Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Kuljettajatilanne aika mielenkiintonen simon takana, tallipisteistä ehdotan ens kaudeks sellasta juttua että nää varakuskit ei tois pisteitä tallille vaan ajais vain henkilökohtaisista pisteistä. Nythän simo käy ajamassa täydet pisteet joka tallille joissa ajaa joten menee vähä idea koko tallipisteistä. Ja kyllä, olisin ehdottanu samaa vaikka simo olis ajanutkin mersulle viime kisan
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Kuljettajatilanne aika mielenkiintonen simon takana, tallipisteistä ehdotan ens kaudeks sellasta juttua että nää varakuskit ei tois pisteitä tallille vaan ajais vain henkilökohtaisista pisteistä. Nythän simo käy ajamassa täydet pisteet joka tallille joissa ajaa joten menee vähä idea koko tallipisteistä.

Sama kävi mielessä. Toi o vähä perseest tolleen.
Toisaalta aina on poisjääntejä ni siihen vois keksiä jonkun toisen tavankin vielä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

F1ssä laskettiin aikoinaan tallipisteet niin että vain paremmin sijoittunut kuski tallista toi pisteitä ja välistä otettiin pois "kakkoskuskit". Se tasottaa paljon poisjääntejä ja pitää tilanteen tasaisena. Paalupaikat ja nopeimmat kierrokset ei tarvis tuoda tallille pisteitä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Tuossa tavassa on vain se ongelma, että jos olen vaikka sun tallikaverina ja normaali kisassa taistelen vaikka sijoista 4-6, mutta kun tulee kisa joka menee aivan penkin alle ja oon saamassa muutaman hassun pisteen niin ei ole kauheasti motivaatiota. Siksi koko tullipisteet halusin, että voit ajaa edes tallin puolesta.

Silloin tietäisin ettei mun ajolla oo ikinä mitään väliä tallipisteiden kannalta, eikä se ole hyvä.

Pikemminkin täytyis olla niin, että se huonommin maaliin päässyt on se jonka mukaan lasketaan. Siinäkin tavassa on omat isot ongelmansa..
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Mites, jos vaikkapa talli saisi tuuraajan keräämistä pisteistä vain puolet? Näin ainakin vähän tuo Simon voittojen vaikutus pienenisi tallimestaruuskamppailuun. Ja saisi pientä etua ne tiimit, joiden kuskit urhoollisesti saapuu joka kerta paikalle.. Tiedä sitten miten muuten toimisi noin käytännössä.

Joku rattimies voisi muuten jossain välissä käydä tuolla Nurburgringilla vetämässä jonkinlaisen referenssiajan, niin tietäisi vähän millaista vauhtia sitä ensi viikolla pitäisi päästä.. [emoji14]
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Olenko kaukana jos kärki ajaa 1.50 tms?

Itse ajelin AI:ta vastaan ihan kisakuormalla pimeässä ilman ainuttakaan kunnon kierrosta jo alle 2min aikoja, joten minäkin varmaan pääsen 1.55 aikoihin ainakin.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Jokaiselle tallille mis simo ei aja,annetaan 25 lisäpistettä ja mitätöidään yhdet huonoimmat pisteet/sijoitus.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Testasin online priva lobbyssä pikaisesti samoilla asetuksilla mitä kisan harjoitukset on. 1.58.7 hardeilla tankki täynnä,muita renkaita en testannu.

Tt:n kärkiaika on 1.54.0xx mesellä..tais olla top3 kaikki ajettu mesellä.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Itsekin kävin vetämässä muutamat rundit. 1.59.1 sain kellotettua ja bensa loppui kun ekassa sektorissa oli 0.8s paremmin kuin hotlapissa. Toivotaan että tuon ajan saisi tuonne 1.57 korville.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ei mitään muutoksia pistejakoon! Simo ajaa missä ajaa ja sillä sipuli.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ei mitään muutoksia pistejakoon! Simo ajaa missä ajaa ja sillä sipuli.

Juu ei tämä nyt niin vakavaa ole, että pitäisi muuttaa jotain sovittua kesken leikin :) Toiselle kaudelle sitten sääntöjä tallien suhteen paremmiksi.

Oma ehdotukseni toiselle kaudelle vois olla jotain tämäntyylistä:

- Ne kuskit jotka ei aio ajaa toisella kaudella ilmoittavat hyvissä ajoin etteivät osallistu toiseen kauteen.

- kokonaispisteiden 8th saa valita ekana tallin ja nimittää kakkoskuskiksi kenet vain paitsi top 8 sijoittuneen edellisellä kaudella. Tämä toimisi myös tallin tallipäällikkönä. Seuraavaksi 7th saa valita jne.

- Tallin nimi ja väritys pitää ilmoittaa ennen uuden kauden alkua.

- Näillä 16 nimetyllä pelaajalla ei ole oikeutta ajaa muissa talleissa koko kauden aikana. (ellei tallipäällikkö anna monoa)

- Ne pelaajat jotka ovat ilmoittautuneet jäävän pois kaudesta voivat osallistua varalla kisoihin ainoastaan jos kisoihin ei muuten saada täyttä gridiä.

- Vie parempi ois jos jokaisella tallilla olisi vielä oma varakuskinsa, mutta tähän ei varmaan vielä riitä pelaajia toiselle kaudelle.

- Tallipäällikkö voisi koska tahansa antaa kenkää kakkoskuskille kesken kauden jos tämä samalla nimeää uuden vapaan kuljettajan talliin.

EDIT: tai ehkä on parempi jos on ilmoittauminen toiseen kauteen tietyllä eräpäivällä ja näistä edellisen kauden top 8 valitsee sitten tallikaverinsa vaikka osallistuneita olisi 30. Jos osallistujia olisi vähintään 24 niin tallit voisivat nimetä vielä kolmoskuskinsa jotka toimisivat ensisijaisina varakuljettajina.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Joo asia nyt ei ole niin vakava että kesken kauden olis tarvetta sääntömuutoksiin. Onko muuten ton uuden pätsin myötä tullu jotain sellasia muutoksia jotka vaikuttais dramaattisesti esim. Tähän gt3 sarjaan? Vai oliko se lähinnä bugien paikkausta .
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Juu ei tämä nyt niin vakavaa ole, että pitäisi muuttaa jotain sovittua kesken leikin :) Toiselle kaudelle sitten sääntöjä tallien suhteen paremmiksi.

Oma ehdotukseni toiselle kaudelle vois olla jotain tämäntyylistä:

- Ne kuskit jotka ei aio ajaa toisella kaudella ilmoittavat hyvissä ajoin etteivät osallistu toiseen kauteen.

- kokonaispisteiden 8th saa valita ekana tallin ja nimittää kakkoskuskiksi kenet vain paitsi top 8 sijoittuneen edellisellä kaudella. Tämä toimisi myös tallin tallipäällikkönä. Seuraavaksi 7th saa valita jne.

- Tallin nimi ja väritys pitää ilmoittaa ennen uuden kauden alkua.

- Näillä 16 nimetyllä pelaajalla ei ole oikeutta ajaa muissa talleissa koko kauden aikana. (ellei tallipäällikkö anna monoa)

- Ne pelaajat jotka ovat ilmoittautuneet jäävän pois kaudesta voivat osallistua varalla kisoihin ainoastaan jos kisoihin ei muuten saada täyttä gridiä.

- Vie parempi ois jos jokaisella tallilla olisi vielä oma varakuskinsa, mutta tähän ei varmaan vielä riitä pelaajia toiselle kaudelle.

- Tallipäällikkö voisi koska tahansa antaa kenkää kakkoskuskille kesken kauden jos tämä samalla nimeää uuden vapaan kuljettajan talliin.

EDIT: tai ehkä on parempi jos on ilmoittauminen toiseen kauteen tietyllä eräpäivällä ja näistä edellisen kauden top 8 valitsee sitten tallikaverinsa vaikka osallistuneita olisi 30. Jos osallistujia olisi vähintään 24 niin tallit voisivat nimetä vielä kolmoskuskinsa jotka toimisivat ensisijaisina varakuljettajina.

Menisi kyllä omasta mielestä aika säätämiseksi, jos jotain tallipäällikkö yms kuvioita ja potkujenantamisia mukaan sotkettaisiin. Aiemmin ehdotettu arvontasysteemi, jossa pääsee kuskit myös kauden vaihtuessa eri talliin kuulostaa äkkiseltään simppelimmältä ja toimivammalta.

Tallikohtainen varakuski on kyllä ainakin varsin tuhoontuomittu ajatus. Tuntuu niin paljon ja vielä lyhyellä varoitusajalla tulevan poisjääntejä, että esim. viimekisakinhan meni vajaalla gridillä nykysysteemilläkin, jossa sentään kuka tahansa olisi voinut hypätä ajamaan.
 
Missään nimessä ei tälle kaudelle mitään muuteta! Tulevaa tässä suunnitellaan.

- Lähdetään liikkeelle vaikka noista autojen värityksistä. Mulle se on fiiliksen kannalta oleellista, mutta muutoinhan sillä ei ole merkitystä.
Tällä kaudella on todettu ettei tuo väri aina pysy ja radalla voi olla mitä vain. Toiselle kaudelle tallilla ei tarvitse olla väritystä. Mieluusti jokainen ottais joka kisaan saman värityksen, mutta ei ole pakko. Eli tallilla voi olla minkä väriset autot vain eikä niitä tarvitse ilmoittaa. Ei oo siis pakko olla samat molemmilla.

- Toiselle kaudelle tiputetaan Bentley pois ja Ginetta tilalle.

- Ei mitään potku juttuja ja "tallipäälliköitä", rentoa tän on tarkoitus olla.

- Arvon tallit netistä löytyvällä arvontakoneella. Siten, että tämän kauden sijoitusten perusteella sijat 1-8 eri talleihin. Sijoilta 9-16 sitten tallikaverit.

- Auto arvotaan samalla menetelmällä. Jos ja kun tulee samoja autoja joillekin kuskeille, niin yritän katsoa siitä sitten ristiin niitä siten että ei ois samoja autoja, katsotaan sit miten sekaisin ne menee.

- Muutetaan yökisat "kesälle", jotta yö ei olisi aivan yhtä pimeä ja kylmä.

- Jos halutaan niin voidaan harkita sadekisaa (johonkin päiväkisaan).

Edit:
- Ja tallipisteisiin. Jotta molemmilla kuskeilla olisi oikeasti merkitystä, niin miltä kuulostaisi seuraava: normaalisti tallipisteisiin lasketaan huonompi sijoitus, jolloin ns. kakkoskuskin pisteet on oikeasti merkityksellisiä. Jotta ei sen vuoksi tule "keskeytyksiä", niin jos maaliin pääsee vain yksi auto tallille annetaan tämän kuljettajan osalta puolet pisteistä. Eikä aleta siltin mitään puolikkaita pisteitä antamaan, vaan pyöristetään alaspäin, eli esim voittaja saa tallin ainoana edustajana tallilleen 12 pistettä. Toki kuljettajapisteet normaalisti kaikille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

1.58.6 on nyt uusin hotlap itselleni. Hienosti putoaa tuosta vielä jos vain saisi kaikki paikat menemään kunnolla mutta aina jossain lipsahtaa :)
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

audilta vapautuu paikka loppukauden kisoihin ja ens kauteen kanssa ei riitä aika osallistumaan... gridin täytteeks voin tulla sillon tällöin kun aikataulut sallii ja on tarvetta! :cool:
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Nyrren gp rata on yx suosikki ratojani,mut ei vain oikein ruffi tunnu liikkuvan toivotulla tavalla mun käskyttämänä.:mad:
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ei tule kyllä ei sitten mitään tuosta Nyrren ajamisesta. Perusvauhti jotain 1.59-luokkaa. Pitäisi kaiken järjen mukana saada vielä paljon alemmas vaan tiukassa tuntuu olevan.
 
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Ohjeah, älä paranna. On mullaki kilpakumppani 1.59 luokassa..
 
Ylös Bottom