Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

peleistä muutama sana (kehitysideaa)

kurki-fin-

New Member
tämmöinen ajatus tuli tässä mieleen, että tänne vois kirjailla kaikkea mitä ylipäänsä toivoisi peleihin.
eli minkälaisia pelejä toivoisi olevan olemassa!!!

kun olen pannut merkille ettei konsoleilla ole tarpeeksi minua tyydyttäviä pelejä.
en ole juuri innostunut. minkään tyyppisistä taistelupeleistä.

mutta esim. simcity-tyyppisistä peleistä olen.
rollercoaster typoon mulla on.
mutta enemmän sen tyyppistä kyllä kaipaisi.
ja simcity-tyyppisiä sekä joitakin simulaattori pelejä.
esim se millä rakennetaan junarataa läpi amerikan.
ja lentopeleistä. crimson sk. on hyvä mutta lisää vapautta siihen touhuun.
ajopeleistä pidän myös.

elikkä siinä alkua.

pistäkää lisää jos tulee jotain mieleen!!

kurki-fin-
 
Jo pienestä asti olen "unelmoinut", että tehtäisiin salibandysta videopeli. :)

Tämä tuskin ikinä onnistuu. :( Eihän kyseisestä lajista tehty peli, myisi kun Ruotsissa, Suomessa, Sveitsissä ja muissa salibandymaissa. Vielä, jos kyseinen peli tehtäisiin huonosti, se ei myisi paljoa yllämainituissa maissakaan.
 
Kunnon realistinen arcade autopeli ;) Eli siis sellainen tyyliin Getaway in Stockholm videot. Sekoitus Midtown Madness:iä ja PGR2:sta. Jos törmäät johonkin pahemmin pelissä, loukkaannut tai potkaiset tyhjää. Pistäisi ehkä enemmän miettii kun moninpelissä hipaisee kaverin autoa ja se menee lyhtypylvästä päin. No ehkä tuo on hieman liian synkkää... Mutta ideana kuitenkin että olisi myös liikennettä (ei liikaa), oikeat autot ja vahinkomallinnus, pointtina ei välttämättä kuitenkaan tuo aika, vaan pisteitä sais näyttävästä ajosta, poliisien karistamisesta jne...

Tämä on pikemminkin ominaisuus mutta mun mielestä pelit saisi palkita enemmän esim oikeilla videoilla jos pelaa tournamentin läpi. Eli tuollaiset oikeat videot kehiin ja paljon useammin kuin että jos pelaa koko pelin vaikeimmalla. Silloinkin tietysti jotain mutta mielestäni liian vähän käytetään tuota palkitsemista, varsinkin kun se ei paljoa vie aikaa kehittää eikä välttämättä maksakaan paljoa.

Sitten lopuksi ihan perus lentotaistelupeli. PC:llä oli aikoinaan joku F-16, se oli aika hauska, mutta vähän liian vähän actioniä. Eli sellainen missä olis nää uudet hävittäjät, enemmän arcade kuin simulaatio, eli ei sillain että pelaa 30 min ja sitten huomaa kun yksi kone suhahtaa ohi ja game over :) Crimson Skiesin sain eilen eli saas nähdä, mutta muistaakseni siinä pelataan jollain muilla kuin hävittäjillä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juho123
Jo pienestä asti olen "unelmoinut", että tehtäisiin salibandysta videopeli. :)

Tämä tuskin ikinä onnistuu. :( Eihän kyseisestä lajista tehty peli, myisi kun Ruotsissa, Suomessa, Sveitsissä ja muissa salibandymaissa. Vielä, jos kyseinen peli tehtäisiin huonosti, se ei myisi paljoa yllämainituissa maissakaan.

Eihän rallikaan kiinnosta kuin korkeintaan Kankkusta ja pelien taso on sen mukainen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Eihän rallikaan kiinnosta kuin korkeintaan Kankkusta ja pelien taso on sen mukainen.

Tai sitten kyseessä on ratamoottoripyöräilyn jälkeen yksi Euroopan suosituimmista moottoriurheilumuodoista? Formulat ne ei kiinnosta kuin Martinlaaksossa.

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että salibandy kääntyisi huonosti peliksi koska se on nopeatempoisempi peli kuin jääkiekko tai jalkapallo. Mutta kerros IgeL miten tuo MER Innebandy sitten pelittää?

Itse kaipaisin Xboxille jotain taktista, realistista ja vuoropohjaista toimintapeliä tyyliin Jagged Alliance 3D:ssä.
 
niin. lisäyksiä hieman.

ehkä sen tyyppistä meininkiä, jossa olis oikeesti jotain todellista sisältöä.
jossain määrin tuntuu että kaikki esim. taistelupelit on samaa kamaa.
vaihdettu vain hahmot.
eli jotain jossa olisi iso ja laaja ympäristö. jota voisi muokata.
esim. rallipeli, johon voisi rakentaa radat itse. esim. puskutraktorilla. kaikki hyndät ja kallistukset, ynm. itse.
ja puut ynm. tietty.

olis niinku muutama laaja peruspohja.
esim.
1. kallioinen jossa metsää ja jokia.
2. tasaista maata ja metsiä sekä rakennuksia.
3. hiekka-aavikkoa ja kaupunkia. sekä kanavia.
ja tietty kaikkia niitä yhdistelmiä.
mä oon joskus pealnnut pc:llä siimmosta rallipeli mis senradan pysty rakentaa lohkoista.
mutta tää peli vois olla muutaman askeleen edellä.
vois rakentaa kaiken itse. rakennukset. maaston. veden. nousut.
sillat, tunnelit. jne.
mä rupeenkin pelinkehittäjäksi. ;))

toimintapeleistä saman tyyppisiä, maastoiltaan.
mahdollisuuksiltaan.

no.
simmoisia haaveita.
josko vaikka joku kehittelijä lukisi ja ottaisi onkeensa?
(heh, se ois kivaa)
kurki-fin-
 
Tuo oli kyllä mainio idea. Mitäs jos laajentais vielä kaupunkiin? Voisi esim mallintaa oman naapurustonsa, määritellä liikennemäärän ja kävelijöiden määrän, ja käytössä olisi erilaisia rakennuksia, erityyppisiä teitä sekä puistoelementtejä. Ja miksei kaistamaalauksiakin :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Tai sitten kyseessä on ratamoottoripyöräilyn jälkeen yksi Euroopan suosituimmista moottoriurheilumuodoista? Formulat ne ei kiinnosta kuin Martinlaaksossa.

Juu Euroopassa Euroopassa, mutta mietipä kuinka moni vaikkapa jenkkipelaaja tietää, kuka se Colin McRae on, ellei joku pelihahmo. Luulen, ettei Euroopassakaan, vaikka laji on tuttu, suurin osa pelaajista kuulu rallin aktiivisiin seuraajiin saatika harrastajiin. Jos urheilupeli on tehtävä, on lähdettävä siitä, että mallinnettava laji sopii videopelin puitteisiin.

Sitten haman 80-90-lukujen taitteen, kun ensi kertaa koskin tietsikkaan, kaikki haaveilemani pelityypit ovat tainneet käydä toteen. Muun muassa GTA 1 oli aikoinaan unelmien täyttymys, mutta siihen sen sarjan fanitus melkein jäikin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

Itse kaipaisin Xboxille jotain taktista, realistista ja vuoropohjaista toimintapeliä tyyliin Jagged Alliance 3D:ssä.
Ei voi kuin yhtyä mielipiteeseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
Et ole MER Innebandyä pelannut? ;)

Mietin pitkään mikä tämän pelin nimi oli ennenkuin yritin vastata, mutta huomasin että olet ehtinyt laittamaan jo sen. Kyllähän se ihan kelpo peli on, mutta helppo kuin mikä ja laadun näkee samantien :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Itse olen aina ollut sitä mieltä, että salibandy kääntyisi huonosti peliksi koska se on nopeatempoisempi peli kuin jääkiekko tai jalkapallo. Mutta kerros IgeL miten tuo MER Innebandy sitten pelittää?

No tämä pelihän ei sitten mitään EA:n NHL-sarjan laatua ole, vaan on erittäin yksinkertainen ja jo aika vanha peli, jostain 90-luvun lopusta, muistaakseni. Mutta itsekun harrastin vielä niin tulihan tuota ihan ilolla pelattua ne muutamat hetket aina kun huvitti. Kyseessähän on sitten vaan ruottalaiset joukkueet.

Itse olen toivonut Xboxille aina Diabloa, koska siinä on addiktiivisin peli mitä maailmassa on, tietty onhan meillä Dark alliancet, mutta ei niistä ole mihinkään Diablon mittapuussa. Toisena on tuo CS, joka nyt tulikin, testaan en ole päässyt mutta aika pettynyt olen kun saman koneen kaksinpeli puuttuu. Ja vielä kolmantena on alkuperäiset Baldur's Gatet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse kaipaisin Xboxille jotain taktista, realistista ja vuoropohjaista toimintapeliä tyyliin Jagged Alliance 3D:ssä.
Yhdyn mielipiteeseen.

Eikös Silent Storm olisi tähän sopiva?
Jos Commandos 2 on käännetty Xboxille niin varmasti Silent Stormikikin olisi mahdollista kääntää, kun joitain hienouksia vain karsii pois (Ja vuoropohjainen kaksinpeli mukaan:))
 
Ylös Bottom