[Modit voivat laittaa tähän POLL:in jos vain ehtivät kaiken muun moderoimisen ohessa, sillä en ainakaan itse näytä sitä pystyvän tekemään]
Eli siis lähinnä mielenkiinnosta kyselen, tästä lähinnä Ps2, Ps3, Xbox, X360 sekä Cube pelaajilta jotka ovat jotain pelejä pelanneet joissa käytetään tätä standardiksi muodostunutta vasen tatti liikuttaa hahmoa ja oikea tatti liikuttaa kuvakulmaa tai tähtäintä. First Person ja 3rd Person pelejä pelanneet ovat aivan varmasti tähän termiin törmänneet.
Invert: tähdätessä tai säätäessä kuvakulmaa kun painat oikeaa tattia alaspäin katsoo/tähtää pelihahmo ylöspäin ja oikeaa tattia painaessa ylöspäin katsoo katsoo/tähtää pelaaja alaspäin.
Tämän käyttäminen on Padimailmassa todella yleistä verrattuna PC mailmaan.
normaali: padillä oikean tatin painaminen ylöspäin pistää hahmon katsomaan/tähtäämään ylöspäin ja kun alas niin alas.
Eli siis kumpaa käytätte, ja mistä pelistä tämä on mahdollisesti saanut alkunsa?
-------------------------------------------------------
Olen itse vannoutunut Invertin käyttäjä, ja en pysty sietämään sitä että pelissä ei saisi tätä valita. Tietysti tähän kriteeriin vaikuttaa myös se että kuinka tärkeää tarkkuus on, mutta esim FPS ja 3rd person shoottereissa se on PAKOLLINEN muuten peli jää automaattisesti hyllyyn enkä koske siihen tikullakaan.
Tämä tottumus tuli aikoinaan Timesplitters pelisarjan ensimmäisestä osasta jota tuli sitten hakattua oikein olan takaa. Pelissä sai kyseisen systeemin säätää mutta enhän minä moista aluksi tajunnut joten tuli tämä invert sitten "juurrutettua" omaan oikean käden peukaloon.
Eli siis lähinnä mielenkiinnosta kyselen, tästä lähinnä Ps2, Ps3, Xbox, X360 sekä Cube pelaajilta jotka ovat jotain pelejä pelanneet joissa käytetään tätä standardiksi muodostunutta vasen tatti liikuttaa hahmoa ja oikea tatti liikuttaa kuvakulmaa tai tähtäintä. First Person ja 3rd Person pelejä pelanneet ovat aivan varmasti tähän termiin törmänneet.
Invert: tähdätessä tai säätäessä kuvakulmaa kun painat oikeaa tattia alaspäin katsoo/tähtää pelihahmo ylöspäin ja oikeaa tattia painaessa ylöspäin katsoo katsoo/tähtää pelaaja alaspäin.
Tämän käyttäminen on Padimailmassa todella yleistä verrattuna PC mailmaan.
normaali: padillä oikean tatin painaminen ylöspäin pistää hahmon katsomaan/tähtäämään ylöspäin ja kun alas niin alas.
Eli siis kumpaa käytätte, ja mistä pelistä tämä on mahdollisesti saanut alkunsa?
-------------------------------------------------------
Olen itse vannoutunut Invertin käyttäjä, ja en pysty sietämään sitä että pelissä ei saisi tätä valita. Tietysti tähän kriteeriin vaikuttaa myös se että kuinka tärkeää tarkkuus on, mutta esim FPS ja 3rd person shoottereissa se on PAKOLLINEN muuten peli jää automaattisesti hyllyyn enkä koske siihen tikullakaan.
Tämä tottumus tuli aikoinaan Timesplitters pelisarjan ensimmäisestä osasta jota tuli sitten hakattua oikein olan takaa. Pelissä sai kyseisen systeemin säätää mutta enhän minä moista aluksi tajunnut joten tuli tämä invert sitten "juurrutettua" omaan oikean käden peukaloon.