Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja 04 uusi vuosi uudet kujeet!!

Neo

New Member
Jälleen olisi arvioiden aika. Lehteä en ole viellä kuin selannut läpi
mutta jälleen on parannusta tapahtunut.
Etenkin Contran ja Zeldan erikoisartikkelit ovat vähintäänkin kattavia.
Arvosteluitakin on mukavasti tosin harmittaa hiukan kun ps2 pelien arvostelu määrä on lähes poikeuksetta yhtä suuri
kun XB, CG yhteensä tosin tuskin se on lehden vika sillä kyseiselle alustalle varmasti niitä pelejä myös tulee eniten.

Lopuksi viellä olen erittäin mielissäni lehdestä, jossa on mukavasti juttua kaikista alustoista. Varsinkin minulle se on tärkeää koska pelejä ostan sekä Xboxille PClle sekä ps2.
Ehdottomasti suomen paras peli lehti!
 
Itselleni lehti ei enää tule, koskapa kolmen numeron koetilaus päättyi. Mitenkäs tämä iänikuinen oikeinkirjoitus lehden uudessa numerossa on kohdallaan? Joko lehti on saanut päätoimittajan, jonka osaaminen riittää korjaamaan edes alkeellisimmat typot ja kielivirheet? Ensimmäistä viestiä lukiessani tuli mieleen, ettei edeltävää kysymystä kannata _välttämättä_ kohdistaa Neolle...

-P.
 
Ei ole kauheasti parantunut oikeinkirjoitus, jonkin verran kyllä. Ärsyttää kyllä minuakin kaikkein eniten muuten oivassa lehdessä se että ei viitsitä yksinkertaiseen oikeinkirjoitukseen panostaa. Voisi esimerkiksi aloittaa yhdyssanojen oikeinkirjoituksesta, nyt lehdessä on lukuisia " Final Fantasy peli" -tyyppisiä virheitä.

Toisekseen kiittää voisi siitä että pahimmat anglismit on pyritty karsimaan ja termeille on aktiivisesti haettu suomenkielisiä vastineita. Toisaalta alaa tuntemattomalle voi vieläkin olla täyttä hepreaa mitä tarkoittaa esim. "vauriomallinnus ja kolarifysiikka" jotka kuulemma puuttuvat GTA-sarjan peleistä.

Kyllä kuitenkin kaikkien aikojen suosikkini on edellisestä numerosta TPuhan klassikko "symfonia-orkesteri", vrt. sinfoniaorkesteri :).
 
Mielestäni tilaamisen arvoinen lehti, näin koetilauksen jälkeen. Aiemmin eniten ärsytti se että lehti näkyi jo jokaisen kioskin hyllyllä ennenkuin tipahti omasta luukusta. Mutta nyttenpä tuo on näemmä korjaantunut. Sisällöltään lehti on vähintään yhtä hyvä kuin aiemmat numerot vaikka jouluinen peli-buumi alkaa oleen hiipumaan päin. Itseäni kiinnostavat pelit saivat hyvät arvosanat ja jutut luettua pelihimo senkuin kasvaa!
Ainoastaan ihmetyttää että arvosteluissa on ainoastaan kaksi GC-peliä, mutta eipä tuo minua haittaa! :)
...ja äkkiseltään luettuna ei silmiini osunut yhtään kirjoitusvirhettä.
 
Sisältö

Lähes koko lista on luettavissa www.pelaajalehti.comissa, klikkaa lehden kansikuvaa nähdäksesi sisällöin.

Lisää mielipiteitä olisi jälleen mukava kuulla, lehdessä on parikin muutosta edellisiin numeroihin verrattuna.

Ev
 
Testitilaus ehtikin jo loppua joten pitääpä käydä ostamassa kaupasta tämä uusin lehti. Katselin nettisivuilla tuota sisältöä ja etenkin juttu uudesta Contra-pelistä saa vedet kielelle :)

Jotenkin en usko että Pelit-lehti hevin tuollaista juttua tekisi. Pelaaja sisältää, yllättävää kyllä, todella paljon materiaalia josta minä olen kiinnostunut. Kun saavat pojat vielä muutamat pikkumokat korjattua, joita muutamia on nyt ensimmäisissä lehdissä esiintynyt, niin hyvä tulee!
 
Re: Sisältö

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Everlast
Lisää mielipiteitä olisi jälleen mukava kuulla, lehdessä on parikin muutosta edellisiin numeroihin verrattuna.

Ev

Jo kohta 10 vuotta Pelit lehteä tilanneena ja muutaman kuukauden myös Pelaajaa tilanneena, jos tällä hetkellä pitäisi antaa oma arvio, niin mielestäni Pelaaja tarjoaa minulle paremman kuukausittaisen lukupaketin kuin Pelit-lehti. Mistä tämä johtuu, vaikea tarkaan määritellä, mutta esimerkiksi tämän kuun numeroiden lukemisen jälkeen sisuksissa oli vaan semmonen olo, että näistä kahdesta Pelaaja tarjosi jotenkin paremmin rahoille vastinetta. Erikoisjutut ovat mielenkiintoisia ja ulkoasu on muotoutunut silmää miellyttäväksi ja luettavaksi. En myöskään kuulu niiden kielipoliisien ryhmittymään jotka dumaavat lehden yhdyssanavirheiden perusteella, joita ei mielestäni ainakaan haitaksi asti ole Pelaajassakaan enää näkynyt. Eli jatkakaa samaan malliin, niin teillä on ainakin yksi tilaaja :)
 
Kokonaisuutena annan minäkin positiivisen arvosanan lehdelle ja nyt testitilauksen jälkeen se lähtee kestotilaukseen :) Ehkä se että narisee kielivirheistä osoittaa että mitään isompaa vikaa ei lehdessä olekaan...

Retrojutut ovat olleet lehden lopussa mielestäni todella mielenkiintoisia ja niitä voisi lisätäkin. Muutenkin kannattaisi panostaa sellaisten sisällöltään laajempien juttujen tekoon, joita ei nettisaiteilta tunnu löytyvän, näistä esimerkkeinä esim. Matrix- ja lisensointijutut. Juuri näitä asioita haen painetusta materiaalista, uutiset ja arvostelut tulevat yleensä tuoreempina netistä.

Älkääkä nyt ottako hernettä nenään kanssaboardilaiset mutta pienenä huomautuksena vielä - arvostelujen yhteydessä voisi olla tarkana sen kanssa mille muille koneille peli on saatavissa. Viimeisimmässä numerossa on näissä lukuisia virheitä.
 
vähän offtopic juttua... mutta itse lopetan nyt Pelit lehden, ja Pelaaja loppui koe tilauksen jälkeen... Tilalle meinaan hankkia Mikrobitin... aivan... Vaikka tiedän mikrobitin peliarvosteluiden maineen (ööh, minkä?) niin silti tätä ajattelin alkaa tilaamaan... Nyt kun on enemmän tai vähemmän kokoajan tarkkailtu pelimaailmaa näin osana xboxfiniä, ei enää pelaajan tai pelitin uutiset voisi vähempää kiinnostaa... arvostelut toki ovat mukavia, mutta niitä löydän netistäkin... ilmaiseksi... Mikrobitti tulee tilaukseen lähinnä PC hardiksen takia, joka näin uuden koneen ostohetkellä kiinnostaa enemmän...

edit : jep, niin piti viellä kysäistä onko Pelaajassa viellä vahvasti esillä xboxin dissausta? ainakin se eka numero oli niin perseestä tässä suhteessa, että olin iloinen että tilasin vain tuon 3 lehden tutustumisversion...
 
Näin PC & GameCube-pelaajana Pelaaja-lehden sisällöstä on löytynyt kovin vähän itseäni kiinnostavaa asiaa, mutta ehkä hankin vielä uusimman numeron ja katson miksi tilanne on muuttunut.
 
Niin kauan kuin Pelaajasta löytyy osiot CD- ja DVD-levyille jäänee se kioskin hyllylle minun osaltani. Kyllä, pelaajakin kuuntelee musiikkia ja katsoo elokuvia, mutta pelaaja harrastaa myös pienoismalleja ja kalastusta. Näille aiheille on omat lehtensä. Ihanteellisessa lehdessä PC-asiakin olisi jätetty syrjään. Uskon nimittäin, että useimpia PC-pelaajia eivät konsolit kiinnosta ja heille esimerkiksi Pelaajan tarjonta on liian suppeaa. Konsolipelaajat ovat taas jättäneet tietokoneen hankaluuksineen omaan arvoonsa, mutta monet omistavat useamman konsolin eikä konsolisotaa käytäisi, elleivät muutkin konsolit kiinnostaisi.
 
Xboxin dissaus? hm, tuota emme ole aikaisemmin kuulleet. Lehdessähän on ollut paljon Xbox-arvosteluja, etenkin viimeisimmässä.

Gamecube-pelien vähyys johtuu yksinkertaisesta asiasta, niitä ei yksinkertaisesti julkaista. Vain ja ainoastaan Cubelle saapuvia pelejä on todella vähän julkaisulistojen perusteella. Ei sen puoleen etteikä Cube-sisältöä olisi...Viimeisimmässä numerossa on kattava pelisessio uuden Zeldan parissa, samoin Metroidin. Resident Evil Zero ja Final Fantasy Crystal Chronicles ovat myöskin esillä, joten kyllä Cubestakin on juttu enemmän kuin muualla. Keväällä helpottaa kun tulee Zeldaa, Metroidia etc.

Ev
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Everlast
Xboxin dissaus? hm, tuota emme ole aikaisemmin kuulleet. Lehdessähän on ollut paljon Xbox-arvosteluja, etenkin viimeisimmässä.

Ev

No oli ehkä turhan voimakas ilmaus, ja Xbox pelien arvostelut ovatkin olleet mainioita (kuten muutkin) eikä niissä näy mitään suosimista mihinkään suuntaan.

Mutta muutamia kohtia vain pisti ikävästi silmään, vaikka jokaisella kirjoittajalla onkin oma käsityksensä ns. huumorista, ja asiallisuudesta, niin tässä muutamia poimintoja Pelaajasta.

Tokion syke : Max Kobayashi

...tarjolla on huonosti toteutettuja biljardipelejä ja hevoskilpailuja.

...Entä ostinko itse sellaisen (xbox)? Älä edes kysy - asun 20 neliön asunnossa, ja piti valita ohjaimen ja jääkaapin väliltä.

En sitten tiedä tokiolaisesta pelitarjonnasta, mutta itse en ole moneenkaan biljardi tai hevoskilpailupeliin törmännyt, en todellakaan väitä ettenkö voisi olla väärässä näiden olemassaolosta.

Tiedän että tämä "heitto" pistetään huumorin piikkiin. Tai sitten tuolla itäisessä multimediamaassa on varsin pieniä jääkaappeja.

Ja yksi (taas korostan sitä että kaikki saavat IMHO kirjoittaa mitä haluaa) mikä pisti tavallaan silmään on H. Grönbergin sanat Turokin arvostelussa "Turok on itseään toistava ja tylsä. Se tuo mieleeni Halon" ...ihan hyvät perustelut (-NOT!) mutta juuri tälläisistä pienistä tokaisuista tuli hiukan tälläinen "xbox dissaus"-fiilis. Nämä löytyi erittäin nopealla selailulla pelaajan lokakuun lehdestä.

Vastaavia tokaisuja mielestäni löytyi vielä muutama, mutta nyt ei kiireeltään ehdi alkaa vanhoja pelaajia lukemaan. Mutta myönnän että tuo "xboxin dissaus" meni hiukan yli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Niin kauan kuin Pelaajasta löytyy osiot CD- ja DVD-levyille jäänee se kioskin hyllylle minun osaltani. Kyllä, pelaajakin kuuntelee musiikkia ja katsoo elokuvia, mutta pelaaja harrastaa myös pienoismalleja ja kalastusta. Näille aiheille on omat lehtensä. Ihanteellisessa lehdessä PC-asiakin olisi jätetty syrjään. Uskon nimittäin, että useimpia PC-pelaajia eivät konsolit kiinnosta ja heille esimerkiksi Pelaajan tarjonta on liian suppeaa. Konsolipelaajat ovat taas jättäneet tietokoneen hankaluuksineen omaan arvoonsa, mutta monet omistavat useamman konsolin eikä konsolisotaa käytäisi, elleivät muutkin konsolit kiinnostaisi.

Olen erittäin samaa mieltä. Aivan turhanpäiväistä laittaa lehteen mitään tällaista lifestyle-osastoa. Juttuja leffoista, levyistä ja vastaavista taas on mielenkiintoista lukea silloin kun ne liittyvät jollain tavalla pelaamiseen. Muuten ne voi suosiolla jättää muille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Niin kauan kuin Pelaajasta löytyy osiot CD- ja DVD-levyille jäänee se kioskin hyllylle minun osaltani.

Sama juttu. Tai ainakin siihen asti, kunnes ne arvostelut on Filmifriikin tasoisia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Niin kauan kuin Pelaajasta löytyy osiot CD- ja DVD-levyille jäänee se kioskin hyllylle minun osaltani. Ihanteellisessa lehdessä PC-asiakin olisi jätetty syrjään.

Minustakin nuo arviot ovat ihan turhia Hifin levyarvioiden tapaan. Hifissä sentään arvioidaan levyjä myös soundien osalta, joten ne tuovat jotain erilaista vs. oikeat musa-arviot.

PC-pelejä en olisi dumppaamassa kokonaan, onhan se mukava seurata mitä sillä puolella tapahtuu. Mutta ei Pelit-lehden ylistysten tapaan.

Aluksi lehti oli kyllä PS2-painoinen, mutta eihän se mikään ihme, kun muiden koneiden pelit nyt oli mitä oli. Nythän siellä hehkutetaan jotain NintendoZeldoja ihan tohkeissaan, joten eiköhän tuo muutu kun muidenkin konsoleiden pelitarjonnan parantuessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Mutta muutamia kohtia vain pisti ikävästi silmään

...Entä ostinko itse sellaisen (xbox)? Älä edes kysy - asun 20 neliön asunnossa, ja piti valita ohjaimen ja jääkaapin väliltä.

H. Grönbergin sanat Turokin arvostelussa "Turok on itseään toistava ja tylsä. Se tuo mieleeni Halon"

Nuohan on aivan loistavaa huumoria. Onhan Cubeakin sanottu ja haukuttu lasten koneeksi ym. ym. ym. ja xboxaajat ihan innoissaan kertovat samoja vanhoja cube vitsejä kuukaudesta toiseen :D

Aikaisemmin valitettiin Cube miesten olevan liian kiihkeitä hermostumaan, mutta kyllä boxin kannattajatkin hiillostuvat aika herkästi :cool:

Luetaan niitä lehtiä pilke silmäkulmassa ;)

p.s Pelaajaa on ilo lukea ja varsinkin arvosteluasteikko 0-5 pallukkaa saa suurta kiitosta.
 
Smirren näkökanta asiaan on kyllä oikea. Mitä järkeä on ottaa henkilökohtaisesti kevyttä dissausta omaa konsolia kohtaan? Ja en ymmärrä, että mitä haittaa on jos muutama sivu on pyhitetty elokuville ja musiikille? Ei se voi pilata lehden muuten todella hyvää antia. Olisi myös kiva jos pelaajalle löytyisi piirtäjä, joka piirtäisi peliaiheista sarjakuvaa joka numeroon, vähän samaan tapaan kuin esim. Wallu piirtää pelit lehteen KyöPelit-sarjakuvaa :)
 
Ylös Bottom