Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PCars - GT3 kaudet 1 ja 2, mukana tallimestaruus (sarja täynnä)

Millos se seuraava nyt sitten starttaa? :D

Olipas se. Tuskallisin ja viihdyttävin kisa itselleni.

Aika-ajo meni penkin alle. 0,5s jäätiin tavoitteesta, mutta silti neljäs sija. Saan lentävän lähdön ja nousen ekan mutkan jälkeen jo toiseksi heti simon perään. Simolla oli varmaan mediumit alla, sillä mun auto tuntu niin paljon nopeammalta joka kohdassa, että ahnaasti koitettiin ohi pariin otteeseen jo ekalla kierroksella. Pääsuoralla sitten rinnalle ja ajattelin mennä sisältä ohi, mutta pieni pusuhan siinä keskellä mutkaa tuli (oma vika). Jään venaileen, mutta simolla kestää ja kestää. Lopulta kun simo on näkyvissä niin edessä ajava storkki vissiin sai penaltin edellä ja en tätä huomannut ja osuin suoralla tätä perämiseen keskellä suoraa kun keskityin missä se simo painaa. Neulansilmän jälkeen storkki päättikin tönäistä autoni raivon vallassa päin betonia (en tiedä oliko tahallinen kosto, mutta mitäs noista). Auto paskana ja ajattelin mennä varikolle vaihtaan hardit alle. No ajoin sitten ajatuksissani varikon sisäänkäynnin ohi ja piti vielä yksi kierros ajaa puoltavaa bemmiä.

No sitten sieltä varikolta varikkojäbät antaa taas alipaineiset softit jalkaan hardien tilalle ja ajattelin että kisa oli sitten siinä taas. Muiden käydessä varikolla sijoitus 3rd ja softit kului kyllä todella hitaasti ja päätin ottaa riskin että kokeillaan ajaa maaliin saakka (27 kierrosta softeilla). Varikkokäynti olisi vaan varmistanut että sijoitus on toisiks tai kolmanneks viimeinen.

Sitten tulikin ajettua hyvää kisaa lopussa Rammarin, ohjeah ja derekin kanssa. Kun renkaat alkoi olla liian kuluneet niin rammari voitti mutkissa niin paljon että pääsi perään, mutta suoralla aston martin tuntui jäävän. Jos oisin ollu fiksu niin olisin suosiolla päästäny jo aikaisemmin edelle, mutta oisin kuljettajapisteis mahdollisesti noussu vie storkin ja derekin ohitse kolmannelle sijalla, niin päätin taistella loppuun asti. Lopulta eka mutka menee itsellä vähän pitkäksi ja aattelin jo että no nyt mun pitää päästää rammari edelle, mutta oisko silläkin menny pitkäksi kun ajautuu kylkeen kiinni. Koitan vie laittaa jarrua, mutta autot ei irtoa toisistaan ja päin betonia taas. Auto puoltaa taas homona ja kierroksia jotain 5 jäljellä, niin päätin ajaan maaliin saakka. ohjeah, matunen ja derekki sieltä pinkoi sitten vie ohi. Derekki vikalla kierroksella. Derekki sanoikin mikkiin ennen neulansilmää että älä peippaa ja myönnän että vaihdoin ajolinjaa kerran juuri estääkseni. No ei noil täysin kuluneilla renkailla ollut kyllä mitään jakoa pitää toista takana koko kierrosta.

Unohtui replay tallentaa, mutta kisan viimeiset 14 min otin talteen jos rammari tai derekki haluaa tilanteet nähdä.

Hipheille onnea vielä kisan voitosta, tallimestaruudesta ja vissiin kuljettajien kakkossijasta! :cool:

Lopulta kun simo on näkyvissä niin edessä ajava storkki vissiin sai penaltin edellä ja en tätä huomannut ja osuin suoralla tätä perämiseen keskellä suoraa kun keskityin missä se simo painaa. Neulansilmän jälkeen storkki päättikin tönäistä autoni raivon vallassa päin betonia (en tiedä oliko tahallinen kosto, mutta mitäs noista).

Joo penalttihan mulla oli ja en tienny mihin mä oikeen väistän ku autoa tulee vasemmalta ja oikeelta. Siinä neulansilmässä en tiiä mitä tapahtu ku en ainakaa mun mielestä juurikaan törmänny suhun vaan olin siinä rinnalla niin ne autot jotenkin liimautu toisiinsa ja lähti vetämään molempia oikeelle? :confused:

Millos se seuraava nyt sitten starttaa? :D

Eiköhän tässä ainakin pari kolme viikkoa voida ottaa lomaa.

Tein parit kyselyt koskien tulevaa.

---------------------------------------------------------------------

Paras kisapäivä?

http://vote.pollcode.com/88148547

Kisojen määrä viikossa?

http://vote.pollcode.com/19458979

Mieluisin ajoneuvo GT3:n rinnalle?

http://vote.pollcode.com/14947479

Oletus säätöjen lukitus?

http://vote.pollcode.com/54159921

Siinä neulansilmässä en tiiä mitä tapahtu ku en ainakaa mun mielestä juurikaan törmänny suhun vaan olin siinä rinnalla niin ne autot jotenkin liimautu toisiinsa ja lähti vetämään molempia oikeelle? :confused:

Joo en ite huomannu ketään rinnalla eli todennäköisesti olit kuollessa kulmassa, mutta en kääntänyt autoa ollenkaan ennen liimautumista. No se on ollutta ja mennyttä. Katse kohti uusia haasteita :rolleyes:

Eiköhän tässä ainakin pari kolme viikkoa voida ottaa lomaa.

Tein parit kyselyt koskien tulevaa.
Mun osalta ainakin tauko tulee eteen, koska tunnin päästä menen leikkaukseen ja minimi 2viikkoa saikkua, clio cup itseä ainakin kiinnostaa kovasti rinnalle.

Edit: ja eikö toi oletussäätöjen pakotus tarkoittanut myös sitä, ettei forceja voi säätää.

Olettussäätöjen pakotus olisi kyllä kiva, jos toimisi vaan niin, että forcet saisi kuitenkin säädettyä. Ainakin näillä gt3-laitteilla tulee säädöillä sen verran isoja eroja, että varmaan vakiosetupeilla saisi jonkin verran tasaisempaa kisailua aikaan.

Olettussäätöjen pakotus olisi kyllä kiva, jos toimisi vaan niin, että forcet saisi kuitenkin säädettyä. Ainakin näillä gt3-laitteilla tulee säädöillä sen verran isoja eroja, että varmaan vakiosetupeilla saisi jonkin verran tasaisempaa kisailua aikaan.
Sitten kaikilla pitäisi olla myös sama auto.

Sitten kaikilla pitäisi olla myös sama auto.
Onko toiset niin paljon parempia vakiosäädöillä kuin toiset vai kuinka?

Toisaalta vähän kaksipiippuinen juttu. Tuohan se oman jännityksensä sekin, että kuka saa setupit osumaan kohdalleen jne. Ja aika hyvin ja pienellä vaivalla tuon auton olen ainakin itse yleensä Simon säätöjen tai jonkun netistä kaivetun random-setupin pohjalta saanut säädettyä kohdalleen, vaikka ei itse säästämisestä juuri mitään ymmärrä.

Onko toiset niin paljon parempia vakiosäädöillä kuin toiset vai kuinka?

Toisaalta vähän kaksipiippuinen juttu. Tuohan se oman jännityksensä sekin, että kuka saa setupit osumaan kohdalleen jne. Ja aika hyvin ja pienellä vaivalla tuon auton olen ainakin itse yleensä Simon säätöjen tai jonkun netistä kaivetun random-setupin pohjalta saanut säädettyä kohdalleen, vaikka ei itse säästämisestä juuri mitään ymmärrä.
Varmasti on suuremmat erot säätämättömänä kuin säädettyinä. Itsekin opetellut ja kokeillut säätää vaikka en siitä mitään ymmärrä :)

Kiitos onnitteluista. Kisa meni yli odotusten. Aikaajoa seuratessani totesin,ett kisassa on ehkä realistista nousta kuuden sakkiin. Simon paalu 1.30.5 ois ollu lyötävissä. Paras treeni aikani oli 1.30.1 ja ennen kisaa lobbyyn liittymistä ajoin 1.30.2.

Lähdin viimeisenä matkaan ja otin lähdön rauhallisesti. Pääsin kepan ohi ja eka mutkasssa oli kolareita ja ulosajoja. Kolmanella kiekalla huomasin olevan neljäntenä muiden kolareiden ansiosta. Rammari,Simo ja Ohjeah olivat edelläni. Sain rammarin ja simon kiinni heidän keskinäisen väännön seurauksena. Rammarin ohi pääsin melko helposti kiekalla 8 ja simoa hiillostaesssani hän teki virheen(harvinaista) ja ajautui radalta ulos kiekalla 10.

Tais simo ja rammari kolaroida?ku ero simoon oli äkkiä muutama sekunti. Saavutin ohjeahia ja en tiä menikö hän varikolle vai mitä tapahtui,ku olinki johdossa..harvinaista mulle! Yllättäen ero simoo pysyi koko ajan 5-7sekunnissa melkein kisan loppuun asti. Kahdella vika kierroksella aloin varmistelemaan ja simo kuroi eroa pienemmäx..taisin voittaa n.3sekunnilla.

Voiton mahdollisti muiden kolarointi,epäonni ja mun "virheetön" ajo..ehkä treenamisellaki oli vähän merkitystä.

Onnittelut Simolle ekakauden ylivoimasesta voitosta. Ompulle sarjan järjestämisestä ja tallikaverina olemisesta ja kiitos kuuluu myös kaikille sarjassa mukana olleille.:)

Voisko joku pistää tulosliuskaa, paalua ja nopeinta kierrosta mulle esim spostilla omenanraato (at) gmail piste com

Saavutin ohjeahia ja en tiä menikö hän varikolle vai mitä tapahtui,ku olinki johdossa..harvinaista mulle!

Tuijotin ruudulta vauhdilla kapenevaa etumatkaani ja ajaminen meni ihan hirveäksi sähläämiseksi, joka huipentui sitten spinnaukseen jossain ihan ihme kohdassa ja teikäläinen ja Simo pääsi ohi. Sen verran harvinaista herkkua itsellekin tuo kärjessä ajaminen ettei ihan tainnu pää kestää. :D Ennen kuin pääsit toiseksi, niin meni kyllä ihan jees ja pystyi pitämään eron muihin aika samana koko ajan.

Olihan tuo kiva kisa vaikka en pystynyt ajamaan teidän kanssa kilpaa, kun säädöt oli Barcelonaan radalle tehtyjä ja ihan eka kertaa ajoin koko rataa. Hauskaa oli silti ja mikä tärkeintä pisteitä tuli tallille ja itselle [emoji3]

Voisko joku pistää tulosliuskaa, paalua ja nopeinta kierrosta mulle esim spostilla omenanraato (at) gmail piste com

http://www.twitch.tv/simo911_ps4/v/18508465 tuolta löytyy

Onnittelut Hipheille voitosta ja pahoittelut only4winille kaameesta kiilauksesta. En tajunnut ollenkaan, että rinnalla oli vielä joku kun lähdin Rammarista ohi. Tarkoitus oli ensin mennä sisäkautta, mutta Rammari teki tilan pieneks, niin tein täysin reaktiomaisen siirtymisen ulkolinjalle.

Hiphein vauhti oli kyllä kovaa, vaikka itse en reenannutkaan ennen virallisia sessioita, enkä ole edes ajanut Gt3-autolla kyseistä rataa. Vaikka ei olisi ollut kolareita ja olisin ottanut oikean taktiikan, niin silti Hiphei olis ollut vahvoilla.

Vähän ammuin itseäni jalkaan kun laitoin hardit kisaan, vaikka helppo jälkeenpäin sanoa, että oli selvä soft-soft -kisa. Brake duct jäi kans aivan liian pieneksi. Jarrut ei kerennyt viilentymään suorilla. Siksi jarrutusten loppuvaiheet oli todella myrkkyä.

http://www.twitch.tv/simo911_ps4/v/18508465 tuolta löytyy

Onnittelut Hipheille voitosta ja only4winille kaameesta kiilauksesta. En tajunnut ollenkaan, että rinnalla oli vielä joku kun lähdin Rammarista ohi. Tarkoitus oli ensin mennä sisäkautta, mutta Rammari teki tilan pieneks, niin tein täysin reaktiomaisen siirtymisen ulkolinjalle.

Hiphein vauhti oli kyllä kovaa, vaikka itse en reenannutkaan ennen virallisia sessioita, enkä ole edes ajanut Gt3-autolla kyseistä rataa. Vaikka ei olisi ollut kolareita ja olisin ottanut oikean taktiikan, niin silti Hiphei olis ollut vahvoilla.

Vähän ammuin itseäni jalkaan kun laitoin hardit kisaan, vaikka helppo jälkeenpäin sanoa, että oli selvä soft-soft -kisa. Brake duct jäi kans aivan liian pieneksi. Jarrut ei kerennyt viilentymään suorilla. Siksi jarrutusten loppuvaiheet oli todella myrkkyä.

Mielestäni annoin sinulle klipissä kyllä hyvin tilaa sisällä, silti tulit yli puolen välin ja otit kontaktin jonka jälkeen lähdit omalle puolellesi ja tulitkin sieltä vauhdilla taas kylkeen?

Mielestäni annoin sinulle klipissä kyllä hyvin tilaa sisällä, silti tulit yli puolen välin ja otit kontaktin jonka jälkeen lähdit omalle puolellesi ja tulitkin sieltä vauhdilla taas kylkeen?
Jäi sana välistä. Siis pahoittelut siitä, että kiilasin. Huomasin äsken vasta :D. Mun moka siis.

Hardit selittääkin Simon "hitaan" vauhdin eka stintillä. Epäilinki ettei oo softit alla ja pelkäsin varikko stopin jälkeen Simon vauhtia softeilla. Pystyin kuiteski ajamaan tasaisia kiekkoja ilman suurempia virheitä ja pitämään eron koko ajan samana kahta viimeistä "varmistelu" kiekkaa lukuunottamatta.

Ylös Bottom