Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaja-lehti

Vastaus: Pelaaja-lehti

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ei siinä ole mitään pahaa että pelaajat haluavat lukea uusista peleistä. Mutta siinä on jos artikkelista puuttuu täysi subjektiivisuus aiheeseen ja sen sisältö on suoraan peliyhtiön markkinointimiehen latelema. Artikkeli on aina artikkeli, mutta mainos on mainos.
Kyllä, mutta jos ei ole mitään muuta kerrottavaa? Jos ei ole päässyt näkemään peliä sen kokeilemisesta puhumattakaan?

Jos puhutaan Enter The Matrixista niin eikös se ollut loppumetreille saakka potentiaalinen Todella Hyvä Peli? En ole pelannut itse sitä mutta sen käsityksen olen saanut. Eikös suurin ongelma sen floppaamisessa ollut se että tekijöiltä loppui aika kesken ja heillä ei ollut tarpeeksi kokemusta lajityypin peleistä? Vuotta aiemmin kaikki on näyttänyt varmasti hyvältä.

Kaikesta huolimatta olen kyllä samoilla linjoilla. Ei myyntiä pitäisi nostaa turhalla hypellä ja jos ei pelistä ole konkreettista kerrottavaa niin kerrotaan se mitä tiedetään varmasti ja jätetään turha lehden täyte pois. Hankalaa vain lehden myynnin kannalta jos lehtitelineessä viereisen lehden kannessa komeilee hypepelistä iso kuva ja siinä luvataan kertoa kaikki ja vähän enemmänkin tästä tulevasta superpelistä josta ei ole vielä oikein mitään kerrottavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaja-lehti

Knight sanoi:
EDIT: Ammattilainen osaa jättää hypetyksen pois. Pelaajassa hypeä tietenkin on.

Ja omat tekemisesi seisovat jälleen sanojesi takana:

Hype käy ja Vitonen sitä vahvistaa. Jaakko tarjoilee objektiivista ennakkotietoa, Jerry sortui enemmän markkinamiesmäiseen hehkutukseen. Kaikkea kai tarvitaan.
Jos nyt käsitin oikein niin olet itse juurikin tuo Hype-Jerry. Et toki taida olla ammattilainen, mutta ilmeisesti olet sitä mieltä että ihmiset haluavat lukea juttuja jotka sisältävät myös hypeä, miksi siis ammattilaiset eivät saisi sellaisia kirjoittaa?
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Jos ei tykkää hypejutuista, niin sitten hyppää niiden ylitse peliarvostelujen puolelle. Niin minä ainakin olen tehnyt, Pelaajan numerosta 2 alkaen. Ei kait sitä hypeä lehteen painettaisi, ellei se jotakuta muuta lukijaa kiinnostaisi. Minun puolestani se on yksi ja sama, mutta kumminkin vähemmän ärsyttävää tilantäytettä kuin mainokset (ulkomaiset pelilehdet...kammo!).

Joskus hyvin harvoin silmään sattuu kyllä ihan mielenkiintoinenkin hypejuttu, esimerkiksi artikkelit Shadow of the Colossuksesta ja Battallion Warsista. Tällöin luotan enemmän suomalaisen journalismin sanaan kuin internetin juoruihin.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Pieni mainoshenkinen tiedote:
UUSI PELIROMPPU PCPELAAJAN TILAAJILLE JOKAISEN LEHDEN MUKANA

PCpelaaja-lehden tilaajat saavat jatkossa lehtensä mukana uuden, pelejä sisältävän cd-levyn joka kuukausi. PCpelaajan Pelirompulla tarjotaan jokaisen lehden seuralaiseksi niin kokonaisia klassikkopelejä kuin näyteversioita kuumimmista uutuuksista ja tulevista peleistä. PCpelaajan toimittajat esittelevät ja arvioivat levyltä löytyvät pelit laajoissa erikoisjutuissa. Lisäksi lehti neuvoo, miten niistä otetaan kaikki irti.

PCpelaajan Peliromppu on Suomen ensimmäinen kuukausittain tilaajille toimitettava pelicd-levy.

Tällä viikolla ilmestyvän syyskuun PCpelaajan mukaan liitetyn ensimmäisen Pelirompun saavat vielä sekä tilaajat että irtonumero-ostajat. He pääsevät pelaamaan kokonaista klassikkoavaruusseikkailua, Star Control 2:a uutena The Ur-Quan Masters -versiona, ja testaamaan lehden kansipeliä, LEGO Star Wars 2:a.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

PCpelaajan Peliromppu on Suomen ensimmäinen kuukausittain tilaajille toimitettava pelicd-levy.

Eikös Suomen PC-Gamerin (niiden kovakantisten) aikana ehtinyt tulla useamman kuukauden verran peli(demo)romppu mukana. Muistan, kun tuli osteltua julkaisun irtonumeroita vuodesta 1999 tj. vuosituhannen alkupuolelle ja tilatakin taisin jossain vaiheessa. Muistan myös, että Thomas Puha (tunnistin tällöin Peliluola-ohjelmista ja hieman myöhemmin MoonTV:ltä) oli hetken lehden toimittajana. Tämä kaikki siis ennen kuin lehti vaihtui PCZONEksi tms. vuoden 2003 alussa.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

FolioMies sanoi:
Eikös Suomen PC-Gamerin (niiden kovakantisten) aikana ehtinyt tulla useamman kuukauden verran peli(demo)romppu mukana. Muistan, kun tuli osteltua julkaisun irtonumeroita vuosituhannen alkupuolella ja tilatakin taisin jossain vaiheessa. Muistan myös, että Thomas Puha (tunnistin tällöin Peliluola-ohjelmista ja hieman myöhemmin MoonTV:ltä) oli hetken lehden toimittajana. Tämä kaikki siis ennen kuin lehti vaihtui PCZONEksi tms. vuoden 2003 alussa.
Kyllä ihan "normaalikantisessa" PC-Gamerissa tuli mukana demolevy, tilaaille kaksi. Muistan kun kerran mukana tuli Merien valtiaan kokoversio. Sitä peliä on tullut tahkottua (joskaan ei enää useampaan vuoteen).
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

makedin sanoi:
Kyllä ihan "normaalikantisessa" PC-Gamerissa tuli mukana demolevy, tilaaille kaksi.

Jep, siis siinäkin. Taisin olla tilaajana näiden ohutkantisten aikana. Tällöin tosiaan tunnuttiin kustannuksissa vähentävän, kun ensiksi lehden materiaalin ohentuessa hävisivät cd-kotelot sekä lopulta -pussitkin (!?) :)

Kovakantisella Suomen PCG:lla tarkoitin suurinpiirtein samaa kuin Pelaajan painolaatua ennen viime vuoden uudistusta. Nykyään jälkimmäisellä tuntuu olevan ennennäkemättömän korkealaatuinen painatus..
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Sitten on ilmestynyt myös semmoinen PCplay-pikkulehti (tai jotain sinne päin), jossa pääpaino oli nimenomaan mukana tulevissa demoissa. Taisipa hyvinkin tulla kuukausittain.

PCpelaajan tiedoitetta voisi siis hieman "oikaista".
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Se on paras alan lehti suomes.En oo lukenu ulkolaisia kun vaan xbox360 lehteä kerran kattelin ja kerran ostin.
 
Miksi sensuroitte?

Pelaajalehti.com ex-päätoimittaja laukoo blogissaan:

"Pelaaja-lehteä kustantava H-Town oy vaikuttaa ajautuneen taloudellisiin vaikeuksiin. Sisäpiirin lähteiden mukaan yrityksen tilikauden tulos on painunut pakkasen puolelle ja liikevoitto on vaihtunut liiketappioksi. Se saattaa tietää muutoksia suomen kilpaillussa pelimediakentässä.

Toki myrskyn merkkejä on ollut ilmassa jo pitkään. Esimerkiksi H-Townilla sisältöjohtajana toimineen Lassi Kurkijärven siirtyminen Sanomille herätti kysymyksiä jo keväällä. Toisen kerran ovet kävivät heinäkuussa, jolloin yrityksen toimitusjohtaja Petteri Moisio ja tunnettu pelitoimittaja Mikko Rautalahti lähtivät H-Townista ja veivät Roolipelaaja-lehden mennessään perustamaansa Riimuahjo-osakeyhtiöön. Roolipelaajan nettisivu uutisoi asiasta tuolloin."

Thomas ehti jo blogissaan puolustella:

"Vihaajia riittää, jotka eivät tiedä mistä puhuvat. Menestyksen merkki. Itseasiassa, Pelaaja on voitollinen tuote, mutta henkilökohtaisesti lämmittää lukijoiden positiivinen palaute. Tärkeintä on, että sisällöstä diggaillaan."

Ensin PC-Pelaaja nurin, nyt sitten tämä hypelehdykkä. Lehti on kyllä sellaista mainostajien perään nuoleskelua, että ehkä parempi kuopata kuin katua. Mikä on totuus, onko Pelaaja kriisissä?
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Itse tilasin lehden kun sai pelin kaupan päälle, peliä vaan ei ole kuulunut..
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Pelirakastaja, "puolustella"? Eikai siinä mitään puolusteltavaa ole. Hienoa työtä tekivät. Laadukas lehti joka olisi tarvinut kymmeniä tuhansia lukijoita elääkseen. Suomi on markkinamaana vähän kankea pelialan lehtijulkaisuille, jo ihan väkiluvultaan, mutta myös niiltä osin että hyvin suuri osa kotimaisista pelaajista lukee uutisensa netistä - yhteyksiäkin kun taitaa olla suhteellisen paljon populaan nähden.

Jos ei niin ei.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

groove sanoi:
Itse tilasin lehden kun sai pelin kaupan päälle, peliä vaan ei ole kuulunut..
Mullekin tota aviisia yrittivät kaupitella. Hyvä tietää, ettei antanut houkutukselle valtaa, koska jos se peli ei ole vielä tullut, niin kuzetustahan tuollainen.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Itsekin sorruin lehteen tuon "ilmaisen" pelin kiilto silmissä. Tilaajalahjapeli tulikin n. 3 viikon päästä laskun maksamisesta. Sääli vaan etten omistanut enää konetta, jolle ko. peli oli tarkoitettu.. :eek:
Muuten lehden taso on jotenkin.. valju.. Pelit lehteä jaksoi lukea jälkeenpäinkin ihan huvin vuoksi (lue: p*sk*lla) mutta tästä puuttuu se jokin. En ole jatkamassa tilausta kunhan tuosta eroon pääsen.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

tsinivuo sanoi:
Mullekin tota aviisia yrittivät kaupitella. Hyvä tietää, ettei antanut houkutukselle valtaa, koska jos se peli ei ole vielä tullut, niin kuzetustahan tuollainen.

Keväällä tilasin ja peli postitettiin kun tilaus oli maksettu. Mukavaa luettavaahan toi on työmatkoille, sitä varten sen tilasin että on jotain tekemistä 20-30min bussimatkan ajaksi.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

tsinivuo sanoi:
Mullekin tota aviisia yrittivät kaupitella. Hyvä tietää, ettei antanut houkutukselle valtaa, koska jos se peli ei ole vielä tullut, niin kuzetustahan tuollainen.

Kyllä minulle peli tuli ihan sovitun mukaisesti, kun olin ensin maksanut laskun.

Hienoa työtä tekivät. Laadukas lehti joka olisi tarvinut kymmeniä tuhansia lukijoita elääkseen.

Ja tekevät edelleen. Ei lehti ole mihinkään kadonnut tai kuopattu vaikka "Pelirakastaja" tuossa antaa kaikenlaista ymmärtääkin neitsykäisviestissään. Viestin tarkoitusperät ja motiivit jäävät jokaisen omaan harkintaan...
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

Aloin tänä vuonna veljeni kanssa tilamaan Pelaaja - lehteä.

Tosi hyvä! Pelit lehti keskittyy enemmän PC - pelaamiseen, mutta meitä kiinnostaa enemmän konsolit.

BTW, käy tsekkaas Pelaajan sivuilta nickki BobDog. Se on mun käyttäjä.
 
Vastaus: Pelaaja-lehti

tsinivuo sanoi:
Mullekin tota aviisia yrittivät kaupitella. Hyvä tietää, ettei antanut houkutukselle valtaa, koska jos se peli ei ole vielä tullut, niin kuzetustahan tuollainen.

Minulle tuli kanssa tuo peli, noin kuukaisi laskun maksamisen jälkeen.

Itse lehden tasosta olen vähän epäileväinen. Liikaa löydän yhtäläisyysiä esim joissakin arvosteluissa suuren maailman arvosteluihin. Tämä koskee tosin myös pelit-lehteä.

Olisin valmis maksamaan kummastakin lehdestä vaikka 10 erkkiä enemmän, jos pystyisivät tarjoamaan jotain sellaista, mitä netistä ei saa. Mitä sellaiset asiat olisivat? En tiedä, netistä kun tuntuu saavan mitä vain.

Eniten toivoisin että olisi joku TODELLA laadukas peliohjelma TV:ssä. Tilt.tv on todella suuri vitsi.
 
Ylös Bottom