Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Miten tuo on toteutettu? Vaihtaako se viikonlopun aikana säätä ees taas session aikana vai esim. niin että aika-ajo sateella ja kisa kuivalla? En tosiaan ole noita muuttuvia olosuhteita kokeillut, kun olen pääasiassa ajanut kuivalla, sadetta toki saa ja pitää olla, mutta tietty liika on liikaa.

Jos määritän esim tuon kaksi slottia ja laitan skaalautuvaksi kisan mukaan, niin ilmeisesti se vetää ne kaksi slottia jokaikiseen sessioon. Jos laittaisin siis randomin sijasta kuiva+sade, niin joka sessio alkaa kuivana ja päättyy sateeseen. Randomilla ei tunnu olevan siten et esim 70% on kuivaa ja loput vaihtoehdot tulis sitten sen 30% sisältä. Tuntuu et on jokaiselle kelille yhtä suuri todennäköisyys, joka ei ole hyvä juttu.

Jos määritän esim tuon kaksi slottia ja laitan skaalautuvaksi kisan mukaan, niin ilmeisesti se vetää ne kaksi slottia jokaikiseen sessioon. Jos laittaisin siis randomin sijasta kuiva+sade, niin joka sessio alkaa kuivana ja päättyy sateeseen. Randomilla ei tunnu olevan siten et esim 70% on kuivaa ja loput vaihtoehdot tulis sitten sen 30% sisältä. Tuntuu et on jokaiselle kelille yhtä suuri todennäköisyys, joka ei ole hyvä juttu.

Jaa todella huono juttu, meinaan siellähän on sade, kova sade, myrsky jne. säädöissä (sen verran kattonu) eli isolla mahdollisuudella sit ajetaan sateessa joka kisa. Ja se taas ei ole hyvä, mutta mulla ois ehdotus tohonkin ongelmaan, jos ei muutakaan keksi. Meillä on se 6 kisaa niin, ajetaan vaikka 2 kisaa kuivalla, 2 vaihtuvalla kelillä (random) ja 2 sateella. Ja sitten vaan arvotaan, että mikä keli sattuu mihinkin kisaan. Tai jotaa tuommoista, ettei joka kisaa tarvi ajaa vähintään osittain sateessa.

Mister_Nose ilmoittautuu! Mikäli ei häiritse liikaa padilla sohlaava erikoismies.

Mä voisin olla myös mukana. Mites tossa säässä jos laittaa esim. dry+random, niin sillonhan on mahollista että tulis myös täysin kuiva kisa.

Mä voisin olla myös mukana. Mites tossa säässä jos laittaa esim. dry+random, niin sillonhan on mahollista että tulis myös täysin kuiva kisa.

Mietin tätä samaa, mitä mieltä muut on?

Edit: Vielä kaks mahtuu.

Se sync to race vaan bugaa. Tietysti se on paras vaihtoehto, mutta useimmiten tuntuu jumiutuvan ekaan slottiin. Joskus online sessiota luodessa ei voi valita ollenkaan "sync to race" vaan väittää että 2 x jälkeen olisi ollut "real time" tai "off" tai jotain :p

Siltikin vaikka sen sync to racen saa valittua niin se tarkoittaakin että slottien pituus on 60 min. Netissä lisää tietoa kun guuglettaa. En nyt lyö päätäni pantiksi etteikö sitä voisi saada, koska joskus se on minulla toiminutkin kuten pitää.

edit: kuten nyt kun koitan luoda pelisessiota niin on valittavana vain (off,2x,10x,20x,30x) päivitystä odotellessa:rolleyes:

Kyllähän tuo dry + random voisi olla ihan hyvä. Parempi mahdollisuus sille että joka kisassa ei sada, mutta sateen riski on silti olemassa. Varmaan parempi kuin 2x random. Joten käy ainakin mulle.

Se sync to race vaan bugaa. Tietysti se on paras vaihtoehto, mutta useimmiten tuntuu jumiutuvan ekaan slottiin. Joskus online sessiota luodessa ei voi valita ollenkaan "sync to race" vaan väittää että 2 x jälkeen olisi ollut "real time" tai "off" tai jotain :p

Siltikin vaikka sen sync to racen saa valittua niin se tarkoittaakin että slottien pituus on 60 min. Netissä lisää tietoa kun guuglettaa. En nyt lyö päätäni pantiksi etteikö sitä voisi saada, koska joskus se on minulla toiminutkin kuten pitää.

edit: kuten nyt kun koitan luoda pelisessiota niin on valittavana vain (off,2x,10x,20x,30x) päivitystä odotellessa:rolleyes:

Kyllä mulla se ainakin toimi.

Menee vain niin, että sync to race - off - 2x - 10 x jne. eli se synkkaus on off valinnan vasemmalla puolella hassusti. Ja kyllä näytti toimivan siltin juuri niin kuin pitikin. Eli ei missään nimessä ollut mitään 60min tai 30min slottiakaan.

Kyllä mulla se ainakin toimi.

Menee vain niin, että sync to race - off - 2x - 10 x jne. eli se synkkaus on off valinnan vasemmalla puolella hassusti. Ja kyllä näytti toimivan siltin juuri niin kuin pitikin. Eli ei missään nimessä ollut mitään 60min tai 30min slottiakaan.

Pitäisköhän mun asentaa peli uusiksi. Haha

No varoitinpahan vain. Ei toimi itellä edelleenkään. Vois käynnistää pelin uusiks

edit: eipä tunnu mikään auttavan.

Voisin lähteä kanssa koittamaan omat taitoni jos vielä mahtuu mukaan.

edit: psn jatumatunen

Ilmoittaudun!
Rattia odottelen, josko kahden vkon sisään tulisi. Pädillä pakko vetää ekat jos ei tuu starttiin mennenssä.

T finbaek

Sync to race:n sai päälle kun kävi offline kisaan laittaan samaisen asetuksen. Mutta eipä toiminut slotit. eka slotti oli käytös koko kisan ajan eikä vaihdu sää.

Mitenkähän ton saisi toimimaan tietääkö joku? Silloin kun Sync to Racen pystyy valitteen niin off vaihtoehto katoaa. Eli minulla ainakin peli bugaa että tuo Sync to race on oikeasti off

hmm, aika jännä. Mulla kyllä oli se off valinta erikseen vaikka tuon pisti. Ihmeellisiä bugeja tässä pelissä kun kaikki on sellasia, ettei ne ilmene kaikilla, vaan vain osalla. :D

Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mä voin tulla varamieheksi ajelemaan tarvittaessa. Pädillä kurvaan mutta hyvätapainen olen :) Laittakaa kutsua jos tilaa on, ainakin Omenanraato pitäis olla kavereissa.

Siis mikä synkkaaminen? En näe muuuta kuin näin..

Olisiko nuo neljä sää-slottia noille:
1) practise I
2) practise II
3) Qualifying
4) Race
KUN Weather progression OFF

Sitten, kun laittaa Weather progression ON ja vaikka nopeuttaa sitä kertoimella 2-30, niin peli pyörittää säätä noilla neljällä säävalinnalla/sessio ( /1 /2 /3 /4 )

?

p.s. laitoin Omenanraato sulle fr.req:n

Voisin myös tulla varalle kurvailemaan jumbosijoista =) Padillä ajelen ja varsin vähähälle jäänyt pcars, siististi pyrin aina ajelemaan joskus voi tietenkin vahingossa hieman törmätä jos on tiukka tilanne..

psn: neon_fin

Siis mikä synkkaaminen? En näe muuuta kuin näin..

Olisiko nuo neljä sää-slottia noille:
1) practise I
2) practise II
3) Qualifying
4) Race
KUN Weather progression OFF

Sitten, kun laittaa Weather progression ON ja vaikka nopeuttaa sitä kertoimella 2-30, niin peli pyörittää säätä noilla neljällä säävalinnalla/sessio ( /1 /2 /3 /4 )

?

p.s. laitoin Omenanraato sulle fr.req:n

Eli slotteja voi olla 1-4. Ja se tarkoittaa, että jos on synkkaus päällä ja pistät vaikka kuiva, pilvinen, tihkusade ja rankkasade, niin kisan kuluessa kaikki noi kelit käydään läpi. Sama juttu pitäisi olla sitten harjoituksissa ja aika-ajoissa.

Jos taas pistää ajan kulumaan realistisesti niin olikos siinä sitten tunnin per yksi slotti tms. Sit sitä voi nopeuttaa kertoimilla.
Itsellä se synkkaus näkyy siinä kun on off, 2x, 4x jne, niin sen liukupalkin ihan vasemmassa reunassa, eli off valinnasta vasemmalle.

Voin tulla myös varalle.

PS. Kuka suostuis ottamaan mun lisäksi varmuudeksi screenshotit tuloksista jos unohdan tms jotain muuta käy, niin on varmuuskopio? Mieluusti kaksi henkilöä? Ja onko joku, joka voisi olla varalla kisajärjestäjänä??

Silloin kun olen kisoissa mukana niin voin ottaa kuvat tuloksista.

Ylös Bottom