Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Se on kiva että joillakin pelaajilla on optimismia näitä Kickstartereita kohtaan mutta itseä taas mietityttää että meneekö se raha sinne minne sitä oikeasti kannattaisi tai tulisi laittaa. Tuon Double Fine:n olisi mielestäni pitänyt pärjätä omillaan koska siellä oli jo osaavaa porukkaa sekä näitä "merkkihenkilöitä" tekemässä niiden peliä. Sitten taas jää joku oikeasti sitä rahaa tarvitsevaa sekä osaavaa mutta ei kuultua jonka vuoksi heille ei jää mitään mahdollisuutta saada tukia tai saada itseään kuulolle.
Mitäs jos EA:t ja sun muut julkaisijat rupeavat kerämään Kickstarttereilla rahaa pelien tekoa varten?

Ovatkohan tässä taas menneet kehittäjän ja tuottajan roolit samaan lokeroon? Kickstarterin avustuksella Double Finen tavoitteenahan on nimenomaan saada Double Fine Adventure rahoitettua ilman studion ulkopuolista rahoittajaa. Ei kyse ole pelkästään osaajien määrästä/tasosta vaan siitä että palkkaakin pitää maksaa. Kickstarterin avustuksella raha saadaan "lainaan" loppukäyttäjiltä sen sijaan, että ne saataisiin muualta. Kehittäjälle tämä on ilman muuta houkutteleva tilanne jo senkin takia, ettei kehitystä jouduta tekemään myös tuottajan ehdoilla vaan asioista saadaan päättää itsenäisesti. Lisäksi tällä tavoin voidaan saada projekteja rahoitettua, joihin tuottajat eivät mieluusti mukaan lähtisi.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Kickstarterissa Wasteland 2:lla sievoisen summan kerännyt InXile käynnisti jo toisen joukkorahoitusprojektinsa, edellisen ollessa vielä kesken. Eli kyseessä on Planescape Tormentin jatko-osa Torment: Tides of Numenera. Jengi heittelee siihen malliin rahaa ruudulle, että peli on rahoitettu alta aikayksikön.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Jeeeess... Kaverit saivat sitten kerättyä pyydetyn 900 000$ kuudessa tunnissa. Ja kohta paukkuu miljoona. Taitaa olla jonkun sortin nopeusennätys.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Päivitellääs hieman tätäkin ketjua, sillä tällä hetkellä on muutama mielenkiintoinen projekti meneillään.

Satellite Reign A real-time, class-based strategy game, set in an open world cyberpunk city, from the creator of Syndicate Wars.
Precinct Precinct is a new police adventure video game from Jim Walls, creator of the classic Sierra series “Police Quest”.

Henkisiä jatkoja Syndicatelle ja Police Questille. Kyllä kelpaisi. Vanhoista projekteista sen verran, että Double Fine aikoo julkaista Broken Agen (entinen Double Fine Adventure) "puolikkaan" Steam Early Accessin kautta tammikuussa 2014. Loppuosa pelistä joitakin kuukausia (tai kuka tietää) myöhemmin. Pelin laajuus lähti ilmeisesti vähän käsistä, kun budjetti nousi moninkertaisesti. Double Fine korostaa, ettei se pyydä lisää rahaa, vaikka monet sivustot niin uutisoivatkin.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Näyttää siltä, että Kickstarter-yritteliäät ovat todella mieltyneet Wii U:hun. Wii U on mukana hyvin monessa uudessa peliprojektissa, esimerkiksi tässä:

Hell IX by Retromade Games Studio, Inc. - Kickstarter

Tällä kertaa kukkaronnyörejä yritetään raottaa helikopteripelien kuten Desert Strike ja Tiger Heli nostalgialla. "Taistelu- ja pelastuspeli" Hell-IX tuo mieleen myös Choplifter-sarjan, sillä ainakin kuvauksen perusteella se vaikuttaa painottuvan enemmän tuohon pelastuspuoleen. Tällä hetkellä peli tähtää Wii U:n lisäksi PC- ja mobiilialustoille, mutta näissä KS-projekteissa on ennenkin lisätty tavoitteiden vahvistuessa muita alustoja kuten PlayStation 4.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Firefly-studio hakee rahoitusta Stronghold Crusader 2:sta varten. Ainakin ennakkoon vaikuttaisi sangen mielenkiintoiselta.

Fans of castle building and medieval warfare can now join Firefly Studios’ crusade to create the ultimate castle sim, with the next entry in their legendary Stronghold series now live at Gambitious. For 30 days fans will be able to pledge and help fund Crusader 2 in exchange for a variety of tier rewards. These include receiving Crusader 2 at a discounted price, gaining access to the game’s closed multiplayer beta and other rewards such as Stronghold HD.

Laying siege to the real-time strategy genre in early 2014, Stronghold Crusader 2 will take Stronghold fans back to the ancient deserts of the Middle East for strategic mayhem between brutal knights and fiery Caliphs. Building on the highly praised gameplay of the original Stronghold Crusader, Crusader 2 will define hardcore real-time strategy with fiendish AI opponents and fast-paced skirmish gameplay. New units, buildings and castle designs will appear alongside an innovative co-op mode, which allows two players to control the same castle, troops and resources. A sleek new battle interface will also be introduced to make Crusader 2 the ultimate skirmish game, with a variety of engine enhancements to improve the game’s visuals, performance and real-time physics.

“Stronghold Crusader is our favourite game, it’s our fans’ favourite game and it’s the game we have been waiting to put into production for several long years now. Firefly Studios finally has that chance and we will not disappoint,” said Simon Bradbury, CEO of Firefly Studios and Designer of Stronghold Crusader 2.

Over the past decade, the Stronghold series has sold over 6 million games under the Stronghold, Stronghold Crusader and Stronghold Kingdom banners.
“The original Stronghold Crusader has been a huge success since its launch ten years ago, selling over 2.5 million units and still going strong. We get constant requests for more,” said Eric Ouellette, President of Firefly Studios.

“Crowd funding is a revolution for small, independent developers like ourselves and through Gambitious we hope to supplement the development of Stronghold Crusader 2,” said Eric. “With the support of our fans we can release Stronghold Crusader 2 when it’s absolutely perfect and push the game to new heights.”

With the help of funding secured through the Gambitious platform, Firefly Studios plans to digitally self-publish Stronghold Crusader 2 on PC in early 2014. All funding will go towards game polish, a closed beta, additional game content to be announced during the crowd funding campaign.

More news and information on Stronghold Crusader 2 can be found at StrongholdCrusader2.com and fans can help fund the latest crusade at Gambitious.com. Twitter users can follow @SHCrusader2 and @GambitiousInc for updates on the crowd funding campaign and development of Stronghold Crusader 2.

[video=youtube;MTdGH4z--RQ]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MTdGH4z--RQ[/video]
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Keiji Inafunen (Megaman) uusi megaman-vaikutteinen pelikonsepti Mighty No. 9 on keräämässä pyydetyn 900 000$ ihan näillä näppäimillä. PS3, XB360 ja Wii U -käännösten raja menee 2,5 miljoonassa.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Vielä muutama päivä sitten Harmonixin Amplitude näytti jäävän kauas 775 000$ tavoitteesta. Mutta kuinkas ollakkaan Insomniacin tyypit antoivat avoimen tukensa projektille ja sen jälkeen dollareita on satanut Amplitudelle sillä tahdilla, että 23h jäljellä ja kerättynä on n. 764 000$. Eli noin kymppitonni uupuu ja aikaa on vajaa vuorokausi, joten eiköhän tuo tule onnistumaan.

Lähde: Polygon

Edit: Amplitude saavutti yön aikana minimitavoitteensa. Nyt mennään jo yli 800 000$.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Shadowrun: Hong Kong saavutti minimitavoitteen 100K muutamassa tunnissa ja tällä hetkellä summa on n.325K. Seuraava tavoite 350K takaisi peliin lisää muhkeampia soundeja.

[video=youtube;VTan-Xa0eyo]https://www.youtube.com/watch?v=VTan-Xa0eyo[/video]

Lähteet: Gamespot, Kickstarter
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Shadowrun: Hong Kong saavutti minimitavoitteen 100K muutamassa tunnissa ja tällä hetkellä summa on n.325K. Seuraava tavoite 350K takaisi peliin lisää muhkeampia soundeja.

Lähteet: Gamespot, Kickstarter
Hieno homma. :) Shadowrun Returns oli todella mukavaa kevyttä vuoropohjaista ropeltamista. Tykkäsin maailmasta ja yleisestä meiningistä. Keskustelut olivat myös kaikkine kuvailuineen timanttia.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Näissä penteleen Kickstarttereissa (toteutuvissa peleissä) on yksi huono puoli, joka toki on tiedossa kun rahoittamaan ryhtyy.
Se että vaikka peli pysyisikin täysin aikataulussaan, menee parisen vuotta ellei enemmän että pääset pelaamaan peliä.

Shantae Half-Genie Hero, tätä peliä tuli rahoitettua 15 taalalla lokakuun alussa 2013. Julkaisu joskus tänä vuonna (ehkä), käsittääkseni tämä tulee olemaan crossbuy Playstationilla.
Dragon Fin Soup, maaliskuussa 2014 laitoin 15 taalaa tähän peliin, tulee olemaan crossbuy Playstationilla.

Vaikka DFS tulikin myöhemmin Kickstarteriin oma näppituntuma on että DFS on näistä kahdesta pelistä aiemmin markkinoilla.
Kaksi erityylistä peliä: Shantae ½ Genie Hero on platformer kun taas DFS tulee olemaan RPG roguelike ominaisuuksilla höystettynä. Kuvittelisin että molemma pelit toimivat mainiosti Vitalla ja todennäköisesti PS4:lla myös.

Kickstarteriin en muuten ole rahaa laittanut joten vielä on kokematta peruuntuneet pelit ja suoranaiset huijaukset tms muut epäselvyydet.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Näissä penteleen Kickstarttereissa (toteutuvissa peleissä) on yksi huono puoli, joka toki on tiedossa kun rahoittamaan ryhtyy.
Se että vaikka peli pysyisikin täysin aikataulussaan, menee parisen vuotta ellei enemmän että pääset pelaamaan peliä.

Dragon Fin Soup on saanut hivenen tarkemman julkaisuaikataulun. Grimm Bros Studios lähetti tukijoille sähköpostia jossa mm ilmoitetaan seuraavaa.

Grimm Bros sanoi:
Tentatively expect Dragon Fin Soup initial staggered launch starting this Summer, 2015.

Toki tämäkin tieto on ehdollinen, peli tulee kun se on valmis. Lisäksi kertoilivat ettei closed betaa järjestetä.
 
Vastaus: Pelien rahoittaminen Kickstarterin avulla

Legendaarisen Sensible Softwaren Jon Hare yrittää tehdä suomalaisvoimin paluuta jalkapallon pariin Sensible Soccerin henkisessä jatko-osassa, Sociable Soccer (PS4, Xbox One, PC).
 
Ylös Bottom