdissa. Esimerkkinä vaikka tuo että konsolilla tv on "ilmainen" mutta pc:llä on pakko ostaa näyttö (mikä tosin usein ostetaankin mutta jota ei voi pitää oletuksena).
 
Viimeksi muokattu:
En ole asiantuntija mutta eihän tehot mihinkään nouse vaikka mikä tekoäly olisi. Mikäli tehoja mitataan tflopseissa, niin se on mitä on.

Vähän sama kuin jonkin koneen moottori. Siinä on hevosvoimia X määrä. Se, mihin se taas pystyy, on kiinni monesta muustakin asiasta, kuten vaikkapa jostain välityksistä sun muista.

En tiedä päteekö tuo vertaukseni kuinka hyvin tai yhtään mutta näin tuon asian näkisin. Tekoäly siis tuo näytölle sellaisen kuvan, johon ilman tekoälyä tarvittaisiin enemmän tflopseja. Itsessään tflopseja se ei kuitenkaan mihinkään tuo lisää, kuten annat ymmärtää viesteissäsi.

Näyttis ei siis ole suorituskyvyssä (eli tflopseissa) yhtään sen tehokkaampi mitä on, tekoäly saa vain ulostulon näyttämään siltä.

Ymmärrän silti pointtisi mutta halusin kirjoittaa tämän sen vuoksi, että tuntuu että tästä on jauhettu jokusen aikaa täällä niin olisi mahdollisesti hyvä puhua asioista oikeilla termeillä jne. jotta ei ainakaan sotkisi hommaa enempää.

Katselin itsekin DLSS2.0-videoita ja on kyllä sellainen systeemi että mieluusti ottaisi konsoleillekin vastaavan. Flopseja se ei sielläkään lisäisi mutta saisi ne pelit näyttämään kuin niitä pyöritettäisiin kovemmallakin raudalla.

Miksi muuten edes vertaat 2080ti:hin kun eikös siinäkin sitten ole olemassa se tekoäly, joka nostaa sitä varmaankin vastaavalla tavalla paremmaksi? Vai onko siinä joku raja, jonka yli ei pääse tai kun ulosanti on jo tietyssä pisteessä, niin tekoälystä ei saa näkyviä hyötyjä, vai miten tuo toimii?

Aiheesta toiseen, eli pc vs. konsolien hinta:

Tasaväkisen vertailun saa vain kun lähtee nollista. Tällöin ostajan täytyisi olla siis ostamassa ensimmäistä pelilaitettaan ja esim. tv ostetaan tai ollaan ostamatta kumman tahansa kanssa.

Lisäksi pc:ehen voi laittaa yleispöytäpc:n hinnan mukaan budjettiin jos sellaista käyttää ilman pelaamistakin, koska se toimittaa senkin virkaa mutta jos tarvitsee läppärin, niin sen hintaa ei voi lisätä pelipc:n hintaan jos sen tarvitsee erikseen. Peliläppäriä en ottaisi vertailuun ollenkaan mutta sekin vaihtoehto on ja tällöin voi sen yleisläppärin hinnan lisätä siihen, ellei tarvitse nimenomaan pientä/kevyttä läppäriä, joita peliläppärit harvemmin (koskaan?) ovat.

Jos siis tarvitsee joka tapauksessa myös yleiseen käyttöön koneen ja siitä olisi valmis maksamaan vaikkapa 500 euroa, niin se on ns. ilmainen lisä pelipc:n hintaan koska pelaamista ajatellen voi vain päivittää sitä olemassa olevaa tai hankittavaa perustietokonetta.

Jos otetaan vaikka täällä aiemmin ollut 1300 pelipc:n hinnaksi, niin "pelaamislisille" jäisi hintaa 800 euroa (kun siis tuo 500 euroa on pohjalla).

Ero olisi siis 800e vs 500/600e (mitä uudet konsolit ehkä on). Peleissä säästää ja jos paljon pelaa, niin pc on helposti se "parempi" vaihtoehto.
Lainausmerkit siksi, että itse valitsen silti konsolit vaikka tiedostan että pc voisi olla se loogisesti järkevämpi vaihtoehto. Lisäksi löytyy kaikki nykysukupolven laitteen, joiden hinnalla varmasti olisi saanut vaikka minkälaisen pc:n. Erityisesti kun on ihan ok pc, joka tarvitsisi vain pelinäytönohjaimen. PS4 + One X + Switch on maksaneet minulle yhteensä suunnilleen jotain 1000 euroa ja sillä saisi aikamoisen näytönohjaimen.

Pelaan kuitenkin mieluummin konsoleilla, vaikka niillä on vielä lisäksi live- ja psn-maksut. Molemmilla maksan niitä. Ei ehkä puhtaalla järjellä ajatellen ns. "mitään järkeä" mutta näin se vain on mennyt kohdallani. Jatkan myös tulevaisuudessa konsoleilla vaikka varmasti muita hommia varten löytyy tulevaisuudessakin nykyaikainen pöytäkone, jossa ei vain tule olemaan mitään pelinäytönohjainta.

Ideana nyt siis sanoa, että monesti näitä vertaillaan vähän "huonosti" tai ajattelemattomasti antaen etua jommalle kummalla jo vertailun lähtökohdissa. Esimerkkinä vaikka tuo että konsolilla tv on "ilmainen" mutta pc:llä on pakko ostaa näyttö (mikä tosin usein ostetaankin mutta jota ei voi pitää oletuksena).

Kuka tarvii jotakin 24 tuumaista monitoria, kun voi pelata 4k 55" g-sync telkulla?

Jos ymmärsit pointtia, nuo konsoleiden tehoa ilmaisevat teraflopsit ovat harhaanjohtavia. Ja ei, ei tule konsoleille tuo. Niissä on AMDn näyttikset. Se oli suurin virhe next-genissä.
 
Kuka tarvii jotakin 24 tuumaista monitoria, kun voi pelata 4k 55" g-sync telkulla?

Minä ainakin pelaan paljon mieluummin kaikki pc-pelini 24" 3D-monitoristani stereoskooppisena 3d:nä kuin 65" 4k-tv:stäni ilman 3d:tä. Itse asiassa Nvidian 3D Vision teki minulle sen, etten yksinkertaisesti voi enää pelata mitään polygon-pohjaisia pelejä 2d-näytöillä, sillä tuntuu kuin pelaisi toinen silmä kiinni. Immersio on aivan eri luokkaa, kun pelaat vaikkapa jotain Legend of Grimrockia ja synkkä luolasto avautuu eteesi aidon syvyysvaikutelman kanssa, tai Resident Evil 2 Remakea, kun poliisiaseman käytävillä laahustavat zombit näyttävät käsinkosketeltavilta. Meininki 3D Visionilla 1080p/60fps on aivan eri luokkaa, kuin konsolien 3d-kokeiluissa, jotka lähinnä aiheuttivat päänsärkyä. Isompaa näyttöä tarvittaessa käytän 32" 3D-TV:tä. Retro/pikselipelejä varten käytänkin sitten aitoa 17" crt-monitoria, nuo vanhemmat pelit kun tehtiin crt-näyttöjen vahvuuksia ajatellen.

Vaikka Nvidia ei itse enää tue 3D Visionia, niin sille löytyy satoja 3d-yhteisön fiksaamia pelejä, jopa tuoreitakin, kuten Jedi: Fallen Order, Borderlands 3 jne. Jotakuinkin minkä tahansa DirectX 11:sta käyttävän pelin voi saada toimimaan ja hieman vaivaa näkemällä opetella siistimään 3d-kuntoon (usein valot ja varjot saattavat olla rikki, mutta uusia pelejä korjataan edelleen suht aktiivisesti muutaman shaderhackerin toimesta, joskin heidän oman pelimakunsa mukaan). Sen lisäksi lähes kaikki DX9-pelit toimivat suorilta ja pienellä kikkailulla dgvoodoo2:n avulla saa esim. DX6-8-pelit toimimaan 3d:nä. Minulla on koneellani jopa ensimmäisestä Ultima Underworldista toimiva 3d-versio ja GZDoomin avulla olen pelannut kahta ensimmäistä Doomia 3d:nä.

Itse en hirveästi välitä uudemmista peleistä, eikä ole tarvettakaan, kun Steamin ja GOG:in backlog on aivan järjetön ja tosiaan retroja lukuunottamatta olen saanut ehkä 98% kokeilemistani peleistäni toimimaan 3d:nä - lisäksi olen oppinut vuosien saatossa kikkoja, joilla olen saanut aiemmin toimimattomat pelit käynnistymään 3d:nä. Joku 4k tai RTX eivät kiinnosta pätkääkään 3D Visionin vuoksi, vaikka laitteistoa löytyy tukemaan noita molempia (korttina RTX 2070 ja tosiaan 65" 4k-TV). Ja voin vakuuttaa, etten ole ainoa.

Vaikka konsoleita edelleen löytyykin ihan nykygeniin asti, en oikeastaan pelaa pc:n lisäksi kuin Dreamcastilla ja satunnaisesti Wii U:lla moninpelejä perheen kanssa, joskus matkoilla 3DS:llä, mutta äärimmäisen harvoin.

Esim. täällä voi tutustua fiksattujen pelien tarjontaan: http://helixmod.blogspot.com/
 
Hei, tässä tarvitsisi apua. Elikkä mietin onko järkevää yhdistää peli-pc ja tv? Mietin kuinka suuresta operaatiosta on kyse. Minulla on LG OLED C9 65" tuumaa ja HDMI-piuha. Ilmeisesti tv:stä täytyy tehdä jotakin säätöjä, jotta kuva on sulavaa.

Jos homma on liian haastavaa, siis PC + TV + langatonohjain jne. niin luultavasti tulen myymään pc:n ja siirtymään vain PS5 käyttäjäksi juurikin tuon helppouden vuoksi. Se mitä kuitenkin menettäisin tässä kaupassa olisi sellaiset pelit, joita Steamissa kuten vaikkapa kiinnostava: Hades
 
Hei, tässä tarvitsisi apua. Elikkä mietin onko järkevää yhdistää peli-pc ja tv? Mietin kuinka suuresta operaatiosta on kyse. Minulla on LG OLED C9 65" tuumaa ja HDMI-piuha. Ilmeisesti tv:stä täytyy tehdä jotakin säätöjä, jotta kuva on sulavaa.

Jos homma on liian haastavaa, siis PC + TV + langatonohjain jne. niin luultavasti tulen myymään pc:n ja siirtymään vain PS5 käyttäjäksi juurikin tuon helppouden vuoksi. Se mitä kuitenkin menettäisin tässä kaupassa olisi sellaiset pelit, joita Steamissa kuten vaikkapa kiinnostava: Hades

PC liittyy televisioon kätevästi HDMI-piuhan avulla. Tv:ssä pitäisi olla game/peli -tila, joka laittaa kaikki turhat "kuvanparannus"-asetukset pois päältä - mikäli sellaista ei ole, niin sitten itse täytyy asetuksista käydä laittamassa kaikki tru motion, superresoluutio, yms. turhakkeet (tru motion on nykytelevisioiden pahin vitsaus, mikä pitäisi aina ottaa ensimmäisenä pois käytöstä, etenkin jos haluaa nauttia elokuvista sellaisena kuin kuuluukin).

Mikäli käytät Xbox Onen tai PS4:n ohjaimia, niin tarvitset jonkinlaisen blu tooth -vastaanottimen, joka mahdollistaa langattoman yhteyden. Xboxin ohjaimille myydään ihan virallista usb-donglea, mutta omakohtaisesta kokemuksesta tiedän, että 3rd party -vastaanottimet toimivat myös.
 
Okei kiitoksia, nyt ongelmana vielä se että äänet tulevat PC pöntöstä? Eivät tv:stä.

Surffaaminen toimii todella hienosti 65" tuuman koossa ja hiiren kursori on nopea. CIV6 näyttää myös uskomattomalta ja on täysin pelattava.
 
PC liittyy televisioon kätevästi HDMI-piuhan avulla. Tv:ssä pitäisi olla game/peli -tila, joka laittaa kaikki turhat "kuvanparannus"-asetukset pois päältä - mikäli sellaista ei ole, niin sitten itse täytyy asetuksista käydä laittamassa kaikki tru motion, superresoluutio, yms. turhakkeet (tru motion on nykytelevisioiden pahin vitsaus, mikä pitäisi aina ottaa ensimmäisenä pois käytöstä, etenkin jos haluaa nauttia elokuvista sellaisena kuin kuuluukin).

Mikäli käytät Xbox Onen tai PS4:n ohjaimia, niin tarvitset jonkinlaisen blu tooth -vastaanottimen, joka mahdollistaa langattoman yhteyden. Xboxin ohjaimille myydään ihan virallista usb-donglea, mutta omakohtaisesta kokemuksesta tiedän, että 3rd party -vastaanottimet toimivat myös.

Tietääkseni kaikki Xbox -ohjaimet, jotka tukevat bluetoothia yhdistyvät automaattisesti Windows-tietokoneeseen ottamalla käyttöön bluetooth -asetuksista ohjaimen. Tälläkin hetkellä käytän Xbox Elite 2 -ohjainta langattomasti tietokoneella ilman mitään vastaanottimia tai johtoja. :)
 
Hei, tässä tarvitsisi apua. Elikkä mietin onko järkevää yhdistää peli-pc ja tv? Mietin kuinka suuresta operaatiosta on kyse. Minulla on LG OLED C9 65" tuumaa ja HDMI-piuha. Ilmeisesti tv:stä täytyy tehdä jotakin säätöjä, jotta kuva on sulavaa.

Jos homma on liian haastavaa, siis PC + TV + langatonohjain jne. niin luultavasti tulen myymään pc:n ja siirtymään vain PS5 käyttäjäksi juurikin tuon helppouden vuoksi. Se mitä kuitenkin menettäisin tässä kaupassa olisi sellaiset pelit, joita Steamissa kuten vaikkapa kiinnostava: Hades
Älä ihmeessä myy pctä. Sulla on g-sync telkku.
 
Tietääkseni kaikki Xbox -ohjaimet, jotka tukevat bluetoothia yhdistyvät automaattisesti Windows-tietokoneeseen ottamalla käyttöön bluetooth -asetuksista ohjaimen. Tälläkin hetkellä käytän Xbox Elite 2 -ohjainta langattomasti tietokoneella ilman mitään vastaanottimia tai johtoja. :)
No tämähän riippuu pitkälti siitä onko emolevyssä bluetooth -vastaanotin, kaikissa ei ole.
 
Ja voin nyt omasta kokemuksesta sanoa, että perus 10e BT usb palikka on aiheuttanut ongelmia. Ohjain toimi noin sekunnin lagilla, kunnes älysin siirtää jatkojohdolla noin metrin päähän koneesta.

Pojalla läppärissä sisäänrakennettu BT ja 4-5 kertaa viikossa joutuu parittamaan uusiksi kun vain lakkaa toimimasta ja välillä myös lykkää värinät täysille ja jäätyy siihen.

Ostin MS:n usb palikan ja ongelmat loppui siihen.
Ohjain 55e, usb palikka 30e. Ja ohjain jossa palikka olisi ollut mukana ois ollut 59e....ei ota päähän ei.
 
Tarkoitus on siirtää tietokone osaksi television kautta tapahtuvaa pelaamista. Liikkeelle lähden PS5, ja jos menee ilmiöksi niin sitten myös PC:llä.

Olisi kiinnostava tietää hankitko PS5 yksinoikeuspelien vuoksi? Koska eikö PC:llä tuo Cyberpunk esim. ole TV:n kautta parempi? Niinkuin frame per seconds, yksityiskohtien ja asetusten säätäminen?

Tietääkseni kaikki Xbox -ohjaimet, jotka tukevat bluetoothia yhdistyvät automaattisesti Windows-tietokoneeseen ottamalla käyttöön bluetooth -asetuksista ohjaimen. Tälläkin hetkellä käytän Xbox Elite 2 -ohjainta langattomasti tietokoneella ilman mitään vastaanottimia tai johtoja. :)

No tämähän riippuu pitkälti siitä onko emolevyssä bluetooth -vastaanotin, kaikissa ei ole.

No... nyt onkin sellainen tilanne että täytyy selvittää mikä kovalevyni on ja onko siinä bluetooth yhteys. Itse rakentama pönttö, mutta olen todellinen noviisi näissä.

Älä ihmeessä myy pctä. Sulla on g-sync telkku.

Kiitos sanoista.

Empä olisi ikinä uskonut kuinka hienoilta voivat CIV6 ja Hearthstone näyttää ja kuulostaa 120Hz / 1440p alla olevassa kokoonpanossa:

kuva: LG OLED C9 65
äänet: KEF LSX

Tietokoneesta menee HDMI teeveeseen ja teeveestä optinen piuha kaiuttimiin. Netti on valokuitua, 100 megaa, 5 Ghz. Tulevaisuudessa täytynee aidosti harkita uuden pöntön kasaamista, jossa näyttis tukee kaikkia noita: G-Sync, 4K, HDR, RayTracing, 120 Hz, HDMI 2.1, jne.

Jos kerta jo tuolla 1440p tarkkuudella ja 120 Hz virkistystaajudella meno näyttää noin uskomattomalta. Siis pelkästään värimaailma jossain Hearthstonessa ja ääniefektien laatu ja tarkkuus. KEF LSX on sellainen jota täälläkin suosittelen. Ei tarvita erillistä subbaria. Siis en ole ennen edes tajunnut kuinka rikas äänimaaima peleissä on.

Civissä sitten kun tapasin ensi kertaa Spartan johtajan 65" tuuman koossa. Huh huijaa mitä yksityiskohtien määrää. Tosiaan tuollainen langatonohjain hankittava. Olisi hienoa jos ei tarvitsisi hankkia erillistä vastaanotinta. Pahasti näyttää siltä että PC kodinviihdekeskuksena on ihan mahdollinen juttu. Ai että... tästä tulee nyt todella vaikeaa perustella PS5 konsolin hankintaa.

Sängyllä lepäilin ja pelailin yöhön asti tuota Hearthstonea. Se mitä tuo suuri tv:n kuva-ala tekee siinä noin 2 metrin päässä. Kuinka tarkkaa kaikki on. Musta tosiaan on mustaa. Valkoinen valkoista. Se tekee valtavasti yleis tunnelmalle. Voin aidosti todeta että kun minulla on 1440p / IPS / 27" / G-Sync / Asus-pelinäyttö, niin ei se ole lainkaan sama asia. Hämmentävää...

 
Viimeksi muokattu:
Star-Lord, mitä muuta koneesi sisältää? Mikä CPU/GPU?

Siis koneeni on onneton raakile, jos puhutaan 4K / 120 fps pelaamisesta. Minusta koko pönttö on uudistettava. Joku täällä sanoi että kannattaa hankkia tuo peliohjaimen vastaanotin, niin täytyy samassa selvittää mikä olisi hyvä emolevy, jossa mukana niin vahva bluetooth että sellaista ei tarvitsisi.

Näyttiksen pitää myös tukea: HDMI 2.1, säteenseuranta, HDR, olla niin tehokas että PC pysyy hiljaisena. Voisiko tavoite olla jopa tuollainen 4K 120fps pelaaminen. Hintalappu vain hirvittää. Toisaalta voisin hankkia PS5 ja sitten tietokoneen kautta + tv, pelata näitä kevyempiä pelejä, mutta mitäköhän tuo next gen pelaaminen maksaa pc:llä?

Ei haittaisi vaikka koneessa olisi sitten nestejäähdytystä ja sellaista heinoutta, pientä kokoa että uskaltaisi laittaa vaikka työpöydälle. Joku rauhallinen ledi tunnelma valaistukseksi.

huom.

Valitsin muuten tv:stä profiilin: "GAME" siinä tietokoneen Steam valikko näyttää hitusen sinertävältä ja kuva muutenkin, mutta kun menee peliin niin huh mikä värimaailma. Eli sillä olen mennyt toistaiseksi. Ottaa mielestäni lähes kaikki kuvanmuokkaus tekniikat pois käytöstä.
 
Siis koneeni on onneton raakile, jos puhutaan 4K / 120 fps pelaamisesta. Minusta koko pönttö on uudistettava. Joku täällä sanoi että kannattaa hankkia tuo peliohjaimen vastaanotin, niin täytyy samassa selvittää mikä olisi hyvä emolevy, jossa mukana niin vahva bluetooth että sellaista ei tarvitsisi.

Näyttiksen pitää myös tukea: HDMI 2.1, säteenseuranta, HDR, olla niin tehokas että PC pysyy hiljaisena. Voisiko tavoite olla jopa tuollainen 4K 120fps pelaaminen. Hintalappu vain hirvittää. Toisaalta voisin hankkia PS5 ja sitten tietokoneen kautta + tv, pelata näitä kevyempiä pelejä, mutta mitäköhän tuo next gen pelaaminen maksaa pc:llä?

Ei haittaisi vaikka koneessa olisi sitten nestejäähdytystä ja sellaista heinoutta, pientä kokoa että uskaltaisi laittaa vaikka työpöydälle. Joku rauhallinen ledi tunnelma valaistukseksi.

huom.

Valitsin muuten tv:stä profiilin: "GAME" siinä tietokoneen Steam valikko näyttää hitusen sinertävältä ja kuva muutenkin, mutta kun menee peliin niin huh mikä värimaailma. Eli sillä olen mennyt toistaiseksi. Ottaa mielestäni lähes kaikki kuvanmuokkaus tekniikat pois käytöstä.
Olkoonkin raakile, mutta mikä CPU/GPU/Emolevy siinä on?
 
Ylös Bottom