Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

Omenanraato

Well-Known Member
Kausi päättynyt, kiitos kaikille osallistujille. Mestari ansaitusti Simo911!



Luokkana Formula Rookie.

Kisa sisältää:
-90min harjoitukset
-15min aika-ajo
-5min warm up
-10-12kierroksen kisa, suhteutettuna radan pituuteen

Tämän jälkeen otetaan uusi kisa
-Ei harjoituksia
-15min aika-ajo
-5min warm up
-10-12 kierroksen kisa


Kisakalenteri:
1: Donnington Park National (kisattu)
2: Hockenheim National (kisattu)
3: Oulton Park Fosters (kisattu)
4: Brand Hatch GP (kisattu)
5: Sakitto International
6: Monza Short

Asetukset:
Ajankohta: Tiistaisin klo 21

Asetukset

Players: 16 (ei tietokoneita)

Time: Klo 14 pelin aikaa real nopeudella, eli ei yökisoja.

Weather Slots:
Donnington: clear
Hockenheim: clear
Oulton Park: clear
Brand Hatch: light rain + rain + light rain
Sakitto: clear
Monza: clear

Weather Progression:
Kisat 1-3 ja 5-6: off
Kisa 4: 10x

Force Interior View: no

Force Manual Gears: no

Force Realistic Driving Aids: no

Damage: full damage

Mechanical Failures: yes

Tire Wear: real

Fuel Usage: real

Auto Start Engine: yes

Flags & Penalties: on

Pisteet kuudelle parhaalle: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Aika-ajoista +1 piste (eli kisaviikonlopusta max 52 pistettä jos kaiken vie)

Ja ensimmäinen mutka ja mielellään koko eka kierros otetaan todella rauhassa. Ekassa mutkassa pidetään ulko/sisäpuoli sen mukaan miten mennään, ettei tule osumia ihan turhaan

Ps. Haluaisin mukaan vähintään kaksi tuomaria. Tarkoittaa sitä, että ottaisivat mun lisäksi tulokset ylös aika-ajoista ja kisoista. Lisäksi, mikäli en itse pysty kisaa järjestämään, niin olisi joku varalla sitten pitämässä kisan.

Ilmoittautuneet:
Antimikael
Derekki (ledereque)
F1Masa
Finbaek
Herra Nenä (Mister_Nose)
hiphei_finland
Jatumatunen
Juhohfin
Kallungi
KepaGT
King_Henkka (varatuomari)
Omenanraato (Sarjan ylläpitäjä)
SiLLiMuNaVoi
Simo911
Thuto

Varalla:
Speitan
neon_fin
Azerach
Snafu (vjj_)
Sldgfst420 (Sludgefeast420)
Hulkamaania
Juhna96

Kisatulokset ja pistetilanne:
formularookiesarjalopullinen.png

Kaikki kisat streamataan livenä useamman kuskin voimin, minun näkövinkkelistä näkee osoitteessa: http://www.twitch.tv/omenanraato/omenanraato
Kisan jälkeen kisat tai ainakin koosteet on katsottivassa minun osalta osoitteessa: https://www.youtube.com/channel/UCplVZTCP31mKi5Ok0yUGpUw/videos
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PCars Sarja

Ehdotan tiistaita ja ehdottomasti rookie. Ei pysty valita kahta lähtöä joten on mentävä lobbyn kautta toiseen. pistejaossa antaisin toiseksi tulevalle 8:n sijasta 7 pistettä.

Et tarvitse tuomaria varmaankaa. Ota screenshot tuloksista painamalla share nappulaa pohjassa ja jos ei ehdi niin sitten videon jos ei muuten ehdi :)
 
Vastaus: PCars Sarja

Ehdotan tiistaita ja ehdottomasti rookie. Ei pysty valita kahta lähtöä joten on mentävä lobbyn kautta toiseen. pistejaossa antaisin toiseksi tulevalle 8:n sijasta 7 pistettä.

Et tarvitse tuomaria varmaankaa. Ota screenshot tuloksista painamalla share nappulaa pohjassa ja jos ei ehdi niin sitten videon jos ei muuten ehdi :)
Otetaan Formula Rookie sit suoraan kun siitä on ollut puhetta niin paljon.

Pisteet on keskusteltavissa, mutta hain takaa takavuosien aitoja pisteitä. Ja heitin hatusta ne mitä muistelin. Tarkistin ne nyt ja ne olisivat oikeasti 10-6-4-3-2-1

"Tuomarit" ihan vain siksi, että kisan aikana olisi useampi silmäpari pitämässä kisan rehtinä. Ja suurempi syy se, etten välttämättä aina ehdi ihan heti pisteitä päivittelemään tai ylipäätään edes pitämään kisaa jos tulee jokin este. Silloin "tuomarina" oleva pitäisi kisan, tekisi päätökset, ottaisi screenshotit. Oletuksena se toki olisin minä.

Alustava kisakalenteri:
1: Donnington Park National
2: Hockenheim National
3: Oulton Park Fosters
4: Brand Hatch GP
5: Oschersleben National
6: Zolder

Eli "eurosarja" ja pienempien luokkien mukaisesti hieman pienemmät radat myös.

Ja ensimmäinen mutka ja mielellään koko eka kierros otetaan todella rauhassa. Ekassa mutkassa pidetään ulko/sisäpuoli sen mukaan miten mennään, ettei tule osumia ihan turhaan
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Olen tässä mukana mikäli järjestetään. Minulle käy pääsääntöisesti mikä vain ehdotetuista päivistä. Voihan tietysti tulla päiviä jolloin estyy pelaamasta.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Voisin hypätä kans kelkkaan, sen verta vekkuleita ajokkeja nää rookiet ja ratavalinnatkin loistavia .
mulle käy kans mikä päivä vaan noista. Toi toinen aika-ajo on vähä "turha" mutta jossei tosiaan saa kahta kisaa putkeen nii sillehän ei voi mitään.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Asetukset ja säännöt kuulostaa hyvältä. Mukana!
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Mukana. Nuo viikonpäivät käy kaikki, niin en siihen ota kantaa.

Hocken, Oulton Parkin ja Oscherslebenin lyhyet versiot on vähän typeriä. Muutenkin lyhyitä ratoja noista kaikki täydetkin versiot. Hocken tilalle lyhyt Nurburgring?
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Juu mukana ollaan, onhan noi rookie formulat ihan hauskoja ajella ja hauskuutta tuo myös niitten hitaus kun on tottunut lähinnä ajeleen F1-autoja ei toki tässä pelissä mutta muissa :)

GT autoillekkin olis hyvä saada joku sarja pystyyn jossain vaiheessa katsotaan nyt pikkuhiljaa.

Niin ja kisapäiväksi käy oikeestaan mikä vaan noista
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Mukana. Nuo viikonpäivät käy kaikki, niin en siihen ota kantaa.

Hocken, Oulton Parkin ja Oscherslebenin lyhyet versiot on vähän typeriä. Muutenkin lyhyitä ratoja noista kaikki täydetkin versiot. Hocken tilalle lyhyt Nurburgring?

Äsken suomi porukalla pelailtiin ja Tiistaita ehdoteltiin, niin oisko se sitten se?

Radoista. Ideana mulla on se noissa, että on lyhyet radat, koska oikeastikaan ei täyspitkillä noilla vehkeillä ajeta, vaan juurikin lyhyemmillä muunnoksilla. Lyhyemmät radat, niin jos porukka pysyis tiiviinä ja kierroksella ohitettavat tois jännitystä elämään.

Jos vastustusta on niin toki voidaan muutella. Ajattelin, että sitten isompien luokkien kisoissa kuitenkin ajellaan täyspitkillä radoilla ihan toisenlaisia nopeuksia. Noilla kun loppuu vauhti kesken äkkiä pitkillä suorilla, joita yleensä on pitkillä radoilla.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Ilmottaudun mukaan ja se tiistai lienee ihan hyvä päivä.

Pisteitä vois mun mielestä antaa kyllä enempi kuin kuuudelle, jos saadaan tarpeeksi pelaajia sarjaan (esim. 8 parhaalle tai täydellä 16 pelaajalla 10 parasta). Toki jos innokkaita ei oo paljoa kuutta enempää niin sitten.

Lisäksi ehdottomasti Monaco vielä kisakalenteriin ni ois mukavaa. Monaco ei kuitenkaan ole kovin pitkä ja sopii hitaalla rataprofiililla oikein hyvin.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Joo mukana. Zolderin kyl vaihtaisin toiseen koska siellä voi oikoa melkein kaikki shikaanit ilman mitään rangaistusta tämä tuli huomattua yhe britti sarjan testi kisas samalla autolla kun kaikki veteli vaa shikaaneja puolisuoraksi.
 
PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Ilmottaudun mukaan ja se tiistai lienee ihan hyvä päivä.

Pisteitä vois mun mielestä antaa kyllä enempi kuin kuuudelle, jos saadaan tarpeeksi pelaajia sarjaan (esim. 8 parhaalle tai täydellä 16 pelaajalla 10 parasta). Toki jos innokkaita ei oo paljoa kuutta enempää niin sitten.

Lisäksi ehdottomasti Monaco vielä kisakalenteriin ni ois mukavaa. Monaco ei kuitenkaan ole kovin pitkä ja sopii hitaalla rataprofiililla oikein hyvin.

Rehellisesti sanottuna en odottanut tätä suosiota osallistumismäärässä. Eli tosiaan pisteitä voidaan muuttaa vielä ja muutetaankin kun näin paljon porukkaa on.

Saako Monaco kannatusta muilta, vai meneekö noilla autoilla romuralliksi, kun täytyy muutenkin varovasti ohitella?

Unohdit ilmoittaa mut mukaan í*½í¸‰
Luulin, ettet vielä varsinaisesti ilmoittautunut. :)


Joo mukana. Zolderin kyl vaihtaisin toiseen koska siellä voi oikoa melkein kaikki shikaanit ilman mitään rangaistusta tämä tuli huomattua yhe britti sarjan testi kisas samalla autolla kun kaikki veteli vaa shikaaneja puolisuoraksi.
Eilen 7 hengen suomiporukalla ajeltiin ja todella hieno kisa tuolla tuli noilla autoilla. Yleensä suomiporukalla on voinut luottaa et nätisti ajetaan ja haluaisin edelleen uskoa siihen. Ei tässä nyt edelleenkään mistään palkinnoista kisata, et eikö me pystyttäis nätisti ajelee? :)


Edit: mitäs tehdään ton sään kanssa. Eilen tuli todettua, että random laittaa kokoajan sadetta ja täytyisikö sää slotit skaalata kisan pituuteen? Ehdotuksia.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

- Vielä mahtuu 5 kuskia mukaan.
- Ajankohta on nyt päätettynä, eli tiistaisin klo 21.
- Radoista voidaan keskustella jos ei mun ajatus miellytä (eli pienemmät ja lyhyemmät radat esikuviensa mukaan)
- Sään muutin skaalautuvaksi kisan mukaan. Randomilla tulee usein vettä, joten halutaanko et sitä muutetaan?
- Pisteet muutettiin 10 parhaalle, lisäksi aika-ajoista 1 piste.

Onko kaikilla sama nick myös pleikkarin puolella? Jos ei niin ilmoitelkaa ne myös, niin lisään kavereiksi ne jotka ei ole jo.

PS. Kuka suostuis ottamaan mun lisäksi varmuudeksi screenshotit tuloksista jos unohdan tms jotain muuta käy, niin on varmuuskopio? Mieluusti kaksi henkilöä? Ja onko joku, joka voisi olla varalla kisajärjestäjänä??
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Saako Monaco kannatusta muilta, vai meneekö noilla autoilla romuralliksi, kun täytyy muutenkin varovasti ohitella?

- Sään muutin skaalautuvaksi kisan mukaan. Randomilla tulee usein vettä, joten halutaanko et sitä muutetaan?

Onko kaikilla sama nick myös pleikkarin puolella? Jos ei niin ilmoitelkaa ne myös, niin lisään kavereiksi ne jotka ei ole jo.

PS. Kuka suostuis ottamaan mun lisäksi varmuudeksi screenshotit tuloksista jos unohdan tms jotain muuta käy, niin on varmuuskopio? Mieluusti kaksi henkilöä? Ja onko joku, joka voisi olla varalla kisajärjestäjänä??

Siinähän se hienous onkin, pitää ohittaa varovasti Monacossa ja tietty siinä on aika-ajolla iso rooli.

Tuli tuosta romurallista muuten mieleen, että mitenkäs rangaistukset. Eli jokainen tietää että välillä rangaistussysteemi kusee urakalla. Jos joku kilkkaa toisen tylysti ja peli ei anna penalttia niin voiko jälkikäteen antaa esim. aikasakon? Uskoisin, että kaikki ajaa noin niinkuin reilusti, mutta ihan varmuuden varalta otin esille. Lisäksi myös varmaan mennään ihan niillä säännöillä, että linjaa ei saa vaihtaa periaatteessa kuin kerran (pelihän ei tietty sakota siksakkaamisesta), mutta ei tietty sitä nyt tartte pilkulleen noudattaa aina.

Kuinka usein tuota sadetta oikein tulee noilla randomeilla (en oo itse kokeillut)?

Ja mun pleikka tunnus on King_Henkka eli on vaan tuo alaviiva välilyönnin paikalla.

Ja voin ottaa ne screenshotit varmuudeksi, eipä siitä paljoa oo vaivaa.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Siinähän se hienous onkin, pitää ohittaa varovasti Monacossa ja tietty siinä on aika-ajolla iso rooli.
Jos Monaco saa kannatusta niin voidaan sieltä vaikka 5: Oschersleben National muuttaa Monacoksi

Tuli tuosta romurallista muuten mieleen, että mitenkäs rangaistukset. Eli jokainen tietää että välillä rangaistussysteemi kusee urakalla. Jos joku kilkkaa toisen tylysti ja peli ei anna penalttia niin voiko jälkikäteen antaa esim. aikasakon? Uskoisin, että kaikki ajaa noin niinkuin reilusti, mutta ihan varmuuden varalta otin esille. Lisäksi myös varmaan mennään ihan niillä säännöillä, että linjaa ei saa vaihtaa periaatteessa kuin kerran (pelihän ei tietty sakota siksakkaamisesta), mutta ei tietty sitä nyt tartte pilkulleen noudattaa aina.
Mennään tosiaan niillä ihan yleisillä perus herrasmiessäännöillä. Ei tosiaan aleta hampaat irvessä mitään sotaa pistämään pystyyn siellä radalla. Jos jotain ihan tahallisia juttuja tulee ilmi, niin kyllä sitten jotain rangaistuksia toki jaellaan. Toivon ettei tarvitse siihen mennä. Ainakin aikaisemmin on mennyt aika nätisti. Mieluusti videokuvan kera sitten, kun nykyisin kaiken saa talteen. Tai ainakin toinen kuljettaja silminnäkijäksi.



Kuinka usein tuota sadetta oikein tulee noilla randomeilla (en oo itse kokeillut)?
Sen mitä testailin, niin sadetta tuntui tulevan joka kisaviikonloppuun jossain vaiheessa.

Ja voin ottaa ne screenshotit varmuudeksi, eipä siitä paljoa oo vaivaa.
Kiitoksia.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Huomenta. Eilen Omenan lobbyssä tuli kausi puheeksi ja kyllähän kisakokemus kelpaa. Tulen mukaan gridin täytteeksi.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Sen mitä testailin, niin sadetta tuntui tulevan joka kisaviikonloppuun jossain vaiheessa.

Miten tuo on toteutettu? Vaihtaako se viikonlopun aikana säätä ees taas session aikana vai esim. niin että aika-ajo sateella ja kisa kuivalla? En tosiaan ole noita muuttuvia olosuhteita kokeillut, kun olen pääasiassa ajanut kuivalla, sadetta toki saa ja pitää olla, mutta tietty liika on liikaa.
 
Ylös Bottom