Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Eiköhän, onko sama ps tunnus kuin nick täällä?

Ei ol kyl meikällä mitään jakoa kun tuli ratti miehet paikalle. Paransin omaa ennätystäni 1.12.2xx ja siltin jäin puoli sekuntia kärjestä. Kisavauhdissa melkein sekunnin perässä...

Eiköhän, onko sama ps tunnus kuin nick täällä?

Ei ol kyl meikällä mitään jakoa kun tuli ratti miehet paikalle. Paransin omaa ennätystäni 1.12.2xx ja siltin jäin puoli sekuntia kärjestä. Kisavauhdissa melkein sekunnin perässä...

Millä setupilla tommosiin aikoihin pääsee? :D

Itse tuskailin 1.15 aikoja kiroilin vaan etteikö tätä romua saa nopeemmaksi. On kyllä helvetin hankalaa ajaa kun tottunut gulfin ajettavuuteen.

Bensa alas, värityksiä hieman lyhyemmäksi, en mä muuta osaa säätää :D

PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Joo Omenanraato ajoi sellasta vauhtia, että hirvitti ja vieläkin on tukka mulla sekasin!

9e4a7a2b36625e04bebea51e262871b2.jpg

Nyt alkaa sujuu. Äskeisessä kisassa meni viel ennätys imuavun voimin uusiksi 1.11.4 ja kolme vikaa kiekkaa alle 1.12

Oli kyllä hyvät väännöt, kunnes aina joku teki virheen. Voi tulla huomisissa kisoissa mielenkiintoiset väännöt vielä.

Mites muuten vedetäänkö äänichätille oma ryhmä ja saako kisan aikana puhua, vai vedetäänkö niin vakavana et ollaan mutella? :)

Tässä vielä sen yhden kisan kolme viimistä kierrosaikaa Simon imussa:
9fca48f4dedcb2994470e4c57656939e.jpg

Jouduin lopettamaan neljännen kesken.
Kertokaa jos näitte minun autossa yhteysongelmia. Oli meinaan netti rasitustestissä kolmannen kisan aikana eikä minun ohjaamosta näyttänyt kovin hyvältä.
Thx.

Huomiseen kisaan pakollinen varikkokäynti renkaan vaihtoineen aika-ajon kolmelle nopeimmalle.:D

Voisin liittyä jonon jatkeeksi tuonne varakuskeihin, jos vielä mahtuu. ^^

Tein tos pienen testin pädillä(45min). Paras aika oli ilman apuja 1.12.638 eli 2kymppiä paremmin mitä ratilla aikasemmin iltapäivällä ompun huoneessa. Sit kokeilin erikseen/yhdessä apujen kans..mut huomattavasti huonompia aikoja sain. Huomenna lisää testiä ratilla..jospa sais(toiveajattelua) matalan 1.12.:o

Sen mitä päivällä seurailin niin suurin syy todella monella oli liian hitaasti mentävät mutkat.

-Itse menen ekan mutkan kolmosella, moni ajoi kakkosella
- siitä kun jatketaan kaasu pohjassa loiva vasen ja sen jälkeen alamäessä mutka oikealle. Nelosella menee, monet meni kolmosella. Tässä kun menee mullakin pieleen, niin on heti +0,4sek, joten vaikuttaa paljon.
- tuon jälkeen tulee kaasu pohjassa mentävä vasuri, jota seuraa kaksi oikeaa mutkaa jotka itse ajan kolmosella ja monet veteli kakkosella.
- Takasuoran jälkeen tuleekin viimeinen shikaani, jonka vedän kolmosella ja suurinosa meni kakkosella, mutta osa jopa ykkösellä.

Eli kyllä tuossa se 2-5sek tulee helposti jos liian varovasti menee.

Sitten ihan huomisesta kisasta sen verran, että tuolla autolla jää pimeitä kulmia pahasti. Takana ei näy, peileissä ei näy ja vaikka katsoo sivulle niin ei näy. Muistetaan ajaa nätisti. Päästetään toinen ennemmin ohi, kuin otetaan turhaa osumaa.

Kysäisen myös uusiksi tuosta äänichätistä. Kutsun sinne kaikki, ne joilla mikkiä ei ole tai ei siellä halua olla, voi poistua. Mutta mitä mieltä muut on, saako aika-ajojen/kisan aikana puhua? Mulle käy, kivempi niin, mutta jos halutaan radiohiljaisuutta niin pidetään se sitten. :)

^ Toinen päästetään ohi vain jos on kierroksella tulossa ohi, eikös? Kisatilanteet on kisatilanteita ja niissä voi sattua kisavahinkoja, jotka kuuluvat kilpa-autoiluun.

Mutelle menee mulla kisachatti aina ja micciä en pysty käyttämään.

Mun puolesta voitte puhua,ite en käytä headsettiä ainakaan kisassa/aa:ssa.

Ps.Se oikea minkä omppu ajaa nelosella,mä kolmosella. Ja viimesen shikaanin ajoin iltapäivällä kakkosella,padi testissä kolmosella.

Monesti kuvittelen ettei auto kulje mihkään jossei konetta kierrätä,mut kello on sit toista mieltä. Ton shikaanin ku ajoin eka kerran kolmosella,tuntui ett vauhti hyytyy. Mut kello oli eri mieltä. Ja meneehän vaihteen vaihdos aikaa noilla autoilla.

^ Toinen päästetään ohi vain jos on kierroksella tulossa ohi, eikös?

Tuossa kun tänään ajettiin, niin oli tilanteita joissa mentiin useita mutkia rinnakkain. Yhtään et tiennyt missä toinen oli, tai miten lähellä omaa autoa oli. Siinä oli pakko nostaa vauhtia ja mennä eri ajolinjaa. Jos ois pitänyt vauhdin yllä ja ajanut vain omaa ajolinjaa, ois molempien kisa päättynyt siihen.

Pointti on juuri siinä, että kun siinäkin tiesi että toinen siellä on, mutta ei ollut varma onko rinnalla vai hiukan takana kun ei niissä tilanteissa aleta ajamaan kuin aika-ajoissa, vaan kaverille annetaan tietä. Nämä autot ei tarvi juuri mitään osumaa ja kisa on ohi.

Kisata saa ja kisatilanteissa osumia tulee, mutta jos osuma on vältettävissä niin vältetään se. Koppiautoilla meno on ihan erilaista kuin näillä.

Sinähän se sarjan perustaja olet ja säännöt laadit. Nyt ratittomana jätän teesini esittämättä. Peace.

Sinähän se sarjan perustaja olet ja säännöt laadit. Nyt ratittomana jätän teesini esittämättä. Peace.

Niin siis en tarkoittanut ettei kilpaa saa ajaa ja etteikö osumat kuulu kilpailuun. Pointti oli siis siinä, että tällä kyseisellä autolla tulee tilanteita ettet tiedä onko auto käytännössä kokonaan rinnalla, vai vielä hiukan takana niin on mukavampi kaikille jos ajetaan sen mukaisesti että tilaa jätetään. Koppiautoilla kun ajelee niin toinen ajautuu ulos tai pyörähtää tai ei välttämättä tapahdu mitään. Sama juttu jopa Formula Gulffeilla. Näillä kun taas on jousitus heti rikki tai rengas irti ja kisa jää kesken todella pienestä osumasta.

Piti ilmoittautua ja olen mukana tänään. Pitänee mennä reenaamaan kun ei oo tullu montaa kierrosta rookiella kyseistä rataa väännettyä. Enköhän mä sinne häntäpäähän/keskikastiin sijoitu kummiskin [emoji106]

Ylös Bottom