Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien ja laitteiden hankintaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähä epäselvää et miten noi ees toimii? Pitääks siitä ohjaimesta sit ruuvata se takana oleva lerppu irti ja kiinittää noi sit tilalle jossa on sit akku ja sit paristot antamaan lisäboostia vai kiinitetääks noi vaa jotenki sit siihen vaa päälle lisäks? En oo ennen tommosia ees nähnyt o_O

Vähä epäselvää et miten noi ees toimii? Pitääks siitä ohjaimesta sit ruuvata se takana oleva lerppu irti ja kiinittää noi sit tilalle jossa on sit akku ja sit paristot antamaan lisäboostia vai kiinitetääks noi vaa jotenki sit siihen vaa päälle lisäks? En oo ennen tommosia ees nähnyt o_O
Ilmaisin vähän huonosti tuon asian, siis antaa lisävirtaa paristoista noille ohjaimille, kun ovat tiettyjä pelejä pelatessa irrallaan konsolista. Ainakin itselle nuo antavat paremman käsituntuman tuohon ohjaimeen, kun tuo palikka antaa siihen hieman lisää paksuutta.

Tiexä mun piti ihan youtubest kattoo et mitä noi patukat on, hävettää ehkä myöntää mut en mä oo tommosia ennen nähnyt. Juu eli se joycon kapula vaa sujautetaa tommosee patukkaa johon tulee paristot et saa lisää boostia ja sit ovat myös käsissä paksummat. Ku mä luulin et siinä pitää tyylii se joyconin takakansi irrottaa ja lyödä noi lisäks jolloin ne vois myös sujauttaa switchiin kiinni ja käyttää myös käsikonsolina, mut noi toimii vain irrallisina patukoina. Sekä niitä voi käyttää ihan vaan joycon "paksuntumis" mielessä ilman paristoja.

Joo nyt ymmärsin okei, jatkakaa.

VPD ja PKP tilaus. Saattanut hieman lähteä homma taas lapasesta :D
Kaikkien ostamieni wii pelien jälkeen en varmaan halua nähdä niitä ohjaimia enää ikinä. Esim tuossa far cryssa tehdään jopa perus hyppy heilauttamalla nuntsaa.
Driving emotion type s oli ihan pakko ostaa vaan sen takia, että pääsen ihan itse kokeilemaan onko se oikeasti niin ajokelvoton mitä koko internet sanoo.

2023-04-05-3119.jpg

2023-04-05-3122.jpg

Käväisin viime viikolla kolmella eri kirppiksellä Jyväskylässä. Eihän sieltä tyhjin käsin tarvinnut pelihankintojenkaan puolesta lähteä.

Driver: San Francisco hintaan 4€ X360:lle, mikä oli kyllä todellinen löytö, sillä verkkokaupoista noita ei posteineen alta kahdenkympin tunnu oikein löytyvän. Pelilevyn korkeintaan tyydyttävä kunto tosin selittää osittain hintaa, mutta sehän riittää että Series X tunnistaa levyn oikeaksi ja lataa verkosta pelin koneelle. Tämän jo testasin toimivaksi, joten hyvä hankinta.

Eragon 2,50€, ja DualShock2 maltilliseen hintaan 5€. Ohjain tuntui aivan uudenveroiselta, ja ehdin jo ajatella tehneeni kaikkien aikojen ohjainkaupat, mutta alhaisen hinnan syyksi paljastui kuitenkin lopulta epäkuntoinen vasen nuolinäppäin. Ei tuosta paljoa kuitenkaan köyhtynyt, joten samapa tuo.
20230405_194150.jpg

Niin, ja ostin minä kirppiksiltä sekä huuto.netistä sekä Sumashop.fi:stä vähän elokuviakin. Ihan vähän vaan, ja varsin maltillisilla hinnoilla. Ja pari sarjaakin kun olivat halpoja. Melkein kaikkien kappalehinnat välillä 0,50-4€, muutama yksittäinen 5-9€. Kaikki joko hyväkuntoisia käytettyjä tai uusia muoveissa. Yllättävän hyvin mahtuivat vielä kaikki samaan kuvaankin, tosin eihän niitä ollutkaan kuin 51 kappaletta.
20230405_201638.jpg

Viimeksi muokattu:
Käväisin viime viikolla kolmella eri kirppiksellä Jyväskylässä. Eihän sieltä tyhjin käsin tarvinnut pelihankintojenkaan puolesta lähteä.

Driver: San Francisco hintaan 4€ X360:lle, mikä oli kyllä todellinen löytö, sillä verkkokaupoista noita ei posteineen alta kahdenkympin tunnu oikein löytyvän. Pelilevyn korkeintaan tyydyttävä kunto tosin selittää osittain hintaa, mutta sehän riittää että Series X tunnistaa levyn oikeaksi ja lataa verkosta pelin koneelle. Tämän jo testasin toimivaksi, joten hyvä hankinta.

Eragon 2,50€, ja DualShock2 maltilliseen hintaan 5€. Ohjain tuntui aivan uudenveroiselta, ja ehdin jo ajatella tehneeni kaikkien aikojen ohjainkaupat, mutta alhaisen hinnan syyksi paljastui kuitenkin lopulta epäkuntoinen vasen nuolinäppäin. Ei tuosta paljoa kuitenkaan köyhtynyt, joten samapa tuo.
Näytä liitetiedosto 10935

Niin, ja ostin minä kirppiksiltä sekä huuto.netistä sekä Sumashop.comista vähän elokuviakin. Ihan vähän vaan, ja varsin maltillisilla hinnoilla. Ja pari sarjaakin kun olivat halpoja. Melkein kaikkien kappalehinnat välillä 0,50-4€, muutama yksittäinen 5-9€. Kaikki joko hyväkuntoisia käytettyjä tai uusia muoveissa. Yllättävän hyvin mahtuivat vielä kaikki samaan kuvaankin, tosin eihän niitä ollutkaan kuin 51 kappaletta.
Näytä liitetiedosto 10936
Ai, että! Löysit tuon Driverin tuollaiseen hintaan! Tuon haluaisin itsekin nimenomaan boxille. Löytyy kyllä pleikka kolmoselle, mutta olisi kiva tuota päästä näppärästi pelaamaan boxilla, ja taitaisi tuokin toimia itse asiassa jotenkin boostilla paremmin, vai kuinka mahtaa olla? Joko kokeilit, ja huomasitko, että oliko ehkä boostattu?

Ai, että! Löysit tuon Driverin tuollaiseen hintaan! Tuon haluaisin itsekin nimenomaan boxille. Löytyy kyllä pleikka kolmoselle, mutta olisi kiva tuota päästä näppärästi pelaamaan boxilla, ja taitaisi tuokin toimia itse asiassa jotenkin boostilla paremmin, vai kuinka mahtaa olla? Joko kokeilit, ja huomasitko, että oliko ehkä boostattu?
En vielä kokeillut sen enempää kuin että asentui onnistuneesti. Tuohan taitaa olla ajalleen harvinaisesti 60fps jopa ihan alkuperäisilläkin konsoleilla, mutta Series X:llä pitäisi kaiken järjen mukaan frameraten pysyä tasaisena, mitä se ei tainnut PS3:lla tai 360:llä aivan tehdä. Itsekin omistan tuon PS3-versiona (enkä aio sitä poiskaan vaihtaa koska se on lahjana saatu), mutta kyllä jo pelkästään paremman ohjaimen takia tuota mieluummin Series X:llä pelaa. :D

Näytä liitetiedosto 10935

Niin, ja ostin minä kirppiksiltä sekä huuto.netistä sekä Sumashop.comista vähän elokuviakin. Ihan vähän vaan, ja varsin maltillisilla hinnoilla. Ja pari sarjaakin kun olivat halpoja. Melkein kaikkien kappalehinnat välillä 0,50-4€, muutama yksittäinen 5-9€. Kaikki joko hyväkuntoisia käytettyjä tai uusia muoveissa. Yllättävän hyvin mahtuivat vielä kaikki samaan kuvaankin, tosin eihän niitä ollutkaan kuin 51 kappaletta.
Näytä liitetiedosto 10936
No jopas sattui. Itse löysin myös aikanaan kirpparilta tuon Driverin, mutta oli ja on vielä muoveissa oleva collectors edition. Onneksi tuo oli myös itsellä jo normiversiona, joten on päästy pelaamaankin se jo läpi. Enpä tuota collector's editionia olisi kuitenkaan raaskinut avata muoveista. :D 20230405_232128.jpg

No jopas sattui. Itse löysin myös aikanaan kirpparilta tuon Driverin, mutta oli ja on vielä muoveissa oleva collectors edition. Onneksi tuo oli myös itsellä jo normiversiona, joten on päästy pelaamaankin se jo läpi. Enpä tuota collector's editionia olisi kuitenkaan raaskinut avata muoveista. :D
Ja hinta oli varmaan 5 euroa ja mukana joku retrokonsoli ja 10 muuta peliä? :D

Ruokaa piti ostaa, mut näin siinä sitten kävi :p

NS1.jpgNS2.jpg

Animal Crossing teemainen switch kantolaukku, jossa on myös irrotettava lovi switch litelle jos semmonen sattuis löytyy, sekä toimii myös standina nii voi vaik mökillä terassilla pelata ja kossua juoda samalla.

Peleistä en ole varma tulenko niitä avamaan tai koskaan pelamaan mut ehkä niistä vois jonkun pennin vaihdos/myynnis saada että ostaisin sit jonkun switch pelin joka oikeesti kiinnostais.

Tämmönen kauppareissu tälläkertaa, syödään sit köyhempää ruokaa sen vuoksi.

Tollanen tarttui äsken prismasta mukaan. Hintaa perus 119e.
Vasta eilen aloin tutkimaan miten tuon kanssa on ohjaus tehty sillä kuten kaikki amigalla pelanneet tietää niin hyppääminen tehtiin yläviistoon ohjainta kääntämällä joka ei ole mitenkään optimaalista dpadilla, mutta tuo on otettu huomioon sillä vakiona A nappi toimii ylä suuntana joten sillä voi hypätä.
Ja jos oikein ymmärsin niin nuo napit voi itse myös määritellä uudestaan ja jonkun videon mukaan myös dualshock 4 toimii sen 8bitdo:n ruskean donglen kanssa jota mä olen käyttäny myös switchin ja playstation classicin kanssa.

Tietenkin mulla on jo valmiina melkein 40 peliä odottamassa, mutta kyllä tuon mukana tulevistakin kiinnostaa jopa 16 peliä.
Osa sellaisia jotka on tullut aikoinaan pelattua kuten project x, mutta nyt sen ehkä pääsee jopa läpi savestaten ansiosta ja ATR on sellainen mitä ei koskaan tullut pelattua kun amiga pelien saatavuus oli mitä oli.
Varsinkin vuonna 1995 jolloin tuo peli julkaistiin. Samana vuonnahan tuli euroopassa orkkis playstation myyntiin.

2023-04-09-3123.jpg

Tuommoinen kirpputorilta 15€ ja takuutakin kuitin mukaan jäljellä. Hienoa, että myyjä oli viitsinyt jättää kuitinkin ohjaimen mukaan, sillä harvemmin tuota näkee. Testattu ja todettu täysin toimivaksi sekä puhelimella, että boksilla. :) 20230413_183829.jpg

Viimeksi muokattu:
Kirpputorien satoa lomareissulta läpi Suomen. On muuten yllättävän paljon mukavampi matkustaa pohjoiseen, kun voi välillä pysähdellä kirpputoreille. :)

Kaikissa ohjekirjat mukana ja levyt hyvässä kunnossa.
Vampire Rain 5€
Lost 5€
Stranglehold 2,5€
One Piece World Seeker 10€
Mario & Sonic at the Olympic games 5€
Wii Sports Resort 2,5€
Tokyo Extreme Racer 3€
Peter Jackson's King Kong 3€

IMG_20230415_094537.jpg

Kirpputorien satoa lomareissulta läpi Suomen. On muuten yllättävän paljon mukavampi matkustaa pohjoiseen, kun voi välillä pysähdellä kirpputoreille. :)

Kaikissa ohjekirjat mukana ja levyt hyvässä kunnossa.
Vampire Rain 5€
Lost 5€
Stranglehold 2,5€
One Piece World Seeker 10€
Mario & Sonic at the Olympic games 5€
Wii Sports Resort 2,5€
Tokyo Extreme Racer 3€
Peter Jackson's King Kong 3€

Näytä liitetiedosto 10971

Minäkin kävin varsin kierteleen kirpputoreja että löytyykö pelejä niin ei yhtään ollut myynnissä. Kyllä teillä on hyvät kirpparit :D

Minäkin kävin varsin kierteleen kirpputoreja että löytyykö pelejä niin ei yhtään ollut myynnissä. Kyllä teillä on hyvät kirpparit :D
Pelejä löytyy noin yleisesti ehkä joka kolmannelta kirpparilta. Tosin nyt kyllä kävi tuuri ja löytyi vähän paremmin. Ja sitten kun niitä pelejä löytyy, niin välillä ne on ylihinnoiteltu. Yllä olevassa kuvassa olisi tuplasti enemmän pelejä, jos kaikkien hinnat, joita bongasin olisivat olleet järkevässä haarukassa.

Pelejä löytyy noin yleisesti ehkä joka kolmannelta kirpparilta. Tosin nyt kyllä kävi tuuri ja löytyi vähän paremmin. Ja sitten kun niitä pelejä löytyy, niin välillä ne on ylihinnoiteltu. Yllä olevassa kuvassa olisi tuplasti enemmän pelejä, jos kaikkien hinnat, joita bongasin olisivat olleet järkevässä haarukassa.
Tuo ylihinnoittelu on ikävä kyllä varsin yleistä. Yleensä huomaa, jos vanhemmat on myymässä muksujensa vanhoja pelejä eikä heillä ole niistä hirveästi tietoa,niin silloin voi tehdä todella hyviä löytöjä. Monasti torin kautta bongannut juuri tälläisiä "muksut tarvii muitakin harrastuksia kun pelaaminen"-vanhempia myymässä konsoleita ja pelejä ja sieltä ne parhaimmat tarjoukset saa. Paras on varmaankin äiti, joka myi muksun nintendo 3DS XL:n 3:lla pelillä ja hinta oli naurettavat 30€.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom