Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaako tytöt?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Solid Snake

Active Member
Tästä on ollut jo todella paljon keskustelua joka paikassa ja se on melko ajankohtainen asia. Eli pelaako teidän perheessä/tuttava piirissä tytöt? Minulle tyttöystävä sanoi, että minun on valittava: PS2 vai hän? Helppo valinta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Kyllähän noi tytötkin pelaa siinä missä mekin. Ainakin täällä päin.

Mun pikkusisko pelaa GTA3:a, mut muita "pelityttöjä" en sitten tunnekaan... tiedän kyllä muutaman...
 
No kyllä täällä päin on ainakin tyttöjä jotka pelaa ainakin omasta kokemuksesta. Ne ei vaan puhu siitä keskenään eikä ainakaan pojille koska ne helposti rupee kuulemma karsastaan.

Ainakin tämän ikäiset (16v) tytöt pelaavat paljon Final Fantaseja ym. muita roolipelejä, jotkut myös jotain kevyitä strategioita tyyliin Civiization, SimCity mutta ei mitään Red Alerttia.

Esimerkki nuoremmista: Pikkusiskoni (12v) suosikkipelejä ovat Carmageddon, Quake, Tasohyppelyt, Bomberman, Elastomania ja Pasimaailman minigolf.
Tainnut olla osaksi isoveljen vaikutusta :D
 
Mun tyttöystävä ei ensin tykänny mistään peleistä, mutta nyt viimesen puolen vuoden aikana mä oon saanu senki pelaan! Etenkin Final Fantasyista se tykkää, mutta myös pelit kuten Ape Escape, Dead Or Alive 2(!), Onimusha ja tuo nimenomainen Red Alert ovat olleet kulutuksessa! Viime lauantaina pelattiin 12H putkeen FF 9!
 
Jotkut pitää crashista ja joskus meinaa ohjain lentää.. :)

jotkut taas autopeleistä ja jumantsuikka ku ne kiljuu :)
 
Re: Pelaako tytöt??

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Tästä on ollut jo todella paljon keskustelua joka paikassa ja se on melko ajankohtainen asia. Eli pelaako teidän perheessä/tuttava piirissä tytöt? Minulle tyttöystävä sanoi, että minun on valittava: PS2 vai hän? Helppo valinta.

Kyllä pelaa, tytöt keskimäärin tykkää hieman erilaisista peleistä kuin pojat joten hanki semmoisia joista tyttöystäväsi tykkää :)

IMHO jos joku esittää noin naurettavan kysymyksen vakavalla naamalla, siihen voi vastata vain yhdellä tavalla: "Lähde kiitämään". Ei se susta välittänyt silloin ;). Toki jos et mitään muuta tee vapaa-aikanasi kuin istu koneen ääressä niin kysymys on toki perusteltu.

Seuraavaksi varmaan et saa ostaa hienoa autoa, uutta televisiota tai lähteä kavereitten kanssa baariin.. No prioriteettinsa kullakin mutta hoh hoijaa..

Mitä muuten valitsit??
 
Ystävä-/tuttavapiirissäni on ainakin neljä tyttöä/naista jotka ainakin tunnustavat pelaavansa (uskoisin että muutama muukin pelailee).
Pari diggailee enämpi näistä klassisista tasohyppelyistä, mutta esim. SSX:n kaksinpelissäkin saa tosissaan pistää kampoihin jos näitä vastaan yrittää pärjätä.
Yhden kaverin vaimo on aika helevetinmoinen ässä GranTurismo 3:ssa. Totesin tämän toissa viikonloppuna, tosin "muutaman" paukun tasoituksella ;). Pitää ottaa vielä revanssi ihan selvinpäin.
Mielenkiintoisin tapaus on lieneekin "thirty-something" perheenäiti, joka diggailee ns. kauhupelejä ja venailee kovasti Silent Hilliä... Hui!
 
Mun sisko ( 20 v. ) osti just PS2, että pääsee pelaamaan FF ja katsomaan DVD leffoja. Täällä kaikki pelaa, kun vain antaa ohjaimen käteen...
 
Hieman tätä aihetta sivuten, oli muuten mielenkiintoinen keskustelu kahden naispuolisen henkilön kanssa pari viikkoa sitten.

Kaveri oli ostanut pari päivää aikaisemmin Red Factionin ja kysyin joka hän oli päässyt sen läpi. Hän vastasi jotain tyyliin "olen varmaan aika lopussa mutta nyt siinä on semmonen vaikea kohta". Toinen edessä istuvista tytöistä kääntyi ja kysyi "miten te oikein jaksatte pelata jotain pelejä?". Toinen hieman sivummalla istunut tyttö siihen vastasi "aivan, mä olen viimeksi pelannu formulaa joku kuukaus sitten eikä mulle ole tullut mitään vieroitusoireita". Kovasti yritin väitellä että en minäkään semmosista kärsi mutta eivät uskoneet. Mikäli pelaa lähes päivittäin pelaa liikaa, minulle väitettiin. Sitten kolmas tyttö paljasti miksi tytöt eivät pelaa, ne pelkää: ;)

"Tiedättekste että jos pelaa jotain action man peliä niin sitten voi niinkuin jäädä jumiin siihen peliin sille ettei niikun tajua että pelaaks jotain peliä vai onks niiku oikeesti *pam pam ampuu sormilla ilmaan* ja sit menee ja tappaa jotain tyyppejä kun luulee et se on vaan niinkuin peliä eikä osaa lopettaa."
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Sitten kolmas tyttö paljasti miksi tytöt eivät pelaa, ne pelkää: ;)

"Tiedättekste että jos pelaa jotain action man peliä niin sitten voi niinkuin jäädä jumiin siihen peliin sille ettei niikun tajua että pelaaks jotain peliä vai onks niiku oikeesti *pam pam ampuu sormilla ilmaan* ja sit menee ja tappaa jotain tyyppejä kun luulee et se on vaan niinkuin peliä eikä osaa lopettaa."
No paljastuhan toi totuus sitten viimenkin...:)
 
Mä olen häviän kaverin kihlatulle Colin McRaessa plus myös FK-radalla. Aika masentavaa, kun on vielä semmonen hento blodin kyseessä.

Töissä kuului muutama kirkaisu neukkarista, kun jätin sinne PS2:n ja SSX:n joskus viime vuonna ennen joulua testattavaksi. Ilmeisesti videotykki ja feikki-surround-äänet tekivät tehtävänsä :D
 
Ei kai mua voi enää tytöksi sanoa, ikäkin lähentelee uhkaavasti 30:ä, mutta enemmän pelaan kuin mies, joka koneen osti... Ja kyllä kavertikin pelaa, miehet ja naiset. Jos haluatte houkutella vaimot pelaamaan, pari vinkkiä (itsehän vaimonne parhaiten tunnette, joten soveltakaa):

-älä aloita kauhuteurastuspelillä, ralli, tekken, tms. melko lyhytkestoinen peli voi olla parempi aloitus, siitä sitten kiinnostuksen mukaan esim. Raymania koittamaan.

-kaksinpelissä häviäminen ei ole mukavaa, eikä varsinkaan jos häviää joka kerta 50-0. Anna siis aluksi tasoitusta.

-kehu, kun menee hyvin, neuvo, jos menee metsään, kehu enemmän kuin neuvo.

Kaikkia pelaaminen ei tietysti vain kiinnosta, mutta monasti syynä voi olla sekin, ettei kehtaa/uskalla pyytää näyttämään, miten se peli nyt oikein toimii.
 
Mun tyyöystävä pelaa juuri nimenomaista Raymania ja odottaa kovasti Silent Hill 2:sta. Silent Hill ykköstä pelattin yhdessä psx:llä. Puhtaat räiskintäpelit ei oikeen uppoa. Jak and Daxterista odotan sellaista peliä jota voidaan pelata yhdessä.
 
Tunnenpas yhden 14-vuotiaan tyttösen, jonka ehdottomia feivoritteja ovat Resident evilit ja Chras Bandicootit. Ei yhtään hassumpi pelimaku ei ja luonteeltaan ilopilleri.

Eiköhän Final Fantasyt ole myös aika suosittuja tyttöjen keskuudessa. Olenhan minä parin tytön kanssa jopa SSX'ää pelannut.

Tosin Mario partyt (anteeksi) ovat myös kelvanneet mainiosti kauniimmalle sukupuolelle aina pikkulikasta aikuiseen naiseen asti. Tehtäisiin vain lisää tuollaisia pelejä. Moninpeli rox!
 
Ylös Bottom