Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Hienosti saatiin rinta rinnan ajeltua siinä puolivälissä kisaa, suomiporukalla on kyllä hienoa ajella!

Eilen ku sakittoa testattiin, niin keskeytin ja en silti päässyt katsomaan muiden kisaa. Oli lukko monitorissa.

Sunnuntaina monitoroin ainakin lopun kisan keskeytyksen jälkeen. En tiedä sitten bugittaako se vaan sit joskus.

https://www.youtube.com/watch?v=DdXE9TEn1ZU Tässä vielä pitkä pätkä toisen kisan kärkitaistoa. 4 minuutin jälkeen nousen yhden kierroksen aikana sijalta 9 -> 3

Kun nyt oot videomatskua laittanu nii katoppa 7.40-7.50. Oli sen verran räikeä pökkäsy että herrasmies antaisi sijoituksen takas, vai mitä muut on mieltä? Se vaan että tuo saattoi maksaa mulle jopa kisan voiton. Enkä nyt vaadi mitään kurinpitotoimia, kunhan jatkossa hoidetaan ohitukset reilusti.
Olis muuten kiva nähä mitä masan ja simon välillä sattui tokassa kisassa . Simon järkyttävä voittoputki katkesi hiukka harmillisesti kolariin, saas nähä kuka sen pystyy pieksemään ajamalla .

Kun nyt oot videomatskua laittanu nii katoppa 7.40-7.50. Oli sen verran räikeä pökkäsy että herrasmies antaisi sijoituksen takas, vai mitä muut on mieltä? Se vaan että tuo saattoi maksaa mulle jopa kisan voiton. Enkä nyt vaadi mitään kurinpitotoimia, kunhan jatkossa hoidetaan ohitukset reilusti.

Hyvä pointti. Jarrutus selkeästi myöhässä ja konttiin tulee, ei siinä mitään. Ei mikään tahallinen teko, vaan arviointi virhe, mutta noissa tosiaan täytyy päästää toinen edelle, vaikka sitten takaa tulisi muita ohi ja oma kisa menee myös pilalle.

edit: Rangaistaan tästä formulaliigaa 3sek aikasakolla. Rangaistus on nimellinen, sillä senkin jälkeen Formulaliiga pitää vitos sijan 0,06 sek erolla. Pointtina kuitenkin se, että Formulaliiga ollut nyt muutamassa onnettomuudessa mukana, joten nyt täytyy alkaa ottamaan toisten perässä ajaessa todella varovaisesti. Vaikka onkin vahinko, on päälle ajava aina syyllinen. Juuri tuon varovaisuuden takia itsellä esim on isoja vaikeuksia ohitella ketään, kun koitan pitää huolen, ettei osu...siltin osuu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Olis muuten kiva nähä mitä masan ja simon välillä sattui tokassa kisassa . Simon järkyttävä voittoputki katkesi hiukka harmillisesti kolariin, saas nähä kuka sen pystyy pieksemään ajamalla .
Toihan oli mun mielestäni törkeä ohitus..olit jo selvästi kääntänyt ja eiku kylkeen vain. Vähintä mitä tos ois pitäny tehä..löysätä ja antaa sun pitää sijotuksen.

No niin, tässä kisan tulokset ja pistetilanne. Pahoittelut että kesti, ei vain pystynyt enää illalla venymään kun herätys oli ennen kuutta.

Kilpailun tulokset:
Huomioikaa, että 12 kuljettajaa oli 1:00:xxx ajan sisällä toisissa aika-ajoissa, eli sarja on tasoittunut todella paljon!!!

Pistetilanne:

ps: Mulla peli ilmeisesti bugas, koska näytti esim masan toiseen voittajaksi, thuhon näytti viimeiseksi jne. Eli jos siellä nyt on virheitä, niin korjataan. Nyt laitettu sen perusteella, mitä lobbyssä ja tässä ketjussa kuulin muutoksia, tuloslistaan verrattuna.

Toihan oli mun mielestäni törkeä ohitus..olit jo selvästi kääntänyt ja eiku kylkeen vain. Vähintä mitä tos ois pitäny tehä..löysätä ja antaa sun pitää sijotuksen.

Jeps samaa mieltä siis todella tökerö ohitus. Ei tuolla radalla tolta takamatkalta tuohon mutkaan ole mitään realistista mahdollisuutta ohittaa tuolla tavalla. Lisäksi siinä reilun kahden minuutin kohdalla videota formulaliiga pilas mun kisan. Menin vähän leveeks, mutta formulaliiga ei ollut kuin puoli autoa edellä ja kävi kääntämään minua kohti ja sehän sit osu ja minä olin seinässä sen jälkeen. En osannu odottaa tuollaista manooveriä plus, että se oli jo lähellä periaatteessa radalta ulospakottaminen, formulaliigalla olis ollu siellä rataa, vaikka monta metriä, mutta mulla oli seinä siinä aika lähellä. Formulaliiga ois muutenkin päässy ohi ja ollu 1 mutkaan sisälinjalla joten aivan tarpeeton toisen kiilaus. Loppukisa mulla meni sit taistelleen , kun autosta meni jousitus hiukan rikki ja lopulta edes pari pistettä, kun muut kolaroi edessä.

Eka kisa oli ihan tervanjountia, kun auto oli kisatilanteeseen aivan liian yliohjaava ja auto lähti kokoajan yliohjaamaan jarrutuksissa ja mutkissa. Joku ajoi oliko se nyt ekan vai tokan kiekan vikassa mutkassa mun autoon päin ja siitä tuli sit melkonen ketjukolari, kun tämän auto "liimautui" mun autoon ja siinä tuli joku muukin päin ja sitten lopulta multa lähti auto käsistä ja liuin jonkun toisen eteen. Tämän jälkeenlLopulta sain pidettyä lähes koko kisan Thutoa takanani. Ainoastaan kerran hän pääsi edelle, kun failasin ykkösmutkan, mutta pääsin takaisin ohi seuraavassa jarrutuksessa, kun thutolla meni jarrutus pitkäksi.

Ja toi Sakitto vaikutti ihan hyvältä radalta. Tosin eka testikisa päätty siihen monttuun, kun osuin johonkin, joka oli mokannut sen mutkan ja osuttuani spinnasin keskelle tietä ja joku tuli päin ja diskaus. Toinen kisa meni sitten puol kiekkaa kunnes formulaliiga jälleen osui ja tuli nurmikolta lähes täysin vaakasuoraan takaisin radalle ja suoraan eteen kiilaus. Osuin siihen sitten ja auto otti hiukan osumaa ja seuraavalla suoralla sitten taas osuma formulaliigaan, kun auton ohjattavuus ei ollut ehjä niin lähti suoralla jakamaan.
Ei mitään henk. kohtaista formulaliigaa vastaan, mutta hiukka näyttää siltä, että turhan agressiivista ajoa ja toi testikisan kiilaus oli kyllä niin törkeä, että ei mitään rajaa. No onneks oli vaan testikisa, mutta ei kiitos tuommoisia enään jatkossa. Ajovirheet on asia erikseen (ja niitä sattuu milloin kenellekin :D ), mutta tarpeettomat toisten kiilaukset ei.

Mutta joo tästä kohti ens viikon kisaa. Tällä kertaa pitää kyllä saada säädöt autoon aikaisemmin kohdilleen, kun nyt auto ei käyttäytynyt tarpeeksi hyvin ja aika loppui kesken säätämiselle.

Jeps samaa mieltä siis todella tökerö ohitus. Ei tuolla radalla tolta takamatkalta tuohon mutkaan ole mitään realistista mahdollisuutta ohittaa tuolla tavalla. Lisäksi siinä reilun kahden minuutin kohdalla videota formulaliiga pilas mun kisan. Menin vähän leveeks, mutta formulaliiga ei ollut kuin puoli autoa edellä ja kävi kääntämään minua kohti ja sehän sit osu ja minä olin seinässä sen jälkeen. En osannu odottaa tuollaista manooveriä plus, että se oli jo lähellä periaatteessa radalta ulospakottaminen, formulaliigalla olis ollu siellä rataa, vaikka monta metriä, mutta mulla oli seinä siinä aika lähellä.
Taitaa vähän nyt kokemattomuus paistaa läpi, selkeästi tuossakin tuntui "unohtaneen" et siellä oli just auto ja ajoi vain omaa linjaansa. Täytyy pitää sisä/ulkolinja niin kauan, että näkyy koko auto peileissä, muutoin käy just noita.

Jeps samaa mieltä siis todella tökerö ohitus. Ei tuolla radalla tolta takamatkalta tuohon mutkaan ole mitään realistista mahdollisuutta ohittaa tuolla tavalla. Lisäksi siinä reilun kahden minuutin kohdalla videota formulaliiga pilas mun kisan. Menin vähän leveeks, mutta formulaliiga ei ollut kuin puoli autoa edellä ja kävi kääntämään minua kohti ja sehän sit osu ja minä olin seinässä sen jälkeen. En osannu odottaa tuollaista manooveriä plus, että se oli jo lähellä periaatteessa radalta ulospakottaminen, formulaliigalla olis ollu siellä rataa, vaikka monta metriä, mutta mulla oli seinä siinä aika lähellä. Formulaliiga ois muutenkin päässy ohi ja ollu 1 mutkaan sisälinjalla joten aivan tarpeeton toisen kiilaus. Loppukisa mulla meni sit taistelleen , kun autosta meni jousitus hiukan rikki ja lopulta edes pari pistettä, kun muut kolaroi edessä

Myönnetään ja en kovin ylpeänä jatkanut matkaa. Olisin toki derekin tajunnut heti päästää ohitte, mutta olin niin keskittynyt pitämään finbaekin takana että en tiedä olisiko pitänyt pysähtyä muutamaksi sekunniksi vai jatkaa matkaa. My mistake ja ihan hyvä että näitä käydään jälkikäteen täällä läpitte niin voidaan jakaa oikeutta.

Tuo mun ja henkan yhteenotto meni iteltä täysin ohitse. En edes asiaa noteerannut ennen kuin nyt mainitsit. En tuntenut ainakaan että oltaisiin osuttu.

Myönnetään ja en kovin ylpeänä jatkanut matkaa. Olisin toki derekin tajunnut heti päästää ohitte, mutta olin niin keskittynyt pitämään finbaekin takana että en tiedä olisiko pitänyt pysähtyä muutamaksi sekunniksi vai jatkaa matkaa. My mistake ja ihan hyvä että näitä käydään jälkikäteen täällä läpitte niin voidaan jakaa oikeutta.

Tuo mun ja henkan yhteenotto meni iteltä täysin ohitse. En edes asiaa noteerannut ennen kuin nyt mainitsit. En tuntenut ainakaan että oltaisiin osuttu.
Ei nyt pysähtyä tarvi..kuhan nostaa kaasun ja odottaa ett "väärin kohdeltu" pääsee sun edelle. Toki tos tapauksessa Finba ois mennyt menojaan. Formulaliiga tietää itekki toimineensa väärin uskon ett jatkos toimii toisin tommosissa tapauksissa. Mielestäni ei tarvi antaa mitään rankkua tästä kisasta,vaik tuomittava teko tuo oli ja Derekkikään ei halua mitään rangaistuksia.Tällä radalla agressiivisuus korostuu ku kapee rata. Ei muuta kuin iloisin mielin kohti seuraavia kisoja.:)

Ei nyt pysähtyä tarvi..kuhan nostaa kaasun ja odottaa ett "väärin kohdeltu" pääsee sun edelle. Toki tos tapauksessa Finba ois mennyt menojaan. Formulaliiga tietää itekki toimineensa väärin uskon ett jatkos toimii toisin tommosissa tapauksissa. Mielestäni ei tarvi antaa mitään rankkua tästä kisasta,vaik tuomittava teko tuo oli ja Derekkikään ei halua mitään rangaistuksia.Tällä radalla agressiivisuus korostuu ku kapee rata. Ei muuta kuin iloisin mielin kohti seuraavia kisoja.:)
Joo kun mekin osuttiin simon kanssa nii jäin odottaan simoa mut simolla oliki hajonnu kokoauto.

Tämä sarja on vielä melko kevyttä viihdettä, mutta käynpä silti läpi muutaman ajatuksen:

Ihannetilanteessa: Kaksi suht tasaväkistä kuskia - osaa radan nopeimmat linjat - osaa ennakoida kilpakumppanin linjavirheen - osaa ennakoida ohitusyrityksen taktisella linjavalinnalla - osaa hidastaaa taktisesti oikealla kohdalla ennen mutkaa ollessaan edellä. Kaikki em. reilun pelin säännöillä.
Tuohon kun lisätään kolmas kilpailija haistelemaan kahden edellä menevän virheitä..
Vielä, kun tapahtumapaikka vaihtelee esim. Oultonin syheröistä Monzan draft-festeihin.

Oikeastaan kisan jokainen mutka luo olosuhteet voitolle ja häviölle. Niitä tapahtuu koko ajan.

Tämä laji ihannemuodossaan virtuaalisestikin on kaukana verissäpäin tapahtuvasta kamppailu-urheilusta ja lähentelee varmaan filosofisia sfäärejä lopulta kisan jälkeen miettiessä, miksi jotakin tapahtui / miksi en pystynytkään? Miten parannan seuraavaan?
..

Omppu,ovatko seuraavan kisan asetukset noi mitkä on etusivulla? Eli heikko sade,sade,heikko sade...10x. Jos sattuis olemaan jussina kotona,vois treenata vähän. :)

Jos avautuis tosta tiistain kisasta tälläi jälkikäteen.
lähtö 1: No eipä tästä jälkipolville kerrottavaa jäänyt, mutta oli kyllä mikaelin kanssa hyvää ja mielyttävää vääntöä ensimmäinen puolikas kisasta. Pääsin siinä radan onko se ny sitten toinen vai kolmas mutka niin kiihdytyksessä ohi. No mikaeli painaa hanurissa kierros parin verran kunnes teen pienen virheen ja tulee ohi viimeisessä mutkassa sisäreunasta. Otin siinä sen jälkeen aika rauhassa ja kyttäilin paikkoja mutta ei tahtonu löytyä kun vasta sitten mikaeli teki pienen virheen toiseks viimisessä mutkassa ja pääsin rinnalle ja sisäkurvin puolelle, mutta en vaan päässyt siinäkään ohi, kun ei uskaltanut liukua pidemmälle ulkokurviin vaikka tilaa oli kuinka paljon. Seuraavalla kierroksella mikaeli tekikin sen virheen ja ajautui ulos radalta mikä oli näin jälkikäteen ajateltuna aika sääli, kun siinä olis voinut ajella toisenkin puolikkaan vielä kilpaa. Loppu kisa menikin vain ajeluksi vaikka kurppa sieltä koittikin ottaa kiinni joten 6 sija oli kyllä maksimi tästä lähdöstä.

Lähtö 2: Tämän sarjan paras aika-ajo takana itseltäni ja kolmas ruutu joten odotukset oli korkealla. Pääsin heti simon ja masan perässä ajamaan muutaman kierroksen kunnes tipuin vauhdista pois ennen kuin tuli tää kuuluisa kolari ja jouduin väistämään simon auton jäännöksiä. Finbaek sekä derekki pääsivät siten helposti ohi sen yhden suoran ajaksi. En tiedä mitä heidän välillään tapahtu viimeisessä mutkassa mutta taisi joku kosketus olla ja "syöksyin" molemmista ohi. No eihän mun vauhtini riittäny kumpakaan vastaan vaan finbaekki pääsi aika pian ohi ja karkasi voittoon (onnittelut) mutta derekki jäi vähän jumiin mun taakseni vaikka vauhtia oli selvästi enemmän. No menihän derekkikin ohi mun pienestä virheestä johtuen, mutta takana olikin pian formulaliiga ahdistamassa, joka ei kauan siinä onneksi ollut kun taisi tehdä virheitä. Loppu meni taas ajeluksi ja ensimmäisen palkintopaikan varmisteluksi, joten loppu hyvin kaikki hyvin.

On kyl sanottava näin loppuun että on tää vaan aivan mahtava sarja!:D

Tiistain kisassa siis 3 slottia 10x nopeudella. Heikko sade-sade-heikko sade.

Kierroksia ajetaan 2x 10kierrosta.

Harjoitukset tuttuun tyyliin klo 19.30 alkaen.

Annan "vakipaikkani" Juhohfinille ja siirryn varapaikalle koska hepulla kuitenkin mennyt pisteiden mukaan niin hyvin :P Jos se vaan sopii Juholle

Aivan kamala räkätauti ja olo sellainen ettei meinaa pystyssä pysyä. Ei se ajopenkissä haittais muuten, mut silmät myös tosi kipeät.

Ei ole siis mitään takeita et huomenna voin itse osallistua kisaan. Eli olisiko täällä joku, jolla ois mahdollista olla hostina? Eli 19.30 laittais 90min harkat pyörimään, jonka jälkeen 15min aika-ajo, 5min warm up ja 10 kierroksen kisa. Sen jälkeen sama uusiksi ilman harjoituksia.

Aika-ajoista screenshotit, kisan nopeimmasta kierroksesta screenshotti (optionsia painamalla kisan jälkeen) ja lopputuloksista screenshotit. (Eli kolmiolla kuskilistaukseen ja kuva yläpäästä ruudukkoa ja toinen alhaalta).
Voin kyllä sit tehdä loppuviikon aikana pistetaulukot jne.

Annan "vakipaikkani" Juhohfinille ja siirryn varapaikalle koska hepulla kuitenkin mennyt pisteiden mukaan niin hyvin :P Jos se vaan sopii Juholle

Tämä sopii mulle.

Aivan kamala räkätauti ja olo sellainen ettei meinaa pystyssä pysyä. Ei se ajopenkissä haittais muuten, mut silmät myös tosi kipeät.

Ei ole siis mitään takeita et huomenna voin itse osallistua kisaan. Eli olisiko täällä joku, jolla ois mahdollista olla hostina? Eli 19.30 laittais 90min harkat pyörimään, jonka jälkeen 15min aika-ajo, 5min warm up ja 10 kierroksen kisa. Sen jälkeen sama uusiksi ilman harjoituksia.

Aika-ajoista screenshotit, kisan nopeimmasta kierroksesta screenshotti (optionsia painamalla kisan jälkeen) ja lopputuloksista screenshotit. (Eli kolmiolla kuskilistaukseen ja kuva yläpäästä ruudukkoa ja toinen alhaalta).
Voin kyllä sit tehdä loppuviikon aikana pistetaulukot jne.

Paranemisia.

Voin ottaa kuvat tuloksista mutta en voi hostata kun ei ole varmuutta että ehtisin vielä 19.30 linjoille. Kutsun lobbyyn voi joku heittää valmiiksi niin liityn mukaan sitten kun ehdin.

Voin hostata tarvittaessa,mut tulokset voi unohtua ottaa talteen. Ois hyvä ett muutkin kuin Juho ottaisivat tuloksia. Tottakai itekin yritän muistaa. Ja ne jotka eivät ole vielä ystäviäni,laittakaa pyyntöä tulemaan.

PSN ID--> hiphei_finland

Ylös Bottom