Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Vedetään clearilla, päivitän tänään etusivulle vielä.

Mulla on nyt joka kerta kussu jotenkin se..
 
PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Kauden toinen kilpailu huomenna tiistaina 9.6.15 klo 21 Hockenheim National-radalla. Ilmoitathan kisapäivänä klo 18 mennessä mikäli et pääse kisaan. 19.30 laitetaan pelin aula pystyyn ja startataan 90min harjoitukset!
Harjoituksiin osallistuminen on vapaaehtoista, mutta aika-ajot starttaa klo 21, joten olethan siihen mennessä liittynyt aulaan/harjoituksiin.

Kisassa siis 10 kierrosta, jotta kisa-aika suht sama kuin viimeksi. Kisan aikana polttoainetta kuluu 7,6l, joten 8-9l pitäs riittää..



Edit. Zolderin rajattomien oikomis mahdollisuuksien vuoksi kausi päätetään monzan lyhyellä radalla!
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Itse odottaisin vielä 1.40 päivitystä, jonka mukaan noihin oikaisemisiin puututtaisiin isolla kädellä. Että älä vielä laita zolderia vaihtoon.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Teen tilaa tämänpäiväiseen kisaan jollekin varasijalaiselle. Ei pysty illalla enää samoilla silmillä kisailemaan.
 
PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Itse odottaisin vielä 1.40 päivitystä, jonka mukaan noihin oikaisemisiin puututtaisiin isolla kädellä. Että älä vielä laita zolderia vaihtoon.

Oliko muka siin listauksessa jotain noista oikomisista? En muista ainakaan.

Illan kisan muutokset
Finbaek -> neon_fin
Azerach -> Juhohfin (pääsetkö?)
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Ni,en muistanut eilen treenisessiossa kysyä,ett warppailiko mun auto? Uus modeemi oli eilen wlanilla,kisoissa yleensä käytän lania.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mitäs aikoja te olette ajaneet?
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

En oo sitte ihan varma ehdinkö kisaan tuun jos vaan ehdin kotiin kun kisa alkaa.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mitäs aikoja te olette ajaneet?
Simo ajeli eilen 1:30:2
Mun paras 1:31:2, mutta perusaika 1:31:8
Muu kärki veteli matalia 1:31 aikoja.
En oo sitte ihan varma ehdinkö kisaan tuun jos vaan ehdin kotiin kun kisa alkaa.

Tosiaan 19.30 alkaa harjoitukset, noin klo 21 15min aika-ajo ja noin 21.20 warm-up. Niiden aikana pystyy liittymään mukaan.
Laitan kutsut 19.30 ja harjoitukset käyntiin. Jos ette pääse radalle, niin koittakaa tulla kutsusta uusiksi.
Ennen aika-ajoja noin 20.50 laitan vielä uudet kutsut ja voitte valua vielä sitten paikalle ennen starttia jos ei aika-ajoihin ehdi tai halua osallistua. :)
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Oliko muka siin listauksessa jotain noista oikomisista? En muista ainakaan.

Nojuu eipä näytä olevan ainakaan tämän mukaan http://www.teamvvv.com/en/news/comm...4-patch-promises-improved-console-performance

Oli jostain muualta sitten syöpynyt tuommoinen väite päähän. paska juttu.

Simo ajeli eilen 1:30:2
Mun paras 1:31:2, mutta perusaika 1:31:8
Muu kärki veteli matalia 1:31 aikoja.

Eka mutka tarkoituksella leveenä kellotin 1.30,5
Ilman oikomista 1.31,5 luokkaa.

Aika-ajossa ymmärrän että jos eka mutka menee leveeksi, niin menee pitille tai ajaa hitaan kierroksen välissä, mutta entä kisassa? Tuonne joutumista on monen varmasti vaikea välttää. Tosin jos sinne ajautuu ns. vahingossa niin yleensä se näkyy kierrosajassa negatiivisesti, mutta jos sinne vetää tarkoituksella kaasupohjassa niin siinä voittaa noin sekunnin. Normi hockenheimin radalla muistaakseeni sai helpommin 5 sekunnin penaltyn eikä vihreä ns. kanttarialue jatkunut niin pitkälle kuin nationalissa.

Olisipa pelissä ominaisuus että tulee penalty välittömästi jos auto käy hetkenkin kokonaan radan ulkopuolella, niin ei tarvis miettiä tämmöttii. Itse ehdotan että jos vahingossa oikaisee ja voittaa siinä aikaa niin on hetki hiljennettävä, jotta oikaisusta/leveäksi menosta ei hyödy.

Mikä sitten lasketaan oikaisuksi? Kuuluko raidallinen kanttari vielä rataan, kuten oikeissa formuloissa? Riittääkö että yksi eturengas pysyy jatkuvasti radalla? (vähintään kanttarin päällä)
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Nojuu eipä näytä olevan ainakaan tämän mukaan http://www.teamvvv.com/en/news/comm...4-patch-promises-improved-console-performance

Oli jostain muualta sitten syöpynyt tuommoinen väite päähän. paska juttu.



Eka mutka tarkoituksella leveenä kellotin 1.30,5
Ilman oikomista 1.31,5 luokkaa.

Aika-ajossa ymmärrän että jos eka mutka menee leveeksi, niin menee pitille tai ajaa hitaan kierroksen välissä, mutta entä kisassa? Tuonne joutumista on monen varmasti vaikea välttää. Tosin jos sinne ajautuu ns. vahingossa niin yleensä se näkyy kierrosajassa negatiivisesti, mutta jos sinne vetää tarkoituksella kaasupohjassa niin siinä voittaa noin sekunnin. Normi hockenheimin radalla muistaakseeni sai helpommin 5 sekunnin penaltyn eikä vihreä ns. kanttarialue jatkunut niin pitkälle kuin nationalissa.

Olisipa pelissä ominaisuus että tulee penalty välittömästi jos auto käy hetkenkin kokonaan radan ulkopuolella, niin ei tarvis miettiä tämmöttii. Itse ehdotan että jos vahingossa oikaisee ja voittaa siinä aikaa niin on hetki hiljennettävä, jotta oikaisusta/leveäksi menosta ei hyödy.

Mikä sitten lasketaan oikaisuksi? Kuuluko raidallinen kanttari vielä rataan, kuten oikeissa formuloissa? Riittääkö että yksi eturengas pysyy jatkuvasti radalla? (vähintään kanttarin päällä)
Konsolifin ja varikkosuoran kisoissa yleensä on ollut ns kahden renkaanviivasääntö..eli kax rengasta oltava valkosten viivojen sisällä. Kanttarit(raidallinen osa) katsotaan radaksi.Simon postaamissa kuvissa tuo näkyy hyvin.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Eka mutka tarkoituksella leveenä kellotin 1.30,5
Ilman oikomista 1.31,5 luokkaa.

Aika-ajossa ymmärrän että jos eka mutka menee leveeksi, niin menee pitille tai ajaa hitaan kierroksen välissä, mutta entä kisassa? Tuonne joutumista on monen varmasti vaikea välttää. Tosin jos sinne ajautuu ns. vahingossa niin yleensä se näkyy kierrosajassa negatiivisesti, mutta jos sinne vetää tarkoituksella kaasupohjassa niin siinä voittaa noin sekunnin. Normi hockenheimin radalla muistaakseeni sai helpommin 5 sekunnin penaltyn eikä vihreä ns. kanttarialue jatkunut niin pitkälle kuin nationalissa.


Mikä sitten lasketaan oikaisuksi? Kuuluko raidallinen kanttari vielä rataan, kuten oikeissa formuloissa? Riittääkö että yksi eturengas pysyy jatkuvasti radalla? (vähintään kanttarin päällä)

Ongelma ei ole niinkään ekan mutkan leveeksi vetäminen, kisassa tulee siitä aikalailla heti se 5sek penalty, eikä siitä voita läheskään niin paljon. Isompi ongelma on se ekan mutkan sisäpuoli, josta voi vetää huoletta vaikka 1,5 auton mittaa oikoen.

Säännöiksi Simon kuvien kera nuo raidalliset kanttarit. Vähintään kaksi rengasta niiden päällä tai radan puolella.

ps. Oikeissa formuloissahan voidaan jopa eri kausilla samalle radalle tehdä hieman erilaisia sääntöjä per viikonloppu. Joissain saa ajaa selkeästi leveäksi jos niin on kuljettajakokouksessa sovittu. Mennään me nyt tuolla kanttari säännöllä. Eli ekan mutkan voi aika rohkeasti vetää, kunhan vasemmat renkaat jää punaisen koroke kanttarin vasemmalle puolen.


Konsolifin ja varikkosuoran kisoissa yleensä on ollut ns kahden renkaanviivasääntö..eli kax rengasta oltava valkosten viivojen sisällä. Kanttarit(raidallinen osa) katsotaan radaksi.Simon postaamissa kuvissa tuo näkyy hyvin.
Juurikin näin.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Ongelma ei ole niinkään ekan mutkan leveeksi vetäminen, kisassa tulee siitä aikalailla heti se 5sek penalty, eikä siitä voita läheskään niin paljon. Isompi ongelma on se ekan mutkan sisäpuoli, josta voi vetää huoletta vaikka 1,5 auton mittaa oikoen.

Mutta aika-ajossa leveäksi ei saa vetää? entäs viimeisen kaarteen mennessä leveäksi?
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Pidetään jokapaikassa se kanttari rajana. Sen päällä saa mennä, siitä yli ja on hiljennettävä
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Omat kierrosajat niin huonoa, että ei ole mitään motivaatiota tulla gridin perälle kolisteleen. Katsellaas viikon päästä uudestaan kun on aikaa vähän treenata. Jos ois ees parin sekan päässä sitten kärjestä.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Entäs sitten snafu, eli vjj_ ehditkö sinä?
 
Ylös Bottom