Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars Formula Rookie sarja, kausi päättynyt, kiitos kaikille.

Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1

Eli slotteja voi olla 1-4. Ja se tarkoittaa, että jos on synkkaus päällä ja pistät vaikka kuiva, pilvinen, tihkusade ja rankkasade, niin kisan kuluessa kaikki noi kelit käydään läpi. Sama juttu pitäisi olla sitten harjoituksissa ja aika-ajoissa.

Jos taas pistää ajan kulumaan realistisesti niin olikos siinä sitten tunnin per yksi slotti tms. Sit sitä voi nopeuttaa kertoimilla.
Itsellä se synkkaus näkyy siinä kun on off, 2x, 4x jne, niin sen liukupalkin ihan vasemmassa reunassa, eli off valinnasta vasemmalle.

Meillä on eri versiot pelistä näköjään lol
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mitä muuten käytännössä tarkoittaa "Force Realistic Driving Aids: Yes"? Ottaako se kaikki ajoavut veke? Itse ajelen pädillä ja ajoavuista Stability Controlia olen pitänyt päällä, muut OFFilla.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Tuota se käytännössä tarkoittaa ja eilen itsekseni mietin juuri, että mulle on kyllä ihan yks lysti jos pädipelaajat pitää vaikka kaikki avut päällä. Toisaalta tuo on äärimmäisen helppo auto ajaa, joten tarviiko tuo apuja? Jos muillekin käy, niin mun puolesta voidaan ottaa pois.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mitä muuten käytännössä tarkoittaa "Force Realistic Driving Aids: Yes"? Ottaako se kaikki ajoavut veke? Itse ajelen pädillä ja ajoavuista Stability Controlia olen pitänyt päällä, muut OFFilla.

Tuo tarkoittaa että käytössä on samat ajoavut kuin autossa on oikeassakin elämässä. En tiedä mitä apuja näissä autoissa oikeasti on käytössä.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Käykö ensimmäiseksi kisaksi jo ensiviikon tiistai klo 21?
Aloitetaan tuosta Donnington Park Nationalista.

Jos noita ratoja nyt halutaan muutella, niin kertokaa ehdotuksia. Pidetään eka kausi Eurosarjana, eli Euroopan ratoja. Mutta tosiaan haluaisin pikkuluokalla ajaa pikkuratoja ja jos esim vaihdetaan GT4 luokkaan ensikaudeksi, niin sitten otettais täyspitkät radat? Näillä ei oikein vaa jaksa jurnuttaa pitkiä suoria.

Vaihdetaanko esim Oschersleben Monacoon?
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Ensi tiistai sopii ja Monaco vois olla mukana.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Tuo tarkoittaa että käytössä on samat ajoavut kuin autossa on oikeassakin elämässä. En tiedä mitä apuja näissä autoissa oikeasti on käytössä.
Näis ei oo mitään.

Käykö ensimmäiseksi kisaksi jo ensiviikon tiistai klo 21?
Aloitetaan tuosta Donnington Park Nationalista.

Jos noita ratoja nyt halutaan muutella, niin kertokaa ehdotuksia. Pidetään eka kausi Eurosarjana, eli Euroopan ratoja. Mutta tosiaan haluaisin pikkuluokalla ajaa pikkuratoja ja jos esim vaihdetaan GT4 luokkaan ensikaudeksi, niin sitten otettais täyspitkät radat? Näillä ei oikein vaa jaksa jurnuttaa pitkiä suoria.

Vaihdetaanko esim Oschersleben Monacoon?
Mielellään ei vaiheta. Noi on ihan hyvät radat tälle autolle,vaik ei paljon tullu ajettua tolla. Ens tiistai käy mulle ainakin sarjan aloitukseksi.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Tiistai käy ihan hyvin kauden aloitukseksi ja monaco käy jos muut sitä haluaa. Ajeleeko joku tänä iltana jotain online höntsyilyä näillä tai jollain vehkeillä jos ajaa niin kaveripyyntöö tuleen vaan :)
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Tuo tarkoittaa että käytössä on samat ajoavut kuin autossa on oikeassakin elämässä. En tiedä mitä apuja näissä autoissa oikeasti on käytössä.

Ok.


Tuota se käytännössä tarkoittaa ja eilen itsekseni mietin juuri, että mulle on kyllä ihan yks lysti jos pädipelaajat pitää vaikka kaikki avut päällä. Toisaalta tuo on äärimmäisen helppo auto ajaa, joten tarviiko tuo apuja? Jos muillekin käy, niin mun puolesta voidaan ottaa pois.

Oman kokemuksen perusteella ainakin Rookie, Gulf, C- ja jopa A-Formula pysyy pädillä mainiosti näpeissä ilman ajoapuja. Poislukien tietty tuo Stability Control jonka vaikutuksesta en tiedä koska olen alusta pitäen ajanut se päällä. Kunhan tenavat vapauttavat konsolin niin täytyy testata miten ajo luonnistuu ilman sitä...

Pädillä ajamisen ongelma on (ainakin minulle) se, että kaasun ja jarrun "annosteleminen" ilman traction controlia ja ABS-jarruja on polkimiin verrattuna liipasimilla melko tarkkaa puuhaa ja varsinkin pitkissä kisoissa virheitä tulee tehtyä juuri jarrutuksissa ja mutkan ulostuloissa. Jos taas laittaa nuo em. avut päälle niin ajaminen muuttuu omasta mielestäni liian helpoksi, vähän kuin raiteilla ajaisi. Itse olen päätynyt siihen, että olen karsinut kaikki muut avut kuin tuon stability controlin pois ja laittanut sitten vastaavasti AIn tasoa alemmaksi, 60-70%. Tällä lailla ajamisessa itsessään on ollut haastetta, mutta pääsee kuitenkin ajamaan pistesijoista.

EDIT:
Yhtä kaikki, oli ajoapuja tai ei, ilmoittaudun varakuskiksi gridin hännille jos paikkoa tarvitaan. PSN-Id: vjj_ :)
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Mulle käy mikä päivä vaan ja mitkä radat tahansa. Kunhan vaan ajellaan rehdisti niin kaikki ok. Itellä ainakin tapana jos tölvin jotain tai joitain niin antaa sijoitukset takaisin.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Itellä ainakin tapana jos tölvin jotain tai joitain niin antaa sijoitukset takaisin.

Tätä toivon muiltakin. Vaikka olisikin vahinko niin annetaan sijoitukset takaisin ja yritetään uusiksi. Rooliet on todella herkkiä osumille.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Lisäisitkö minutkin tuone varakuskien listaan? Se taisi mennä ohi kun oli edellisen sivun viimeinen viesti.

Ja ne kisat missä olen mukana niin voin ottaa kuvat tuloksista ym. tarpeellisesta.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Lisäisitkö minutkin tuone varakuskien listaan? Se taisi mennä ohi kun oli edellisen sivun viimeinen viesti.

Ja ne kisat missä olen mukana niin voin ottaa kuvat tuloksista ym. tarpeellisesta.

Joo sori, lisätty.

Ilmoittakaa kisa päivänä vaikka klo 18 mennessä, jos ette pääse paikalle, niin pyydellään varakuskeja.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Kauden avauskilpailu tiistaina 2.6.15 klo 21 Donnington Park National-radalla. Ilmoitathan kisapäivänä klo 18 mennessä mikäli et pääse kisaan. 20.45 laitetaan lobby ja chat-ryhmä pystyyn!

Kisaviikonloppuun on lisätty 5min warm up, jotta aika-ajosäädöt ehtii muuttamaan ja hakemaan tuntumaa raskaampaan autoon. Toki voi käydä vaikka röökitauolla jos kokee tarpeelliseksi.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Selitätkö Omenanraato vielä, miten tuon sää ajattelit sessioihin ja itse kisaan?
Enakoin haastavaa kisailua ja säätila pitäisi olla selvä, ellei ihan pelkkää randomia sovita.

Väännä vielä rautalangasta mulle, miten suhteutat sään kisan pituuteen. Mitään Sync.-kohtaa ei ainakaan mulla löydy.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Tarkoitus oli että clear + random.

Mulla se synkkaus siellä on toistaiseksi näkynyt ja jopa toiminut. Toisaalta osalla se ei näy ollenkaan, osa sanoo ettei se toimi, joten pitkällä tähtäimellä ois parempi varmaan pistää kerrointa. Joten oisko se noin lyhyessä kisassa 4x kertoimella?
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Tarkoitus oli että clear + random.

Mulla se synkkaus siellä on toistaiseksi näkynyt ja jopa toiminut. Toisaalta osalla se ei näy ollenkaan, osa sanoo ettei se toimi, joten pitkällä tähtäimellä ois parempi varmaan pistää kerrointa. Joten oisko se noin lyhyessä kisassa 4x kertoimella?

Ootko nyt kokeillu varmasti luoda online tilaa tuolla 4x kertoimessa? Itsellä se löytyy offline, mutta onlinea luodessa loikkaa 2x -> 10x ellen aivan väärin muista. Voipi olla että itellä on pelistä buginen digiversio. Jos saat 4x niin alan kierä maassa :D
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Omppu, oot yksinpelin puolella. Sieltä löytyy tuo mainitsemasi "Sync. to race".

Onlinessa pystyy laittamaan sään nopeutetusti vaihtuvaksi tai vaikka yhden säätyypin / slot.
Siitä sitten veistelemään.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Omppu, oot yksinpelin puolella. Sieltä löytyy tuo mainitsemasi "Sync. to race".

Onlinessa pystyy laittamaan sään nopeutetusti vaihtuvaksi tai vaikka yhden säätyypin / slot.
Siitä sitten veistelemään.

Me ollaan kertaalleen suomiporukalla pelattu onnlinessa synkatulla jo. Kyllä se sielläkin on. Se säädinkin on ihan erilainen.
 
Vastaus: PCars Formula Rookie Euro, Kausi 1 (sarja täynnä, varakuskeja mahtuu)

Me ollaan kertaalleen suomiporukalla pelattu onnlinessa synkatulla jo. Kyllä se sielläkin on. Se säädinkin on ihan erilainen.
Nyt on mullaki toi sync to race. Piti solo modesta laittaa s to r näkyviin,muuten ei näkynyt tota onlinessa.

Edit.sammutin pleikan,ni se katos. Mut kävin solossa ja takas onlineen...silloin tuli S to R.

Tuo Time Progression menee mulla..vasemmalta oikealle liikkuttaessa-->off,2×10×20×30×50×60 ja oikealta vasemmalle-->60×40×25×15×5× Real Time,off
 
Ylös Bottom