P
Poistettu jäsen 6395
Guest
Mulla ainakin yhdistyy xbox one scorpio edition ohjain bluetooth. asus peli läppäri käytössä. Ohjainta on kyllä kätevä käyttää jos pelaa steam jotain.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Voisiko tavoite olla jopa tuollainen 4K 120fps pelaaminen. Hintalappu vain hirvittää. Toisaalta voisin hankkia PS5 ja sitten tietokoneen kautta + tv, pelata näitä kevyempiä pelejä, mutta mitäköhän tuo next gen pelaaminen maksaa pc:llä?
Vaatii kyllä ihan parasta mitä kaupassa on että saa 120fps ja 4K, eli kalliiksi tulee. Eikä taida vielä olla edes niin nopeaa rautaa saatavilla, vähän kevyemmät pelit voi tosin pyöriä. Tukeeko tuo telkkari muuten 120hz?
HDMI 2.1:tä käyttävät televisiot (kuten nuo LG:n 2019/2020-vuosimallin OLEDit) tukevat 120 hertsiä ihan 4K-tarkkuudellakin. Tällä hetkellä ei tosin edes ole sellaista PC-näytönohjaintakaan, joka tuollaista signaalia sille pystyisi tuuttaamaan, eli se HDMI 2.1 pitää saada myös sinne GPU:n päähän jossain vaiheessa.Tukeeko nuo 120hz töllöt 4k resollakin 120hz? Jostain joskus noita kattelin ni monet tiputti hertsejä kun reso nousi 1440->4k.
Nyt hieman mietityttääkin se asetelma. Millä hinnalla saan Cyberpunk 2077 toimimaan 4K:na ja 60fps? Onko PS5 4K & 30fps sittenkin se parempi, edullisempi tie? Koska jos suht hyvällä hinnalla voin hankkia sellaista rautaa joka Night Citya pyörittäisi niin en aio PS5 konsolia hankkia.
Joo eli se tyssäs sillon sit just tuohon kun niitä katsoin. Muistelin hdmi:hin liittyvän mut olikin näyttisten ongelma, eikä tv.HDMI 2.1:tä käyttävät televisiot (kuten nuo LG:n 2019/2020-vuosimallin OLEDit) tukevat 120 hertsiä ihan 4K-tarkkuudellakin. Tällä hetkellä ei tosin edes ole sellaista PC-näytönohjaintakaan, joka tuollaista signaalia sille pystyisi tuuttaamaan, eli se HDMI 2.1 pitää saada myös sinne GPU:n päähän jossain vaiheessa.
PS5:ssä ja XSX:ssä HDMI 2.1 on mukana ihan out-of-the-box, mutta eri asia sitten, moniko konsolipeli oikeasti on 4K@120 Hz.
Jaahas, empä olisi koskaan uskonut kirjoittavani näin. Nyt nimittäin näyttää siltä että "paras" tapa pelata on tietokoneen yhdistäminen LG: OLED TV:n kanssa.
Edut:
+ valtava pelivalikoima (kaikki peligenret)
+ 48-88" tuuman kuva
+ HDR (värimaailma)
+ 120 Hz
+ 4K
+ VRR
+ HDMI 2.1
+ OLED (musta, valkoinen)
+ säteenseuranta
Pääset pelaamaan esim. tulevaa Cyberpunkkia 4K:na ja vaikkapa sulavasti 60 kuvaa sekunnissa. Nyt verrattuna esim. konsoleihin voit vaihtaa lennosta Hearthstoneen tai Civilizationiin. Elikkä pelikirjaston laajuus on aivan käsittämätön. Sitten kylkeen indie-pelejä, vaikkapa Huntdown, The Ascent, Hades... tasohyppelyistä twin stick shootereihin. Korttipeleistä strategiapeleihin.
Uskomattoman typerää minulta, mutta tuossa vieressä on seisonut LG:n OLED65C9 tv ja siinä kiinni KEF LSX -kaiuttimet. Kunnes eräänä päivänä jotkut fiksut kaverit täällä foorumilla kertoivat kuinka helppoa siihen on laittaa pc pönttö kiinni pelkällä HDMI-piuhalla.
Se mitä olen aikaisemmin tehnyt väärin (kun olen noviisi) niin olen yrittänyt peilata pc näytön kuvaa teeveeseen ja sitten kauhistellut kuinka huonosti kaikki toimii. Nyt kun avaan tv:n niin tietokoneen työpöytä näkymä tulee siihen. Voin surffata, pelata, laittaa vaikka Spotifyn taustalle soimaan. Hiiri on responsiivinen ja pelikuva sulavaa.
Nyt hieman mietityttääkin se asetelma. Millä hinnalla saan Cyberpunk 2077 toimimaan 4K:na ja 60fps? Onko PS5 4K & 30fps sittenkin se parempi, edullisempi tie? Koska jos suht hyvällä hinnalla voin hankkia sellaista rautaa joka Night Citya pyörittäisi niin en aio PS5 konsolia hankkia.
Halo: Infinite kyllä kiinnostaisi, mutta salaa toivon että se aikanaan julkaistaisiin PC:lle. PS5 kohdalla en tiedä sellaista yksinoikeuspeliä minkä vuoksi konsoli kannattaa hankkia. Tämä ei ole provo, mutta onko tosiaan niin että pelaamisen tulevaisuus on kustomoidut (esim. nestejäähdytys, ledit, pieni koppa) pc:t ... yhdistettynä jätti OLED teeveiden kanssa.
Voit valita langattomien, näppis + hiiri ja peliohjaimen, yhtä helppoa kuin konsolin kanssa. Elikkä toisaalta PC pelaaminen on mennyt lähemmäksi konsoleiden mukavuutta, mutta tehot säilyvät. Konsolit sen sijaan ovat menneet lähemmäksi PeeCeeTä, mutta tehot uupuvat (30fps) eikä valikoimaan kuulu MOBA- Strategia- korttipeli- jne. genrejä.
Jos sitten vielä lisätään suolaa haavoille tämän rähinän jäljiltä, niin onko nykyinen konsolisukupolvi myös viimeinen? Saammeko pian vain yhden pelialustan... sanon vain loppuun että PC + OLED TV on mullistava kokemus. Jotain tuo näytön suuruus tekee kuvan pysyessä tarkkana. Värimaailma on niin tunnelmallinen että mennään melkein jo elokuvista ohi joidenkin pelien kohdalla.
Varmaan tässä vaiheessa kannattaa vielä kipata jääpalapussukka kuumana käyviin ostohousuihin, ja odotella hetki. Syssymmällä julkistetaan Nvidian uudet RTX 3000 sarjan kortit, ja ottaen huomioon Cyberpunkin yhteistyö Nvidian kanssa, pitäisin yllättävänä jos ei marraskuussa ole peli bundlattuna uusien korttien kylkeen. Ja siitä suorituskyvystäkin ollaan viisaampia lähempänä julkaisua.
Mitä otsikon aiheeseen tulee, niin itse on tullut nyt jo tovi pelailtua tykin kautta, PS4 ja PC molemmat kiinni. Ei ole kyllä mitään hinkua siirtyä takaisin pienempiin ruutuihin. Gog Galaxy 2.0 lisäsi käyttömukavuutta entisestään, niin että näkee näppärästi koko PC-pelikirjaston yhdestä paikkaa, eikä tarvitse pelattavaa miettiessä enää montaa ohjelmaa erikseen klikkailla auki.
Mä olen kyllä hyvin vahvasti eri mieltä asiasta. Tosin itse vain pelaan. Surffaan tuhat kertaa mielummin kännykällä, kuin tv:llä. Mutta se ero pelaamisessa on todella iso konsolin hyväksi. Mutta ne plussat on silti niin isot, että itse kyllä sen vaivan näen.Jahas, Kilpikonna on tullut takas vouhottaan.
Mitä tulee tuohon vaivattomuuteen niin kyllähän konsoleilla on edelleen etu, mutta se on häviävän pieni etu siihen nähden miten helppoa PCllä taas kaikki muut asiat kuten netissä surffaaminen on.
Mä olen kyllä hyvin vahvasti eri mieltä asiasta. Tosin itse vain pelaan. Surffaan tuhat kertaa mielummin kännykällä, kuin tv:llä. Mutta se ero pelaamisessa on todella iso konsolin hyväksi. Mutta ne plussat on silti niin isot, että itse kyllä sen vaivan näen.
Erittäin hyvä kirjoitus, kiitos tästä.
Osaatko hitusen kertoa tuosta Gog Galaxy 2.0 "applikaatiosta"? Olen nyt rakentamassa PC:stä kodin viihdekeskusta. Elikkä varmaankin tarvitsen tuon HDMI 2.1 piuhan ja aikanaan Nvidian näyttiksen. Nyt tosiaan raakile:
Näytönohjain: EVGA GeForce GTX 1070
... käytössä. Mutta luonnollisesti hintalappuun tulee sitten mukaan uudet prossut ja emolevyt, joten varmaan myyn vanhan pöntön ja hankin uuden tehokkaamman tilalle. Pahasti näyttää siltä etten tarvitse PS5 konsolia yhtään mihinkään jos pc:llä pelaaminen näin helppoa. Tämä peliohjain myös järkevä luulisin:
Tuotteen Microsoft Xbox One Controller + Wireless Adapter for Windows 10 -peliohjain, musta, PC / Xbox One arvostelut
Verkkokauppa.com - todennäköisesti aina halvempi!www.verkkokauppa.com
Star-Lord, nyt sieltä kilven alta pois ja kerrot mikä se sinun PC-setup tällä hetkellä on?
Kyllä mulla gog2.0 on julkaisusta asti ollut. Tiputtelee jatkuvasti pois yhteyksiä, eikä ole kaikkia alustoja. Eikä se poista ongelmaa sen suhteen miten eri pelit toimii eri tavalla eri ajureilla ja joka pelissä joudut säätämään grafiikat jne just omaan koneeseen sopivaksi. Samoin multiplattaripeli saattaa olla ilman ohjaintukea pc:llä, vaikka konsoleilta se löytyy jne.Täällä asennetaan Gog Galaxy 2.0. Minulla on 1 pelinäkymä, jossa kaikki pelit. Nyt voin sitten jokaiseen pelikuvakkeeseen laittaa haluamani kannen. Tämä ohjelma aukeaa kun avaan pc:n. Näkymä on todella tyylikäs ja äärimmäisen selkeä. Otin pois kaveri näkymän oikealta ja store linkin vasemmalta.
Jos PC pelaaminen on tänä päivänä näin saumattoman helppoa niin kyllä tämä sukupolvi tulee jäämään viimeiseksi niin pleikalla kuin boxsilla. Se on ihan päivän selvää. Digitaalisen sisällön ostaminen, käyttö, jne. huikeaa. Kiitos sille foorumistille joka tätä palvelua suositteli, Yhdistin hetkessä kaikki: Steam, Battle.net ja Origin pelit tähän yhteen näkymään. Steamin käyttöliittymää en ole koskaan sietänyt, enää ei ilmeisesti tarvitsekkaan.
Kyllä mulla gog2.0 on julkaisusta asti ollut. Tiputtelee jatkuvasti pois yhteyksiä, eikä ole kaikkia alustoja. Eikä se poista ongelmaa sen suhteen miten eri pelit toimii eri tavalla eri ajureilla ja joka pelissä joudut säätämään grafiikat jne just omaan koneeseen sopivaksi. Samoin multiplattaripeli saattaa olla ilman ohjaintukea pc:llä, vaikka konsoleilta se löytyy jne.
Konsolilla peli käyntiin ja pelaat, ei koskaan mitään muuta.
CIV6:n kohdalla valitsen pelin konsolin valikosta ja painan nappia. The Ascentin kohdalla ajattelin tehdä ihan samanlailla kunhan se tämän vuoden loppuun mennessä Xboxille julkaistaan. Hearthstonea olen pyöritellyt aina enemmän mobiililaitteilla kuin koneella. Hadesta en saa käyntiin muuten kuin PC:llä, siinä olet oikeassa.Kyllä, mutta miten käynistät: HearthStone, CIV6, The Ascent, Hades, jne.
CIV6:n kohdalla valitsen pelin konsolin valikosta ja painan nappia. The Ascentin kohdalla ajattelin tehdä ihan samanlailla kunhan se tämän vuoden loppuun mennessä Xboxille julkaistaan. Hearthstonea olen pyöritellyt aina enemmän mobiililaitteilla kuin koneella. Hadesta en saa käyntiin muuten kuin PC:llä, siinä olet oikeassa.