Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja-lehti

Vastaus: NewsFlash

Oliver sanoi:
Pelaaja-lehden synttärijuhlat perjantaina 26.09.2005

Pikapuoliin uudistuva Pelaaja-lehti täyttää perjantaina 30.9. kolme vuotta ja bileet alkavat Kulttuuritehdas Korjaamolla (Töölönkatu 51, Helsinki) jo kello 11.00.

Kello 18.00 asti tilaisuuteen on vapaapääsy ilman ikärajaa ja pelattavana on EA:n jouluhittejä, kuten Need For Speed Most Wanted ja Battlefield 2 Modern Combat. Kuuden jälkeen ikäraja on 22 vuotta ja 19:30-22:00 on kutsuvierastilaisuus, johon voit voittaa VIP-lipun osallistumalla Pelaajan kilpailuun. Kello 22:00 aloittaa groovekas Uusi Fantasia ilmaisen keikkansa, johon ikäraja on edelleen 22 vuotta.


Ole siellä tai olet pikseli!

Kivat pippalot kaikinpuolin. Olin yksi onnellisistä VIP-lipun voittaneista ja oli ilo ja kunnia olla paikalla juhlistamassa Suomen parhaan pelilehden synttäreitä. Kaikilla näytti olevan mukavaa ja ilmapiiri oli rento, vaikka Pelaaja tiimi olikin verhotunut pukuihin. Bändi soitti kunnon retropelimusaa hassut asut päällä. Illan kohokohta oli kuitenkin kun Pelaajan johtoporras sai purkaa kolmen vuoden puurtamisesta muodostuneet paineet EA:n paikalle toimittamaan Burnout kiesiin. Pesäpallomailat käteen ja kaikki säpäleiks. Burnout Revenge sai uuden ulottuvuuden :)

KIITOS PELAAJA! Tämäntyyppisiä saisi olla muutenkin, eikä vain vuoden välein.

Vielä lopuksi kysymys Pelaajalle, missä oli Xbox/Nintendo?
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Minä olen pikkuhiljaa kääntynyt takaisin Pelit-lehden puoleen, kiitos Pelaajan erikoisen valinnan. Ennen hyvä Pelaaja on yhä enemmissä määrin kääntymässä mainosjulkaisuksi eikä kriittiseksi peliarvostelulehdeksi... :eek:

Pelit on aina hehkuttanut vankkaa puolueettomuuttaan ja sitä osaa arvostaa yhä enemmän kun näkee vastakkaisia esimerkkejä. Puolueetonta lehteä on mukava lukea. Tätä ei enää voi sanoa Pelaajasta, valitettavasti... :(
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Smirre sanoi:
Puolueetonta lehteä on mukava lukea. Tätä ei enää voi sanoa Pelaajasta, valitettavasti... :(

Rehellisesti sanoen minulle ei ole koskaan tullut sellaista fiilistä kummastakaan lehdestä, jonka takia en mokomia edes viitsi tilata.
 
Vastaus: NewsFlash

Bandicoot sanoi:
Vielä lopuksi kysymys Pelaajalle, missä oli Xbox/Nintendo?

Jos suhteutetaan myytyjen konepakettien mukaan, Pelaaja-lehti jopa ylihuomioi vähemmistöksi jääviä.
 
Vastaus: NewsFlash

Teppo_Holmqvist sanoi:
[PUOLI-VAKAVA] Eihän pääsponsoria saa loukata sillä että paikalla olisi kilpailevien firmojen tuotteita.... ;) [/PUOLI-VAKAVA]
hehe... :D

Mutta jos vaihteeksi vakavissaan: EA vastasi kemujen pelipuolesta. Jostain syystä tahtoivat tuoda paikalle vain Pleikkareita. Ja auton. :cool:
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Teppo_Holmqvist sanoi:
Rehellisesti sanoen minulle ei ole koskaan tullut sellaista fiilistä kummastakaan lehdestä, jonka takia en mokomia edes viitsi tilata.

Totta, on Pelit-lehdessäkin ollut puhtaiksi mainoksiksi rinnastettavia hype-juttuja. Pahin missä mentiin metsään oikein urakalla on Black & Whiten _järkyttävän_ suuri hype ja lukuisat Peterin omat kolumnit. Näiden jälkeen ovat sentään haukkuneet peliä ja kuittailleet pelille aina silloin tällöin.

Minäkään en tilaa kumpaakaan lehteä, en harrasta muutenkaan lehtien tilaamista. Ostelen ja lueskelen välillä irtonumeroita.


Nisupulla: Jos meinataan tehdä multi-platform lehteä niin on vähän pakko tunkea muidenkin konsolien arvosteluja ja artikkeleita lehteen. Kuinkahan moni Xboxaaja ostaisi lehteä jos siellä olisi hyvällä tuurilla yksi arvostelu? Perusteluina tietenkin sivujen antaminen konekantaan suhteutettuna.

Käsikonsolipuolelta katsoen lehdessä ei sitten pitäisi olla sitä yhtäkään PSP-arvostelua. Kuinka ollakaan, nyt niitä arvosteluja taitaa ollakin kymmeniä ja se yksi vaivainen DS-arvostelu, jos sitäkään. Miksi suhteutettu toiminta ei toimikaan tasapuolisesti?
 
Vastaus: NewsFlash

Bandicoot sanoi:
Vielä lopuksi kysymys Pelaajalle, missä oli Xbox/Nintendo?

Kuten Feldon jo totesi, EA hoiti nuo hommat.

Olen sen verran tässä vuosien aikana hommaa sivusta seurannut, että ei tässä ole kyse syrjinnästä. Vaan yksinkertaisesti Sony taitaa panostaa Microsoftia ja Nintendoa enemmän noihin esittely koneisiin. Sen takia Sonyn kone on multi maahantuojien tilaisuuksissa enemmän esillä, silloin kun kyse on multi julkaisusta.

Tosin vaikka olisi yksinoikeuspeli, niin silti Microsoftin/Nintendon koneita ei pahemmin näy tilaisuuksissa. Vaan peliä esitellään videolla.

En usko siis että kyse on jonkun valmistajan suosimisesta, vaan ongelmasta saada noita esittely koneita paikalle.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Smirre sanoi:
Totta, on Pelit-lehdessäkin ollut puhtaiksi mainoksiksi rinnastettavia hype-juttuja. Pahin missä mentiin metsään oikein urakalla on Black & Whiten _järkyttävän_ suuri hype ja lukuisat Peterin omat kolumnit.

Itselläni keitti yli Pelaajan alkutaipaleella julkaistu Enter the Matrix-kansijuttu, jossa suollettiin hypeä ja silkkaa pelikustantajan tuottamaa mainostekstiä sivutolkulla. Lopetin lehden tilauksen siihen.

Journalistin perustaitoihin kuuluvat objektiivisuus ja puolueettomuus ovat lehdessä edelleen turhan harvinaista herkkua - pelifirmojen lehdistötiedotehypetykset (eli mainokset) eivät saisi päätyä lehteen "uutisina" ilman että niitä edes yritettäisiin tarkastella kriittisesti.

Tämä on mielestäni Pelaajan suurin kompastuskivi, hohon toivoisin lehden puuttuvan kovalla kädellä, sillä julkaisussa on kyllä muuten potentiaalia ja jopa näkemystä.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Kannattaa ehdottomasti tutustua Pelaajan uuteen numeroon. Toimitus ja sen myötä itse lehtikin on kasvanut melkoisesti näiden kolmen vuoden aikana. Olisi kiva kuulla mielipiteesi täysin uudistuneesta Pelaaja-lehdestä - ja tietty myös verkkosivuista ;)
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Samaa mieltä Tonin kanssa, eli kannattaa antaa uusi mahdollisuus. Enter The Matrix-jutun kirjoittaneena olin hyvin innoissani pelistä kun sen näin enkä itse näe asiaa niin, että ennakkostoorissa teilataan peliä, joka on vielä vuoden päässä valmistumisesta. Silloin kerrotaan mitä se sisältää ja niin edelleen. Tuon usein oman innostuneisuuteni esille, mutta se ei aina ole miellyttänyt. Tämä on tottakai näkemysero ja uudistuneessa Pelaajassa tätä linjaa on selvästi muutettu ja lehti on monien mielestä varmasti paremmassa, legendaarisessa, "balanssissa". Kannattaa vertailla Pelaajan ja muiden antamia arvostelupisteitä myöskin.

Minulle laajat jutut isoista tulevista peleistä eivät ole hypeä, vaan juttuja tulevista isoista peleistä ja itse tykkään lukea laajoja juttuja.

Itseasiassa Nintendolta olivat kaikki paikalla bileissä ja Pelaajan henkilökunta sai rakkautta Mario-kakun muodossa :) Kiitoksia!

Demoyksiköiden kanssa on itseasiassa aikamoisen omituisia "poliittisiakin" juttuja konsolivalmistajien kesken. Ei itseasiassa ole ihan niin helppoa saada demounitteja tapahtumiin ja jos saa, niin yleensä vaatimus on, että vain yhden valmistajan kamat ovat esillä.

Kiva kuulla, että jengillä oli hauskaa. Loistobileet vaikka oma kehu haiseekin.

Thomas Puha
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Everlast sanoi:
Minulle laajat jutut isoista tulevista peleistä eivät ole hypeä, vaan juttuja tulevista isoista peleistä ja itse tykkään lukea laajoja juttuja.

[SEMI-VAKAVA] Mutta miksi tehdä laajoja juttuja jos niiden todellinen substanssi on olematon ja niihin ladellaan vain se mitä pelifirma anteliaasti kertoo pressitiedotteessaan (eli pelkkää ylistystä)? :) [/SEMI-VAKAVA]
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Kaikki ostamani Pelaajat ovat olleet paskaa. Lähetin muistaakseni viime vuoden maailmaa mullistavan E3-numeron jälkeen oikein pitkän palautteen Pelaajalle, usko koko lehteen meni kun toimitus ei vaivautunut edes laittamaan bottia kiittämään palautteesta saati kertomaan palautteen noteeraamisesta. Ja se palaute sitten oli asiallinen ja erittäin rakentava, uskokaa tai älkää.

Ei, en aio antaa mahdollisuutta uudelle Pelaajalle. Olen melko varma, että uusi pelaaja on sitä samaa kakkaa kuin vanhakin, ja "rakkaudesta peleihin" -slogan on jotain niin absurdia, ettei sitä käyttävä lehti ansaitse ropojani.

EDIT: Ammattilainen osaa jättää hypetyksen pois. Pelaajassa hypeä tietenkin on.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Knight sanoi:
...ja "rakkaudesta peleihin" -slogan on jotain niin absurdia, ettei sitä käyttävä lehti ansaitse ropojani.

Täytyy kyllä sanoa että tuon on aika huvittava slogan. En voinut usko, että se oikeesti tulis ihan lehden kanteen.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Teppo_Holmqvist sanoi:
[SEMI-VAKAVA] Mutta miksi tehdä laajoja juttuja jos niiden todellinen substanssi on olematon ja niihin ladellaan vain se mitä pelifirma anteliaasti kertoo pressitiedotteessaan (eli pelkkää ylistystä)? :) [/SEMI-VAKAVA]
Koska ihmiset haluavat lukea laajoja juttuja niistä tulevista peleistä joilla on potentiaalia olla hyviä pelejä? Pitäisikö mielestäsi tulevista peleistä kirjoittaa vain pieniä juttuja?
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Knight sanoi:
ja "rakkaudesta peleihin" -slogan on jotain niin absurdia, ettei sitä käyttävä lehti ansaitse ropojani.
"Absurdia"? Tarkoitatko "naiivia" tms.? Kyllä näidenkin foorumien kirjoittajissa on havaittavissa selkeää rakkautta peleihin. Onhan tuo klisee ja osoittaa ehkä jonkin asteista mielikuvituksen puutetta mutta ei siinä mitään absurdia ole.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Knight sanoi:
Ja se palaute sitten oli asiallinen ja erittäin rakentava, uskokaa tai älkää.
Ihan varmasti. Hyvinhän nytkin perustelit ekan väitteesi. Näyttää lähinnä kiukuttelulta siitä etteivät vastanneet sulle. Siinä olen samaa mieltä että palautteiden käsittelyssä niillä olisi roimasti parannettavaa.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Karma sanoi:
Koska ihmiset haluavat lukea laajoja juttuja niistä tulevista peleistä joilla on potentiaalia olla hyviä pelejä?

Ei siinä ole mitään pahaa että pelaajat haluavat lukea uusista peleistä. Mutta siinä on jos artikkelista puuttuu täysi subjektiivisuus aiheeseen ja sen sisältö on suoraan peliyhtiön markkinointimiehen latelema. Artikkeli on aina artikkeli, mutta mainos on mainos.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Olisikin mielenkiintoista lukea juttua tyyliin:

Pelin suunnittelupäällikön mukaan grafiikat tulevat olemaan huikean kauniit, mutta paskaapa varmasti puhuu. Vuoden päästä se taas nähdään, että samanlaisia palikoita äijät ovat kuin monissa tämänvuotisissa peleissä. Fysiikkamallinnuksessakin pyritään entistä suurempaan realismiin, mutta koska en nähnyt minkäänlaista pelikuvaa, voin epäröimättä todeta tuonkin olevan pelkkää toiveajattelua. Kaiken kaikkiaan pelin suunnitteluryhmä yrittää esittää olevan kovasti innoissaan tulevasta pelistä, mutta itse en odota mitään suuria.

Noin muuten olen sitä mieltä, että puolueeton uutisointi on hyvin vaikeaa niin kauan, kun mitään konkreettista ei ole nähtävänä, ja totta kai pelin kehittäjät ovat pelistä innoissaan. Ensimmäisistä demoversioista taas voi saada liian negatiivisen kuvan.

Kaikesta huolimatta itse luen mielelläni esimerkiksi neljän sivun ennakkojutun 24-pelistä, vaikka peli ei ole vielä valmis ja sarjakin on vähän kökkö. Jos tuo juttu olisi jätetty kirjoittamatta, olisi lehdessä ollut neljä sivua vähemmän.
 
Ylös Bottom