Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)
Noniin, nyt vähän mietteitä. Aloitetaas sillä, että hienosti oli Zetoria lukuunottamatta kaikki paikalla. Aikooko Zetor tulla seuraaviin kisoihin? Ei ainakaan onlinessa kauheasti ole näkynyt, eikä edes pelaamassa pcarsia..
Mutta sit siihen kisaan. En ole ikinä treenannut mitään peliä tälleen. Lauantaista asti monta tuntia treenailtiin. Alkoi oikeasti jo kyllästyminen iskeä ja tiistaina pelit loppui todella pahaan niskajumiin ja siitä päänsärkyyn. No eilen meni sitten rehellisesti sanottuna aamusta asti kaikki päin honkia ja muunmuassa iltapäivällä sitten koko päivän työ valui vielä bittitaivaaseen.
Illalla ennen kisaa oli lapsen vanhempainilta, joka olikin joku hiton luento diibadaaba, aivan turhaa shitiä. Siellä alkoi kuitenkin taas niska oireilemaan kun oli vetoa.
Kotona sitten nappia naamaan, jotta niska ei pääse pahaksi ja kun pääsen ajopenkkiin könyämään, totean ettei näppis ole kiinni pleikassa, niin eikö siitä noustessa ipad tippunut laattalattialle ja näyttö rikki. Aamusta iltaan kaikki aivan penkin alle ja siihen päälle kyllästyminen rataan ja peliin liiallisen treenin takia.
Voitte siis miettiä mitkä oli fiilikset koko kisaan lähteä?
Treenit alkoi siinä sit kuitenkin maistua kun oli paljon porukkaa jo niissä ja juteltiin niitä näitä ja läppä lensi. Hauskaa oli. Kierrosajaksikin sain jotain 1.45.7 tms, joka oli ihan hyvä mulle.
Aika-ajoihin olin asennoitunut siten, että Simo, Storkki, hiphei ja sit tulenkin jo minä. AA kierros osui aivan nappiin ja tein oman ennätyksen 1.45.3 tai jotain. Loppuvaiheesa totuus iski naamaan. Takaata oli todella moni parantanut alkuviikon treeneistä ja toisaalta muut menneet edellä karkuun. lopullinen aika-ajosijoitus 7:s!!! Olin tyrmistynyt, en oikeasti voinut uskoa olevani noin alhaalla 15 ihmisen kisassa sen perusteella mitä treeneissä näin eri kuskeja. Tiesin kuitenkin, että pystyn ajamaan tasaista 1.46.0 aikaa ilman virheitä, joten laskin virheettömyyden varaan.
Lopulta sitten kisa alkoi. Hiphei taisi lähteä ruudusta 3, joten oli todella iso luotto hyviin tallipisteisiin, koska ajattelin itse nousevani sijoille 3-5.
Olin treeneissä ottanut päivittäin kisasta toiseen varaslähtöjä ihan kokojan. Jotenkin se muuttui päivityksen jälkeen ja nyt ei voi enää ennakoida samalla tavalla. Otin siis varmanpäälle ja jäinkin aivan ruutuun. Niin näytti jäävän muutkin, ei hätää.
Siitä lähdettiin kiihdyttämään, mutta jo 100m jälkeen tajuan miten kaikki autot warppailee ihan mihen sattuu ja seuraava jonka muistan on se, kun näen hipheihin jonkun osuvan, jonka seurauksena lopulta hiphei valuu poikki radan ja osun hänen kylkeen, enkä voi tehdä mitään. Siihen meni meidän tallin kisa ajattelin. Jos en olisi sarjan vetäjä, olisin varmaan oikeasti tehnyt jonkun raqe quitin ja jättänyt sarjan siihen.
Nopeasti kuitenkin tajusin, että en pyörähdä ja muut kolaroi niin paljon, että olenkin sijalla 9. Siis vain kaksi sijaa huonommin mistä lähdin, ei se niin paha ole, 30 kierrosta kuitenkin jäljellä.
Lähdin siitä sitten ajelemaan ja nopeasti olin only4winin perässä. Se saamarin valkoinen audi on tullut lauantain jälkeen tutuksi. Perässä on roikuttu yhteensä varmaan 200 kierrosta, eikä ilman onlyn virhettä ole kertaakaan ohi päässyt. Otti taas päähän, tiesin et tässä ollaan ja kauan. Tuuria oli matkassa kuitenkin, kun taisi olla eka mahdollinen paikka ja only menee hieman pitkäksi ja kuittaan ohi.
Siinä kierroksilla 2-15 olin sitten sijalla 6 ja takana tuli jatumatunen 4-6sek päässä ja edessä meni jallmari 5sek päässä. Alkuun pystyin kuromaan kaulaa ja saavuttamaan edelläajavaa, mutta nopeasti pito katosi renkaista ja oli pakko ajaa varmemmin. Ero pysyi sen jälkeen samana kokoajan. Noin kierroksella 10 vasta tajusin, että hetkonen, mun kierrokset paukkuu aivan jatkuvasti 1.47.0, eli noin 1-2sek hitaammin mihin pystyn. Olin jo aikaisemmin ihmetellyt, miten pääsuoran jarrupaikka on nyt paljon paljon myöhempään.
Aloin yrittämään ihan täysillä ja tajusin, että alun kolari oli vienyt tehoja autosta, ei kulkenut. Mietin asiaa aivan liian kauan. Mietin et onko kuitenkin kisavauhti oikeasti hitaampaa tms ja en uskaltanut tulla varikolle liian aikaisin.
Lopulta päätin, että nyt tulen varikolle, niin huomasinkin Jallmarin tehneen jonkun virheen ja eroa on enää 3sek, päätinkin jäädä ajamaan pariksi kierrokseksi perään. Näin Jallmarin tulevan varikolle ja menin perässä. Vaihdoin vain renkaat ja jatkoin matkaa tajuten ohittavani pysähdyksellä Jallmarin. Tässä alkoi olemaan jo hyvä fiilis.
Varikkoruljanssin jälkeen sijoitukseni oli viides ja olin siihen tyytyväinen. Tajusin hetkeä myöhemmin, ettei kaikki olekaan käyneet varikolla ja sieltä sludgefeast kiilaa edelleni varikolta. Olin nopeampi ja saavutin häntä ja menin ohi, sijoitus neljäs. Sen jälkeen jotain tapahtui ja yks kaks eroa olikin sekä eteen, että taakse noin 20sekuntia.
Maaliin tulin noin 15sek Silliä perässä ja hieman harmittaa, koska varikkokäyntiin asti menetin auton kunnon vuoksi 1-2sek per kierros, eli kisan lopussa olisin ehkä voinut taistella sijasta 3. Mutta kaikinpuolin kisa oli onnistunut ja olen erittäin tyytyväinen alun jälkeen tuohon nelossijaan.
Sensijaan Hiphein epäonni vain jatkuu ja se on harmi, koska oli luvassa oikeasti kovat pisteet tästä kisasta.
Loppuun on sanottava, että taas muistin miksi tällä kfinnin porukalla oli näin hienoa ajaa, oli se uskomaton kisa kaikinpuolin ja kaikilla oli kaikesta huolimatta kokoajan hauskaa. Kiitos ja ensiviikolla sitten yökisaa tarjolla.
Pisteet tulee joskus tänään illalla ja eilinen 3tunnin sessio löytyy täältä:
http://www.twitch.tv/omenanraato/v/14086250
Kohdasta 1:50:20 alkaa kisa ja näkee todella hyvin hiphein tapahtumat.
Täytyy sanoa, että ensimmäiset 2,5 kierrosta on oikein viihdyttäviä.