Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Hieno kisa kaiken kaikkiaan ja reilu. Oppia kisasta eli varikkostopilla kannattaa myös korjauttaa auto. Oma meni rikki alussa ja kun en korjannut oli tosi hidas koko kisan ajan. Alku meni huvin eli olin sijoilla 6-8 mutta pari virhettä ja olinkin jo sijolla 9-14 ja moottorivian myötä vauhti tippui alle sallitun. Lopputulos kuitenkin ihan Ok.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Hienoa kisailua oli, tätä lisää. Hirveellä munkilla pääsin läpi startin rytäkästä, mutta meno tasaantui omiin virheisiin.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Noniin, nyt vähän mietteitä. Aloitetaas sillä, että hienosti oli Zetoria lukuunottamatta kaikki paikalla. Aikooko Zetor tulla seuraaviin kisoihin? Ei ainakaan onlinessa kauheasti ole näkynyt, eikä edes pelaamassa pcarsia..


Mutta sit siihen kisaan. En ole ikinä treenannut mitään peliä tälleen. Lauantaista asti monta tuntia treenailtiin. Alkoi oikeasti jo kyllästyminen iskeä ja tiistaina pelit loppui todella pahaan niskajumiin ja siitä päänsärkyyn. No eilen meni sitten rehellisesti sanottuna aamusta asti kaikki päin honkia ja muunmuassa iltapäivällä sitten koko päivän työ valui vielä bittitaivaaseen.
Illalla ennen kisaa oli lapsen vanhempainilta, joka olikin joku hiton luento diibadaaba, aivan turhaa shitiä. Siellä alkoi kuitenkin taas niska oireilemaan kun oli vetoa.

Kotona sitten nappia naamaan, jotta niska ei pääse pahaksi ja kun pääsen ajopenkkiin könyämään, totean ettei näppis ole kiinni pleikassa, niin eikö siitä noustessa ipad tippunut laattalattialle ja näyttö rikki. Aamusta iltaan kaikki aivan penkin alle ja siihen päälle kyllästyminen rataan ja peliin liiallisen treenin takia.
Voitte siis miettiä mitkä oli fiilikset koko kisaan lähteä?

Treenit alkoi siinä sit kuitenkin maistua kun oli paljon porukkaa jo niissä ja juteltiin niitä näitä ja läppä lensi. Hauskaa oli. Kierrosajaksikin sain jotain 1.45.7 tms, joka oli ihan hyvä mulle.

Aika-ajoihin olin asennoitunut siten, että Simo, Storkki, hiphei ja sit tulenkin jo minä. AA kierros osui aivan nappiin ja tein oman ennätyksen 1.45.3 tai jotain. Loppuvaiheesa totuus iski naamaan. Takaata oli todella moni parantanut alkuviikon treeneistä ja toisaalta muut menneet edellä karkuun. lopullinen aika-ajosijoitus 7:s!!! Olin tyrmistynyt, en oikeasti voinut uskoa olevani noin alhaalla 15 ihmisen kisassa sen perusteella mitä treeneissä näin eri kuskeja. Tiesin kuitenkin, että pystyn ajamaan tasaista 1.46.0 aikaa ilman virheitä, joten laskin virheettömyyden varaan.

Lopulta sitten kisa alkoi. Hiphei taisi lähteä ruudusta 3, joten oli todella iso luotto hyviin tallipisteisiin, koska ajattelin itse nousevani sijoille 3-5.
Olin treeneissä ottanut päivittäin kisasta toiseen varaslähtöjä ihan kokojan. Jotenkin se muuttui päivityksen jälkeen ja nyt ei voi enää ennakoida samalla tavalla. Otin siis varmanpäälle ja jäinkin aivan ruutuun. Niin näytti jäävän muutkin, ei hätää.
Siitä lähdettiin kiihdyttämään, mutta jo 100m jälkeen tajuan miten kaikki autot warppailee ihan mihen sattuu ja seuraava jonka muistan on se, kun näen hipheihin jonkun osuvan, jonka seurauksena lopulta hiphei valuu poikki radan ja osun hänen kylkeen, enkä voi tehdä mitään. Siihen meni meidän tallin kisa ajattelin. Jos en olisi sarjan vetäjä, olisin varmaan oikeasti tehnyt jonkun raqe quitin ja jättänyt sarjan siihen. :D
Nopeasti kuitenkin tajusin, että en pyörähdä ja muut kolaroi niin paljon, että olenkin sijalla 9. Siis vain kaksi sijaa huonommin mistä lähdin, ei se niin paha ole, 30 kierrosta kuitenkin jäljellä.

Lähdin siitä sitten ajelemaan ja nopeasti olin only4winin perässä. Se saamarin valkoinen audi on tullut lauantain jälkeen tutuksi. Perässä on roikuttu yhteensä varmaan 200 kierrosta, eikä ilman onlyn virhettä ole kertaakaan ohi päässyt. Otti taas päähän, tiesin et tässä ollaan ja kauan. Tuuria oli matkassa kuitenkin, kun taisi olla eka mahdollinen paikka ja only menee hieman pitkäksi ja kuittaan ohi.

Siinä kierroksilla 2-15 olin sitten sijalla 6 ja takana tuli jatumatunen 4-6sek päässä ja edessä meni jallmari 5sek päässä. Alkuun pystyin kuromaan kaulaa ja saavuttamaan edelläajavaa, mutta nopeasti pito katosi renkaista ja oli pakko ajaa varmemmin. Ero pysyi sen jälkeen samana kokoajan. Noin kierroksella 10 vasta tajusin, että hetkonen, mun kierrokset paukkuu aivan jatkuvasti 1.47.0, eli noin 1-2sek hitaammin mihin pystyn. Olin jo aikaisemmin ihmetellyt, miten pääsuoran jarrupaikka on nyt paljon paljon myöhempään.
Aloin yrittämään ihan täysillä ja tajusin, että alun kolari oli vienyt tehoja autosta, ei kulkenut. Mietin asiaa aivan liian kauan. Mietin et onko kuitenkin kisavauhti oikeasti hitaampaa tms ja en uskaltanut tulla varikolle liian aikaisin.
Lopulta päätin, että nyt tulen varikolle, niin huomasinkin Jallmarin tehneen jonkun virheen ja eroa on enää 3sek, päätinkin jäädä ajamaan pariksi kierrokseksi perään. Näin Jallmarin tulevan varikolle ja menin perässä. Vaihdoin vain renkaat ja jatkoin matkaa tajuten ohittavani pysähdyksellä Jallmarin. Tässä alkoi olemaan jo hyvä fiilis.

Varikkoruljanssin jälkeen sijoitukseni oli viides ja olin siihen tyytyväinen. Tajusin hetkeä myöhemmin, ettei kaikki olekaan käyneet varikolla ja sieltä sludgefeast kiilaa edelleni varikolta. Olin nopeampi ja saavutin häntä ja menin ohi, sijoitus neljäs. Sen jälkeen jotain tapahtui ja yks kaks eroa olikin sekä eteen, että taakse noin 20sekuntia.

Maaliin tulin noin 15sek Silliä perässä ja hieman harmittaa, koska varikkokäyntiin asti menetin auton kunnon vuoksi 1-2sek per kierros, eli kisan lopussa olisin ehkä voinut taistella sijasta 3. Mutta kaikinpuolin kisa oli onnistunut ja olen erittäin tyytyväinen alun jälkeen tuohon nelossijaan.
Sensijaan Hiphein epäonni vain jatkuu ja se on harmi, koska oli luvassa oikeasti kovat pisteet tästä kisasta.


Loppuun on sanottava, että taas muistin miksi tällä kfinnin porukalla oli näin hienoa ajaa, oli se uskomaton kisa kaikinpuolin ja kaikilla oli kaikesta huolimatta kokoajan hauskaa. Kiitos ja ensiviikolla sitten yökisaa tarjolla.
Pisteet tulee joskus tänään illalla ja eilinen 3tunnin sessio löytyy täältä:
http://www.twitch.tv/omenanraato/v/14086250
Kohdasta 1:50:20 alkaa kisa ja näkee todella hyvin hiphein tapahtumat.
Täytyy sanoa, että ensimmäiset 2,5 kierrosta on oikein viihdyttäviä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

no mitäpä tässä selittelemään oma ajo ei kulkenu yhtään.. lähtö oli iha ok ja ekan mutkan jälkeen joku 6 ehkä? Mutta nopeesti huomasin että tänää ei kyllä tuu mitään tästä hommasta ja en ruvennu sen suuremmin sit estelee ohituksia ku ei siitä mitää hyötyä ois loppupeleis ollu.. puol kisaa köröttelin ja varikolle itkemään pimeään nurkkaan.. Mulla ei oo muuten pienen kaksion ja emännän aikaisten aamu herätysten takia mahollista käyttää mikkiä noissa gameissa.. mut luurit on korvalla että kuulen kyllä jos asiiiaaaa :)=.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Videot ny katottu ja se oli vain pieni pusu jallulta,mut riittävä ett menin seinään. Harmi vain ett auto kimpos takas radalle ja suoraan ompun eteen.

Ei voi ku ihmetellä simon ajolinjoja,on upeaa ajoa. Ite jos kanttareiden päältä samalla tavalla,löydän itteni hiekalta/nurtsilta/seinästä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Mulla oli täysin erilainen setuppi siipiä lukuunottamatta. Ei omanikaan kovin huono voinut olla. Ehkä sitten spa:ssa saan auton vielä paljon paremmaksi simon asetuksia soveltaen, että nahistellaan taas kärjessä. En vain ole ajanut spa:ta vaan juuri ollenkaan, mutta onneksi on viikko aikaa treenata.

Sulla simo oli vissiin kans abs päällä? entä stability control?

Absit päällä aina ja TC silloin kun on varaa ajaa hitaammin. Ilman TC:tä menee kovempaa, varsinkin aika-ajoissa. Stability Controlista saattaa olla etua, ainakin oli jossain Time Trial -haasteessa. En sitä kuitenkaan käyttänyt kuten videolta ilmenee.

A double whammy: https://youtu.be/JPYtZYv_-V4?t=13m25s

Toi mun auto kulkee niin älyttömästi, että tuntuu ihan ylemmän luokan autolta. Kääntyykin ihan mielettömän hyvin, kaasun kanssa ja ilman.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ilmankos Simon jarrutukset on aina ollu erilaisia. Itsellä kun ei koskaan mitään apuja päällä ja t300 normi polkimet. Joka mutkaan jarrut ensin lukkoon ja sit nostan jalkaa jarrulta ettei oo lukos.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ilmankos Simon jarrutukset on aina ollu erilaisia. Itsellä kun ei koskaan mitään apuja päällä ja t300 normi polkimet. Joka mutkaan jarrut ensin lukkoon ja sit nostan jalkaa jarrulta ettei oo lukos.

GT3-autoihin kuuluu kisa-absit. Kannattaa kyllä käyttää. Oikeastikin Blancpainissa kuskit käyttävät ja nuo GT3-jarrut on suunniteltu abseille. Varmaan on aika helvetilliset ilman. Ainakin IRL.

iRacingissä on GT3-autoilla absit sekä tc. Ei ajoapuina, vaan ihan auton ominaisuutena. Toki iRacingin GT3-autoissa on 12 absin säätöä ja 5 eri tc:tä. Saahan tuossa Pcarsissa säädettyä kuinka paljon TC antaa sutia. Itse en sitä edes muistanut eilen säätää. 8% tais olla oletuksena.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Kävin kokeilemas tota Simon setuppia bentleyhin viel barcelonas ja laitoin myös absit päälle ni heti tuli 1:43,5 aika. :D
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Kävin kokeilemas tota Simon setuppia bentleyhin viel barcelonas ja laitoin myös absit päälle ni heti tuli 1:43,5 aika. :D

Noniin siitä kaikki kopioimaan vaan setuppi niin saadaan tasaväkisempiä kisoja jatkossa. Sitä varmaan simokin toivois, ettei tarvi lähdössä jäädä peräpäähän kuhnuamaan.

Juu 1.44 alle meni täällä kans ehkä kolmannella yrityksellä. Kulkee etenkin pääsuoralla tosi kivasti. Selittäiskö ykkösvaihteen korkea välitys tätä nopeutta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Simon antamia säätöjä ei pysty tollasenaan laittamaan ruffiin. Joissain kohdissa ei pysty laittamaan samoja arvoja. Mut toki on varmasi suuntaa antava ja hieman soveltamalla sopii myös ehkä ruffiin.

Ite en kyl koita enää miten paljon absit ja simon säädöt vaikuttais aikaan barcelonassa,oon saanut yliannostuksen radast vähäx aikaa ja myös ruffiin.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Joo ei nuo suoraan mennyt bentleynkää vaan piti soveltaa mutta näytti toimivan.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Nonii, pitkästä aikaa pcarsia. Mukavaa kisailua oli. Mersut vedettiin tallista reilu tunti ennen kisaa, joten pistesaldo hyvä siinä mielessä. Itse kävin kisassa 2 kertaa pitämässä perää, ensin startissa joku könyää mut ympäri keskellä suoraa ja sit pyöritäänkin pääsuoraa kumit savuten. No ei ottanu auto ainakaan isoa osumaa. En tiedä oikee mitä siinö startissa kävi, joku jäi telineisiin ja muutenkin omassa kuvassa muutama auto warppaili aikas jännästi.

Maalissa puhtaalla ajolla 5. Vauhtia ei olis ollu enempään tällä kertaa, mutta hyvää reilua kisaa kaikinpuolin .
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Kuljettajien pistetilanne: http://omenanraato.1g.fi/pcars/GT3tallit.PNG
Tallien pistetilanne: http://omenanraato.1g.fi/pcars/GT3kuljettajat.PNG

Jesbetti sai nyt yhden pisteen, vaikka lähti ajoissa pois. Tulevissa kisoissa muutetaan siten, että vain maaliin päässeet kuljettajat saa pisteitä. Eli jos yhteyskatkeaa tai lähtee itse pois tai mitä vain, niin pisteitä ei heru.
Myös jos Zetorista ei ala kuulumaan viikonlopun aikana mitään, niin vapautan hänen kisapaikkansa jollekin.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Tulevissa kisoissa muutetaan siten, että vain maaliin päässeet kuljettajat saa pisteitä. Eli jos yhteyskatkeaa tai lähtee itse pois tai mitä vain, niin pisteitä ei heru.

Eli jos keskeyttää ja olisi pisteillä niin pistetä ei heru?
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Nimenomaan näin, eli oikean elämän meininkiä. Lähinnä näillä vältetään sitä, että kisa on menny päin peetä ja siel rupee 3-4 viimistä keskeyttelee ettei tarvi ajaa ku kuitenki tulee x pisteet
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Nimenomaan näin, eli oikean elämän meininkiä. Lähinnä näillä vältetään sitä, että kisa on menny päin peetä ja siel rupee 3-4 viimistä keskeyttelee ettei tarvi ajaa ku kuitenki tulee x pisteet

Joo ihan hyvä että pitää ajaa maaliin saadakseen pisteitä.
Katoin uusinnan startista ja kolarisuman aiheutti mclarenit, jotka otti "liian hyvät" startit ja kolasivat edelläajavat ympäri. En tiedä oliko vilppilähtöjä, mutta molemmat lähti ku ammuttuna. Ruffit tuli näemmä mun ovesta sisään, mutta molemmat niistäkin oli olosuhteiden uhreja. Better luck next time
 
Manuaalilla pystyy ottamaan "nappilähdön" kun ennakointi osuu kohdalleen. Päivityksen jälkeen ollut paljon vaikeampaa sen kanssa. Ennehän sai aina laittaa vaihteen silmään ennen vihreää valoa, nyt on paljon riskialttiimpaa.

Edit oli kyllä todella loistava kolari se toisen kierroksen eka mutka. Jarrutan normisti ni Speitan tuli lappu lattiassa persuksiin. :D
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Mulla ei ainakaan tullut vilppilähdöstä mitään tietoa.

Mielestäni vihreän syttyessä vain nostin kytkintä :p
 
Ylös Bottom