Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

Pelien remasterit/remaket hyvä vai huono asia?

  • Hyvä

    Äänet: 74 50,0%
  • Huono

    Äänet: 14 9,5%
  • Ei niitä ole pakko ostaa, niin ihan sama jos tulee

    Äänet: 60 40,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    148
Edelliset versiot ovat remastereita, tämä on remake joten peli on tehty alusta asti uudestaan PS5. Nyt nähdään mihin PS5 pystyy Last Of Usin kaltaisessa pelissä kun tekijöinä on yksi kaikkien aikojen parhaista studioista.

Hintalappu on kova mutta on peliä käsittääkseni se 2v tehty, että ei tämän tekeminen mitenkään halvaksi ole tullut. kyllähän myös Resident Evil 2&3 remaket olivat normaali hintaisia. Sonylla vaan on nykyään tuo PS5 pelien normaali hinta pompsahtanut, mutta onneksi näitä saa fyysisenä halvempana.

Se on sitten eri asia että oliko tästä tarvetta tehdä remakea näin äkkiä, mutta pitää muistaa että peli julkaistaan myös PC:lle ja TV sarja on tulossa.
Resident Evil 2&3 remaket nyt ymmärtää. Tämä vaikuttaa rahastukselta. Ainoa asia joka tämän voi pelastaa on antaa pelaajille jotka ovat jo ostaneet kyseisen pelin PS3 ja PS4lle (kuten minä) Johonkin 10€ päivitys hintaan.
 
Muistakaahan myös ihmiset, että näitä pelejä pelaavat muutkin kuin wanhat parrat. Pelin ilmestymisen aikana kuitenkin konsolina oli PS3 ja nyt täysi-ikäiset pelaajat olivat ilmestymisen aikana 9 vuotiaita. Uskoakseni kohderyhmänä tässä juurikin toimii ne henkilöt jotka on alkuperäisen pelin ilmestymisen aikana ollut vielä ala-asteella tai esikoulussa eikä välttämättä ole vielä peliä edes pelannut.
Nyt on uusien pelaajien hyvä tilaisuus nauttia yhdestä parhaimmasta peleistä joka konsoleille on ilmestynyt.
 
Täällä ihan vakavalla naamalla sanotaan, että ”Olihan RE2/2 Remake myös täysihintainen eikä kukaan valittanut!” ja verrataan noita tähän rahastukseen? Kyllä vaan Sonyä on pakko puolustaa, vaikka siellä mitä tehtäisiin. Katsokaa miltä alkuperäinen RE2 näyttää ja verratkaa sitä uuteen. Hädin tuskin pystyy sanomaan, että kyseessä on sama peli. Miten ihmeessä voi sanoa vakavalla naamalla, että tämä TLOU remake on millään tavalla saman tasoinen remake tuon RE2:n kanssa? Siihen päälle vielä tämä TLOU maksaa 10e enemmän.

Yleisesti ei ole mitään remastereita ja remakeja vastaan. RE2 remake oli aivan mahtava. Samoin Shadow of Colossus, Crash Trilogy, FF7. Mutta tällainen rahastus sylettää. Alle 40e ostaisin TLOU heti julkaisussa mutta että 80e? Huhhuh. Ja tätä vielä kehdataan puolustella. Tai pystyy pokalla sanomaan, että tämä ”remake” on samalla tasolla esimerkiksi RE2 tai FF7 remaken kanssa, joissa alkuperäinen versio näyttää siltä, kun hahmot olisi kasattu Legoista ja vieläpä rajatuilla palikoilla.
Olet pelannut peliä 0 minuuttia ja nähnyt 0 minuuttia todellista pelikuvaa, todella järkevää tässä vaiheessa arvostella peliä, ottakaa nyt jumalauta järki käteen.
 
Täällä ihan vakavalla naamalla sanotaan, että ”Olihan RE2/2 Remake myös täysihintainen eikä kukaan valittanut!” ja verrataan noita tähän rahastukseen? Kyllä vaan Sonyä on pakko puolustaa, vaikka siellä mitä tehtäisiin. Katsokaa miltä alkuperäinen RE2 näyttää ja verratkaa sitä uuteen. Hädin tuskin pystyy sanomaan, että kyseessä on sama peli. Miten ihmeessä voi sanoa vakavalla naamalla, että tämä TLOU remake on millään tavalla saman tasoinen remake tuon RE2:n kanssa? Siihen päälle vielä tämä TLOU maksaa 10e enemmän.

Yleisesti ei ole mitään remastereita ja remakeja vastaan. RE2 remake oli aivan mahtava. Samoin Shadow of Colossus, Crash Trilogy, FF7. Mutta tällainen rahastus sylettää. Alle 40e ostaisin TLOU heti julkaisussa mutta että 80e? Huhhuh. Ja tätä vielä kehdataan puolustella. Tai pystyy pokalla sanomaan, että tämä ”remake” on samalla tasolla esimerkiksi RE2 tai FF7 remaken kanssa, joissa alkuperäinen versio näyttää siltä, kun hahmot olisi kasattu Legoista ja vieläpä rajatuilla palikoilla.
Millä tapaa täällä on puolusteltu TLOU1 hintaa? Minäkin heti ensimmäisessä viestissäni sanoin, että ymmärrän TLOU1 hinnan olevan monelle kova pala purtavaksi, mutta ei kai tuokaan tarkoita ettenkö pelistä saisi silti olla innoissani ja maksaa siitä myös tuon 70€? Boikotoimaanko tässä pitäisi peliä lähteä koska muutkin? Näen itse ainakin paljon hyvää potentiaalia tässä TLOU1 Remakessa. Anteeksi nyt vain jos se on joltain täältä jotenkin pois. :D

Ja mitä ihmettä? Onko täällä joku kiistänyt etteikö RE Remaket ole kaikista isoimpia alkuperäisen pelin muokkauksia mitä on nähty tähän mennessä. Jos näin niin eihän se nyt mikään kilpailu ole kuka pystyy tekemään näyttävimmän remaken.

Ja hauskintahan tässä on, että todella moni täällä myöskin näki punaista näistä RE Remakeista ja FF7R. Ei ollut mitään väliä kuinka upeasti nuo PS1-peleistä remakettiin vaan turhina rahastuksina nuokin nähtiin. Nyt sitten heiltäkin näkee tässä keississä vihreää valoa remakeilla jos ne vain olisi vanhemmista peleistä kuin PS3-TLOU. Silloin olisikin kaikki OK. Niin ne mielipiteet muuttuu kun tilaisuus antaa myöten.
 
Olet pelannut peliä 0 minuuttia ja nähnyt 0 minuuttia todellista pelikuvaa, todella järkevää tässä vaiheessa arvostella peliä, ottakaa nyt jumalauta järki käteen.
No jos on vähänkään järkeä päässä niin tajuaa kyllä mikä ero on vaikka sen RE2 remaken ja tämän ”remaken” välillä. Kyllä se tulee selväksi pelaamatta jo tuon ensimmäisen trailerin jälkeen.
Millä tapaa täällä on puolusteltu TLOU1 hintaa? Minäkin heti ensimmäisessä viestissäni sanoin, että ymmärrän TLOU1 hinnan olevan monelle kova pala purtavaksi, mutta ei kai tuokaan tarkoita ettenkö pelistä saisi silti olla innoissani ja maksaa siitä myös tuon 70€? Boikotoimaanko tässä pitäisi peliä lähteä koska muutkin? Näen itse ainakin paljon hyvää potentiaalia tässä TLOU1 Remakessa. Anteeksi nyt vain jos se on joltain täältä jotenkin pois. :D

Ja mitä ihmettä? Onko täällä joku kiistänyt etteikö RE Remaket ole kaikista isoimpia alkuperäisen pelin muokkauksia mitä on nähty tähän mennessä. Jos näin niin eihän se nyt mikään kilpailu ole kuka pystyy tekemään näyttävimmän remaken.

Ja hauskintahan tässä on, että todella moni täällä myöskin näki punaista näistä RE Remakeista ja FF7R. Ei ollut mitään väliä kuinka upeasti nuo PS1-peleistä remakettiin vaan turhina rahastuksina nuokin nähtiin. Nyt sitten heiltäkin näkee tässä keississä vihreää valoa remakeilla jos ne vain olisi vanhemmista peleistä kuin PS3-TLOU. Silloin olisikin kaikki OK. Niin ne mielipiteet muuttuu kun tilaisuus antaa myöten.
Saat olla ihan niin innoissaan, kun haluat. Kukaan ei käsittääkseni ole sitä sinulta pois viemässä. Ja tottakai kaikki käyttää rahansa miten itse tykkää. Käsittääkseni tämä on myös keskustelufoorumi ja kaikki mielipiteet on sallittuja?

Ja itse kommentoin sitä, että täällä ihmetellään miksi RE2 remaken hintaa ei kukaan päivitellyt mutta tämän TLOU hintaa päivitellään. Ja kommentoin sitä miksi on käsittämätöntä IMO, että tuota pitää edes miettiä, kun katsoo molempia tuotteita ja niiden alkuperäistä versiota vs uutta versiota. Kai tuon näkee kuka tahansa kumman kohdalla on tapahtunut isompi harppaus ja muutos mutta silti toisen hinta on 60e ja toisen 80e. Että miksiköhän hintaa päivitellään? Hoksaatko? Sanoin myös, että 40e hintaan todennäköisesti itsekin ostaisin TLOU:n suoraan julkaisusta, koska se on loistava peli.

Ja minä en tiedä mitä joku muu on mahdollisesti joskus ollut mieltä RE2 ja FF7 remakesta mutta itse olen niitä peukuttanut alusta asti ja ostanut molemmat täyteen hintaan, koska niissä sanalla remake on ihan oikeasti jotain merkitystä, toisin, kun tämän TLOU kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Muistakaahan myös ihmiset, että näitä pelejä pelaavat muutkin kuin wanhat parrat. Pelin ilmestymisen aikana kuitenkin konsolina oli PS3 ja nyt täysi-ikäiset pelaajat olivat ilmestymisen aikana 9 vuotiaita. Uskoakseni kohderyhmänä tässä juurikin toimii ne henkilöt jotka on alkuperäisen pelin ilmestymisen aikana ollut vielä ala-asteella tai esikoulussa eikä välttämättä ole vielä peliä edes pelannut.
Nyt on uusien pelaajien hyvä tilaisuus nauttia yhdestä parhaimmasta peleistä joka konsoleille on ilmestynyt.
Tietenkin näinkin, mutta on myös toinen asia huomioitava ja se on tuo HBO-sarja pelistä. Nyt kun peli vielä julkaistaan PC:lle niin on helposti odotettavissa, että peli(sarja) tavoittaa miljoonia uusia pelaajia niin kuin näimme Witcherille tapahtuvan Netflix-sarjan jälkeen.

The Witcher 3: Wild Hunt is doing rather well for itself thanks to Netflix's recently-released The Witcher series. As spotted by PC Games Insider, The NPD Group claims that, compared to December 2018, December 2019 saw a massive 554% increase in sales for physical editions of The Witcher 3 across all platforms.


Jo pelkästään tuon perusteella on luonnollista jos Sony haluaa pelin tuoda nykypäivän standardeilla mahdollisimman monen ihmisen pelattavaksi. Hinta on toki kova, mutta uskallan väittää, että tuo silti miljoonille maistuu muutaman ensimmäisen kuukauden aikana ja sitten kun HBO-sarjan aika on, niin peli onkin luultavasti jo alessa.

Kuten olen jo sanonut, pidän pomminvarmana, että peli rikkoo sen legendaarisen 10 miljoonan myydyn kappaleen rajan jolloin on lopulta aika no-brainer tälläinen projekti Sonylle.
 
Muistakaahan myös ihmiset, että näitä pelejä pelaavat muutkin kuin wanhat parrat. Pelin ilmestymisen aikana kuitenkin konsolina oli PS3 ja nyt täysi-ikäiset pelaajat olivat ilmestymisen aikana 9 vuotiaita. Uskoakseni kohderyhmänä tässä juurikin toimii ne henkilöt jotka on alkuperäisen pelin ilmestymisen aikana ollut vielä ala-asteella tai esikoulussa eikä välttämättä ole vielä peliä edes pelannut.
Nyt on uusien pelaajien hyvä tilaisuus nauttia yhdestä parhaimmasta peleistä joka konsoleille on ilmestynyt.
Ei minusta niitäkään peliä ennestään pelaamattomia ole oikein tuolla uudelleenlämmittelyn törkeällä hinnalla kusettaa. Ihan hitokseen halvemmiksi noiden remakejen hinnat julkaisussa, niin en minäkään niitä jaksaisi samaan tapaan kritisoida kuin nyt. Niiden tekeminen nyt vain on todella paljon halvempaa kuin alusta asti uusina kehitettyjen AAA-pelien, joten on täyttä skeidaa business-ideologian osalta kusettaa niitä, jotka eivät ole noita pelejä aikoinaan pelanneet, mutta kuulleet niistä mahdollisesti paljon kehuja ja jopa myyttisiä kommentteja. En voi mitenkään arvostaa tämän kaltaista busineksen tekemistä. Se on joko kuluttajien kusettamista tai heidän aliarvioimistaan. Tai molempia samanaikaisesti.
 
Jos ihmiset ostavat näitä pelejä niinkö eikö se kieli kiinnostuksesta sitten näitä kohtaan? Ei kai se nyt huono tilanne ole jos studiot tekevät pelejä joita ihmiset haluavat ostaa.

Vai onko jotenkin nähtävissä sitten, että studiot uhraavat resurssejaan uusien pelien kustannuksella? Kuten sanottua niin ND ainakin työstää tällä hetkellä kolmea peliä joista tämä on yksi. Nythän useat studiot ovat pyrkineet kasvattamaan studioidensa kokoa jotta yhtä aikaisesti pystytään työstämään useaa projektia samaan aikaan.

Ymmärrän hyvin sellaisen ajattelun jos ei halua vanhoja pelejä pelailla uudestaan uudessa muotissa - saati maksaa niistä uudestaan, mutta niin kauan kuin nämä ei ole todistetusti muista projekteista pois, niin itse en näe ongelmaa. Ainakaan sellaista joka olisi keneltäkään pois.

Niin no puhun tietenkin omasta näkökulmastani. Yrityksen kannalta ymmärrän sen, että kun tehdään sarjaa samalla niin kannattaa julkaista peli uudelleen ja samalla vielä uudelle alustallekin. Tyhmäähän se olisi olla printtaamatta rahaa. Mutta kun se oma näkökulma luonnollisesti on se, että sama peli julkaistaan jo kolmannen kerran. Toki ollaan vielä kaukana Skyrimin ym. versiomääristä, mutta kuitenkin. En osaa sanoa, että onko tämän pelin tekeminen jostain muusta pois, mutta ei se mahdoton ajatus ole sekään. Entä jos tämä sama porukka tekisi jotain aivan uutta peliä?
 
No jos on vähänkään järkeä päässä niin tajuaa kyllä mikä ero on vaikka sen RE2 remaken ja tämän ”remaken” välillä. Kyllä se tulee selväksi pelaamatta jo tuon ensimmäisen trailerin jälkeen.

Saat olla ihan niin innoissaan, kun haluat. Kukaan ei käsittääkseni ole sitä sinulta pois viemässä. Ja tottakai kaikki käyttää rahansa miten itse tykkää. Käsittääkseni tämä on myös keskustelufoorumi ja kaikki mielipiteet on sallittuja?

Ja itse kommentoin sitä, että täällä ihmetellään miksi RE2 remaken hintaa ei kukaan päivitellyt mutta tämän TLOU hintaa päivitellään. Ja kommentoin sitä miksi on käsittämätöntä IMO, että tuota pitää edes miettiä, kun katsoo molempia tuotteita ja niiden alkuperäistä versiota vs uutta versiota. Kai tuon näkee kuka tahansa kumman kohdalla on tapahtunut isompi harppaus ja muutos mutta silti toisen hinta on 60e ja toisen 80e. Että miksiköhän hintaa päivitellään? Hoksaatko? Sanoin myös, että 40e hintaan todennäköisesti itsekin ostaisin TLOU:n suoraan julkaisusta, koska se on loistava peli.

Ja minä en tiedä mitä joku muu on mahdollisesti joskus ollut mieltä RE2 ja FF7 remakesta mutta itse olen niitä peukuttanut alusta asti ja ostanut molemmat täyteen hintaan, koska niissä sanalla remake on ihan oikeasti jotain merkitystä, toisin, kun tämän TLOU kohdalla.
Okei eli ilmeisesti perustit viestisi sitten käyttäjälle joka kyseenalaisti miksi RE:tä myytiin täydellä hintalapulla ja se ei saanut vastaavaa reaktiota kuin TLOU1. Olemme selvästi samaa mieltä, että RE-remaket ovat isompia harppauksia alkuperäisestä pelistä remakeen kuin TLOU2, kuin myöskin siitä että TLOU1 hinta on nykyisellään turhan iso. Mennään siis eteenpäin. :D
 
Millä tapaa täällä on puolusteltu TLOU1 hintaa?
Ei tarvitse montaa viestiä selata ketjua ylöspäin, niin löytää esimerkiksi viestin missä hintaa puolusteltiin tällä tapaa:
Unohdit mainita, että Sony myös julkaisee ei-täyden hintalapun uudelleenjulkaisuja kuten Uncharted ja Medievil. Sitten on Demon's Soulsit ja TLOU:t jossa on homma viety hieman eri levelille kuin yleisesti uudelleenjulkaisuissa.
Harva yhtiö tekee tietyt pelinsä uudelleen yhtä kovalla panostuksella kuin Sony. Mielestäni siinä kohtaa on sitten ihan oikeutettua pyytää isompaa hintalappua niin kuin esimerkiksi täällä huudellut 20€.

Eivät pelien Remaket tai -masteroinnit ole mielestäni yksiselitteisesti huono tai hyvä asia. Toisien pelien uusinnoille on enemmän tarvetta kuin toisien. Ja tämäkin tarpeen määrä vaihtelee villisti pelaajasta toiseen. Jokainen meistä katselee taaksepäin kuitenkin omien värilasiensa läpi.

Niin kauan kun firmat painavat helppoa rahaa pelien uudelleen paketoinnilla tullaan niitä näkemään. Kokoajan kasvavissa määrin. Jos minä saisin päättää, niin ottaisin ennemmin jotain uutta. Mutta kun oikea pelin uusiointi osuu kohdalle, niin kyllähän sydän sykähtelee välittömästi.
 
Ei tarvitse montaa viestiä selata ketjua ylöspäin, niin löytää esimerkiksi viestin missä hintaa puolusteltiin tällä tapaa:
Ovela servausyritys, mutta ei mennyt ihan nappiin jos katsoo pari viestiä taaksepäin koko keskustelun kontekstia ja sitä mihin minä vastasin.
 
Tämä voi olla foliohattu teoria, mut tuntuu että rockstar pisti tämän lumipallon liikkeelle gta5/gta onlinen kanssa joka julkaistaan joka kerta uusille konsoleille ja rahaa vaa lentää ovista ja ikkunoista niin muut firmat on et "hei kyllähä meki voidaan samoilla peleillä tehää rahaa ja sössötellään kuinka ne on remake ja ihan fresh new experience ja kaikkea niin kyllä männöö kaapaks".
 
Tämä voi olla foliohattu teoria, mut tuntuu että rockstar pisti tämän lumipallon liikkeelle gta5/gta onlinen kanssa joka julkaistaan joka kerta uusille konsoleille ja rahaa vaa lentää ovista ja ikkunoista niin muut firmat on et "hei kyllähä meki voidaan samoilla peleillä tehää rahaa ja sössötellään kuinka ne on remake ja ihan fresh new experience ja kaikkea niin kyllä männöö kaapaks".
En muista tiedä, mutta itse ainakin olen sullonut kaikki vanhat konsolit kaappiin talteen eikä minulla ole mahdollisuutta pitää 3 eri konsolia hyllyllä vain sen takia, että pelaisin GTA5:sta. Luonnollisesti olen maksanut sen muutaman kympin, että peli on pelattavissa myös sillä uusimmalla konsolilla hieman parannetulla grafiikalla ja ruudunpäivityksellä.
Ehkä sama tilanne jopa tämän kanssa vaikka sen voisikin ladata digitaalisena storesta.
 
Niin kauan kun firmat painavat helppoa rahaa pelien uudelleen paketoinnilla tullaan niitä näkemään. Kokoajan kasvavissa määrin. Jos minä saisin päättää, niin ottaisin ennemmin jotain uutta. Mutta kun oikea pelin uusiointi osuu kohdalle, niin kyllähän sydän sykähtelee välittömästi.
Itse olen ymmärtänyt, että nämä remaster/remaket eivät ole suoraan verrannolliskelpoisia siihen, että jos näitä ei olisi niin uutta syntyisi kuin liukuhihnalta.

Käsittääkseni tlou 1 remake tehtiin vain sen takia, että ND oli tuotantocäppi, koska tulevat julkaisut oli niin pahasti esituotantovaiheessa. Tässä juttua asiasta

Jos tällä remakella saatiin kehittäjät pysymään leivässä tuotantojen välillä niin en näkisi, että se on keltään pois. Etenkin kun kyseessä on studion yksi suurimmista klassikoista ja tällä totta kai haetaan boostia myös tulevalle suoratoistoversioinnille.

Pelasin remasterin vuosi sitten ja en varsinaisesti olisi tätä kaivannut, mutta en epäile hetkeäkään että Pulset korvilla, paremmilla(hämärämmillä) valotuksilla ja heijastuksilla tämä tarjoaisi ihan leffaan verrattavaa pelikokemusta.

Hintalappu on suolainen, mutta jokainen voi äänestää jaloillaan halutessaan.

Varmasti tulee joskus alesta ostettua ja koettua paranneltu versio, mutta jollekin joka peliä ei ole kokenut, niin varmasti joka lantin väärti.
 
Ketjun parin ensimmäisen sivun perusteella voisi sanoa, että The Last Of Us 1 Remaken tekeminen/julkaiseminen tuntuu häiritsevän/ahdistavan "yllättäen" kaikkein eniten sellaisia nimimerkkejä, jotka eivät muutenkaan Sonyn laitteilla pelaa. Tai sellaisia nimimerkkejä, joilla nyt ei muutenkaan ole koskaan Sonysta mitään positiivista sanottavaa.
Onko pakko vetää aina jostain hatusta jotain lokeroita tai poteroita, mistä muka huudellaan? Onko se niin vaikeaa käsitellä asiaa asiana eikä miettiä kuka sen on sanonut? Mitä hyötyä tuollaisen huomaamisesta, tulkitsemisesta tai päästä vetämisellä edes on keskustelun kannalta? Yritetäänkö siinä jotenkin perustella että ne mielipiteet on vääriä?

En tiedä edes keihin tuossa viitataan mutta osaltani voin sanoa että kritisoin ja kehun silloin kun on tarvetta. Sonyn hintapolitiikkaa haukun aina kun voin koska se on perseestä. Niin kauan kuin voidaan tehdä ja myyd' GAME OF THE CENTURY-tasoista Elden Ringiä reilusti alle Sonyn hintojen, en näe mitään syytä miksi Sonyn nimestä kannessa pitäisi maksaa joka kerta ekstraa. Tai olkoon, ymmärrän kyllä miksi ne maksavat mutta en tässä kohtaa kun tehdään remake.

Kohta tulee muuten se Max Paynen remake. Veikkaatteko että maksaa 70 euroa? Vai onko niin huonoa laatua että ei voi pyytää sitä? Noin muutenkin outoa että Sony itse möi sitä Shadow of the Colossusta niin halvalla (sen aikaiseenkin hintatasoon nähden). Tuosta voi päätellä että tuo 70 euroa ei ole mitään muuta kuin pukumiesten päätös, kun nähtiin että nyt on sopiva hetki pompauttaa hintoja ylöspäin.

Onko 70 euroa tästä remakesta kova raha? Kyllä se varmaan on, jos pelin sisältö on yksi yhteen aikaisempien kanssa ja ainoat muutokset ovat graafisia ja pieniä gameplay-muutoksia. Onko peli pakko ostaa, jos sen julkaisu tuntuu turhalta, tai sen hinta liian korkealta? No ei ole.
Mitä tällä "ei ole pakko ostaa"-vertauksella nyt haetaan? Eikö asia voi olla kallis tai ylihinnoiteltu koska sitä ei ole pakko ostaa? Ja eikö sitä silloin saa kommentoida? Miksi tuollainen itsestäänselvyys täytyy sanoa? Eihän PS5:stakaan ole pakko ostaa mutta silti kummasti valitetaan kun porukka vetää vähän ylihintoja niistä käytettynäkin. "Ei ole pakko ostaa".

Läheskään kaikille tämä remake ei ole tarpeellinen, mutta kyllä potentiaalisia asiakkaita varmasti silti löytyy. Varmasti löytyy esimerkiksi sellaisia, jotka ovat pelanneet PS3-version joskus 'ammoisina aikoina' ja nyt kiinnostaisi pelata sitten uudestaan teknisesti paljon paremmalla toteutuksella.
Tuokaan ei minusta mitenkään loogisesti perustele 70 euron hintalappua. Minulle 70 euroa ei ole looginen hinta edes uudesta Sonyn AAA-pelistä, joten miten se voisi olla sitä remakesta.

Ihan mielenkiintoista kyllä seurata, millaisia muutoksia sieltä lopulta sitten tulee, vaikka korkeintaan alesta tämän sitten joskus ostan, jos ostan. ND on kuitenkin sen tason suunnan näyttäjä pelialalla, että kyllä kiinnostaa.
Toki kiinnostaa minuakin eikä ollut tarkoitus ostaa TLOU:a edes PS4:lle mutta ostin kuitenkin alesta. Varmaan käy sama tämänkin kanssa. Silti tuo pyyntihinta on liikaa ja sen voi sanoa ilman että tarvitsee miettiä kenen suusta se tulee tai onko pakko ostaa.
 
Koittakaa nyt ymmärtää että kyseessä on remake, eikä kukaan ole nähnyt yhtään pelikuvaa. Täällä silti jotkut tuomitsee pelin rahastukseksi.
Ilmeisesti kaikki remasterit ovat tästä lähtien pelaamatta paskaa rahastusta.
 
Onhan tuo täysi hinta melko härski, kun ottaa huomioon että tämä ei ilmeisesti edes sisällä kaikkea mitä alkuperäinen peli, eli moninpeli loistaa poissaolollaan (ainakaan sitä ei mainittu, ja luulisi mainittavan jos se olisi mukana). Tämä tietysti johtuu uudesta erillisestä moninpelistä joka tulee sitten joskus. Oikeastaan ainoa hyvä syy tämän olemassa ololle on PC-versio.

Näen tässä myös hukattua potentiaalia siinä mielessä, että nyt jos koskaan olisi ollut hyvä tilaisuus promota uutta PS+ palvelua ja laittaa tämä sinne Extra ja Premium tierille Day One, ja ottaa rahat pois PC-pelaajilta. Kukaan ei valittaisi, Sony olisi pelaajien "ystävä" ja massia tulisi silti varmasti aivan riittävästi.

Itse jään odottelemaan jos tämä joskus tulee plussa pelinä, tai kunhan PC-version hinta putoaa riittävästi, itse pelihän on kuitenkin loistava että kyllä tämä uusittu laitos tulee sitten joskus testattua.
 
Oliko myös RE2&3 täydet hinnat härskejä, RE3 ei ollut kuin 5h peli! Porukka arvostelee peliä mitä he eivät ole pelanneet ja olettavat että mitä se tulee olemaan muutaman hassun videon perusteella. Miten käy Resident Evli 4 remaken, onko sieltäkin odotettavissa härskiä tavaraa.
 
En muista tiedä, mutta itse ainakin olen sullonut kaikki vanhat konsolit kaappiin talteen eikä minulla ole mahdollisuutta pitää 3 eri konsolia hyllyllä vain sen takia, että pelaisin GTA5:sta. Luonnollisesti olen maksanut sen muutaman kympin, että peli on pelattavissa myös sillä uusimmalla konsolilla hieman parannetulla grafiikalla ja ruudunpäivityksellä.
Ehkä sama tilanne jopa tämän kanssa vaikka sen voisikin ladata digitaalisena storesta.
Maksoitko joka kerta noista ”uusista” versioista 80-70 euroa? Jos vastaisit kyllä, niin onnea vaan, sinua olisi menestyksellisesti kusetettu.
Koittakaa nyt ymmärtää että kyseessä on remake, eikä kukaan ole nähnyt yhtään pelikuvaa. Täällä silti jotkut tuomitsee pelin rahastukseksi.
Ilmeisesti kaikki remasterit ovat tästä lähtien pelaamatta paskaa rahastusta.
Tottakai ne ovatkin, kunnes niiden hinta laskee riittävän alas. Nuo hinnat mitä varsinkin jotkut tahot kehtaavat noista uudelleenlämmittelyistä pyytää ovat todella härskejä tosiaankin. Varsinkin 70-80 euroa on kyllä todella kohtuuton hinta, vaikka kyseessä olisikin remake, eikä ”vain” remasteroitu versio.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom