Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sassabian
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Tee80 sanoi:
Aivan mahtavaa,
meitä on muitakin!

Eli kuten nickistäkin huomaa, ikää alkaa täälläkin kertyä, mutta pelaaminen on kivaa edelleen!
Tosin pakko myöntää, että pelitottumukset on pakostakin muuttuneet nuoruusvuosista. Enää ei tahkota NHL:n vuosikertoja koko viikonloppua parin tunnin yöunilla, mutta toisaalta ehkä hyvä niin... :D

Nyt kun on avovaimoke, lapsi ja töissäkin pitää käydä, niin pakostakin pelailusessiot on aika lyhyitä pätkiä viikonloppuisin tai viikonloppuöisin...tai öisin. Tämän takia ei voi kaikkiin kiinnostaviin peleihin tarttua, esim. Oblivionin jouduin jättämään pitkin hampain ostamatta kun lueskelin, että aikaa menee kun uppoutuu... Mutta silti, pienissä annoksissa aivan loistavaa ajanvietettä!



Joopa,pelaamista en hevillä lopeta.Ikääkin on kertynyt 39 vuotta ja kaikki on lähtenyt siitä kun sain vanhemmilta joululahjaksi VIC-20:sen ja nyt telkkarin vierestä löytyy PS2,PS3 jaXBOX360.
Eipä sitä jaksa kovin pitkiä pelisessioita pelata kun on Vaimo,3 lasta ja vanha omakotitalo.Ne kaikki ottaa oman aikansa ja oma pelaaminen jää iltoihin ja öihin.Joskus pitää toki muksujen päästä pelien ihmeelliseen maailmaan.
Olenkin huomannut vuosien mittaan pelaamisen olevan"irti arjesta meininkiä"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Kai tässä on minunkin ilmiannettava itseni.

Kolmenkympin raja meni rikki mullakin tuossa vuosi sitten. On vaimo, kaksi lasta ja ikioma asuntolaina. Pelaaminen on aina ollut rakkain harrastukseni ja on sitä edelleen. Mulla peliura alkoi 80-luvun alussa kun isä vuokrasi muutamaksi päiväksi Vectrexin paikallisesta tv & radioliikkeestä. Sitten meille ostettiin eka tietokone (Sharp MZ-821) joka oli melko pitkään pelkässä pelikäytössä. Jossain vaiheessa tuli tehtyä omia demoja ja pelejäkin basicilla, mutta pääasiassa vaan pelattiin koko perheen voimin. C64-kelkkaan hypättiin vasta koneen vedellessä ihan viimeisiään.

Nykyään pelaan aina kun vaan muilta velvollisuuksilta ehdin. Perhe on tietysti etusijalla ja lasten kanssa puuhaan niin paljon kuin suinkin pystyn. Mutta muksujen mentyä unille voi sitten pelailla enemmänkin. Toki vanhemman pojan (4v) kanssakin pelataan paljon. Poika hallitsi GameCuben ohjaimen melko hyvin 2-vuotiaana ja nyt menee vaikeammatkin pelit ihan rutiinilla (Wind Waker ja Bombermanit on kestosuosikkeja). Nykyään olen siinä onnellisessa tilanteessa että poika pyytää aika usein iltasadun sijaan pelaamaan jotain niin että saa itse katsoa vierestä. Legend of Zelda: Twilight Princess on kohta paukuteltu yhdessä läpi ja Starfox Adventureskin on loppupuolella.

Kuten jotakuinkin kaikki jo ennättivät sanomaan, ei into pelaamiseen ole kovin nopeasti katoavaa laatua. Meillä pelataan todella paljon lautapelejä ja konsolipelejä. Ja noiden lisäksi tulee itse harrastettua myös miniatyyripelaamista. Pelattua tulisi toki enemmänkin mutta välillä on myös käytävä töissä - tekemässä pelejä...
 
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Pelaaminen tuntuu menevän tässä osoitteessa muiden ihmisten huomioon ottamisen linjoilla.

Sinkku: pelasin todella paljon ja monia pelejä.
Parisuhteessa: pelasin välillä paljon, mutta vain muutamia pelejä.
Isänä: pelaan harvoin ja vain muutamia pelejä.
Tulevaisuus: perherauhan suurimpana uhkaajana Socom: Confrontation.
 
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

GandalfTheBlack sanoi:
Kolmenkympin raja meni rikki mullakin tuossa vuosi sitten. On vaimo, kaksi lasta ja ikioma asuntolaina.

***** snip leikkasin vähän välistä *****

enemmänkin. Toki vanhemman pojan (4v) kanssakin pelataan paljon. Poika hallitsi GameCuben ohjaimen melko hyvin 2-vuotiaana ja nyt menee vaikeammatkin pelit ihan rutiinilla (Wind Waker ja Bombermanit on kestosuosikkeja). Nykyään olen siinä onnellisessa tilanteessa että poika pyytää aika usein iltasadun sijaan pelaamaan jotain niin että saa itse katsoa vierestä. Legend of Zelda: Twilight Princess on kohta paukuteltu yhdessä läpi ja Starfox Adventureskin on loppupuolella...

Mulla kans 30 menny rikki jokunen vuosi sitten ja omistan myös asuntolainan :)
Ja pari lastakin on. Vanhempi 6v pelailee itse jo melkotavalla sekä PC:llä että Wiillä, ja nuorempi 3vuotias sanoo aina "isi, pelaa isoa Link'tä" (pikkulink = Link to the Past, ja iso=Twilight Princess) ja sitten se istuu ja katsoo kun pelataan yhdessä, ja kertoilee aina mihin mennään ja mitä tehdään.

Wii toi melkoisen muutoksen pelaamiseen. Ennen oli enemmän sitä "itse yksin" mutta Wiin myötä pelailee koko perhekin (vaimo mukaanluettuna) enemmän yhdessä, ennen vaimo pelas vain Neverwinter Nightsiä ja Simsiä.
 
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Vanki sanoi:
nuorempi 3vuotias sanoo aina "isi, pelaa isoa Link'tä" (pikkulink = Link to the Past, ja iso=Twilight Princess) ja sitten se istuu ja katsoo kun pelataan yhdessä, ja kertoilee aina mihin mennään ja mitä tehdään.

Tutulta kuulostaa. Meillä on ollut pitkään myös oma sanakirja käytössä peleissä. Wind Waker oli pitkään Tonttupeli ja Four Swords Pikkutonttupeli.

3 vuotiaana siiten näin:
Four Swords = Pikku Link
Wind Waker = Tavallinen Link
Ocarina of Time = Aikuis Link
Twilight Princess = Iso Link

Nyt kun pojalla on 4 vuotta täynnä, aletaan peleistä usein käyttää ihan oikeitakin nimiä. Wind Waker, Twilight Princess, Metroid Prime, Bomberman ja muut tulee todella hyvin lausuttuna. En kyllä takuulla ollut itse neljän vuoden iässä vielä edes kuullut minkään englannin kielen olemassaolosta.

Muutenkin pelien sankarit esiintyvät leikeissä ja puheissa vähintäänkin saman arvoisina kuin suosikkielokuvien ja piirrettyjen sarjojen sankarit. Olen paljon useammin iso Link kuin iso Batman tai Hagrid. Pahiksissa sen sijaan on vaihtelua huomattavasti vähemmän. Lähes aina taistellaan juuri Ganondorfia vastaan...
 
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Nyt oli ihan pakko vastata, sen verran provosoiva oli tuo otsikko.

Kaikille junnuille ja pissiksille tiedoksi, iällä ei ole mitään tekemistä pelaamisen kanssa. Toki vanhemmiten on ehkä vähemmän aikaa pelailla, mutta lähes kaikki ystäväni joko pelaavat tai pelaisivat, jos aikaa olisi enemmän. Siksipä järjestänkin kavereille aika ajoin "poikien peli-iltoja" jossa sitten rämpytetään, räiskitään ja ajetaan sydämen kyllyydestä. Ja ikää on allekirjoittaneella 38.

Olen pelaanut aina. Pelaaminen alkoi kun voitin Suosikin arvonnasta tuliterän Nintendon Game&Watch Donkey Kongin. Sen jälkeen haalin itselleni kaikki saatavilla olevat Game&Watchit ja olen todella ylpeä nykyisestä kokoelmasta. Seuraava sykäys peliaddiktiivisuuteen oli paikallinen videovuokraamo, joka alkoi vuokraamaan Atarin "pelikonsolia" Atari oli lainassa lähes joka viikonloppu perheessämme.

Siitä sitten sujuvasti edettiin Commodoreen, Sinclairiin, Amigaan. Pienen tauon jälkeen innostuin uudestaan pelaamisesta PSX:n myötä. Sitten tuli PS2 ja nykyinen kosolini X360. Pelejä on kaapit pullollaan ja odotan uutuuspeliä kuin lapsi joulua. Kun muutimme vaimon kanssa tammikuussa uuteen kotiin, rakensin peleille ja vehkeille oman huoneen. Nyt punaisessa huoneessa hurisee videotykki ja X360 lähes joka ilta. Leffojakin kyseisessä huoneessa on mukava vaimon kanssa katsella.

Pelaaminen ei lopu ikinä ;)
 
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Jaa että pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen. Osasta peleistähän löytyy k18 leimat joten, niitä ei saisi edes pelata ennen täysi-ikäisyyttä..

Ei se ole minun vika jos pelinkehittäjät julkaisevat vieläkin hyviä pelejä.
Eikä sekään ole minun vikani jos jotakin risoo, kun pelailen niitä pelejä vaikka ikääkin jo löytyy. ;)

Eipä tällä hetkellä löydy kaveripiiristä ketään ala-ikäistä pelaajaa ja suurin osa porukasta pelailee satunaisesti tai useammin. :)
 
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Psyko sanoi:

Heh, tilauksessa ;) Kai sitä vapaa-aikaa kuitenkin jää vaikka lapsi/lapsia olisikin. Joku lukee kirjaa, joku nyplää pitsiä mutta minä pelaan. Hyvä rentoutumiskeino, jossa arjen "murheet" katoavat pikseliavaruuteen.
 
Vastaus: Pelaaminen täysi-ikäisyyden jälkeen

Hyvin kerkee pelailee vaik on 2 muksua tossa. Homma menee vaa silleen et nyt lähempänä 30 pelit tuntuvat aika karseilta. Siis lähes kaikissa huomaa jotain vikaa tai sitten liian arcadea et jaksaisi kiinnostaa. Näin ollen ei tule paljon pelailtuakaan kuin harvoja hyviä pelejä. Forza 2 ja The Darkness on olleet eniten pelaamani pelit tänä vuonna. Kaikki muut X360 pelit ovat olleet aika moista schaissea. PC:llä tulee sentäs sillon tällön joitain simuja ja rpg pelejä joita onneksi jaksaa pelailla.
 
Ylös Bottom